Vanhat autot takaisin!

näin on!

Seuraavat automallit saisi ottaa ehdottomasti takaisin tuotantoon:

-Volvo 240-sarja (ylivoimaisen vankka veturi)
-VW Kupla (halpa, yksinkertainen kauppakassi)
-Talbot Horizon ja Solara (kunnon kotimaisia maamme talvioloihin kohtuuhinnalla)
-Mercedes-Benz W123 (vankka, tilava taksijuhta ilman korjaamoseisottamista)

Kyllä näinä elektroniikka-hirviöiden temppuilemisten aikakautena tämmöisille yksinkertaisille tee-itse-miestenkin korjattavissa/huollettavissa olevile, varmoille autoille olis tarvetta

36

2454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retkuilija

      Volvo Amazon(vankkaa tekoa ja ajattoman kaunis)
      Datsun 1200 Finn(Erinomainen korjattavuus)
      Toyota Celica(Tyylikäs peli kestävällä tekniikalla)

      • Joopa joo

        Mikä ettei ja kaikki mainitut muinaisjäännökset vielä tietenkin tasan sillä tekniikalla joka niissä oli uutena. Hienosti toimivia kaasareita jäätymisineen ja ryyppyineen, kesällä ikkunat auki ajellen luu ulkona koska ilmastointia ei ole. Polttoainetta kuluu saman verran per 100 km kuin nykyautoilla kolminkertaisella matkalla. Ja onhan tuommoinen 240 Volvo tiloiltaankin ihan ylivoimainen?? Nykyisessä Polossakin taitaa olla sisällä enemmän tilaa...


      • k98j7/h65

        Kyllä näillä merkeillä ja malleilla olisi todellakin annettavaa. Oikein naurattaa, kun lukee näiden uusian tulokkaiden testiraportteja. Voi että, kun on tärkeetä, miten ergonomisen sulava ovenkahva on tai miten jukeliton määrä elekroniikkaa onkaan saatu "tähän hintaan" upotettua autoon. Viis siitä, toimiiko koko hilavitkutin enää vuoden pääästä! Onpahan julmetun muodikas kumminkin, tienposkessa pakkasessa. Joo, Amazon, 1200 Datsuni jne: ne toimi ja vei eikä niiden toimintavarmuus pettänyt. Siinä ekolokiaa, meinaan ettei tarvinnu dumpata markkinoille miljardeja rimpuloita kun sama peli kulkee "isältä pojalle".


    • camri

      80 ja 90- luvuilta pitäisi ottaa kanssa tuotantoon. Varmempaa autoa saa hakea.

      • näitä:

        Camryn lisäksi Crow,Corona,Timangi, Cressira, kaikki perinteisellä muotoilulla. Nykyiset Toyota-mallit muistuttavat enemmän tankkeja kuin autoja, joten ei ole ostohaluakaan.
        Mainitsemasi -80-ja -90-luvut oli kiitettävä kommentti. Tuolloin tehtiin vielä laatua, joten tuotteen pitkä ikä oli varma asia.


      • kalle kustaa
        näitä: kirjoitti:

        Camryn lisäksi Crow,Corona,Timangi, Cressira, kaikki perinteisellä muotoilulla. Nykyiset Toyota-mallit muistuttavat enemmän tankkeja kuin autoja, joten ei ole ostohaluakaan.
        Mainitsemasi -80-ja -90-luvut oli kiitettävä kommentti. Tuolloin tehtiin vielä laatua, joten tuotteen pitkä ikä oli varma asia.

