onko maisterihautoma

epätoivoinen6

oikeasti lopettanut? kuka tietää?

5

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisua tai jotakin

      jutun löysin viime syyskuulta - eli että hautomon toiminta ajetaan tämän kevään aikana alas. Nyt siellä ohjataan vain Tampereen ja Jyväskylän yliopistojen graduja. Lue tarkemmin jutusta.

      Kirjoittelepa tänne ongelmastasi. Kyllä tämäkin palsta on melkoinen maisterihautomo.

      Siis sinulla on gradu tekemättä. Onko aihe, onko graduseminaari käytynä? Entä muut opinnot, ovatko jo kaikki valmiina? Epätoivon syy kannattaa määrittää mahdollisimman tarkasti.

    • sisua tai jotakin
      • muuan kandi

        Tilanne on kai edelleen se, että mukaan ei oteta uusia. Yritin päästä mukaan, mutta rahoitus on tosiaan lopetettu. Tätä asiaa on käsitelty eduskunnassakin käsittääkseni viime syksynä ja opetusministeri on vedonnut opintopsykologien olemassaoloon ja muuta hölynpölyä, kun ei ilmeisesti tiedä asiasta yhtään mitään. Mielestäni on ihan rikollista lopettaa näin hyvin toimiva systeemi, mutta etenkin nyt kun yliopistot ovat entistä itsenäisempiä, mikään ei kannusta rahoittamaan tällaista valtakunnallista toimintaa. Jos joku on kynäniekka, niin kirjoittakaapa yleisönosastoihin tai muuta vastaavaa. Suomessa on ainakin 15 000 opiskelijaa, joiden valmistuminen on jo vuosia ollut kiinni pelkästään gradusta. Ja omalta kohdaltani voin sanoa, että kunnollinen ohjaus olisi nopeuttanut graduprosessia huomattavasti.


      • Andropov
        muuan kandi kirjoitti:

        Tilanne on kai edelleen se, että mukaan ei oteta uusia. Yritin päästä mukaan, mutta rahoitus on tosiaan lopetettu. Tätä asiaa on käsitelty eduskunnassakin käsittääkseni viime syksynä ja opetusministeri on vedonnut opintopsykologien olemassaoloon ja muuta hölynpölyä, kun ei ilmeisesti tiedä asiasta yhtään mitään. Mielestäni on ihan rikollista lopettaa näin hyvin toimiva systeemi, mutta etenkin nyt kun yliopistot ovat entistä itsenäisempiä, mikään ei kannusta rahoittamaan tällaista valtakunnallista toimintaa. Jos joku on kynäniekka, niin kirjoittakaapa yleisönosastoihin tai muuta vastaavaa. Suomessa on ainakin 15 000 opiskelijaa, joiden valmistuminen on jo vuosia ollut kiinni pelkästään gradusta. Ja omalta kohdaltani voin sanoa, että kunnollinen ohjaus olisi nopeuttanut graduprosessia huomattavasti.

        Kerro vähän tarkemmin tilanteestasi. Missä tiedekunnassa opiskelet, minkälaista gradua olet suunnitellut yms.? Olen jo valmis maisteri ja työelämässäkin ollut noin kymmenen vuotta, mutta mielelläni voisin auttaa sinua ongelmassasi, jos vain tutkimusaiheesi on "kansanomainen". "Tutkijaluonteellani" uskoisin pystyväni auttamaan sinua aika hyvin. Kerro sähköpostiosoite, niin palataan asiaan tarkemmin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe