Tervehdys! Onko kukaan omistanut tuollaista vanhempaa Porschea tai löytyykö jonkinlaista kokemusta autosta? Kiinnostaisi tietää, onko miten hyvä kulkemaan 2,5 litran koneella noin perusajossa, millainen ajettavuus, löytyykö helposti ja kohtuu hintaan varaosia? Saattaisin olla kiinnostunut hankkimaan tuollaisen, jos löytyisi sopivaan hintaan tarpeeksi hyvä. Noin kesäautona ja vähällä käytöllä kestäisi varmaan Aika kauan...
Porsche 944
37
6750
Vastaukset
- 944
Hankin kesäautokseni viime kesänä 944:n. Kulkee riittävästi ( 220 km/t ja 0-100 noin 8,5 sek) ja hyvät ajo-ominaisuudet. Varaosista en osaa sanoa sen enempää, koska en ole niitä tarvinnut. Perusosia saa ihan normaalisti. Sopivaan hintaan tarpeeksi hyvä ? Älä osta halvinta, itse maksoin yli markkinahinnan mutta en ole vielä katunut ostoa. Paljonko olet valmis sijoittamaan siihen ? Tallissani on vähän ahdasta, voisin vaikka harkita myyntiä.
- ikino
Todella hyvä ajettava 944.Mutkiin voi ajaa todella kovaa.Osta 86 tai tuoreempi ja ohjaustehostimella.Päät kääntyy ja targakatto ehdoton myös.
- Kiinnostunut...
Millainen auto on myynnissä? Ja mihin hintaan voisit harkita luopuvasi?
- 944
Kiinnostunut... kirjoitti:
Millainen auto on myynnissä? Ja mihin hintaan voisit harkita luopuvasi?
Mulla olis 83-mallinen ( 120.000km ajettu ? ) hienokuntoinen 944. Tämä vuosimalli on vielä ilman ohjaustehostinta, joten ajossa on aitoa 'äijätunnelmaa' . Tällä hetkellä auto on vielä talviseisonnassa. Tarkoitus olis ottaa liikenteeseen lähiaikoina, tehdä keväthuolto ja katsastaa. Kunnosta vois sanoa, että on lähes virheetön, joten kolmen vuoden päästä esim museokatsastus ei tuottane suurempia ongelmia. Ja hinta on yläkantissa ( ei alle 7000 ). Halvemmallakin saa, ja varmaankin ihan hyviä. Enkä ole myymässä minkään pakon edessä, vaan tässä on vähän muita suunnitelmia, joten Porschen käyttö on tuleva kesänä hyvin vähäistä.
- Werk-Statt
ikino kirjoitti:
Todella hyvä ajettava 944.Mutkiin voi ajaa todella kovaa.Osta 86 tai tuoreempi ja ohjaustehostimella.Päät kääntyy ja targakatto ehdoton myös.
Ja sopivan simppeliä tekniikkaa ihan itsekin huollettavaksi. Haynesilla www.ago.fi on 944:än hyvä ohjekirja 23€, löytyy myös Alfamerilta 33€.
- 95189
Aika vähiin taitaa jäädä vastaukset, vaikka kyseisen mallin autokanta on Suomessa jo aika moinen.
Kasvanut suorastaan räjähdysmäisesti viime vuosina.
Vastausten vähyys taitaa johtua siitä, että Porssemiehet ja naiset ovat omalla foorumillaan toisaalla.
Porsas on harrasteauto.
Oleellinen osa harrastusta on klubitoiminta, johon kaikki ovat yhtä tervetulleita kalustosta riippumatta.
Kunhan se on Porsche.
Keskeinen osa klubitoimintaa on se, että sillä autolla pääsee ajamaan.
Koska toisin kuin monet muut autot jotka on tehty vain katsottavaksi, Porsche on tehty ajettavaksi.
On ratapäiviä, autoslalomia ja ihan mikroautoiluakin. Ym ym...
Aktiviteetteja taitaa olla enemmän, kuin millään muulla merkkiklubilla Suomessa.
Uusia saman henkisiä tuttavuuksia tulee ja kuulumisia pääsee vaihtamaan.
Mahdollisia ongelmiakin ratkotaan yhteistuumin, sillä klubin sisäinen autoasiantuntemus ja apu on kattavaa.
Kysyit onko 944 hyvä? Siinähän on Porschen merkki keulassa. Tehdas pistää sen siihen vain jos se on hyvä!
Kilometrit tuppaa olemaan aika ongelmattomia. Toki jos jotakin menee rikki on Porssen osat kalliita, mutta toisaalta taas, harvemmin menee...
Mitä siihen suorituskykyyn tulee, niin äkkiähän tuon siellä ajoharjoittelussa huomaa, että enemmän se on kiinni äijästä kuin autosta. Noin 1000 klubilaista tietää, että se kaikkein nopein Porsche on 944 turbo...
Jaa mutta hetkinen... Nythän se onkin VÄLIAIKAISESTI yksi toinen auto. Noh... Se on vain väliaikaista.- Nixmann
Porsea voi harrastaa kyllä ilman klupiakin. Ihan vaan nauttien itse ajamisesta.
- Freude am Fahren
Näitähän on tullut paljon muuttoautoina. 1980- ja 90-luvulla jokainen ykrauhanturvaaja hankki 944:n jos ei päätynyt M-B:n 190:seen. Omaani olen ollut tosi tyytyväinen, saksalainen laaatu ei ole turhaa mainosta. Osia ei paljon tarvitse hankkia huollossa vaihdettavia kulutusosia lukuunottamatta. Plussaa on sekin, että autoon löytyy http://www.ago.fi 23 eurolla erinomainen Haynesin korjaus- tai pikemminkin huolto-ohjekirja. Kannattaa tehdä kaikki mahdollinen huoltotyö itse, minkä osaa. Porsche-huoltoja kun ei ole joka paikassa, työn hinta todella kallis, kun siinä on mukana ns. Porsche-lisä. Mikä tahansa ammattitaitoinen korjaamo suoriutuu huoltotöistä yhtä hyvin kuin merkkikorjaamo.
- Wir leben Autos
944 on jo oikea Porsche (924 pelkkä roska) ja kohtalaisen tehokas auto, hyvä ajettava ja oman aikansa huippuluomus. Turbolla jo huipputehokas menopeli, mutta ilmankin hyvä ja nautittava esimerkiksi kesäautona. 944:n arvo ei enää laske, päinvastoin, auto alkaa olla haluttu old timer ja hyväkuntoiset maksavat karkeasti ottaen vähintään 5000 euroa...
- 924
Osaatko kertoa mikä tekee 924 roskan?
- 924 poikanen
924 kirjoitti:
Osaatko kertoa mikä tekee 924 roskan?
tutkippa hieman asiaa ihan itse, kyllä se selviää sullekkin.
- Hienoooooo
924 poikanen kirjoitti:
tutkippa hieman asiaa ihan itse, kyllä se selviää sullekkin.
Käsittämättömän upea perustelu , onnittelut....
- wunderbar
Hienoooooo kirjoitti:
Käsittämättömän upea perustelu , onnittelut....
Eiköhän tuohon olisi paremmin sopinut tojotero-poikanen :)
- 924
wunderbar kirjoitti:
Eiköhän tuohon olisi paremmin sopinut tojotero-poikanen :)
Se on tällä palstalla ikävintä ettei millään tavoin osata perustella väitteitäänsä , eikä tunneta asioita tai niiden historiaa.
Esim: tuolla ylempänä wir leben autos väitti mitä väitti kuitenkaan tuntematta mallin/merkin historiaa. sen kummemmmin. - 924
924 kirjoitti:
Se on tällä palstalla ikävintä ettei millään tavoin osata perustella väitteitäänsä , eikä tunneta asioita tai niiden historiaa.
Esim: tuolla ylempänä wir leben autos väitti mitä väitti kuitenkaan tuntematta mallin/merkin historiaa. sen kummemmmin.Lisätään vielä että saman perusauton kehitys evoluutio menee näin 924-944-968
- Justjepulis
924 kirjoitti:
Lisätään vielä että saman perusauton kehitys evoluutio menee näin 924-944-968
On kai aika luonnollista, etteivät tojoterot perustele väitteitään, eivät tee sitä muidenkaan merkkien sivuilla. Säälittävintä siinä sakissa on, etteivät ne osaa edes kunnolla lukea ja kirjoittaa.
- erburex
Justjepulis kirjoitti:
On kai aika luonnollista, etteivät tojoterot perustele väitteitään, eivät tee sitä muidenkaan merkkien sivuilla. Säälittävintä siinä sakissa on, etteivät ne osaa edes kunnolla lukea ja kirjoittaa.
Miksi 924:ää pitäisi haukkua. Porscheja on erilaisia, 924 on yksi niistä.
- Ottoman
erburex kirjoitti:
Miksi 924:ää pitäisi haukkua. Porscheja on erilaisia, 924 on yksi niistä.
Jokaisella automerkillä on enemmän ja vähemmän miellyttäviä malleja. Olennaista on, että 924 on Porsche.
- mr possu
Ottoman kirjoitti:
Jokaisella automerkillä on enemmän ja vähemmän miellyttäviä malleja. Olennaista on, että 924 on Porsche.
Mieluummin 924 kuin vaikka tooyota, uusikin.
- Dr Ferdinand
mr possu kirjoitti:
Mieluummin 924 kuin vaikka tooyota, uusikin.
Parempi Porsche tallissa kuin 10 Tojoa korjaamolla.
- 924?
Itse olen miettinyt 924:en ostamista. Ei se taida olla kovin hyvässä maineessa olla, koska sitä ei pidetä oikeana porssena. Se kun tarkoitus olla Audin huippumalli, mutta Porsche sen kuitenkin lopulta teki. Aika halvalla noita silti saisi, 2 litraisia kuitenkin ja omasta mielestä menevän näkönen. Ja osiakin saa vissiin ihan hyvin, jopa Motonetistä jotain.
Ja onhan siinä kuitenkin se Porschen logo. - Königstiger
Hyvä peli on...ei löydy muuta kuin kehuttavaa. vahinko, että Suomessa on noepusrajoitukset moottoriteillä.
- Lov382
Olisi upeaa ajaa aikanaan 949 eri m autolla
- Saksanrautaa
Aito ja epäaito
Niin, kyllähän Ferdinand loi aikoinaan nämä molemmat autot.
924 oli pakkosauma Porschelle, joka toteutettiin pitkin hampain VW:n painostuksesta. Porschen insinöörit olivat mukana 924:n suunnittelussa, mutta ajatus oli heillä jossain aivan muualla.
Tekniikan Maailmakin aikoinaan sitä testatessaan totesi:
Hulluja nuo saksalaiset, tehdä nyt Porsche ilman ajatustakaan Porschesta.
Jos tutkimme esimerkiksi alustan osia, suurin osa on VW-osia.
944 on vasta oikea Porsche sanan varsinaisessa merkityksessä, kuten 928.
911 on sitten jo aivan oma lukunsa urheiluautoilun historiassa ja nykypäivässä.- Jumbo7
924, Porschen "ottopoika" Volkkarilta. Oma, mutta ei kuitenkaan täysverinen Porsas. Hurjat 120 hevosen tehot. 944 on aivan eri maata!
- lahesta
Jumbo7 kirjoitti:
924, Porschen "ottopoika" Volkkarilta. Oma, mutta ei kuitenkaan täysverinen Porsas. Hurjat 120 hevosen tehot. 944 on aivan eri maata!
Monilla tuntuu olevan porschen historia hukassa, kuplan synnytti aikoinaan ferdinand porsche Hitlerin käskystä.911 perustuu kuplaan on samoja osia rakennusfilosofia sama. itsellä kokemusta sekä 911 ja 924:sta, joten voin sanoa asiasta jotain tietäväni.
Itse en 911:ta ostaisi, koska on täysin sopimaton arkiajoon (vm.74) lähtee 3,2:n koneella kuin lentokone mutta... ; kun taas 924 on tasapainoinen ajettava ja huomattavasti sopivampi normaaliajoon 911 väheksymättä.
944:sta EI OLISI ILMAN pikkusisarta PISTE. Nämä 924:n mollaajat eivät ole
millään tavoin porsche harrastajia, joten antaa heidän elää omassa mielikuvamaailmassaan, en heidän kanssaan alennu asiasta väittelemään.
- gs birotor
Tutkikaa hiukan historiaa noiden mallien osalta ja kirjoittakaa vasta sitten...
- ssdr
Miksi jotkut Porschet olisivat parempia tai aidompia kuin toiset?
- Fiat Ritmo 4.2 HDI
944 ajo on samanlaista kuin 80-luvun corolla eli yhtä ankeaa. Jos sen epämieluisan ajokokemuksen haluaa kokea pelkästään merkin takia niin parempi katsoa peiliin ja miettiä missä vika.
- pzdtk
Mutta onko Ritmo nautinnollisempi kuin Corolla?
- koro-horolla
pzdtk kirjoitti:
Mutta onko Ritmo nautinnollisempi kuin Corolla?
Jokainen tojotero tietää, että iskän korollan ratin takana voi saavuttaa uskomattoman tyydytyksen.
- Ritmo Abaraatti
pzdtk kirjoitti:
Mutta onko Ritmo nautinnollisempi kuin Corolla?
Abarthina? Kysytkin vielä!
- Tonyss
Pistää naurattamaan tuo Corollaan vertaaminen. 944 on ajoltaan huippua, varsinkin kaarteisemmilla teillä. Moni uusikin auto voip jäädä kakkoseksi.
- Hutveli
Näin on. Vastaavaa ei kannata Corollalla eikä monella muullakaan riisipussilla edes kokeilla.
- Jarihei67
Itselläni oli 88-92 Porsche 944. toin sen silloin yk hommista tullessani. Upea auto ajaa ja muutenkin ominaisuuksiltaan hyvä. Nyt sitten alkoi vanha suola janottaa ja olen hieronut siitä kauppaa nykyisen omistajan kanssa. Pitäähän poika takaisin kotiin saada.
- 944
Just kävin omalla 83 mallisella ajelemassa, hieno peli. Nyt talveksi talliin, keväällä sitten uudestaan
- Joutsa
Perusmallinenkin nepanepa kunnossa ollessaan hyvä peli kulkemaan! Voimaa on enemmän kuin paljon perusajoon, esimerkiksi samankaltainen tunne 90-luvun BMW 325-mallin kanssa. Kovimmat kiihdytykset jättävät hurjimmille toivomisen varaa, kun tehoa ei kuitenkaan ole 200 hv tai yli. 944S ja 2.7 tarjoavat ainoastaan piirun verran lisätehoa ja varustelua perusmalliin verrattuna. Pirteimmät ovat S2 ja turbo. 85 vuonna tuli facelift. Suosittelen hankkimaan uudemman 85-> mallin, nepanepaa kehitettiin paremmaksi aina loppuvuosille asti. Automaattivaihteistollakin saatavilla, siitä kokemuksia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371391
- 671205
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106808