        Tipparellufarkku meni 4l /100km On siinä tän päivän autoillekin tekemistä.
        Subarun 200 Legacy RS vm -91-94 takaisin. Vaadin.
        Tehopainosuhde oli 5.9 kg /hp
        Saab 99 vm 1969 takaisin. Siinä oli 1700cc Triumphin kone jolla 99 meni 7.4 L 100km helposti.
        Sitten ne pilasivatkin sen koneen kun porasivat sitä ja lisäsivät toisen juuttuvakurkkuisen ströberghin;)


      • Volvorules
        kalle kustaa kirjoitti:

        Tipparellufarkku meni 4l /100km On siinä tän päivän autoillekin tekemistä.
        Subarun 200 Legacy RS vm -91-94 takaisin. Vaadin.
        Tehopainosuhde oli 5.9 kg /hp
        Saab 99 vm 1969 takaisin. Siinä oli 1700cc Triumphin kone jolla 99 meni 7.4 L 100km helposti.
        Sitten ne pilasivatkin sen koneen kun porasivat sitä ja lisäsivät toisen juuttuvakurkkuisen ströberghin;)

        Mainitsemasi Triumphin valmistama Saab 99:n kone ja koko voimalinja oli kilpailijaansa Volvon B20 koneeseen verrattuna täysi katastrofi. Volvo kesti, Saab ei. Myöhemmät Saabin moottorit olivat sitten jo parempia. Näin 70-luvulla Ruotsissa kuorma-autossa ison tarran jossa luki että VOLVO SYÖ SAABIN


    • muutama esim.

      olis kyllä kivaa kun noita vanhoja autoja vielä valmistettais.
      -toyota carina
      -datsun 180b sss
      -fiat mirafiori 2000TC
      -ford Taunus
      -opel ascona
      -datsun 160j
      -peugeot 504

      varmaan löytyisi monelle mieluinen auto.

    • 13.

      -Talbot Horizon ja Solara (kunnon kotimaisia maamme talvioloihin kohtuuhinnalla)

      Huh,huh. KUKA näitä kaipaa!

      • josko ny vielä..

        ainakaan ne ei ruostuneet...


      • Toyot suohon

        Ajoin 7 vuotta Solaralla. Huoleton ja luotettava vakaasti kulkeva auto, sisällä ääntä paljon ja raskas ohjaus mutta tykkäsin kovasti siihen aikaan. Auto tallessa edelleen ja pysyykin.


    • kertakäyttöautoja

      Niin eilen katsastin omegan vm 93 ja meni kertaheitolla läpi katsastuksesta, kilometrejä takana 450000, auto on vielä ehyt ulkoa kuin sisältäkin ja sillä on hyvä ajella, eikä kulutuskaan ole paha 6--8 litran välillä, on menty.
      Ja mikä parasta sille voi jotain vielä itsekin tehdä jos tulee ongelmia vastaan, ja ainahan sitä joku paikka kuluu niin uudessa kuin vanhassakin, ja tuo kaasupoljin keskustelu alkaa jo hymyilyttää, kun on ikää 17 vuotta ja on vielä alkuperäinen kaasuvaijerikin kunnossa ,polkimesta puhumattakaan,tällä tiellä sitä mie ainakin jatkan.

      • cvbgfd

        helposti korjattavaa kansan autoo haetaan niin kanttilada vaikkapa se pyöreelamppunen, kyllä näide nykyrimpuloiden kans järki menee ja kaipaa niitä huolettomia 60-70-80 luvun autoja.


      • 13.
        cvbgfd kirjoitti:

        helposti korjattavaa kansan autoo haetaan niin kanttilada vaikkapa se pyöreelamppunen, kyllä näide nykyrimpuloiden kans järki menee ja kaipaa niitä huolettomia 60-70-80 luvun autoja.

        C-mallin Kadetti, se viimeinen takavetoinen oli kanssa tekniikaltaan hyvin yksin kertainen. Minulla oli malli Standard ja se oli ns. riisuttumalli. Oikealla puolella ei ollut häikäisysuojaa, ei ollut takalasinlämmitystä. Jarruissa ei ollut tehostinta ja vaihekeppi tuli sieltä kojelaudan alta. Joo, se oli aikaa se. En minä sitä nyt kyllä nykyiseen käyttöön enää ottaisi,- ehkä sunnuntai ajelulle.


