Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lievä rikostausta ja RT-hommat

commandos marine

Eli olisi tarkoitus hakea ja jopa päästä RT -tehtäviin, mutta taustalla on 2 vuotta sitten tapahtunut pahoinpitely -syyte, jossa allekirjoittanut todettiin syylliseksi ja 1,5 vuotta sitten tapahtunut lievä pahoinpitely -syyte, jossa sovittelun merkeissä allekirjoittanut todettiin jälleen syylliseksi, 2 ylinopeussakkoa ja peräti yhdet parkkisakotkin löytyy varmasti jostain muistista, joten miten kyseiset rikkeet vaikuttavat mahdolliseen pääsyyn RT -koulutukseen ja sitä kautta komennukselle pääsyyn? Ei varmasti helpota tai edesauta asiaa, mutta onko tällä järkyttävän kovalla rikostaustalla turha pistää papereita eteenpäin edes? Rauhanturvaajaksi.fi -sivusto kertoi, että hakijalta edellytetään nuhteetonta taustaa, mutta vuosien mittaan on tullut huomattua, että "nuhteeton tausta" on monessakin mielessä varsin suhteellinen ilmaisu.

Asepalvelus sujui sen suuremmilta ongelmilta välttyen, kerran taisin olla poistumiskiellossa juurikin lievän pahoinpitelyn johdosta, joka tapahtui palveluksessa.

Kunto on äärimmäisen kova, vuosia treenattu motiivina RT tai pelastuskoulu, halu ja into sitäkin kovempi ja pääkoppa on kahdesti testattu vuoden sisään palikkatesteillä ja haastatteluissa, puolustusvoimien, sekä pelastuskoulun. Kielitaitoakin jonkun verran löytyy. Lisäksi 8 kuukauden työtodistus puolustusvoimien kantahenkilökuntaan kuulumisesta, jonka uskon auttavan haussa / pääsyssä. Eli jos se jostain jää kiinni, niin eiköhän se ole aiemmin mainitut rikokset.

Pelastuskouluun hain kurssille numero 35, mutta enpä päässyt sisään tällä kertaa, valitettavasti. Käännetään kolikkoa ja toteutetaan toinen lapsuuden haaveista ensi vuonna, mikäli se toinen haave, rauhanturvaajaksi pääsy kusee rikostaustan takia.

Kiitos todella, mikäli joku vaivautuu kertomaan tietämättömälle Faktoja liittyen aiheeseen, yritetään pojat ja tytöt pysyä asiassa ;)

32

2457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mitään

      mahiksia...kaksi tuomiota...huoh...

    • Rt-miekkonen

      Yksi lievä rikos vanhenisi viidessä vuodessa, mutta olet ihan kriminaali ja väkivaltainen sekopää! Onhan siellä monenlaista riitapukaria ja huumeenkäyttäjää, mutta kun ne ei ole jääneet kiinni. Sinä jäit kiinni ja siksi et pääse rt-tehtviin. Ja se on ihan oikein!

      • commandos marine

        Kriminaali ja väkivaltainen sekopää? Aivan näin. Minkäs minä sille voin, että reilut 20 vuotta sitten HYKS:ssä muhun asennettiin joku kusipäämagneetti.


      • lolled@you
        commandos marine kirjoitti:

        Kriminaali ja väkivaltainen sekopää? Aivan näin. Minkäs minä sille voin, että reilut 20 vuotta sitten HYKS:ssä muhun asennettiin joku kusipäämagneetti.

        ootko kuullu itsehillinnästä, ei sinne kuumapäitä tarvita


    • SandeRT

      Tolla taustalla ei promillenkaan mahdollisuutta.

      • commandos marine

        Katsotaan katsotaan, lähetin näistä asioista päättävälle, Porin Prikaatin rekrytointialan toimialajohtaja luutnantti Kaunisharjulle sähköpostia asiasta.


      • hra paskanjauhaja
        commandos marine kirjoitti:

        Katsotaan katsotaan, lähetin näistä asioista päättävälle, Porin Prikaatin rekrytointialan toimialajohtaja luutnantti Kaunisharjulle sähköpostia asiasta.

        Se varmaan tuomittee, mutta laita paperit sisään ja kirjoita onko rangaistu -osioon miten asia on. Et olis ainut vitipää joukossa tuolla taustalla. Mukaan vaan. Otat sitten muutaman bissen ja reuhaat ja tulet sulka perseessä kotiin ja kerrot olleesi rt-hommissa. Seki sulkahomma toki sellainen juttu, että kun oikeita perseitä nuolet ja pelleilet päätöiksesi, niin et saa sulkaa. Sensijaan rehti reipas rauhanturvaaja joka hoitaa hommansa mutta ei nuole, se juo kolme kaljaa, eli yhden liikaa, ja se on sulkaa HETI!
        Perseitten nuolennalla ja pelleilyllä siis välttyy sulalta.


      • commandos marine
        hra paskanjauhaja kirjoitti:

        Se varmaan tuomittee, mutta laita paperit sisään ja kirjoita onko rangaistu -osioon miten asia on. Et olis ainut vitipää joukossa tuolla taustalla. Mukaan vaan. Otat sitten muutaman bissen ja reuhaat ja tulet sulka perseessä kotiin ja kerrot olleesi rt-hommissa. Seki sulkahomma toki sellainen juttu, että kun oikeita perseitä nuolet ja pelleilet päätöiksesi, niin et saa sulkaa. Sensijaan rehti reipas rauhanturvaaja joka hoitaa hommansa mutta ei nuole, se juo kolme kaljaa, eli yhden liikaa, ja se on sulkaa HETI!
        Perseitten nuolennalla ja pelleilyllä siis välttyy sulalta.

        Muutama asia ei natsaa tässä tapauksessa, kun en juo ollenkaan alkoholia, nollalinja, perseitä en oo tähän asti nuollu ikinä ja uskon, että en tule nuolemaankaan vaikka mikä olisi, pelleilemään mä en sinne lähtis, pelleillään sit frendien kanssa himassa jos pelleillä tarvii ;)

        Mut hienoa, arvostan todella asennettasi, itsekin uskon, että rehellisesti kerrottuna nuo asiat ei voi painaa niin paljon tässä kelkassa. Toisaalta enpä kyllä kadukaan mitään noista, olisi voinut tulla rumempaa jälkeä ellen olisi prinssi rohkeana mennyt väliin. Setä Kyyninen vois ajatella asian näin, että väärä mies väärässä paikassa, mut se on ollutta ja mennyttä. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä ;)

        Ainiin, kiitän mielipiteistänne ja vastauksistanne.


      • vittu ku väsyttää
        commandos marine kirjoitti:

        Muutama asia ei natsaa tässä tapauksessa, kun en juo ollenkaan alkoholia, nollalinja, perseitä en oo tähän asti nuollu ikinä ja uskon, että en tule nuolemaankaan vaikka mikä olisi, pelleilemään mä en sinne lähtis, pelleillään sit frendien kanssa himassa jos pelleillä tarvii ;)

        Mut hienoa, arvostan todella asennettasi, itsekin uskon, että rehellisesti kerrottuna nuo asiat ei voi painaa niin paljon tässä kelkassa. Toisaalta enpä kyllä kadukaan mitään noista, olisi voinut tulla rumempaa jälkeä ellen olisi prinssi rohkeana mennyt väliin. Setä Kyyninen vois ajatella asian näin, että väärä mies väärässä paikassa, mut se on ollutta ja mennyttä. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä ;)

        Ainiin, kiitän mielipiteistänne ja vastauksistanne.

        Meillä oli ainakin jätkiä jotka ei uskaltaneet ottaa viinaa, koska ne tuli siitä hulluiksi. melkoisia uhkia sellaiset koko porukalle.


      • commandos marine
        vittu ku väsyttää kirjoitti:

        Meillä oli ainakin jätkiä jotka ei uskaltaneet ottaa viinaa, koska ne tuli siitä hulluiksi. melkoisia uhkia sellaiset koko porukalle.

        En mä nää siinä mitään uhkaa, et kaveri ei ota viinaa, koska tietää sekoavansa siitä, päinvastoin. Sehän on helvetin hyvä juttu ja kertoo sen, että mies tietää jo omat rajansa, joillakin se raja on nolla, toisilla järkyttävän suuri.

        Kaikinpuolin fiksumpaa olla ilman, terveyssyistä ystävyyssuhteisiin. Mä en riko kroppaani alkoholilla, otan muut kiinni ja tasoitan tilanteen rikkomalla kroppani decalla.


      • vielä rytisee!!!!!!
        commandos marine kirjoitti:

        En mä nää siinä mitään uhkaa, et kaveri ei ota viinaa, koska tietää sekoavansa siitä, päinvastoin. Sehän on helvetin hyvä juttu ja kertoo sen, että mies tietää jo omat rajansa, joillakin se raja on nolla, toisilla järkyttävän suuri.

        Kaikinpuolin fiksumpaa olla ilman, terveyssyistä ystävyyssuhteisiin. Mä en riko kroppaani alkoholilla, otan muut kiinni ja tasoitan tilanteen rikkomalla kroppani decalla.

        Kyllä se selkeä riski on, jos kaveri ei kestä viinaa ja sitähän on tehtävillä aina tarjolla. Körmypulloja nääs riittää. Jos joku latvalaho sitten tulee väkivaltaiseksi viinasta ja herkällä hetkellä tai hyvässä fiiliksessä erehtyy sen ryypyn ottamaan, koska kiusaus on suuri, ja sitten ottaa aseen käyttöön, niin sekö ei ole mielestäsi turvallisuusriski?

        Viinaa pitää pään kestää!! Se on perusedellytys!

        Eli valintayksikkö tarkkana!! Jos mies ei käytä viinaa, se on pahin riski mitä sillä missiolla on!


      • commandos marine
        vielä rytisee!!!!!! kirjoitti:

        Kyllä se selkeä riski on, jos kaveri ei kestä viinaa ja sitähän on tehtävillä aina tarjolla. Körmypulloja nääs riittää. Jos joku latvalaho sitten tulee väkivaltaiseksi viinasta ja herkällä hetkellä tai hyvässä fiiliksessä erehtyy sen ryypyn ottamaan, koska kiusaus on suuri, ja sitten ottaa aseen käyttöön, niin sekö ei ole mielestäsi turvallisuusriski?

        Viinaa pitää pään kestää!! Se on perusedellytys!

        Eli valintayksikkö tarkkana!! Jos mies ei käytä viinaa, se on pahin riski mitä sillä missiolla on!

        C'moon, et voi tosissasi kirjoittaa tollasta paskaa.

        "..herkällä hetkellä tai hyvässä fiiliksessä erehtyy sen ryypyn ottamaan, koska kiusaus on suuri..", sitten ei voi muuta, kun katsoa peiliin. Mä oon itse sopinut itseni kanssa, että viinaa mä en juo ja aion pitää siitä kiinni, ei ole mahdollista, että edes herkällä hetkellä, hyvässä fiiliksessä tai koska kiusaus on suuri ottaisin sen ryypyn. Itsekuria itsekuria, ei mitään muuta.

        Oon mä kaikennäköstä muutakin itseni kanssa sopinut, kuten kunnosta, henkisestä ja fyysisestä, huolenpitäminen loppuelämän. Sehän on suurin ja kovin lupaus, kun sä lupaat itsellesi jotain. Jos sä et siitäkään pysty pitämään kiinni niin ei voi mitään, menetetty tapaus.

        Viinaa ei pidä kestää, se ei todellakaan ole perusedellytys. Perusedellytys kaikelle on elämänilo, jos se on matalalla mikään ei toimi.

        En mä nää mitään hyviä puolia dokauksessa, pystyn rentoutuu ilman sitä helvetin hyvin. Pystyn "irtautuu" huolista ilman sitä helvetin hyvin. Pystyn nauraa, nauttii, pitää hauskaa ja pokaa naisia ilman sitä helvetin hyvin. Tähän asti kukaan ei ole "moittinut" tai edes ihmetellyt nollalinjaani. Päinvastoin. Kokeile joskus muutaman kuukauden tipatonta, kroppa ja mieli kiittää :)


      • vielä rytisee!!!!!!
        commandos marine kirjoitti:

        C'moon, et voi tosissasi kirjoittaa tollasta paskaa.

        "..herkällä hetkellä tai hyvässä fiiliksessä erehtyy sen ryypyn ottamaan, koska kiusaus on suuri..", sitten ei voi muuta, kun katsoa peiliin. Mä oon itse sopinut itseni kanssa, että viinaa mä en juo ja aion pitää siitä kiinni, ei ole mahdollista, että edes herkällä hetkellä, hyvässä fiiliksessä tai koska kiusaus on suuri ottaisin sen ryypyn. Itsekuria itsekuria, ei mitään muuta.

        Oon mä kaikennäköstä muutakin itseni kanssa sopinut, kuten kunnosta, henkisestä ja fyysisestä, huolenpitäminen loppuelämän. Sehän on suurin ja kovin lupaus, kun sä lupaat itsellesi jotain. Jos sä et siitäkään pysty pitämään kiinni niin ei voi mitään, menetetty tapaus.

        Viinaa ei pidä kestää, se ei todellakaan ole perusedellytys. Perusedellytys kaikelle on elämänilo, jos se on matalalla mikään ei toimi.

        En mä nää mitään hyviä puolia dokauksessa, pystyn rentoutuu ilman sitä helvetin hyvin. Pystyn "irtautuu" huolista ilman sitä helvetin hyvin. Pystyn nauraa, nauttii, pitää hauskaa ja pokaa naisia ilman sitä helvetin hyvin. Tähän asti kukaan ei ole "moittinut" tai edes ihmetellyt nollalinjaani. Päinvastoin. Kokeile joskus muutaman kuukauden tipatonta, kroppa ja mieli kiittää :)

        toivottavasti tollanen sekopää ei mpääse tehtävälle. Sulla on selkeesti luurankoja kaapissa.

        Ei millään pahalla!


      • commandos marine
        vielä rytisee!!!!!! kirjoitti:

        toivottavasti tollanen sekopää ei mpääse tehtävälle. Sulla on selkeesti luurankoja kaapissa.

        Ei millään pahalla!

        Mistäs sä niin päättelet? Sähän varsinainen seppä oot, meedio-taustaa? Vai ihan ennustaja-, kristallipallo pohjalta lauot noita juttuja? Jäätävä spede sä olet. Et muuta.

        Takas sinne huoltsikan kassalle myymään kahvia ja pullaa..

        Se, että mä en dokaa tekee musta seköpään, jolla on luurankoja kaapissa?
        Ottelut 17 - 1 - 1 -tuloksilla tekee musta sekopään, mutta lähinnä järjestetyissä otteluissa. Luurankoja on kaikilla kaapissa, sitä mä en kiellä. Mutta ole nyt jo hiljaa, sun typerii laukauksia ei pysty lukee ilman naurua. Tässä tapauksessa se ei oo hyvä juttu, usko mua.


      • Kosovo nähty 2kk:ssa
        commandos marine kirjoitti:

        Mistäs sä niin päättelet? Sähän varsinainen seppä oot, meedio-taustaa? Vai ihan ennustaja-, kristallipallo pohjalta lauot noita juttuja? Jäätävä spede sä olet. Et muuta.

        Takas sinne huoltsikan kassalle myymään kahvia ja pullaa..

        Se, että mä en dokaa tekee musta seköpään, jolla on luurankoja kaapissa?
        Ottelut 17 - 1 - 1 -tuloksilla tekee musta sekopään, mutta lähinnä järjestetyissä otteluissa. Luurankoja on kaikilla kaapissa, sitä mä en kiellä. Mutta ole nyt jo hiljaa, sun typerii laukauksia ei pysty lukee ilman naurua. Tässä tapauksessa se ei oo hyvä juttu, usko mua.

        Äijjä vetää pulttia jo tästä, eli näkee ettei impulssikontrollia ole yhtään! Onhan sun taustat niin perseestä, että et pääse edes sinne huoltsikalle myymään mallua ja muumilimua jos ne sun taustat saisivat tukittua! Vittu olet väkivaltarikollinen, tajuatko? Saatana jos tollanen hullu kilahtaa, niin se laskee sen 90 kuulaansa körmykäytävälle, vittu ,ja tyhjentää vielä mutkastakin lippaat! Ja kuka haluaa olla tollasen kans samassa leirissä jossa aseita saatavilla?
        Ei helvetti! Ja se on todellakin riski, että erehdyt viinaa juomaan ja ammut puoli leiriä!
        Hoidata pääsi kuntoon ja mieti asiaa uudemman kerran. Ihan vain muiden kannalta.

        Siis on siellä monia muitakin kahjuja, joista vain ei ole näyttöjä ja siksi väärässä paikassa riskinä pyörimässä. Mutta ihmeen hyvin on mennyt tähän saakka esimerkiksi näiden lapsiturvaajien kanssa, siis kun ei ole ruumiita tullut. Ihan muutamalla sukupuolitaudilla ja kännissä kompuroidulla auenneella otsalla on selvitty.

        Sulla on todellakin kuubassa vikaa, kun tuota väkivaltaisuuttasi ja ottelutuloksia koko ajan korostat! Mitä sinulle on lapena oikein sinne suoleen ahdettu ilman liukkaria kun tuollaiseksi väkivaltaiseksi olet tullut?


      • commandos marine
        Kosovo nähty 2kk:ssa kirjoitti:

        Äijjä vetää pulttia jo tästä, eli näkee ettei impulssikontrollia ole yhtään! Onhan sun taustat niin perseestä, että et pääse edes sinne huoltsikalle myymään mallua ja muumilimua jos ne sun taustat saisivat tukittua! Vittu olet väkivaltarikollinen, tajuatko? Saatana jos tollanen hullu kilahtaa, niin se laskee sen 90 kuulaansa körmykäytävälle, vittu ,ja tyhjentää vielä mutkastakin lippaat! Ja kuka haluaa olla tollasen kans samassa leirissä jossa aseita saatavilla?
        Ei helvetti! Ja se on todellakin riski, että erehdyt viinaa juomaan ja ammut puoli leiriä!
        Hoidata pääsi kuntoon ja mieti asiaa uudemman kerran. Ihan vain muiden kannalta.

        Siis on siellä monia muitakin kahjuja, joista vain ei ole näyttöjä ja siksi väärässä paikassa riskinä pyörimässä. Mutta ihmeen hyvin on mennyt tähän saakka esimerkiksi näiden lapsiturvaajien kanssa, siis kun ei ole ruumiita tullut. Ihan muutamalla sukupuolitaudilla ja kännissä kompuroidulla auenneella otsalla on selvitty.

        Sulla on todellakin kuubassa vikaa, kun tuota väkivaltaisuuttasi ja ottelutuloksia koko ajan korostat! Mitä sinulle on lapena oikein sinne suoleen ahdettu ilman liukkaria kun tuollaiseksi väkivaltaiseksi olet tullut?

        Ei ihan lapsena, mut sanotaan junnuna ahdettiin kasvuhormonia cypin ja decan muodossa, onneksi ei suoleen sentään, suun kautta pronabolia, nolvaa ja oxyjä. Se siitä ahtaamisesta. Ahtaajahan on tämän kuukauden ammattikin, propsit siitä ahtaajille.

        Asiaan. En mä vedä pulttia, kunhan alkoi syke nousee ja kädet hikoo, kun lueskelin Teidän typeriä juttujanne, jotka koski mua ja oli Teidän mielestä totuus ja fakta.
        Mun taustat on varmasti jonkun mielestä perseestä, mutta kolikolla on se kääntöpuoli, jota harvemmin näissä asioissa tosin katsotaan. Mä en oo tappanut ketään, en vienyt kenenkään omaisuutta, tuhonnut mitään tai ketään, oon opettanut, että teoilla on seuraukset.
        Mulla on himassa mutka, ei ole ollut käyttöä, luvat löytyy. Se on vähän niin kuin vakuutus, "mess with the best, die like the rest" -meiningillä. Eli enpä tyhjentäis kolmea lipasta mihinkään ilman syytä.
        "EREHDYT VIINAA JUOMAAN JA AMMUT PUOLI LEIRIÄ!", mutta kultapieni, se ei ole mahdollista, mä oon varmaan sitten niin jumalattoman kova kundi, kun pystyn, lupaan ja vannon eläväni ilman viinaa lopun elämäni. Ei oo mitään vitun erehdyksiä. Ymmärretty? -Hyyyyvä.

        Niin kuin kirjoitin ensimmäisessä viestissä, "kuubassa", päässä ei ole vikaa, se on testattu ihan luotettavin tahoin ja testein, usko mua, usko vanhempaa, isompaa ja kokeneempaa. Usko vaan.

        Sunnuntai-illan jatkot, oi te mussukat, kosovossa nähdään ;)


    • jaa lievä?

      Väkivaltanen jätkä!

      • Otto-Ville Lonkero

        Oli majuri (vai oliko eversti ?) Nikke pärmi, sanonut sota-aikana pitäessään puhuttelua rintamalle joutuneille linnakundeille : ) Tuomittujen tekoset olivat ilmeisesti olleet sieltä raskaimmasta päästä.


      • Lammas-lonkero
        Otto-Ville Lonkero kirjoitti:

        Oli majuri (vai oliko eversti ?) Nikke pärmi, sanonut sota-aikana pitäessään puhuttelua rintamalle joutuneille linnakundeille : ) Tuomittujen tekoset olivat ilmeisesti olleet sieltä raskaimmasta päästä.

        Mutta kun se leikki ei ole oikeaa sotaa:)


      • Faktat kuntoon ensin
        Lammas-lonkero kirjoitti:

        Mutta kun se leikki ei ole oikeaa sotaa:)

        Hei pelle, ei rauhanturvaamisen kuulukaan olla sitä sun "oikeaa sotaa". Rauhanturvaamisella ei ole mitään tekemistä sotimisen kanssa. Ja mitään leikkiä se ei silti ole, mutta sinulle ei ehkä kannata lähteä sitä selittämään :)


      • Lammas-lonkero
        Faktat kuntoon ensin kirjoitti:

        Hei pelle, ei rauhanturvaamisen kuulukaan olla sitä sun "oikeaa sotaa". Rauhanturvaamisella ei ole mitään tekemistä sotimisen kanssa. Ja mitään leikkiä se ei silti ole, mutta sinulle ei ehkä kannata lähteä sitä selittämään :)

        satun tietämään ilman turhioa selittelyitäkin mitä touhua se on:)


      • Otto-Ville Lonkero
        Faktat kuntoon ensin kirjoitti:

        Hei pelle, ei rauhanturvaamisen kuulukaan olla sitä sun "oikeaa sotaa". Rauhanturvaamisella ei ole mitään tekemistä sotimisen kanssa. Ja mitään leikkiä se ei silti ole, mutta sinulle ei ehkä kannata lähteä sitä selittämään :)

        ja kun on reissun pari heittänyt, voikin loppuelämän sitten pullistella mitallit "rinnoissa" kokemuksillaan. Kukahan on peLLe isolla ällällä ?


      • vittu-Lalle Hamponen
        Otto-Ville Lonkero kirjoitti:

        ja kun on reissun pari heittänyt, voikin loppuelämän sitten pullistella mitallit "rinnoissa" kokemuksillaan. Kukahan on peLLe isolla ällällä ?

        moni laitaa vähä extraa rt-tarinoihin.


      • Faktat kuntoon ensin
        Otto-Ville Lonkero kirjoitti:

        ja kun on reissun pari heittänyt, voikin loppuelämän sitten pullistella mitallit "rinnoissa" kokemuksillaan. Kukahan on peLLe isolla ällällä ?

        Pelle isolla L:llä? :D :D Siis mitkä ihmeen mitalit rinnoissa ja millä kokemuksilla pullistella? Rauhanturvaaja on "ammatti" siinä missä muutkin, älytkää jo. Sieltä löytyy ne idiootit ja fiksut, aivan kuin jokaisesta muustakin työpaikasta, mitä ihmettä vaahtoatte?


      • Olin rauhanturvaaja
        Faktat kuntoon ensin kirjoitti:

        Pelle isolla L:llä? :D :D Siis mitkä ihmeen mitalit rinnoissa ja millä kokemuksilla pullistella? Rauhanturvaaja on "ammatti" siinä missä muutkin, älytkää jo. Sieltä löytyy ne idiootit ja fiksut, aivan kuin jokaisesta muustakin työpaikasta, mitä ihmettä vaahtoatte?

        Aijjaa että ammatti rauhanturvaaja? Imes nyt hei peenistä! Minusta se on vain sellainen elämänjakso olla rauhanturvaajana. Sekin on erikoista, kun kerran on reisun tehnyt, niin aina on rauhanturvaaja. Miksi ihmeessä? Eihän kokistakaan vaikka linja-autonkuljettakjaksi vaihtava ole aina kuitenkin kokki, vaan hänestä tulee linkkukuski:)
        Minusta tuo reissu nyt niin autuaaksi kyllä tehnyt, mutta olihan se kokemus, niin tietää mistä puhuu.


      • commandos marine
        Olin rauhanturvaaja kirjoitti:

        Aijjaa että ammatti rauhanturvaaja? Imes nyt hei peenistä! Minusta se on vain sellainen elämänjakso olla rauhanturvaajana. Sekin on erikoista, kun kerran on reisun tehnyt, niin aina on rauhanturvaaja. Miksi ihmeessä? Eihän kokistakaan vaikka linja-autonkuljettakjaksi vaihtava ole aina kuitenkin kokki, vaan hänestä tulee linkkukuski:)
        Minusta tuo reissu nyt niin autuaaksi kyllä tehnyt, mutta olihan se kokemus, niin tietää mistä puhuu.

        Lue "Saako rauhanturvaaja naista?" -keskustelu ;) Siksi rauhanturvaaja on Aina rauhanturvaaja. Varsinkin jurrissa.

        No ei kai, mutta kaipa se on tietynlainen meriitti, jota ei ihan joka kundi saa. Asiaa halutaan korostaa, että saataisiin kunnioitusta, "ooh, hän on ollut sodassa", mainetta ja selkään taputtelijoita.

        Itsehän en ole ollut ja näitä viestejä lukiessaan voisi päätellä helpostikin, että en myöskään tule olemaan, mutta Suomi24:n viestit eivät sitä asiaa ratkaise. Toivonmukaan 20 vuoden päästä saan jonkun pubiruusun sänkyyni kertoessani tarinaa rauhanturvaajan maksimaalisen kovista tehtävistä. Asiallista meininkiä.


    • auto katollaa ojas

      ajoin pari rattia tossa 15-23 ikävuoden välillä. Reissun kävin. No proplem!

      • seulonta tehostunut

        et pääsisi nyt.


    • vastauksia vailla

      MIten onko kenelläkään tietoa, että miten putkassa vietetty yö vaikuttaa rauhanturvaajaksi pääsyyn? Koska merkintähän näkuu turvallisuusselvityksessä, niin onko kukaan päässyt toimintavalmiuteen edes, jos on tälläistä menneisyyttä?
      Tapaukseen ei liittynyt rikosta eli ns. "juoppoputka"

      • "Oikeusupseeri"

        Kriteerit on nyt samat kun hakeutuisit poliisiopistoon.
        Tuo rittää, unohda hakeutuminen.


      • sotilaspol

        Puolituntia putkassa puolivahingossa. Hylsy.


    • turha murehtia

      Turvallisuusselvityksessä ei näy viiden vuoden jälkeen mitään (ellet ole tehnyt oikeasti kovaa rikosta, jos olet linnassa istunut se näkyy tuomiosta riippuen loppuelämän). Jos et ole saanut linnatuomiota, viidessä vuodessa häviää kaikki keskinkertaisesta turvallisuusselvityksestä. Olen asiasta ottanut selvää, joten tiedän mistä puhun. Ja tuon asian selvittelemiseen muuten on käytetty aikaa paljon.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe