Pitäisikö karjalan neitoa latvoa. Jossakin kehotetaan n. 10 s korkuisena leikkaamaan latvaa. Kiitos vastauksista!
Karjalan neidon latvominen
3
2553
Vastaukset
- tuuheampi
Minä olen latvonut pari kertaa, tulee tuuheampi, vaikka se muutenkin tekee haaroja.
- kokkeilija
Jos latvotaan, juurrutetaanko vedessä vai laitetaanko suoraan multaan?
kokkeilija kirjoitti:
Jos latvotaan, juurrutetaanko vedessä vai laitetaanko suoraan multaan?
leikkauspinnan kuivahtaa esim. pöydällä pari tuntia. Karjalanneito on ns. vetinen kasvi, joka mätänee helposti. Paras on laittaa kevyeen turpeeseen, kastella alakautta ja pistä muovipussista huppu ruukun päälle (josta on kulma leikattu pois, ettei kosteus nouse liian korkeaksi).
Juurrutuspurkit voivat olla ihan niitä pienempiä, tarkoitus kun on vaan saada juuret aikaseksi. Sijoita ruukut johonkin jossa on alalämpöä ja kuitenkin valoisaa, ei suoraa aurinkoa.
Pidä kasvualusta kosteana, mutta varo tukehduttamasta märkään. Mahdolliset nuput kannattaa karsia pois (vievät turhaa energiaa tässä vaiheessa).
Osa juurtuu, osa ei. Kun juurtuneista selvästi huomaa kasvuunlähdön, istuta uudelleen isompaan rukkuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374