      • Retkuilija
        13. kirjoitti:

        C-mallin Kadetti, se viimeinen takavetoinen oli kanssa tekniikaltaan hyvin yksin kertainen. Minulla oli malli Standard ja se oli ns. riisuttumalli. Oikealla puolella ei ollut häikäisysuojaa, ei ollut takalasinlämmitystä. Jarruissa ei ollut tehostinta ja vaihekeppi tuli sieltä kojelaudan alta. Joo, se oli aikaa se. En minä sitä nyt kyllä nykyiseen käyttöön enää ottaisi,- ehkä sunnuntai ajelulle.

        ja perkele että harmittaa kun menin myymään sen. Oli melkoisen hauska auto ajaa ja korjattavuus oli todella helppoa mutta se ruostuminen...Ulkonäöltään hakkaa yhä nykyiset möhköfanttiautot.


      • GSI Coupe
        Retkuilija kirjoitti:

        ja perkele että harmittaa kun menin myymään sen. Oli melkoisen hauska auto ajaa ja korjattavuus oli todella helppoa mutta se ruostuminen...Ulkonäöltään hakkaa yhä nykyiset möhköfanttiautot.

        80-luvulla 2.8 opel commodore -69: oli luja ja suht kovakulkuinen pirssi ja kestäväkin: 405tkm oli mittarissa kun möin ja hyvin pelitti vielä ja pellitkin oli hyvässä kunnossa ja ajollenkiin oli oikein mainio, ja nättikin vielä


      • Retkuilija
        GSI Coupe kirjoitti:

        80-luvulla 2.8 opel commodore -69: oli luja ja suht kovakulkuinen pirssi ja kestäväkin: 405tkm oli mittarissa kun möin ja hyvin pelitti vielä ja pellitkin oli hyvässä kunnossa ja ajollenkiin oli oikein mainio, ja nättikin vielä

        tuollaisesta väänsin kauppaa joskus Nokialla.


      • kadett C GT/e
        13. kirjoitti:

        C-mallin Kadetti, se viimeinen takavetoinen oli kanssa tekniikaltaan hyvin yksin kertainen. Minulla oli malli Standard ja se oli ns. riisuttumalli. Oikealla puolella ei ollut häikäisysuojaa, ei ollut takalasinlämmitystä. Jarruissa ei ollut tehostinta ja vaihekeppi tuli sieltä kojelaudan alta. Joo, se oli aikaa se. En minä sitä nyt kyllä nykyiseen käyttöön enää ottaisi,- ehkä sunnuntai ajelulle.

        kadett C GT/e 2.0, ja liikkui ripeänlaisesti 5v Getrac, nopeaohjaus, konin alustasarja, ja kevyesti viilattu kone. Hieno peli.


      • tehthetheh
        cvbgfd kirjoitti:

        helposti korjattavaa kansan autoo haetaan niin kanttilada vaikkapa se pyöreelamppunen, kyllä näide nykyrimpuloiden kans järki menee ja kaipaa niitä huolettomia 60-70-80 luvun autoja.

        Autot voi kyllä uusia mutta moottoreina sitten vain kaasutin mottoreita tai idioottivarmoja ruiskukoneita.Myös pelkästään virranjakaja ja siinä ohjausyksikkö ja kampiakselissa vain sitten tunnistin.Nykyisn jo autoja purkuun tuon nykytekniikan kanssa joka enään ei toimi ikääntyneessä moottorissa ja miitavien korjausten kanssa edes tule kuntoon pikkurahalla.


      • lerppajeejee

        Omega kuuden litran kulutuksella?


        Täytyy olla diesel koneella


    • 15

      samara pitäs saahha takaisin uutenkaupunkin autotehtaan
      linjoille.parenpaa autoo saa hakemalla hakea ja suomeen tuovat
      liia monta automekkijä riittäs kaksi lata ja saappi

      • olssi 87

        Ite pyrkinyt omistaan vaan näitä hieman vanhempia. Nyt alla 87oldmobile ja akalla 91camry. Korjauksiin ehkä satanen per vuosi. Toyotaa joutuu kohta hitsaan.Korjauksiin menee aikaa ehkä se päivä tai kaksi per vuosi. Oldmobile syö 13litraa satasella mutta mukavuus sitten huippuluokkaa eikä tarvi pelätä ihemvikoja koska tunnen auton aika tarkkaan. Osat pilahintasia. Kulutus n 13l
        2000luvun puolelle en mene koskaan. Seuraavana olen ajatellut ostaa ikiliikkujan eli 124korisen mersun.


      • jakokoelämäräjähtää

        Siitähän on laulukin."Sata Samaraa iskee tulta"


    • 11?
    • AkinaSpeedStars

      mites volvo 740 datsun 150 datsun cherry datsun 100a datsun 120a toyota supra mk1 volvo p1800 datsun-nissan sunny datsun 240k mersu w123 200d tai 280ce

      • JopasMurjaisit

        Erikoinen lista, omistin noista meinaan seuraavat:

        datsun 100A
        Datsun 240 Kgt
        Mb 280ce

        Kivoja autoja kaikki, omalla tavallaan :)


    • Satakolmekakkonen

      Mulla oli vuosituhannen vaihteessa Fiat 132 2000 automatic vm.77. Ei juurikaan oltu hitsailtu ja tekniikka pelasi nooeusmittaria lukuunottamatta. Kierroslukumittarista pystyi arvelemaan nopeuden kyllä. Kaverille myin kun halusi sen ostaa ja hän myi sen jonkun vuoden päästä naapurin pojalle ja niin se päätyi peltoautoksi myöhemmin. Hyvät varusteet oli ikäisekseen, mm. plyyshiä katto ja penkit, erikoiset "aurinkolasityyliset" häikäisuojat myös etusivulaseille, takana keskikyynärnoja ja lukuvalot, kärjetön sytytys, ohj.tehostin, sähkölasit edessä, autom.vaihteisto (manuaalina 5-vaihdetta), ratin kork.säätö, 112 hv twincam -kone...
      Tässä vastaava manuaalivaihteinen, mulla oli punainen auto;
      https://youtu.be/Vg4At-EGojA

    • Seolitosihyvä

      Simca Aronde 1959 malli voittaa kaikki nykyautot.

    • romujakorjannut

      Nuo vanhanajan paskat eivät kestäneet ajokilometrejä kuten nykyiset autot. Niitä tuli parsittua omassa yrityksessä kyllästymiseen saakka. Se on tosi, että noilla rotteloilla ajettiin n. 100000 km ja sitten oli valmista kaatistavaraa. Nykyisillä autoilla ajetaan helposti 300000-400000 km, jos vähäisenkin huolletaan.

    • Vanhan.kaivausta

      Miksi näitä 18 vuotta vanhoja kaivelemaan esiin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Täysin vanhentuneet jutut!!!

      • Museoautoilija

        Meille museoautoilijoille nämä ovat mielenkiintoisia vaikka lapset eivät ehkä ymmärräkään.


    • alamaki.jatkuu

      Jos haluat vanhaa tekniikkaa autoosi, niin osta uusi toyota.

    • spirit

      Vanhaa Saratogaa kaipaan vielä.

    • oiskivat

      Mitsubishi galant 2000glx-1980(takaveto), datsun 180b SSS 70-luku,siinähän ois ainakin minun autot

    • Per-kel

      Kyllä kaikki vanhat takavetoset (Volvot) oli poikaa :) , ei tarvinnut kuin etuvetoisella edes takas nylkyttää kun parkkeras :(

    • Anonyymi

      Opel manta ja kestää ja kestää...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      386
      3911
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      216
      1935
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1444
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1305
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      900
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe