Ekotori

neniviitisop

Tuliko mieleenne että ne pitkäaikaiset työntekijät ovat ehkä sellaisessa tilanteessa elämässään etteivät työllisty enää muualla. Joten he ovat sen vuoksi palkattuja siellä. Sekin on työllistämistä heidän suhteensa.
Tosiasiahan on myös että jokaisessa yrityksessa on oltava luotettava henkilökunta je he jotka ovat olleet pitempään töissä tietävät tehtävänsä ja osaavat sen. Siis ymmärrystä ihmiset!! :D Älkää antako katkeruuden kovettaa sydäntänne vaikka ette pitäisikään siitä :) Oikein hyvää kevään odotusta kaikille ..myöskin Ekotorin vastustajillle :)

249

4768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TitityyTititii

Ekotorin vakituiset taitaa olla melko hyvässä taloudellisessa asemassa olevia köllikkäpoikia. Varmaan monia perheellisiä hätääkärsiviä vituttaa katsella noita pullansyöjiä. Sikälikin, että he syövät yhteisestä hyvästä, josta kuuluisi jakaa tasaisesti useammalle.
      Mutta niinhän se on linnunpesässäkin, että röyhkein ja äänekkäin saa eniten ja nokkii sitten vielä muut.

• tadanedja

onhan niitä ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa...eli eivät kelpaa muualle töihin tai elämän tilanne sellainen että vaikka ekotori olisi juuri heille sopiva työpaikka vaikka 2 vuotta.
        Kiertoa tarvitaan siihenkin...että tälläinen työpaikka kierrättää myös työntekijät.
        Eli tasapuolisuutta.
        onhan siellä naisiakin eikä vaan miehiä....

• -------------
        tadanedja kirjoitti:

onhan niitä ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa...eli eivät kelpaa muualle töihin tai elämän tilanne sellainen että vaikka ekotori olisi juuri heille sopiva työpaikka vaikka 2 vuotta.
        Kiertoa tarvitaan siihenkin...että tälläinen työpaikka kierrättää myös työntekijät.
        Eli tasapuolisuutta.
        onhan siellä naisiakin eikä vaan miehiä....

..kuin paska Junttilan tuvan seinässä. Vanha kansanviisaus.

• Uusi raikkaampi meno
        ------------- kirjoitti:

..kuin paska Junttilan tuvan seinässä. Vanha kansanviisaus.

Kaikki kiertoon...TJ:tä myöden.

• sitä
        Uusi raikkaampi meno kirjoitti:

Kaikki kiertoon...TJ:tä myöden.

kyllä olla katkeraa porukkaa! Sitä varmaankin voipi käydä paikanpäällä keskustelemassa näistä asioista jos kovasti mieltä kaivaa. Ja kysyä syitä miksi tietyt ihmiset ovat saaneet Ekotorilta työpaikan itselleen. Jos se vaikka auttaisi saamaan mielenrauhan ja katkeruuden pois.

• Anonyymi

noo semmoset 12000 eur/kk
        johtoportaassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

noo semmoset 12000 eur/kk
        johtoportaassa

Siis mitä v*ttua! Kuka rahastaa kaupungin kassasta 12000€ ja on ekotorilla töissä? Kaupunginjohtaja OHOI!! Tässä on se eka paikka mistä leikataan, toimintakeskuksesta nämä viskaalit *ittuun ja töiminta kuriin muutenkin! Siellä on nyt töissä ihan liikaa sakkia joka voisi olla koulutettavana, ja menossa OIKEISIIN TÖIHIN, TUOTTAMAAN VEROTULOJA.
        Toimintakeskus ja kaikki 150 kaupungin maksamaa "työntekijää" ovat siellä ihan vaan itseään varten. Mikä tämä tällainen suhde on, että yhtä 10€ työläistä kohti on 5 viskaalia?
        Vähän ehkä kärjistetty, mutta pointti on oikein!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mitä v*ttua! Kuka rahastaa kaupungin kassasta 12000€ ja on ekotorilla töissä? Kaupunginjohtaja OHOI!! Tässä on se eka paikka mistä leikataan, toimintakeskuksesta nämä viskaalit *ittuun ja töiminta kuriin muutenkin! Siellä on nyt töissä ihan liikaa sakkia joka voisi olla koulutettavana, ja menossa OIKEISIIN TÖIHIN, TUOTTAMAAN VEROTULOJA.
        Toimintakeskus ja kaikki 150 kaupungin maksamaa "työntekijää" ovat siellä ihan vaan itseään varten. Mikä tämä tällainen suhde on, että yhtä 10€ työläistä kohti on 5 viskaalia?

Kaupunki ei maksa yhdenkään Kierrätyskeskus Uutta Elämää r.y (ent. Ekotori) vakituisen työntekijän palkkaa ainoastaan antaa tukea palkkatuettujen asiakkaiden palkkaamiseen.Tästä palkkatuesta on kaupungilla ja valtiolla sopimus jossa määritellään paljonko sakkoa kaupunki joutuu maksamaan jos ei onnistu työllistämään hakijaa (muistaakseni noin 150000 per henkilö/2019). Toimintakeskus on rekisteröity yhdistys joka ei saa lain mukaan tuottaa voittoa vaan plussan puolelle jäävät rahat käytetään henkilökunnan palkkoihin y.m menoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupunki ei maksa yhdenkään Kierrätyskeskus Uutta Elämää r.y (ent. Ekotori) vakituisen työntekijän palkkaa ainoastaan antaa tukea palkkatuettujen asiakkaiden palkkaamiseen.Tästä palkkatuesta on kaupungilla ja valtiolla sopimus jossa määritellään paljonko sakkoa kaupunki joutuu maksamaan jos ei onnistu työllistämään hakijaa (muistaakseni noin 150000 per henkilö/2019). Toimintakeskus on rekisteröity yhdistys joka ei saa lain mukaan tuottaa voittoa vaan plussan puolelle jäävät rahat käytetään henkilökunnan palkkoihin y.m menoihin.

Niin, eli siis otatte ilmaisen työvoiman, teetätte työtä, mutta ette maksa palkkaa. Bravo! On hyvä loinen Mikkelin kaupungille! Oksettavaa kieroilua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, eli siis otatte ilmaisen työvoiman, teetätte työtä, mutta ette maksa palkkaa. Bravo! On hyvä loinen Mikkelin kaupungille! Oksettavaa kieroilua!

Varkauden kaupunginhallitus hyväksyi heinäkuussa yksimielisesti päätöksen sosiaali- ja terveyskeskuksen johtajan Seppo Lehdon palkan korottamisesta vajaalla 26 prosentilla.
        Aiemmin Seppo Lehto tienasi virassaan sosiaali- ja terveyskeskuksen johtajana 11000 euroa kuukaudessa, mutta kaupunginhallituksen yksimielisellä päätöksellä Lehdon uusi kuukausipalkka on 13846 euroa.

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015091720371181

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko itse veronmaksaja ja tuottava yksilö. Kysyn ihan sillä,kun itse en täällä kirjoittaisi tai lukisi,jos olisin varakas tai kunnon töissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko itse veronmaksaja ja tuottava yksilö. Kysyn ihan sillä,kun itse en täällä kirjoittaisi tai lukisi,jos olisin varakas tai kunnon töissä.

Jos on veronmaksaja ei automaattisesti tarkoita että on tuottava yksilö. Esim. Julkisella jotkut kovapalkkaiset lois-virkalaiset on nettoveronsaajia, ei maksajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on veronmaksaja ei automaattisesti tarkoita että on tuottava yksilö. Esim. Julkisella jotkut kovapalkkaiset lois-virkalaiset on nettoveronsaajia, ei maksajia.

Sosionomi tienaa semmoiset 4200 eur/kk

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sosionomi tienaa semmoiset 4200 eur/kk

Sosionomi on amk nimike. Ei mikään työ.
        Hyvä kun vähäb yli puolet tosta edes tienaa..

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.talentia.fi/tyoelamainfo/palkkaus/palkkasuositukset/

Esihenkilöasemassa oleva johtavan tai vastaavan sosiaalityöntekijän tai johtavan kuraattorin palkka: 5000 € / kk

Meidän naapurissa asuu vastaava sosiaalityöntekijä

Arvioisin asunnon arvoksi 350.000 euroa

Auto heillä on ihan tavallinen silti, skoda

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niihin vaaditaa jo yamk sosionomin tutkinto. Sekä eipä näitä paikkoja muutenkaan liikaa ole.

Vastaava sosiaalityöntekijä on rikkaampi kuin pelkkä tavallinen sosiaalityöntekijä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän naapurissa asuu vastaava sosiaalityöntekijä

Arvioisin asunnon arvoksi 350.000 euroa

Auto heillä on ihan tavallinen silti, skoda

Hyvä paljastus naapurilta.

• peräpukama

Voi tauti teidän kanssa.. Chilessä on tapahtunut lähes 300000 ihmishenkeä vaatinut maanjäristys, ihmisiä kuolee nälkään Afrikassa, Lähi-Idässä soditaan ja täällä itketään, kun Ekotorilla on samat naamat töissä! Siis haloo ihmiset! Varmasti istutte tietokoneen ääressä päivät pitkät, ettekä jaksa nostaa persettänne ylös penkistä hakeaksenne töitä. Ei luulis olevan vaikeeta?

• sarianne.

kermakakku on hyvää kun kaksin syö! :-)

• peltipurkki 6 euroa
        sarianne. kirjoitti:

kermakakku on hyvää kun kaksin syö! :-)

mutta ei toimi oikein. Hinnat pitäsisi olla kaikille samat, ja töissä' saisi olla vain korkeintaan vuosi per vaikeasti työlllistettävä.

Joistakin tavaroista saa maksaa lädes uuden hinnan verra!! Ainoastaan vaatteet ovat halpoja!

Hintahaarukka tulisi olla 1- 10 euroa tavara kuin tavara.

Kuinkahan paljon tavaroiden haku Ekotorille maksaa nyt kun Ekotori muuttaa niin kauas.

• Tsultsina
        peltipurkki 6 euroa kirjoitti:

mutta ei toimi oikein. Hinnat pitäsisi olla kaikille samat, ja töissä' saisi olla vain korkeintaan vuosi per vaikeasti työlllistettävä.

Joistakin tavaroista saa maksaa lädes uuden hinnan verra!! Ainoastaan vaatteet ovat halpoja!

Kuinkahan paljon tavaroiden haku Ekotorille maksaa nyt kun Ekotori muuttaa niin kauas.

HAHAHAA !!!

• kevät siivous
        peltipurkki 6 euroa kirjoitti:

Ekotori haki ilmaiseksi tavarat. Haku maksaa jos mukaan tulee ns. kaatopaikkatavaraa, eli halvalla hakee. Ekotori on kierrätyskeskus ei kaatopaikka, muistaa kun lajittelet kamojanne.
        Aurikoista kevätpäivää kaikille kierrättäjille!

• Kiitos.¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        kevät siivous kirjoitti:

Ekotori haki ilmaiseksi tavarat. Haku maksaa jos mukaan tulee ns. kaatopaikkatavaraa, eli halvalla hakee. Ekotori on kierrätyskeskus ei kaatopaikka, muistaa kun lajittelet kamojanne.
        Aurikoista kevätpäivää kaikille kierrättäjille!

kyllä ekotori on paikkansa ansainnut.
        Olen itse tosi kiitollinen kun olen saanut pienellä rahalla vaatettua monta ihmistä,yli perheenkin siis.
        Eli viekää ihmeessä ihmiset hyväkuntoiset vaatteet joita ette itse tarviste ekotorille tai antakaan sellaisille jotka niitä tarvitsevat!

Kiitos!

Kiitos.¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ kirjoitti:

kyllä ekotori on paikkansa ansainnut.
        Olen itse tosi kiitollinen kun olen saanut pienellä rahalla vaatettua monta ihmistä,yli perheenkin siis.
        Eli viekää ihmeessä ihmiset hyväkuntoiset vaatteet joita ette itse tarviste ekotorille tai antakaan sellaisille jotka niitä tarvitsevat!

Kiitos!

Nyt taitaa yrittää ekotorin väki itse paikkailla mainetta. Ja mainostaa!!!

Haisee jo kilsan päähän! Hyh Hyh!

• Ruusuntuoksu
        ********** kirjoitti:

Nyt taitaa yrittää ekotorin väki itse paikkailla mainetta. Ja mainostaa!!!

Haisee jo kilsan päähän! Hyh Hyh!

Laita pyykkipoika nenään ettei haju kiusaa ;p

• sari...
        Ruusuntuoksu kirjoitti:

Laita pyykkipoika nenään ettei haju kiusaa ;p

miksei saisi nainostaa luonnollinen asia?

• sopassa sormineni
        sari... kirjoitti:

miksei saisi nainostaa luonnollinen asia?

Työllistämisessä noudatettaneen Suomessa yleisiä vallitsevia lakeja ja säädöksiä. Miksi Mikkelin pitäisi niistä poiketa? Jos valivalittaja tuntee itseään sorsittavan niin oikaisuvaatimusta peliin. Tämän palstan kautta ei nimettömiä voi auttaa. Ehkä työ ei sittenkään kiinnosta?

• OmaNimi...
        sopassa sormineni kirjoitti:

Työllistämisessä noudatettaneen Suomessa yleisiä vallitsevia lakeja ja säädöksiä. Miksi Mikkelin pitäisi niistä poiketa? Jos valivalittaja tuntee itseään sorsittavan niin oikaisuvaatimusta peliin. Tämän palstan kautta ei nimettömiä voi auttaa. Ehkä työ ei sittenkään kiinnosta?

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Ja räkättää vielä päälle. YhHyh..hyi...

• Rockkefeller
        OmaNimi... kirjoitti:

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Ja räkättää vielä päälle. YhHyh..hyi...

Ketä kiinnostaa Ekotorin tukityöllistetyt ja vanhat tavaranrojut?
        Menkää normaali töihin ja ostakaa kaupasta rehellisesti rahalla uutta ja kunnollista.
        Tuntuu oudolle kun köyhät pilkkaa toisiaan.

• tattistavaan
        Rockkefeller kirjoitti:

Ketä kiinnostaa Ekotorin tukityöllistetyt ja vanhat tavaranrojut?
        Menkää normaali töihin ja ostakaa kaupasta rehellisesti rahalla uutta ja kunnollista.
        Tuntuu oudolle kun köyhät pilkkaa toisiaan.

käyhän ekotorilla niitäkin jotka on hyvässä työssä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Sieltä voi joskus löytää jonkin osan mikä on tarpeellinen tai sellaisen tuotteen jonka valmistus on jo lopetettu mutta jonka tarvitsee.
        Moni vain yksinkertaisesti on tajunnut sen,että tavaroita voi kierrättää ja näin säästää luontoakin.
        Sieltä saa vaatetta esim remppaan,jossa on aivan sama mitä päälleen vetelee...eikä harmita jos maalia tai muuta törkyä jää vaatteisiin saatika että tulee repeämiä tai reikiä.
        Epäilen,että laman syvetessä tälläiset paikat on tärkeitä.

• ''''''''''''''''''''
        tattistavaan kirjoitti:

käyhän ekotorilla niitäkin jotka on hyvässä työssä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Sieltä voi joskus löytää jonkin osan mikä on tarpeellinen tai sellaisen tuotteen jonka valmistus on jo lopetettu mutta jonka tarvitsee.
        Moni vain yksinkertaisesti on tajunnut sen,että tavaroita voi kierrättää ja näin säästää luontoakin.
        Sieltä saa vaatetta esim remppaan,jossa on aivan sama mitä päälleen vetelee...eikä harmita jos maalia tai muuta törkyä jää vaatteisiin saatika että tulee repeämiä tai reikiä.
        Epäilen,että laman syvetessä tälläiset paikat on tärkeitä.

Mihinkähän joutuvat ekotorilta ostetut esim kodinkoneet loppujen lopuksi???
        Totuus lienee sellainen, että ekotorilta kodinkoneita ostavat ovat persaukista porukkaa, joka ei ole sen paremmin kierrätyksen kustannuksista kiinnostunut. Eli kun kone on käytetty loppuun tai on muutto edessä, lentää vehjes roskikseen tai lähimetsään. Jos poistoimittaminen maksaa jotain niin se tuskin näitä persaukisia paljon innostaa. Voisi olla luonnon ja kansan talouden kannalta viedä romut suoraan kierrätykseen romutettavaksi eikä johonkin persaukiste uusiokäyttöön. Eivät usein maksa itse edes sähkölaskujaan.
        Joillain paikkakunnilla kierrätystoimintakin toimii oikeasti - eikä näennäisesti yhteiskunnan tukemana. Tarvitaan vain ammattitaitoa ja osaamista. Se lienee Ekotorin suurin ongelma lähtökohtaisesti! Suuvaahdossa sepustajia vouhottaa ympäriinsä mutta villoja ei kerry. Ammattilaisiakin varmaan löytyisi oikealla asenteella!

• Kierrätys kunniaan
        '''''''''''''''''''' kirjoitti:

Mihinkähän joutuvat ekotorilta ostetut esim kodinkoneet loppujen lopuksi???
        Totuus lienee sellainen, että ekotorilta kodinkoneita ostavat ovat persaukista porukkaa, joka ei ole sen paremmin kierrätyksen kustannuksista kiinnostunut. Eli kun kone on käytetty loppuun tai on muutto edessä, lentää vehjes roskikseen tai lähimetsään. Jos poistoimittaminen maksaa jotain niin se tuskin näitä persaukisia paljon innostaa. Voisi olla luonnon ja kansan talouden kannalta viedä romut suoraan kierrätykseen romutettavaksi eikä johonkin persaukiste uusiokäyttöön. Eivät usein maksa itse edes sähkölaskujaan.
        Joillain paikkakunnilla kierrätystoimintakin toimii oikeasti - eikä näennäisesti yhteiskunnan tukemana. Tarvitaan vain ammattitaitoa ja osaamista. Se lienee Ekotorin suurin ongelma lähtökohtaisesti! Suuvaahdossa sepustajia vouhottaa ympäriinsä mutta villoja ei kerry. Ammattilaisiakin varmaan löytyisi oikealla asenteella!

Varmaankin takaisin Ekotorille koska sinne voi viedä myös rikkinäiset kodinkoneet veloituksetta. Olen myös itse ostanut sieltä kodinkoneita vaikka en rahaton olekkaan. Hyvin ovat toimineet tähän saakka ja jos niin käy että lakkaavat toimimasta niin palautan ne takaisin sinne mistä ostinkin .

• kevättä odotellessa.
        Kierrätys kunniaan kirjoitti:

Varmaankin takaisin Ekotorille koska sinne voi viedä myös rikkinäiset kodinkoneet veloituksetta. Olen myös itse ostanut sieltä kodinkoneita vaikka en rahaton olekkaan. Hyvin ovat toimineet tähän saakka ja jos niin käy että lakkaavat toimimasta niin palautan ne takaisin sinne mistä ostinkin .

Miksi ihmeessä mollaatte ekotoria? Ei siellä ole pakko käydä jos noin ahdistaa! Hieno juttu että joku instanssi työlistää työttömiä. Itse käyn silloin tällöin ekotorilla ja silloin tällöin löytyy myös ostettavaakin.. hyvä mesta.

• kas kas
        kevättä odotellessa. kirjoitti:

Miksi ihmeessä mollaatte ekotoria? Ei siellä ole pakko käydä jos noin ahdistaa! Hieno juttu että joku instanssi työlistää työttömiä. Itse käyn silloin tällöin ekotorilla ja silloin tällöin löytyy myös ostettavaakin.. hyvä mesta.

puhe lähtikin siitä miten siellä työvoima kiertää vai kiertääkö ollenkaan...

Hieno paikka ja hyvää ostettavaa löytyy.

Pelastaa monet varattomat ja valllisetkin!!!

• Työntekijän ääni
        kas kas kirjoitti:

puhe lähtikin siitä miten siellä työvoima kiertää vai kiertääkö ollenkaan...

Hieno paikka ja hyvää ostettavaa löytyy.

Pelastaa monet varattomat ja valllisetkin!!!

Mikä on totta ja mikä jotain muuta...

• Kade minäkin
        Työntekijän ääni kirjoitti:

Mikä on totta ja mikä jotain muuta...

Kyllä on huonosti ihmisellä asiat, jos jotain Ekotorin tukityöpaikkoja kadehtii!
        Minä olen tähän asti luullut, että sinne joudutaan, mutta nythän se paljastui kyseessä ovat Mikkelin halutuimmat ja kadehtituimmat työpaikat!
        Näkeehä siellä jo käydessään, että kyseessä ovat todelliset laatuyksilöt, oikeat töiden arjalaiset. Pitäisiköhän itsekin sanoa itsensä irti nykypaikasta ja
        pyrkiä sutena EKOTORILLE. Ihanaa jellonat ihanaa.

• tyrväällä
        Kade minäkin kirjoitti:

Kyllä on huonosti ihmisellä asiat, jos jotain Ekotorin tukityöpaikkoja kadehtii!
        Minä olen tähän asti luullut, että sinne joudutaan, mutta nythän se paljastui kyseessä ovat Mikkelin halutuimmat ja kadehtituimmat työpaikat!
        Näkeehä siellä jo käydessään, että kyseessä ovat todelliset laatuyksilöt, oikeat töiden arjalaiset. Pitäisiköhän itsekin sanoa itsensä irti nykypaikasta ja

kyl sun varmaan kandee sinne mennä.
        Missäs muualla on niitä työpaikkoja joissa työttömiä työllistetään mikkelissä???

Et tasapuolisuutta.

• Anonyymi
        Kade minäkin kirjoitti:

Tua oli 5/5kommentti lol!!!!!!!!!
        Kyl kandee syäksyy sinne ekotorille, joka on oikeesti toimintakeskus, kyselee hyviä , mielenkiintoisia ja tod hyvin palkattuja tyähommia.
        Parast siäl on ihhanat tyätoverit.
        Älykkäät kommentit sinkoilevat ja keskustelujen aihepiiri on tod laaja.
        Kyl siäl oli vaan niin givist olla töis. Ihan ikävä tulee ku niitä aikoja kaihoi nyt muistelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tua oli 5/5kommentti lol!!!!!!!!!
        Kyl kandee syäksyy sinne ekotorille, joka on oikeesti toimintakeskus, kyselee hyviä , mielenkiintoisia ja tod hyvin palkattuja tyähommia.
        Parast siäl on ihhanat tyätoverit.
        Älykkäät kommentit sinkoilevat ja keskustelujen aihepiiri on tod laaja.
        Kyl siäl oli vaan niin givist olla töis. Ihan ikävä tulee ku niitä aikoja kaihoi nyt muistelee.

Hyvä kun nostat tämän aiheen, on tärkeää puhua asioista, jotka ovat ajankohtaisia. Ekotori ei tule ikinä loppumaan. Jos kuolee, niin taivaassakin on ekotori, jonne ihmiset laitetaan. L-kankinen on hoitanut asiat niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kun nostat tämän aiheen, on tärkeää puhua asioista, jotka ovat ajankohtaisia. Ekotori ei tule ikinä loppumaan. Jos kuolee, niin taivaassakin on ekotori, jonne ihmiset laitetaan. L-kankinen on hoitanut asiat niin.

Nyt on jo kylmä rinki perseen ympärillä pääseekö taivaassa Ekotorille vai ei :(

• Anonyymi

Niin tarkoitat siis näitä kaikenmaailman ohjaajia, opastajia, johtajia ja muita Mikkelin kaupungin syöpäläisiä, jotka ottavat ihmisiä pois työmarkkinoiden käytöstä, ja ottavat ekotorille, että itsellä riittää "töitä". Ei ole kenelläkään sitten käynyt mielessä, että maksaa maltaita tämä teatteri, joka on olemassa itseään varten, eikä siksi että siitä olisi joskus jollekin hyötyä.

• Anonyymi

Juuri näin. Kyykytetään työttömiä ja hikipajassa pidetään. Sitä se on MIkkelin touhu tänään. Kuka hyötyy, MIkkelin kaupunki. PIenellä liksalla teetetään päivätöitä, toisille jopa työmarkkinatuella. Kukaan kun ei normipalkalla noita töitä tee, vaan TE-toimisto laittaa työttömät jonoon ja sinne töihin. On siellä eri yhdistyksiä jotka tekevät yhteistyötä tämänkin puljun kanssa. Miettikää, onko se oikein? Kun muutenkin ihmisillä on vaikeaa, niin pakkotyöhön alhaisella liksalla. Yhteiskunnassa on vääristynyt tämäkin toiminta, heikossa asemassa olevien asemaa käytetään hyväksi, katteet kohdillaan ja kuka saa rahat. Kuinka moni on työllistynyt oikeasti eteenpäin jonnekin, eipä ole tiedossa. Tällä niitä TE-toimiston tilastojakin kaunistellaan. Kun pitäisi ohjata ihmisiä oikeaan työelämään, koulutukseen, niin ei sitä siellä ole. Tämäkin teksti poistuu takuulla, kun joku itseään täynnä oleva toimija ei halua että totuuksia lauotaan. Niin se on Savosetin toimintakin, kehitysvammaisilla teetetään pusssituksia, pakkaamisia sun muuta. Halkoja takapihalla ja vaijereita puretaan. On se niin kyykytystä, ja pakkopullaa. Tämä pitäisi loppua, ja kunnioittaa ihmisiä, heitä vähäosaisiakin. Ei se pakkotyöllä ihminenkän parane, jos mieli on maassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin. Kyykytetään työttömiä ja hikipajassa pidetään. Sitä se on MIkkelin touhu tänään. Kuka hyötyy, MIkkelin kaupunki. PIenellä liksalla teetetään päivätöitä, toisille jopa työmarkkinatuella. Kukaan kun ei normipalkalla noita töitä tee, vaan TE-toimisto laittaa työttömät jonoon ja sinne töihin. On siellä eri yhdistyksiä jotka tekevät yhteistyötä tämänkin puljun kanssa. Miettikää, onko se oikein? Kun muutenkin ihmisillä on vaikeaa, niin pakkotyöhön alhaisella liksalla. Yhteiskunnassa on vääristynyt tämäkin toiminta, heikossa asemassa olevien asemaa käytetään hyväksi, katteet kohdillaan ja kuka saa rahat. Kuinka moni on työllistynyt oikeasti eteenpäin jonnekin, eipä ole tiedossa. Tällä niitä TE-toimiston tilastojakin kaunistellaan. Kun pitäisi ohjata ihmisiä oikeaan työelämään, koulutukseen, niin ei sitä siellä ole. Tämäkin teksti poistuu takuulla, kun joku itseään täynnä oleva toimija ei halua että totuuksia lauotaan. Niin se on Savosetin toimintakin, kehitysvammaisilla teetetään pusssituksia, pakkaamisia sun muuta. Halkoja takapihalla ja vaijereita puretaan. On se niin kyykytystä, ja pakkopullaa. Tämä pitäisi loppua, ja kunnioittaa ihmisiä, heitä vähäosaisiakin. Ei se pakkotyöllä ihminenkän parane, jos mieli on maassa.

Työttömyyden pitkittyessä kannattaa hakeutua IHAN ITSE sellaiseen uudelleen koulutukseen, josta valmistuttuaan työllistyy. Esim. lääkäreille on töitä hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työttömyyden pitkittyessä kannattaa hakeutua IHAN ITSE sellaiseen uudelleen koulutukseen, josta valmistuttuaan työllistyy. Esim. lääkäreille on töitä hyvin.

Mutta eihän kaikilla riitä äö lääkäriksi lukemaan ? On olemassa muitakin ammatteja, ja toisaalta kuntoutujille tulee antaa työvalmennusta ja -ohjausta. Pelkkä työn teettäminen ei ole koulutusta. Toki mielenterveyskuntoutuja vaatii aikaa, mutta myös ohjausta. Asiat aika pian vääristyy kun toiminnasta tuleekin jotain muuta mitä alunperin on ollut tarkoitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta eihän kaikilla riitä äö lääkäriksi lukemaan ? On olemassa muitakin ammatteja, ja toisaalta kuntoutujille tulee antaa työvalmennusta ja -ohjausta. Pelkkä työn teettäminen ei ole koulutusta. Toki mielenterveyskuntoutuja vaatii aikaa, mutta myös ohjausta. Asiat aika pian vääristyy kun toiminnasta tuleekin jotain muuta mitä alunperin on ollut tarkoitus.

Mielenterveyskuntoutujille tulee antaa lääkkeet ja varmistaa että se syö ne

• Anonyymi

Hiton mielenkiintosia nää Ekotori jutut. Sais olla enemmän keskustelua tästä aiheesta kyllä.

• Anonyymi

Tiedätkö mitä, Mikkelissä toimitaan vastoin Suomen lakia. Eli kuntouttavaan työtoimintaan ei voi määrätä ketään kuten Mikkelissä tehdään, vaan pitää olla tämän ihmisen suostumus ja yhteistyössä tehdä päätös. Jos ei halua sinne, niin siihen ei voi pakottaa! Eli siis poliisille ja rikosilmoitus jos alkaa tulla yksipuolisia ukaaseja, jotka ei ole laillisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö mitä, Mikkelissä toimitaan vastoin Suomen lakia. Eli kuntouttavaan työtoimintaan ei voi määrätä ketään kuten Mikkelissä tehdään, vaan pitää olla tämän ihmisen suostumus ja yhteistyössä tehdä päätös. Jos ei halua sinne, niin siihen ei voi pakottaa! Eli siis poliisille ja rikosilmoitus jos alkaa tulla yksipuolisia ukaaseja, jotka ei ole laillisia.

Juuri näin se on. Olen samaa mieltä. Pakkotyötä ja kyykytystä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otappa asiosta selvää ennekuin pädett täällä.

Jos kieltäydyn kuntouttavasta työtoiminnasta tai keskeytän sen
        Jos saat työttömyysetuutta, menetät sen 60 päivän ajaksi. Jos kieltäydyt toistuvasti, menetät oikeutesi työttömyysetuuteen.

Laki.fi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos saat työttömyysetuutta, menetät sen 60 päivän ajaksi. Jos kieltäydyt toistuvasti, menetät oikeutesi työttömyysetuuteen.

Laki.fi

Siihen pitää olla oma suostumus, muuten se on vastoin ihmisoikeus lakia, otappa sinä selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki.fi

Suomen perustuslaki pykälä 19:

Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
        Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.

Ei mainita ekotoria missään, oho!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomen perustuslaki pykälä 19:

Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
        Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.

Ei mainita ekotoria missään, oho!

Öhöm...ja pointti oli ? Ekotoria koskee lait vaikkei sitä erikseen siellä mainita.

• Anonyymi

Pääsenkö ekikselle töihin? Palkkaa tarvitsen 3499 euroa kuussa ja menestysbonukset päälle. Saanko menestys bonarit halutessani osakkeina? Olen reipas ja ahkera.

• Anonyymi

Kierrätyskeskuksiin otetaan kierrätystyövoimaa.
      Kierrätetään ovesta sisään ja toisesta ulos.

1990 luvulla erääseen nuorten työpajaan tungettiin 40<-> 50 vuotiaita työttömiä työharjoitteluun,kun piti saada tilastoja kaunisteltua.
      Eihän siellä heille mitään tekemistä ollut.Oli kuitenkin pakko mennä,
      muuten olis heti paukkunut 8 viikon karenssit.

Työttömyystoimiston byrokraateilla oli kilpailu,kuka saa tilastoja kaunisteltua,
      eniten voittaa kisan,ei ole tietoa oliko palkintona papukaijamerkki 10 pistettä,
      vai työttömien kyykytysmitalli.

Pistettiin porukkaa kursseille,näillä huuhaa kursseilla ei ollut mitään tekemistä työllistymisen kanssa,kunhan tilastot kaunistui,niin hyvä oli.

Sitten rakennusalan työttömyyskurssit.
      Maalari pistettiin muurarikursseille.Muurari maalarikursseille.
      Timpuri kirvesmieskursseille.Kirvesmies timpurikursseille.
      Laatoittaja märkätilojen asennuskurssille.
      Raudoittaja levyseppäkursseille.Levyseppä raudoittajakursseille.
      Putkimies ilmastointiasentajakursseille.Ilmastointiasentaja putkimieskursseille.

Silloinkin oli aktivointisuunnitelmia.Työtön pistettiin 3-4 viikon välein,
      työttömyystoimistoon tekemään aktivointisuunnitelma.
      Olen aktiivisesti hakenut töitä,liirum laarum jne.,???
      Nimi alle paperiin ja taas uudelleen käymään virkailijan haistattelussa ja vittuilua kuulemassa.
      Näin silloin erään kaupungin työttömyystoimistojen byrokraatit.

Eiköhän samat periaatteet ole käytännössä tänäkin päivänä työttömien kyykyttämisessä.Työharjoittelut,työkokeilut,kuntouttavat työtoiminnot.
      Halpatyövoimaa,orjatyömarkkinat avautuvat.

• Anonyymi

Kuule, ei ole tuo homma muuttunut mihinkään. TE-toimisto ei edelleenkään tähtää siihen että ihminen pääsisi töihin, vaan siihen että heidän toiminnot eli kyykytys, turhat paskanjauhantakurssit jne. pyörii, että voidaan sitten antaa persettä korkeammille tahoille ja pokkuroida, että kyllä kyllä näin ja näin monta ollaan ohjattu vuodessa siihen ja siihen toimintoon, että kyllä ollaan niin maan tärkeitä!! Eli ripulikakat housussa koittavat vaan kaunistella tilastoja, ei mitään tarkoitusta edes saada ihmisiä TÖIHIN!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule, ei ole tuo homma muuttunut mihinkään. TE-toimisto ei edelleenkään tähtää siihen että ihminen pääsisi töihin, vaan siihen että heidän toiminnot eli kyykytys, turhat paskanjauhantakurssit jne. pyörii, että voidaan sitten antaa persettä korkeammille tahoille ja pokkuroida, että kyllä kyllä näin ja näin monta ollaan ohjattu vuodessa siihen ja siihen toimintoon, että kyllä ollaan niin maan tärkeitä!! Eli ripulikakat housussa koittavat vaan kaunistella tilastoja, ei mitään tarkoitusta edes saada ihmisiä TÖIHIN!

Siksihän se on TE eli TyönEsto-toimisto/keskus.

• Anonyymi

KiKy sopimus = Ty-Kö-Ki-Ky = Työttömien ja köyhien kiristys ja kyykytys-sopimus.

• Anonyymi

"Mikkelin Toimintakeskus työllistää pitkään työttömänä olleita henkilöitä palkkatuella sekä tarjoaa erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia työkokeilumahdollisuuksia ja kuntouttavan työtoiminnan paikkoja. Myös opiskelijat voivat tulla suorittamaan harjoittelujaan työyksiköihin. Meillä on työssä samanaikaisesti 200-280 henkilöä ja työntekijät pääsevät tekemään työtä, jolla on merkitys. Työpaikat on ensisijaisesti tarkoitettu mikkeliläisille työttömille työnhakijoille."

Eikös ole hyvä myyntipuhe!! 200-280 työntekijää samanaikaisesti!! Mahtaa mennä palkkakuluihin kymmeniä tuhansia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mikkelin Toimintakeskus työllistää pitkään työttömänä olleita henkilöitä palkkatuella sekä tarjoaa erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia työkokeilumahdollisuuksia ja kuntouttavan työtoiminnan paikkoja. Myös opiskelijat voivat tulla suorittamaan harjoittelujaan työyksiköihin. Meillä on työssä samanaikaisesti 200-280 henkilöä ja työntekijät pääsevät tekemään työtä, jolla on merkitys. Työpaikat on ensisijaisesti tarkoitettu mikkeliläisille työttömille työnhakijoille."

Eikös ole hyvä myyntipuhe!! 200-280 työntekijää samanaikaisesti!! Mahtaa mennä palkkakuluihin kymmeniä tuhansia!

Hoho! Kyllä on puljulla kokoa! Kauniisiin sanoihin on piilotettu tuo ihmisoikeuksien loukkaus. Muistakaa perustuslain pykälä 19. Tuo ei ole laillista toimintaa, mikäli sinne pakotetaan uhkaamalla esim. perustoimeentulon menetyksellä, koska se on taattu kaikille perustuslaissa. Jos joku tahtoo oikeuteen kokeilemaan, niin saadaan esimerkkitapaus ja tämä ekopaska lopetettua lain vastaisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoho! Kyllä on puljulla kokoa! Kauniisiin sanoihin on piilotettu tuo ihmisoikeuksien loukkaus. Muistakaa perustuslain pykälä 19. Tuo ei ole laillista toimintaa, mikäli sinne pakotetaan uhkaamalla esim. perustoimeentulon menetyksellä, koska se on taattu kaikille perustuslaissa. Jos joku tahtoo oikeuteen kokeilemaan, niin saadaan esimerkkitapaus ja tämä ekopaska lopetettua lain vastaisena.

kyllä se vaan on ihan tieteellinen fakta etttä "pakottaminen uhkaamalla" on ainoa keino saada työtön töihin

nimittäin suurin osa työttömistä on sellaisessä psyykkisessä tilassa, että he eivät tee mitään jos sieltä uuninpankolta ei tulla hakemaan ja ohjaamaan niihin töihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kyllä se vaan on ihan tieteellinen fakta etttä "pakottaminen uhkaamalla" on ainoa keino saada työtön töihin

nimittäin suurin osa työttömistä on sellaisessä psyykkisessä tilassa, että he eivät tee mitään jos sieltä uuninpankolta ei tulla hakemaan ja ohjaamaan niihin töihin

En kyllä usko tuota. Olen itsekin kokeillut miten kiva on olla vuosi työttömänä. Ei ole herkkua, hyvä että saa ruokaa loppukuusta ja se yhteiskunnan halveksunta, eikä kukaan nähnyt sitä määrää työtä mitä piti tehdä että pääsi töihin.. Siellä se vaan uuninpankolla makoilee, sanovat kaikentietävät. Voi v*ttu mikä asenne!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako kertaa pitää kuulla, valitettavasti valintamme ei kohdistu sinuun, ennen kun alkaa uskoa että ei kelpaa mihinkään? Pitäs olla sitä ja pitäs olla tätä, ei riitä koulutus tai sitä on liikaa. On liian kokematon tai liian kokenut. Tekosyitä yrittäjillä riittää. On muka työvoimapula ja samaan aikaan ei anneta töitä sellaisille jotka sen tahtoo oppia, älkää kysykö miksi Mikkeli on mielestäni ihan haistapaska kylä!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako kertaa pitää kuulla, valitettavasti valintamme ei kohdistu sinuun, ennen kun alkaa uskoa että ei kelpaa mihinkään? Pitäs olla sitä ja pitäs olla tätä, ei riitä koulutus tai sitä on liikaa. On liian kokematon tai liian kokenut. Tekosyitä yrittäjillä riittää. On muka työvoimapula ja samaan aikaan ei anneta töitä sellaisille jotka sen tahtoo oppia, älkää kysykö miksi Mikkeli on mielestäni ihan haistapaska kylä!!!

Tässä tuppukylässä voisi Mol.fi palvelun työpaikka ilmoituksessa lukea ihan suoraan vaatimuksissa, että minkä niminen hakijan pitää olla. Säästyisi niin *itun paljon paskan jauhantaa ja aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä, täyttä sisäpiiriä ja ihmisten syrjintää. Sitä se on. Työpaikat annetaan tutuille ja kummin kaimoille. Siellä on päättäjien sukulaisia jotka vain purjehtivat valtion laitoksista toiseen, ei tarvitse hakea paikkoja kun ennalta sovittu. Tämä näkyy TE-toimistossa, ESSOTElla ja Mikkelin kaupungin paikoissa erityisesti. Paikat tulee hakuun jotkin niistä, mutta turha niitä on kansalaisen hakea kun oma sukulainen siihen on valittu jo aikaa sitten. Näihin käytänteisiin pitäisi tulla muutos. Todellinen. Kansan tulisi kohahtaa ja loppuisi ne hyvä veli ja sisko -kaupat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kyllä erehdyt. Lue lehtiä ja katso miten lukeneita ihmisiä on työttömänä. Eivät saa töitä vaikka haluaisivat. On pieni ryhmä joka on syrjäytynyt ja mielen kanssa saattaa olla ongelmia. Ei kannata yleistää tuota kommenttia kaikkiin työttömiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kyllä erehdyt. Lue lehtiä ja katso miten lukeneita ihmisiä on työttömänä. Eivät saa töitä vaikka haluaisivat. On pieni ryhmä joka on syrjäytynyt ja mielen kanssa saattaa olla ongelmia. Ei kannata yleistää tuota kommenttia kaikkiin työttömiin.

Itseasiassa hyvä kun otit asian esiin. On monille yllättävä fakta, että korkeakoulutettuja on työttömänä aikamoinen määrä. On käyty vuosia yliopistoa ja jopa luettu tohtoriksi, ja silti joku merkonomi firman rekry osastolla sanoo: voi voi kun sulla nyt on sitä ja tätä, ei me voida sua palkata. Alkaa kasvaa jyrpä otsaan tällä menolla.

• Anonyymi

Vaikka olisi tuhat ihmistä töissä Ekotorilla, niin suurin osa on työmarkkinatuella siellä. Kukaan ei saa oikeaa palkkaa. Se on halveksuntaa ja pakottamista. Ei enää inhimillistä. Sekin on totta että te-toimisto ei tee mitään työttömien hyväks muuta kuin se että lyhytaikaiseen pakkotyöhön tai kuntoutukseen, niin te-toimiston johtaja saa lehdessä pällistellä ja kehua miten työttömyysaste on laskenut. Hulinpaskaa koko homma.
      Ei ole oikeita töitä ja tosiaan syitä on yrittäjillä ties mitä. Onneksi aktiivimallin paskalaki loppuu. Sekin on ihan kyykytystä ja eriarvoistaa ihmisiä. Työttömyydelle ei itse välttämättä voi mitään, ja vaikka miten hakisi töitä, ei saa. Koska työttömiä on paljon. Työttömissä onhyvin eri lähtökohtaisia ihmisiä, mutta sana työtön on kansankielellä paskatyyppi.
      Vaikka pitkäaikaistyötön ei työllisty, ei se oikein ole sekään että pakkotyötä teetetään alipalkattuna, ja kyykytetään kunnolla, ihmisoikeuksia latistaen. Inhimillisyys on kadonnut, ja toimijoiden moraalia voi vaan kyseenalaistaa. Seuratkaapa niitä yhdistyksiä jotka tekevät toimintakeskuksen kanssa yhteistyötä, niissäkin on sama ongelma. Olisi kiva tietää kuinka moni ekotorin, toimintakeskuksen työllistetyistä on saanut työvalmennusta ja elämää eteenpäin? Epäilen ettei monikaan. Tämä on vain oiva tapa käyttää ihmisiä hyväkseen alipalkattuna, teettää töitä, joita kukaan muu ei sillä palkalla suostuisi tekemään.
      Toki ihmisiä tulee osallistaa ja sosiaalistaa, ettei kotiin jää homehtumaan, mutta asioilla tulisi olla tavoite, selkeä tavoite. Tulisi ajatella työttömän etua, eikä firman, kuten tässä tapauksessa ekotorin. Työvalmentajia, ja kaikenmaailman ohjaajia siellä on, mutta näyttää sille että tuloksia ei tule. Jos johtaja näyttää ne tulokset lehtien palstoilla, niin sitten uskon. Ja kertoo samalla mitä noista töistä ihmisille maksetaan oikeasti.
      Henkilökohtaisesti en arvosta tällaista toimintaa, olen hyväosainen itse ollut, mutta kaikilla ei ole sama tilanne. Tunnen empatiaa näitä ihmisiä kohtaan ja toivoisin että kohtelu olisi parempaa, eikä halveksuntaa ja kyykytystä.

• Anonyymi

Selkeetä fasismia. Koknatsit kohtelee ihmisiä ihmisyyttä loukaten. Ei ihmiset oo mitään kauppatavaraa ja elukoita!!

• Anonyymi

No sitähän ne yrittää, teettävät työvoimalla töitä ilmaiseksi, ja ottavat siitä hynät omaan taskuun. Ihan normaali Mikkelin kokoomuskuvio. Otetaan ilmaiseksi tori ja rakennetaan sinne parkkihalli...otetaan ilmaiseksi jäähalli ja teetetään sinne 30milj remppa kaupungin piikkiin ja niin edelleen...lista on loputon. Ja kaupunki pyllistää että pääsee kokoomuslainen tuuppaamaan.

• Anonyymi

Tulin kesälomalla Mikkeliin ja vilkaisin heti innostuneena ja jännityksellä tätä palstaa...
      Täällä näkyy kirjoittelevan sama luuseri. Yrität luoda eri ryhmistä huonoa kuvaa, mutta ymmärrä se, että jokaisen tekstisi lukija huomaa vain sen että olet ahdistunut henkilö jonka poismeno edes täältä parantaisi Mikkelin menoa. Toisaalta eihän sun kirjoituksillasi ole mitään väliä. Sä luulet vaikuttavasi kirjoituksillasi, mutta vain teet itsestäsi nolon. tunnen myötähäpeää että ilmaiset itseäsi noin nolosti. Perustelisit jotain tai häipyisit ongelminesi muualle. Kaltaisesi henkilöt tarvitsevat apua, meillä muilla on kivaa ja onnellista. Nautimme kesästä. Ajattele sitä että jos et olisi piilosa kirjoituksinesi ja julistaisit niitä juttujasi jollekin kasvokkain, sinua ei ehkä enää olisi.

• Anonyymi

Pidätkö kaikkia työttömiä luusereina? Osa voi olla työtön esim äitiysloman takia, ja sitten palaa töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidätkö kaikkia työttömiä luusereina? Osa voi olla työtön esim äitiysloman takia, ja sitten palaa töihin.

Äitiyslomalla ei ole työtön vaan äitiyslomalla.

• Anonyymi

Ja koksomuslaisille tehään mehtään ilmaset viemärit ja vesijohot. Ilmekään ei värähä. Ne kuuluu heille. Ovat hyviä ja pääsevät taivaaseenkin ennen muita.

Joo ja sossuhangaroundit peesaa kieli pitkällä.

• Anonyymi

Panimo hiivaa ei koske laki?

• Anonyymi

Mutta jalkovälissä voi olla pahanhajuinen hiiva. Siihen ei auta vaikka kuinka pynttää ja värjää.

• Anonyymi

Kierrätystäpä tämä pitkään jatkunut ekotorikeskustelukin.

• Anonyymi

Maasta sinä olet tullut ja maaksi jälleen tuleva. Yhtä kiertoa.

Jonkin verran materiaa on avaruukista tullut ja vähän ainetta muuntuu energiaksi atomimiiluissa. Muuten kaikki samaa paskaa. Aaaaaaaaamen.

• Anonyymi

No ei varmasti enää ikinä työllisty jos Ekotorin tai Mikkelin toimintakeskuksen kanssa asioi. Se oli ura paketissa heti! Ei enää ikinä kukaan palkkaa maksa, koska se on leima otsassa. Hyväveliverkosto hoitaa niin, että on olemassa ihmisiä joille ei anneta töitä, koska nehän pirulaiset muuttaa muuten heti pois Mikkelistä, ja rakennusprojektit kusee kintuille. Jää valtion asumistuki rahat saamatta!!

• Anonyymi

mutta heillä on rahaa enemmän kuin työttömillä

• Anonyymi

Hiiva kuuluu pullataikinan kohotukseen. Ei naisen jalkojen väliin. Kuka nainen laittaa hiivaa omaan jalkoväliinsä? Hä? Luuleeko naiset, että ensin vatsa kohoaa ja sitten syntyy lapsi? Ei se naiset noin mene. Jos meinaa lapsia saada, niin silloin pitää kuule nusasta.

• Anonyymi

Kuules pullahiiva! Lesboparit ei nussi perinteisessä kristillisessä mielessä. Kakaroita silti vaan pukkaa yhteiskunnan riesaksi. Selitäpä pullahiiva tää juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuules pullahiiva! Lesboparit ei nussi perinteisessä kristillisessä mielessä. Kakaroita silti vaan pukkaa yhteiskunnan riesaksi. Selitäpä pullahiiva tää juttu.

No sitten ne on käyttänyt kuitenkin sitä hiivaa, vaikka ei saisi. Eihän siinä muuta selitystä ole.

• Anonyymi

No nii pullahiiva. Ei tää filosovia niin hirmu vaikee laji oo. Tätä haaraa tieteestä sanotaan logiikaksi.

• Anonyymi

Ekotorilla on parhaimmat palkat, Ekotori on Mikkelin paras yritys, joka toimii aina, eikä koskaan kuole. Työttömiä työntekijöitä tämä puulaaki saa lisää kuin liukuhihnalta ja säästää huomattavat määrät kustannuksissa. Voittoa tekeävät johtajat ovatkin sitten pitkillä lomilla syksyisin, kun menevät ulkomaille tukirahoilla. Tämä toistuu joka vuosi. Jos tukirahoja ei meinaa tulla, vaihdetaan "projektin" nimeä, ja taas tulee rahaa ovista ja ikkunoista.

• Anonyymi

Törkeää toimintaa! Kolmas sektori on ihan villiä, siellä on kirjekurssilaisia "valmentajana" ja muutenkin pikkasen haiskahtaa tuo puljun toiminta. Jos joku ehdottaa että Mikkelin toimintakeskuksen kanssa pitäisi tehdä, noh. Ihan mitä vaan, niin älkää tehkö!! Juoskaa kovaa ja kauas!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Törkeää toimintaa! Kolmas sektori on ihan villiä, siellä on kirjekurssilaisia "valmentajana" ja muutenkin pikkasen haiskahtaa tuo puljun toiminta. Jos joku ehdottaa että Mikkelin toimintakeskuksen kanssa pitäisi tehdä, noh. Ihan mitä vaan, niin älkää tehkö!! Juoskaa kovaa ja kauas!!

Ilmaiseksi tehdään hommia viäristää kilpailua.

• Anonyymi
      • Anonyymi

kaupungin sosiaalitoimistossa on paljon enemmän pomoja, sielä ne isot rahat pyörii

• Anonyymi

Kavereitten suojatyöpaikkoja.

• Anonyymi

On paisunut liian isoksi, ja sinne "ohjataan" ihmisiä siksi, että saadaan nämä "asiantuntijat" työllistettyä, ei siksi että kukaan oikeasti tätä "työn kaltaista toimintaa" tarvitsisi, kun on oikeaa työtäkin tarjolla, ja rahapalkalla!

Joutaa leikata tuon firman toiminnasta 50% pois kaupungin säästötalkoissa!! Ei ole varaa pitää yllä itseään varten olemassa olevaa himmeliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On paisunut liian isoksi, ja sinne "ohjataan" ihmisiä siksi, että saadaan nämä "asiantuntijat" työllistettyä, ei siksi että kukaan oikeasti tätä "työn kaltaista toimintaa" tarvitsisi, kun on oikeaa työtäkin tarjolla, ja rahapalkalla!

Joutaa leikata tuon firman toiminnasta 50% pois kaupungin säästötalkoissa!! Ei ole varaa pitää yllä itseään varten olemassa olevaa himmeliä.

Minun tuttu on sosiaalityöntekijä ja kuittaa joka kuukausi semmoiset mukavat 4800 eur

Hän asuu erittäin kalliissa asunnossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun tuttu on sosiaalityöntekijä ja kuittaa joka kuukausi semmoiset mukavat 4800 eur

Hän asuu erittäin kalliissa asunnossa

Ei kuulu sosiaalialalle tuollaiset palkat! Ei tarvitse ihmetellä miksi kaupungin kassa on punaisella, kun sieltä maksellaan näköjään ihan mitä sattuu.

• Anonyymi

Mä oon ollut kuntouttavassa muualla kuin ekotorilla. Ihmettelen sanaa kuntouttava,kun ei minua mistään sairaudesta kuntouteta. Ei vaan ole palkkatyötä löytynyt niin olen sitten tällä rahalla ja ikää alkaa olla lähempänä 50.

• Anonyymi

Fättis on vähän hoikistunut. Olen jonkunverran kiinnostunut. Kiihottamiseen on vielä vähän matkaa.

• Anonyymi

negatiivista huuhaata taas tänne kirjoitatte

• Anonyymi

Totuus tulee julki! Tästä ei Mikkelin suhmuroitsijat ry tykkää! Tulee vielä loppu kun paljastuu miten kalliiksi tämä touhu tulee. Lisäksi tämäkin on ihan paikkansa pitävä seikka, että "kuntouttavassa" työtötoiminnassa ihminen ei kuntoudu, eikä mahdollisuudet saada palkallinen työ eivät parane, vaan nämä "valmentajien" puoskaroitavat laitostuvat, ja menettävät oma-aloitteisuuden.

• Anonyymi

poikani pikkutommi on sanut elämän halintaa ekotorilla.iloa ja valoa ekotorin väelle!

• Anonyymi

myyväänkö vielä ihe koottavia diy-telkän pönttöja?

• Anonyymi

Käy kysyy viilarintieltä missä mennään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käy kysyy viilarintieltä missä mennään.

Viilarintie on nykyään täysin tyhjänä,kaikki ovat siirtyneet Raviradantielle!

• Anonyymi

Öh vai nii?

• Anonyymi

Harmittaa, kun aina Ekotoria mollataan. Se antaa monelle mikkeliläiselle ns. "elämän eväät" ja saavat työjutuissa "sitä jalkaa sinne oven väliin".

• Anonyymi

Harmi vaan että jos ekikselle menee niin ne varpaat on oven välissä saranapuolella. Sitten ei tarvita kun joku vetämään ovi kiinni ja se oli siinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmi vaan että jos ekikselle menee niin ne varpaat on oven välissä saranapuolella. Sitten ei tarvita kun joku vetämään ovi kiinni ja se oli siinä.

sieltä on moni ponkaissut huipulle.

• Anonyymi

Ekotori on paras.

• Anonyymi

Mä pidän jalkaa oven välissä, olen pitänyt sitä 90-luvulta asti, ihan sininen ja silti ei vakituista työt löydy, Ekotori tarjoo taas.

• Anonyymi

Ekotorin tulevat työttömien työleirit tullaan muistamaan pitkään. Työkkärissä on jo satoja työttömiä tradenomeja ja insinöörejä, jotka työnnetään sinne.

• Anonyymi

Ekotorilla pitäisi olla asunto.huoneita joissa saisi asua

• Anonyymi

Toimintakeskuksella oli vielä 2000-luvun alkupuolella rivitaloja Tupalassa

• Anonyymi

Ekotorilla opitaan niitä työelämätaitoja. Opitaan esimerkiksi tulemaan ajoissa töihin ja tottelemaan esimiestä ilman urputusta. Myös sitä että työaikana tehdään töitä, ei mitään muuta.

• Anonyymi

On tärkeää saada "sitä jalkaa sinne oven väliin". Ties vaikka sillä keinoin on vielä seuraavat 10 vuotta Ekotorilla 9 euron töissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tärkeää saada "sitä jalkaa sinne oven väliin". Ties vaikka sillä keinoin on vielä seuraavat 10 vuotta Ekotorilla 9 euron töissä.

Tuottavuus on tietty olematon, mutta puuhastelu pitää mielen virkeänä, ja tutkitusti vähentää mielenterveys- päihdeongelmien laajuutta. Parikin vuotta tekemättä mitään veltostuttaa ihmisen.

• Anonyymi

Pääsiskö sinne pienellä eläkkeellä kituvat, osaamista olis vaikka muille jakaa ,kunto vielä hyvä

• Anonyymi

Hitto kun tulee työmatka pitkäksi kun Varkauteen asti tarttee lähteä sillä siellä on lähin Ekotori. Mikkelissähän semmoista ei ole enää moneen vuoteen ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitto kun tulee työmatka pitkäksi kun Varkauteen asti tarttee lähteä sillä siellä on lähin Ekotori. Mikkelissähän semmoista ei ole enää moneen vuoteen ollut.

Postikin oli välillä Itella. Nythän kaikki on yhtä huimaa Kieppiä, että saadaan lypsettyä tukirahoja uudella nimellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ekiksellähän käy porukkaa juvalta asti töissä, vielä isä ja poika!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairas paikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Postikin oli välillä Itella. Nythän kaikki on yhtä huimaa Kieppiä, että saadaan lypsettyä tukirahoja uudella nimellä.

KIEPPI on Metsä-Sairilan kaatopaikan uusi nimi ei suinkaan Uutta Elämää Groupin joka on siellä kaatopaikalla rengin asemassa eli Metsä-Sairila vie ja U.E group vikisee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isä on jo osa-aikaisella eläkkeellä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isä on jo osa-aikaisella eläkkeellä

Poika on jo vuosia asunut Mikkelissä,nykyisin Tuuliharjulla

• Anonyymi

Kiva nähdä pitkästä aikaa keskustelua Ekotorista.

• Anonyymi

Tuliko kenellekään mieleen, että ne ekiksen työntekijät voi olla myös persujen ehdokkaita, jotka eivät päässeet kaupunginvaltuustoon?

• Anonyymi

Aivan fantastinen keskustelunaihe!!! Onko kukaan ollut Ekotorilla töissä???

• Anonyymi

Kuule loppuu tuo harrastustoiminta ja ne teidän "ei muualle kelpaa" ihmiset lähtee kaikki oikeisiin töihin tupla palkalla.

• Anonyymi

Lähetetäänkö työn ohjaajat ja "valmentajat" Siperiaan? Sellaista huhua kuulin, että on heille jo karjavaunusta paikat varattu.

• Anonyymi

Tänkin huolehtimisen siitä missä joku toinen käy töissä voisi lopettaa. Ainahan näitä Stellan takaoven pelastuksia mahtuu tänne haukkumaan ja vinoilemaan siitä että joku käy töissä eikä myy huumeita. Se että ette töihin kykene ei ole sen vika joka siitä palkasta ne verot maksaa että saatte pään silityksiä ja tsemppiä viestejä päihdeohjaajaltanne.

• Anonyymi

Kuukaus vaihtuu jollain taas loppu ekolla soppari..Paluu kortistoon...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuukaus vaihtuu jollain taas loppu ekolla soppari..Paluu kortistoon...

kiepissä sulaa näillä helteillä musta asvalttikenttä 60astetta!! ,puuh! hirvee lemu ja lokit huutaa!

• Anonyymi

ekotorilla on hineetä

• Anonyymi

Niin, pitäskö niitten pakastevirkojen haltijoiden vaikka alkaa opiskella koska kohta loppuu palkkatukipelleilyt ja rikollinen työttömien kierrätys ilman aikomustakaan palkata ketään.

• Anonyymi

ois alkamassa duuni tuolla.miten voin valmistatutua?

• Anonyymi

Katkokävely auttaa solahtamaan porukkaan mukaan.

• Anonyymi

Älä vaan erehdy mitään opiskelemaan niin ei hommat häiriinny...

• Anonyymi

eikö lankianen joutunukaa lähtemään pomon paikalta? vai mikä on kun näkyy jatkavan, eikä mitään tietoa oo uudesta ollu?

• Anonyymi

Lankinen hoiti työhaastattelut, kumma kun ei löytynyt uutta pomoo.

• Anonyymi

Miksi nämä paikat ei täyty, vaikka ihmisiä menee sinne jatkuvasti? Samalla ilmoituksella voi hakea vaikka 100 ihmistä töihin, kunhan vaan saadaan massit? Työnkuvaa/tehtävää voidaan muutella tarvittaessa.
      https://www.uuttaelamaa.fi/avoimet-duunipaikat

• Anonyymi

Eihän ne täyty, kun vaatimuksena oleva korkein korotettu palkkatukikelpoisuus on sellainen, että nekin harvat, jotka sen ovat saavuttaneet (minimissään kahden vuoden yhtäjaksoisella työttömyydellä), tietävat jo arvonsa, eivätkä suostu mihin tahansa. Monet oikeatkin firman himoitsevat näitä palkkatukikurkoja nykyisin, koska yhteiskunta maksaa palkasta suurimman osan. Saavat tulla kotoa kysymään, suostuisiko Korkeus tulemaan.

• Anonyymi

Samaa ihmetellyt kohta kaksi vuotta.
        Sinne pursastaan ihmisiä, kun on ollut 2 vuotta työttömänä.
        Nämä ovat olleet keksittyjä työpaikkoja. Ne on suurimmaksi osaksi tehty tekemällä ja niitä vaikka keksitään, että saadaan sinne ilmaista työvoimaa.
        Palkkatuettua työtä 25 tuntia viikossa ei riitä antamaan toimeentuloa, eli joutuu hakemaan elämiseen rahaa sossusta.
        Tärkeintä on saada ihminen sakkolistalta pois.
        Voi joku hyötyä, kun saa kokemusta työstä, aamuheräämisestä jne. Mutta suurin osa ei hyödy tuolla työskentelystä mitenkään.
        Sitten on vielä ihan erikseen palkkatukityöpaikkoja tiskin alla. Niitä löytyy kauoungilta, järjestöistä ja vaikka mistä.
        Osa on tuossa UE-listalla, osa ei näy missään. Ennen niihin pakotettiin karenssin uhalla työtarjouksen nimellä. Jos kieltäytyi noista, vaikka UE siivojan paikoista, niin sitten rykäisivät johonkin järjestöön vaikka Hirvensalmelle puuhastelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän ne täyty, kun vaatimuksena oleva korkein korotettu palkkatukikelpoisuus on sellainen, että nekin harvat, jotka sen ovat saavuttaneet (minimissään kahden vuoden yhtäjaksoisella työttömyydellä), tietävat jo arvonsa, eivätkä suostu mihin tahansa. Monet oikeatkin firman himoitsevat näitä palkkatukikurkoja nykyisin, koska yhteiskunta maksaa palkasta suurimman osan. Saavat tulla kotoa kysymään, suostuisiko Korkeus tulemaan.

Kerro esimerkki mikkeliläisestä firmasta, joka on palkannut palkkatuella, ole niin ystävällinen?
        Noihin UE palkkatukipaikkoihin kukaan tuskin haluaa, kun ei niissä hanki mitään.
        Sama joku ViaDia. Miksi seiso hyllyjen välissä, kun pitää lisäksi hakea asumistukea ja toimeentulotukea, että saa laskut maksettua.
        Mitä niillä on normaalille ihmiselle tarjota. Miten ne edistävät ihmisen työllistymistä oikeille työmarkkinoille?
        Tästä on tehty tutkimus. Noin 3 % välityömarkkinoilla palkkatukityössä olleille löytyy jonkinlainen polku oikeisiin töihin. Loput tippuvat takaisin kolmannen sektorin kuoppaan.

• Anonyymi

Tuo selvis täällä kerrottuna mullekkin. Työnkuvaa ja tehtävää voidaan sis muuttaa!
        Tossa listassa on noi lastenteatterin paikat niinkuin oikeesti olemassa, samoin nuo koulujen kerhojen vetäjät, jotka palkataan jonkun liikuntaseuran ja mintä vielä kautta?
        Ihme venkoilua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro esimerkki mikkeliläisestä firmasta, joka on palkannut palkkatuella, ole niin ystävällinen?
        Noihin UE palkkatukipaikkoihin kukaan tuskin haluaa, kun ei niissä hanki mitään.
        Sama joku ViaDia. Miksi seiso hyllyjen välissä, kun pitää lisäksi hakea asumistukea ja toimeentulotukea, että saa laskut maksettua.
        Mitä niillä on normaalille ihmiselle tarjota. Miten ne edistävät ihmisen työllistymistä oikeille työmarkkinoille?
        Tästä on tehty tutkimus. Noin 3 % välityömarkkinoilla palkkatukityössä olleille löytyy jonkinlainen polku oikeisiin töihin. Loput tippuvat takaisin kolmannen sektorin kuoppaan.

Kerro miten voisivat edistää työllistymistä? Ei he voi ketään mihinkään firmaan työllistää. Ja miksi sinua haittaa jos noi työllistää palkkatukilaisen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo selvis täällä kerrottuna mullekkin. Työnkuvaa ja tehtävää voidaan sis muuttaa!
        Tossa listassa on noi lastenteatterin paikat niinkuin oikeesti olemassa, samoin nuo koulujen kerhojen vetäjät, jotka palkataan jonkun liikuntaseuran ja mintä vielä kautta?
        Ihme venkoilua.

Miks sua haittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro miten voisivat edistää työllistymistä? Ei he voi ketään mihinkään firmaan työllistää. Ja miksi sinua haittaa jos noi työllistää palkkatukilaisen?

Ei minua missään nimessä haittaakkaan, kunhan en itse joudu sinne.
        Siis, jos kaikki nämä Uutta Elämää ja yhdistysten pilipalipalkkautkipaikat täyttyvät, niin kiljahtelen riemusta. Lopettavat minun jahtaamiseni.
        En halua mennä niihin onnettomilla tunneilla saaduilaa onnettomilla roposilla.
        Olen yli 60 vuotias, en siis tarvitse töihin tutustumista. Sattumoisin jäin tällä iällä työttömäksi, joten eivät pysty minulle järkkäämään minulle mitään vakipaikkaa mistää, enkä tarvitse heiltä mitään tukitoimia elämääni.
        Jos sen sijaan pääsisin oikeisiin firmoihin oikeilla tunneilla, niin asia eri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miks sua haittaa?

Siksi, että noi palkkatukipaikat ovat silkkaa ku..tusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis, jos kaikki nämä Uutta Elämää ja yhdistysten pilipalipalkkautkipaikat täyttyvät, niin kiljahtelen riemusta. Lopettavat minun jahtaamiseni.
        Olen yli 60 vuotias, en siis tarvitse töihin tutustumista. Sattumoisin jäin tällä iällä työttömäksi, joten eivät pysty minulle järkkäämään minulle mitään vakipaikkaa mistää, enkä tarvitse heiltä mitään tukitoimia elämääni.

eihän sinne ketään väkisin voi laittaa, jos yhtään miestä. sanoo vaan, että voin mennä jos laitatte, mutta uskon ettei siitä hyvä seuraa. tai voi esittää vamppia haastettelussa:pieree ja kaivaa nenästä räkää,kysyy mihin saan pyyhkiä tään yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työelämävalmennuksesta on todella paljon hyötyä yli 60-vuotiaallekin, Ekotorin työvalmentajat ovat alansa parhaimpia. Ei se palkka ole tärkeintä, työnteko itsessään on palkka! Vielä voi saada "sitä jalkaa sinne oven väliin", kun menee Ekotorille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työelämävalmennuksesta on todella paljon hyötyä yli 60-vuotiaallekin, Ekotorin työvalmentajat ovat alansa parhaimpia. Ei se palkka ole tärkeintä, työnteko itsessään on palkka! Vielä voi saada "sitä jalkaa sinne oven väliin", kun menee Ekotorille.

Loistavaa sarkasmia! Just tätä tarkoitin. Siellä sitä ikäihminen saa polun työelämään jonkun näppylänaaman ohjaamana. Löytyy sieltä vähän vanhempaakin porukkaa neuvomaan ja valmentamaan. Kovasti vain ovat kyynistyneitä. Toki tajuavat, etteivät voi ohjata yhtään mihinkään, mutta viis siitä, kun oma palkka juoksee.

Se, että voidaanko sinne pakottaa on toinen juttu. Ennen ainakin saattoivat laittaa sinne työtarjouksen, eli karenssin uhalla oli mentävä.

Miten lie nykyään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eihän sinne ketään väkisin voi laittaa, jos yhtään miestä. sanoo vaan, että voin mennä jos laitatte, mutta uskon ettei siitä hyvä seuraa. tai voi esittää vamppia haastettelussa:pieree ja kaivaa nenästä räkää,kysyy mihin saan pyyhkiä tään yms.

Voi ne karenssin uhalla laittaa väkisin.
        Jos taas esittää jotain klovnia, vamppia tai ihan mitä vaan, niin käsittääkseni juuri sellaisia sinne pistetäänkin lusimaan. Ihan vaan sellaisella ähäkutti-mentaliteetilla, koska ne voi niin tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei sinä 60-vuotias. Työkokeilun ja palkkatuetun työn aikana pääset hankkimaan työkokemusta, joka auttaa sinua työnhaussa myös jatkossa. Perehdytämme sinut hyvin työtehtäviisi, joten useimmissa tehtävissä et tarvitse aiempaa työkokemusta, vaan voit tulla meille rohkeasti oppimaan uutta.

Työkokeilun ja palkkatuetun työn aikana käytettävissäsi ovat työhönvalmentajiemme palvelut ja tuki jatkopolkujen suunnitteluun sekä erilaisten työ- ja koulutusvaihtoehtojen kartoittamiseen.

Voit kysyä mahdollisuudestasi työkokeiluun tai palkkatukeen omasta TE-toimistostasi tai oman kaupunkisi työllisyyspalveluiden kuntakokeilusta.

Ystävällisin terveisin ihan valtakunnan tason jargonien laatija, heh, heh!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei sinä 60-vuotias. Työkokeilun ja palkkatuetun työn aikana pääset hankkimaan työkokemusta, joka auttaa sinua työnhaussa myös jatkossa. Perehdytämme sinut hyvin työtehtäviisi, joten useimmissa tehtävissä et tarvitse aiempaa työkokemusta, vaan voit tulla meille rohkeasti oppimaan uutta.

Työkokeilun ja palkkatuetun työn aikana käytettävissäsi ovat työhönvalmentajiemme palvelut ja tuki jatkopolkujen suunnitteluun sekä erilaisten työ- ja koulutusvaihtoehtojen kartoittamiseen.

Voit kysyä mahdollisuudestasi työkokeiluun tai palkkatukeen omasta TE-toimistostasi tai oman kaupunkisi työllisyyspalveluiden kuntakokeilusta.

Ystävällisin terveisin ihan valtakunnan tason jargonien laatija, heh, heh!

Kiitos tästä.
        Loistavasti irvailtu.
        Pääsen hakkimaan työkokemusta, tai kokemusta työnteosta. Sitä minulla ei olekkaan kuin 40 vuoden ajalta.
        Mitähän uutta tuolla oppis. Ainakin nappien lajittelua, olen kuullut.
        Oikeinko käestä pittäin vievät ja tukevat jaktopolulle, työhön, tai koulutukseen.
        Kolutuskin olis kiva, mutta jos ottaa sitä varten opintolainaa, niin pääsee maksamaan sitä eläkkeellä.

Tässä uudessa syteemissä pitäis työnhakijaa kohdella yksilöllisesti. Vielä sitä ihmettä en ole nähnyt. Samoja jargoneita juurikin jauhavat, ja kaikkia kohtelevat yhtä yhseästi. Tokkopa nuo itsekkään uskovat jonkun vanhan pierun oikeasti työllistyvän. Vaan väliäkös sillä. Kunhan palkka juoksee omaan pussiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Systeemi nyt vaan pyörii tällä tavalla. Eivät ne työvalmentajat pysty tekemään mitään sellaisille asioille, joille ei voi mitään. Esimerkiksi jos sinne pakotetaan joku 60-vuotias, niin minkäs sille iälle teet. Turha on etsiä polkua takaisin työelämään, tai työstää tulevaisuuden suunnitelmia, kun papparainen haluaisi vain olla rauhassa lastenlasten kanssa, mutta hakee taloudellista tukea työkkärin korvauksista.
        Tuttavani teki aikoinaan kunnon konkurssin, josta maksaa vieläkin velkaa. Oli näitten työvalmentajien haastattelussa, jotka totesivat juurikin, että kyllä työnteko kannattaa aina.
        Palkasta ja ulosotosta eivät tienneet mitää.
        Ne jauhaa tiettyjä jargoneita, koska ne ei voi muuta. Eivät voi sanoa, että eivät mahda mitään, mene kotiis siitä.
        Täällä oli joskus tarinaa, että työntekijä tuli maistissaan UE korjaamolle töihin. muut ns. työntekijät ihmettelivät, kun siitä ei ollut seuraumuksia. Ei tietenkään ollut. Hemmo haluttiin pitää, koska raha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sarkasmia varmaan tämäkin.
        Joku siinä työntekijässä on vikana, jos ei ole ollut töissä kahteen vuoteen. Että en palkkaisi, vaikka sen palkkatuen sille saisinkin. Saattais tulla melkoinen pettymys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihme venkoilua.

Noh, mikäs tämä uusin OLKA -juttu on. Sairaalan aulaan olkapääksi, mitä. Eikö Essotella ole varaa palkata sinne oikeesti ihmistä?
        Siellä on niitä potilaskuskej, jotka työntää potilasta eri paikkoihin pyörätuolissa ja sängyissä. Tekevät hyvää työtä, josta tuskin maksetaan juuri mitään.
        Pitäskö miettiä muita säästöjä.
        Mutta joo, tohon OLKA:an hateaan nyt Uutta Elämää kautta.

• Anonyymi

korjataako siellä pakoputkia röpöttäää

• Anonyymi

Mikkeli vankilassa tehtiin rekisterikilpä ja pakoputkia. Porukkaa rupes uupumaan ja pakoputkien tekeminen lopetettiin.

🤣🤣🤣

• Anonyymi

Jalaka on kippee ja nenänenäkii. Aina oven välissä kunpikii onneks ei sormet jääny kun oon nopee vetämää.

• Anonyymi

miulla jää pää ovenväliin ekolla.otsikossa kumhu nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miulla jää pää ovenväliin ekolla.otsikossa kumhu nyt.

pää pehmiää oven välissä, jos tarpeeksi jää väliin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pää pehmiää oven välissä, jos tarpeeksi jää väliin

monta kuhmua piässä ku paukuuttivat sitä oveä hajoaa jo oma piäni.

• Anonyymi

On nii kipee tuo vasen polvi ettei näe oikealla silmällä mitään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On nii kipee tuo vasen polvi ettei näe oikealla silmällä mitään

No sitten 9 € päivän liksalla kuntouttavaan työtoimintaan seisomaa, tai istumaan.

• Anonyymi

Ekotori rokki soi ja se soi!

• Anonyymi

Lankinen edellen pomana...no, eipä ihe ettei saatu uutta ku Lankinen hoiti työhaastattelut, :D

• Anonyymi

Liekö ollut vähän talon sisäistä draamaa, mutta nyt taas sama meno jatkuu. Kukapa sitä vapaaehtoisesti lähtisi hyväpalkkaisesta orjakauppiaan pestistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liekö ollut vähän talon sisäistä draamaa, mutta nyt taas sama meno jatkuu. Kukapa sitä vapaaehtoisesti lähtisi hyväpalkkaisesta orjakauppiaan pestistä.

sari myllymäki oli paras boss.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armin kanssa riitaa? :DDD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armin kanssa riitaa? :DDD

osasikohan nöyrtyä ja voimanaiset antoi siksi pitää pallinsa?

• Anonyymi

Ekotori on paras työpaikka. Aina pääsee sinne, eikä tarvitse taistella hakijoiden kanssa.

• Anonyymi

Huomasin että siellä on joka paikassa valvontakameroita. käyttääkö työnohjaajat näitä työllistettyjen analisoimiseen. Miten on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomasin että siellä on joka paikassa valvontakameroita. käyttääkö työnohjaajat näitä työllistettyjen analisoimiseen. Miten on?

Mulle on ainakin juoruttu, että kyttäävät, ettei nämä ns. työntekijät vie niin paljon lastista.
        Tuo 9 € / päivä palkkana ei paljon lohduta.
        Samoin 25 tuntia viikossa palkkatuetulla työllä ei kerää massia pussiin sen vertaa, että sillä eläisi.
        On siis pakko yrittää muita konsteja saada elintasoa sen verran, että saa ruokaa.
        Silloin voi kaapata hyvää kamaa ja myydä itse eteenpäin.
        Siitä eivät tykkää ja yrittävät valvoa työntekijöitä.
        9 € sakinhan ei siellä tarvitse tehdä mitään, riittää kun tulevat paikalle. He eivät ole työsuhteessa.
        Palkkatukityöllistetyistä en tiedä, pitääkö tehdä töitäkin.

Kertokaas muuten tästä?
        ViaDialla saa kuulemma olla vaikka vähän päissään, ei haittaa. Kunhan tulee sinne, että saavat niistä ihmisistä rahallista korvausta, eikä kunta saa sakkoja.

• Anonyymi

oot siis 9 eurolainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle on ainakin juoruttu, että kyttäävät, ettei nämä ns. työntekijät vie niin paljon lastista.
        Tuo 9 € / päivä palkkana ei paljon lohduta.
        Samoin 25 tuntia viikossa palkkatuetulla työllä ei kerää massia pussiin sen vertaa, että sillä eläisi.
        On siis pakko yrittää muita konsteja saada elintasoa sen verran, että saa ruokaa.
        Silloin voi kaapata hyvää kamaa ja myydä itse eteenpäin.
        Siitä eivät tykkää ja yrittävät valvoa työntekijöitä.
        9 € sakinhan ei siellä tarvitse tehdä mitään, riittää kun tulevat paikalle. He eivät ole työsuhteessa.
        Palkkatukityöllistetyistä en tiedä, pitääkö tehdä töitäkin.

Kertokaas muuten tästä?
        ViaDialla saa kuulemma olla vaikka vähän päissään, ei haittaa. Kunhan tulee sinne, että saavat niistä ihmisistä rahallista korvausta, eikä kunta saa sakkoja.

VIADIASSA saa olla mustalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oot siis 9 eurolainen.

Olen, mitä sitten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen, mitä sitten?

Kerro meille, millä tavalla sulla on elämänhallinta kadoksissa? Päihteitä käytät liikaa ja vuokran saati muiden laskujen maksu ei yksin onnistu?
        Vai miksi et ole kykenevä töihon tai opiskelemaan, kun sosiaalihuoltolain alaisessa palvelussa 9€/pv korvauksella olet..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro meille, millä tavalla sulla on elämänhallinta kadoksissa? Päihteitä käytät liikaa ja vuokran saati muiden laskujen maksu ei yksin onnistu?
        Vai miksi et ole kykenevä töihon tai opiskelemaan, kun sosiaalihuoltolain alaisessa palvelussa 9€/pv korvauksella olet..

Ne älytti mut sinne. Venkoilin aikani ja karttelin töitä. En suostunut kurssille, niin sanoivat, että kyllä johonkin pitää mennä. Niillä oli joku valmis paperi, johon piti laittaa nimi. Ensin piti täyttää kyllä kaavake, että mikä on niinku pielessä, elämänhallinnassa. Ei löytyny vikaa, mutta kun laitoin nimen paperiin, niin sinne sit.
        Olin vähänkö tyhmä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monessa kaupungissa on heitetty tonne 9 eurolaisiin ilman syytä, tai kun syy on sellainen, ettei sitä pysty parantamaan, kuten ikä.
        Tästähän on nyt ollu juttua, että 9 euron töistä voi kieltäytyä, jos pystyy olemaan normaalina työnhakijana, tekemään töitä, tai vaikka opiskelemaan. Niis silloin on laitonta laittaa tonne. Mutta mistäs sitä kaikki tieetää. Jotkut on peloteltu karenssilla meneen tonne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne älytti mut sinne. Venkoilin aikani ja karttelin töitä. En suostunut kurssille, niin sanoivat, että kyllä johonkin pitää mennä. Niillä oli joku valmis paperi, johon piti laittaa nimi. Ensin piti täyttää kyllä kaavake, että mikä on niinku pielessä, elämänhallinnassa. Ei löytyny vikaa, mutta kun laitoin nimen paperiin, niin sinne sit.
        Olin vähänkö tyhmä

Luultavsti ainakin olet vähän aineellisesti köyhä; sellainen jonka elämä riippuu yhteiskunnalta tulevista armopaloista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin vähänkö tyhmä

Pahimman laatuinen reppana siis ja aiheesta sossun huollossa olet.
        Muista kuitenkin velvollisuutesi: saapua paikalle! Töitä ET SAA TEHDÄ!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luultavsti ainakin olet vähän aineellisesti köyhä; sellainen jonka elämä riippuu yhteiskunnalta tulevista armopaloista.

En muuten ole.
        On jonkin verren isulta perittyä maata ja mökki pahanen. Siihen saan vähän asumistukea. Toimeentulotukea en saa, kun pitäis myydä muutama puun rupelo pois ja maa myös.
        En pelaa, en pelkää.
        Kasvatan pitkälti omat juurekset. Metsästä tulee mm. sieniä, läheisestä lammesta saan narrattua ahvenia.
        Ei ole velkaa, en sairasta. Päihteet ei kiinnosta, sätkäröökiä vedän viitisen kappaletta päivässä.
        On vain ikää ja pitkittynyt työttömyys, se on suuri synti, että haen työkkäristä suolarahat. Äkkiseltään katsottuna olen kyllä aineellisesti köyhä. Elän hyvin vaatimattomasti, mutta omasta tahdostani.
        Että eipä noita armopaloja tule saavista kaataen.

Ketuttaako?

• Anonyymi

Onko mursullakin perseessä joku esine? Esim. katiska.

• Anonyymi

Tarkastamme asian välittömästi. Saattaa olla hyvän kokoisia affenia katiskassa?

• Anonyymi

kadettaa ekiksen autonkuljettajat. saa hienot univormut päällä kruisailla isoilla autoilla ympäri kaupunkia.varmaa naisiakin saa hyvin. :(

• Anonyymi

Ekotorilla oli liian kuuma seisoskella. Vaadin palkankorotuksen!

• Anonyymi

Aina voi vaatia....

• Anonyymi

työttömät saa indeksikorotuksen ens kuussa 26ekee, jee!

• Anonyymi

kyllä nyt passaa mennä töihin... ekikseltä saa vielä sen 9 euroo lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kyllä nyt passaa mennä töihin... ekikseltä saa vielä sen 9 euroo lisää.

Mutta se ei ole työtä vaan sillä korvauksella ei edes saa tehdä työtä.
        Se kun on korvaus siitä, että on opettelemassa elämänhallintaa sosiaalihuoltolain alaisessa palvelussa eli kuntouttavassa työtoiminnassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta se ei ole työtä vaan sillä korvauksella ei edes saa tehdä työtä.
        Se kun on korvaus siitä, että on opettelemassa elämänhallintaa sosiaalihuoltolain alaisessa palvelussa eli kuntouttavassa työtoiminnassa.

saa tehdä töitä, mutta ei pakko ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ei siel oikeita töitä tehdä, pääasia et oot paikalla ja jotain tekevinäs, ekis saa siitä rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saa! Lakeja rikkoo, jos töitä tekee..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saa! Lakeja rikkoo, jos töitä tekee..

kerroppa mitä lakia. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kerroppa mitä lakia. :)

Luonnonlakeja. On fysikassa semmoset.

• Anonyymi

Potkut kertaalleen saanu lankinen vieläkii siel, teki seuraajalleen työhaastattelun, haastatteli itseään ja tuli valituks, Homma toimii.

• Anonyymi

Sen verran hyvä palkka ja työsuhde-edut on, ettei kannattanut kilpailijoita haastatella.

• Anonyymi

Niin sarkastiselta kun kommentti kuulostaakin on se mitä todennäköisimmin hyvin lähellä totuutta, valitettavasti. Johtoporukan itseriittoisuus vetää vertoja vain epäpätevyydelleen. Oli vastenmielinen paikka työskennellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin sarkastiselta kun kommentti kuulostaakin on se mitä todennäköisimmin hyvin lähellä totuutta, valitettavasti. Johtoporukan itseriittoisuus vetää vertoja vain epäpätevyydelleen. Oli vastenmielinen paikka työskennellä.

Just tämä, ja lisää sarkasmia : Arvostamme motivaatiota työntekoon ja positiivista asennetta. Tarjoamme sinulle osa-aikaisen työsuhteen ja sen aikana tuen tulevaisuuden suunnitelmien työstämiseen. (lause Uutta Elämää jokaisen ns. työpaikan jargonia.)
        Että oikein arvostatte motivaatiota työntekoon. Ja positiivista asennetta.
        Siellä pyörii synkkä, seipäänniellyt jengi.
        Arvostakaa ihan rauhassa, mistä ihmeestä sinne heitetty ihmisriepu repisi motivaatiota positiivisuudesta puhumattakaan.
        Kysympähän vaan.

• Anonyymi

tietääkö kukaan mistä vois löytyä vihreää lippistä ekotorin logolla niitä oli ainakin jääkärinkadun aikoina.

• Anonyymi

CV:hen ei kannata laittaa mainintaa ekotorista, jos haluaa oikeita töitä.

• Anonyymi

Tää on oikeesti totta!

• Anonyymi

Mikä tuo pomonvaihtoepisodi oikein lopulta oli? Olivat kuitenkin antaaneet länkkäriinkin jutun, että haetaan uutta pomoa, ja sitten ei haetakaan? Ihan kuin joku vitsi koko paikka.

• Anonyymi

Veroja kiertävä, lakeja rikkova vitsihän se on.
        Kunhan joskus saan oikeusministeriön kantelulle vastauksen, ilimoitan sen kuvan kera tänne suoli24 palstalle, ryhtyvätkö mihinkään toimintaan laittomuuksien kannalta.

• Anonyymi

Minä veikkaan jotain sisäpiirin draamaa. Toiminnanjohtaja naisineen. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veroja kiertävä, lakeja rikkova vitsihän se on.
        Kunhan joskus saan oikeusministeriön kantelulle vastauksen, ilimoitan sen kuvan kera tänne suoli24 palstalle, ryhtyvätkö mihinkään toimintaan laittomuuksien kannalta.

Odotan mielenkiinnolla.

Hyvä, että pistit asian tulille.

Näitä lakeja rikkovia virityksiä on nykyisin joka kaupungissa. Kai ne pitää sitten olla, että saadaan johonkin tumpattua ylijäämä työttömät ja vältytään sakkomaksuilta.

Mutta eikös tähän ole tulossa joku muutos?

Valtion Työkanava Oy tulis tilalle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Odotan mielenkiinnolla.

Hyvä, että pistit asian tulille.

Näitä lakeja rikkovia virityksiä on nykyisin joka kaupungissa. Kai ne pitää sitten olla, että saadaan johonkin tumpattua ylijäämä työttömät ja vältytään sakkomaksuilta.

Mutta eikös tähän ole tulossa joku muutos?

Valtion Työkanava Oy tulis tilalle?

mihis elintapa työttömiö sitten pantas jos ei olis ekotoria?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viadia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikkelin seudun invaliideihin kärräämään invaliideja huvituksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viadia?

No siinä toinen malliesimerkki varsinaisesta huvituskeskuksesta.
        TE yritti muakin tumpata ViaDialle. Kävin vähän vakoilemassa meininkiä. Joko se työkkärin setä ei ollut tietoinen, mikä paikka toi on, tai sitten vaan kokeili kepillä jäätä.
        Ei hyvää päivää, jos ei ole muuta rasitetta ihmisen työllistymiselle kuin ikä, niin olipa alentavaa tonne yrittää työntää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jälleen kerra, ei ole enää Ekotoria. Mutta, katsopas Uutta Elämää avoimet duunipaikat osiota, niin siellä on jatkuvasti noin 20 työpaikkaa auki, jotka vain odotavat ottajaansa.
        Reilu tuntipalkka täysimääräisen palkkatuensaajalle optimallisella 25 tunnin / viikko tasolla.
        Kyllä kelpaa.
        Ratsasin oikein tarkoituksella kaikki noi paikat, melkoisia kultajyviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miusta invojen kärräys oli ihan jees homma sähkötuolit,ni anto vaan hanaa siinä perä laudalla.lisäksi syöötivät samalla kaikilla herkuilla lihon jotain 8kiloo 6kk :).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miusta invojen kärräys oli ihan jees homma sähkötuolit,ni anto vaan hanaa siinä perä laudalla.lisäksi syöötivät samalla kaikilla herkuilla lihon jotain 8kiloo 6kk :).

Kuulostaa mukavalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jälleen kerra, ei ole enää Ekotoria. Mutta, katsopas Uutta Elämää avoimet duunipaikat osiota, niin siellä on jatkuvasti noin 20 työpaikkaa auki, jotka vain odotavat ottajaansa.
        Reilu tuntipalkka täysimääräisen palkkatuensaajalle optimallisella 25 tunnin / viikko tasolla.
        Kyllä kelpaa.
        Ratsasin oikein tarkoituksella kaikki noi paikat, melkoisia kultajyviä.

Pitäisi näkyä Mol.fi sivulla nuo työpaikat, vai onko kyse oikeista työpaikoista??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi näkyä Mol.fi sivulla nuo työpaikat, vai onko kyse oikeista työpaikoista??

Ei ole oikeita työpaikkoja. Pitää olla 100 % palkkatukikelpoinen että ottaavat tonne. Sit saa 25 tuntia viikossa töitä, eli vähän enemmän fyffee tulee, kun työkkäristä.
        Osa paikoista on oikeesti olemassa, osa vaikka keksitään, kunhan saadaan pitkäaikistyötön siivottua pois sakkolistalta.
        TE henkilä saa pitkäaikaistyöttömän sijoitettuaan sen päänahasta erikoiskorvauksen.
        Ihmettelen vaan, että miksei noi paikat koskaan täyty ja lakkaa olemasta.
        Vai pistetäänkö se Uutta Elämää liikeeseen otettu johonkin hommiin ja paikka vaan on auki seuraavaa varten. Vuodenhan siellä pidetään ihmistä, sit ulos ja uus tilalle.
        Toimintakeskus ei saa tuottaa voittoa, siksi vuoden lopussa voitot hukataa, näin olen ymmärtänyt.
        Että onko nuo oikeita työpaikkoja, pistää miettimään.

Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6514
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3890
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3305
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1043
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe