airBaltic Istanbuliin

laureliina

Hei, ko. lentoyhtiö (ehkä muutkin) veloittavat matkalaukuista 20e per sivu matkakulujen lisäksi. Meneekö käsitavaroista myös joku maksu? Jos lähtisi muutaman päivän reissulle minimäärällä tavaroita, siis reppuun tärkeimmät. Ostaisi, jos tarvitsee, paluumatkalle isomman siniraidallisen "torikassin" tuliaisia varten!!

12

1095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkistappa

      käsimatkatavara on ilmaista, kannaattaa kyllä tarkistaa yhtiön sivuila minkä kokoinen käsimatkatavara, mitat ja paino, on ko yhtiöllä. ne kun vaihtelee melkoisesti.

    • jaakkoolavi

      Ostin muutama viikko sitten Oulu-Istanbul-Oulu. AirBalticilla mennään elokuussa. Matkalaukun hinta 10e/sivu lentovarauksen yhteydessä maksettuna - varaukset netissä. Jatkot Atlasjetillä Izmiriin, ei erillistä matkalaukkumaksua,kuskaavat lisäksi Atlasjetin omalla bussilla Kusadasiin ilman lisämaksua. Meillä on AirBalticin "bonuskortti"- kannattaa rekisteröityä jäseneksi, maksutonta. Lisäksi otin kesäkuulle AirBalticin lento&hotelli yhdistelmän Oulu-Milano-Oulu ja siinä matkalaukut sisältyvät lento&hotelli-pakettiin. Netissä on varsin helppo vertailla eri vaihtoehtoja ja löytää se itselle sopivin tapa matkustaa. Useinhan kokonaishinnalla on melkoinen painoarvo. Aikataulut,reitit,jatkoyhteydet,väliyöpymiset ym. varmaan nekin vaikuttavat useimpien reissaajien valintoihin. Virkistäviä matkakokemuksia kaikille- maaliskuu maata näyttää!

    • terttumarja

      matkustat air balticilla kun suoralla lennolla pääsee noin kolmessa tunnissa perille? Finnairilla painoraja 20kg ja THY:llä 30kg ilman eri maksuja.
      Olen katsellut itsekin noita air balticin lentoja, mutta aina päätynyt toisiin. Onko minulta jäänyt jotain huomaamatta? Hintako??? Maksoin viime viikonmatkasta 215 euroa.

      • Hendel

        Minä varasin juuri Oulu-Istanbul-Oulu, ja kyllä Airbaltic oli ylivoimaisesti edullisin!
        Aikaisemmin olen matkustanut Turkkiin mm.THY:llä, mutta se on kyllä nostanut hintoja viime vuosina todella paljon.
        Siis, tämä meno- paluu Oulu Istanbul Airbalticilla oli 257 euroa. Matkalaukkulisä yhteensä 30 euroa, mutta silti ylivoimaisesti edullisin.


      • jaakkoolavi

        Useampi tekijä vaikuttaa valintoihin. Oulusta pääsee edullisemmin Istanbuliin Riikan kautta kuin Hgin kautta, näin useimmiten. Oulu-Hki-Oulu maksaa Finnairilla tai Blue1:llä halvimmillaan n. 150e - joskus on erikoistarjouksia. Eli kun tuo liittymälento(mahdollinen väliyö Hgissä) ynnätään vaikkapa THY:n tariffiin, niin AB on täältä edullisin. Toki jos lähtee Hgistä ja asuu siinä "kinkeripiirissä" on asia ja hinta toki jotakin muuta kuin pohjoisesta. Turvallisia matkoja lähditpä mistä ja millä vain!


      • terttumarja
        jaakkoolavi kirjoitti:

        Useampi tekijä vaikuttaa valintoihin. Oulusta pääsee edullisemmin Istanbuliin Riikan kautta kuin Hgin kautta, näin useimmiten. Oulu-Hki-Oulu maksaa Finnairilla tai Blue1:llä halvimmillaan n. 150e - joskus on erikoistarjouksia. Eli kun tuo liittymälento(mahdollinen väliyö Hgissä) ynnätään vaikkapa THY:n tariffiin, niin AB on täältä edullisin. Toki jos lähtee Hgistä ja asuu siinä "kinkeripiirissä" on asia ja hinta toki jotakin muuta kuin pohjoisesta. Turvallisia matkoja lähditpä mistä ja millä vain!

        Enpä ajatellut tuota. Itse kuljen Keski-Suomesta ja toki niitä lisäkuluja minullekin tulee. Viime viikolla tosiaan olin reisussa ja matka maksoi 215 euroa matka kentälle. Alle 300 kuitenkin ja nopeasti perille 3t 15minuutissa. AB:n lentoja katsellessani tulin siihen käsitykseen, että matka kestää sen verran pitkään, että ei kiitos. Maksan mieluummin muutaman kympin enemmän, mutta jokainen tavallaan. Mukavia reisuja kaikille "lentäjille".


      • kiitos kyllä
        terttumarja kirjoitti:

        Enpä ajatellut tuota. Itse kuljen Keski-Suomesta ja toki niitä lisäkuluja minullekin tulee. Viime viikolla tosiaan olin reisussa ja matka maksoi 215 euroa matka kentälle. Alle 300 kuitenkin ja nopeasti perille 3t 15minuutissa. AB:n lentoja katsellessani tulin siihen käsitykseen, että matka kestää sen verran pitkään, että ei kiitos. Maksan mieluummin muutaman kympin enemmän, mutta jokainen tavallaan. Mukavia reisuja kaikille "lentäjille".

        "Itse kuljen Keski-Suomesta ja toki niitä lisäkuluja minullekin tulee"

        Air Balticin lennoille pääsee Tampereeltakin. Me emme ainakaan viitsi enää ajaa tuota n 300 km Helsinkiin kun Tampere - Pirkkalastakin pääsee matkaan.

        Tulevallakin Istanbulin matkalla Riiassa on vain n tunnin odotusaika koneenvaihdossa eli vaihtoehto jossa lennetään Riian kautta on kokonaisuudessa lyhyempi matkustusaika. Lyhyillä lomilla aikakin on rahaa.


      • terttumarja
        kiitos kyllä kirjoitti:

        "Itse kuljen Keski-Suomesta ja toki niitä lisäkuluja minullekin tulee"

        Air Balticin lennoille pääsee Tampereeltakin. Me emme ainakaan viitsi enää ajaa tuota n 300 km Helsinkiin kun Tampere - Pirkkalastakin pääsee matkaan.

        Tulevallakin Istanbulin matkalla Riiassa on vain n tunnin odotusaika koneenvaihdossa eli vaihtoehto jossa lennetään Riian kautta on kokonaisuudessa lyhyempi matkustusaika. Lyhyillä lomilla aikakin on rahaa.

        Aika on rahaa. Jos lähden kota ja ajan Vantaalle, parkkeeran autoni Lentoparkkiin tai ajan Tampereelle ja odotan Riiassa tunnin, ei siinä juurikaan eroa ole. Perillakin minulla on kuitenkin vielä parin tunnin matka kentältä "kotiin". Voishan sitä tietysti joskus kokeilla Riiankin kautta.
        Oletko koskaan yhdistänyt lyhyttä Riian lomaa Istanbulin matkaan? Se nyt äkistään tuntuu houkuttelevalta.


      • kyllä kiitos
        terttumarja kirjoitti:

        Aika on rahaa. Jos lähden kota ja ajan Vantaalle, parkkeeran autoni Lentoparkkiin tai ajan Tampereelle ja odotan Riiassa tunnin, ei siinä juurikaan eroa ole. Perillakin minulla on kuitenkin vielä parin tunnin matka kentältä "kotiin". Voishan sitä tietysti joskus kokeilla Riiankin kautta.
        Oletko koskaan yhdistänyt lyhyttä Riian lomaa Istanbulin matkaan? Se nyt äkistään tuntuu houkuttelevalta.

        Olen käynyt Riiassa aina omana reissunaan. Mutta sama asia on käynyt mielessä. Kun varaa myös hotellin AirBalticin kautta ei tuokaa olisi hankala järjestely ja koko reissun saisi samalla laskulla.

        Noista aiemmin mainitsemistasi hinnoista vielä kysyisin, saitko lennon ja hotellin yhteishintaan 215€? Minkä tasoinen hotelli ja missä päin Istanbulia?


    • Kitupiikkikin

      Mentiin toukokuussa Austrianilla ja Helsinki-Wien-Istanbul-Wien-Helsinki maksoi 169,- / nenä, eikä matkalaukuista veloitettu erikseen.

      • mehmetina

        Käytiin maaliskuussa Istanbulissa ja lento AirBalicilla 5 yötä 4**** hotellissa yht. 330 per nenä. Mielestäni ei paha.


      • akka Mansesta
        mehmetina kirjoitti:

        Käytiin maaliskuussa Istanbulissa ja lento AirBalicilla 5 yötä 4**** hotellissa yht. 330 per nenä. Mielestäni ei paha.

        Emme viitsi juurikaan enään lähteä Helsinkiin Vantaan lentokentälle Tampereelta seuraavista syistä: Tampereella riittää, kun tulee tuntia ennen koneen lähtöä terminaaliin. Eli matka Helsinkiin n. 2-3 tuntia, plus 2 tuntia ennen lähtöä kentälle tarkoittaa sitä, että olemme useimmassa Euroopan maassa perillä, ennenkuin kone olisi noussut edes ilmaan Vantaalta.
        Ryanair ja Air Baltic kattaa hyvin Euroopan ja hinnat ovat kilpailukyiset, henkilökunnan palveluhenkisyydestä puhumattakaan. Finnairin verhontausta- emoihin on eroa kuin yöllä ja päivällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2878
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2174
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe