WLan katkaisee yhteyden

adolph nuggets

aina välillä. Koneesta on valittu paras suoritusteho ja tarkastettu, että Wlan ei mene lepotilaan. Toisella koneella sama langallinen reititin yhteys toimii moitteetta.

Missä voisi olla vika?

9

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      Syynä voi olla Windowsin langattoman verkon yhteysohjelma joka tarkistaa aika ajoin voimakkuudeltaan parempien verkkojen olemassaoloa ja saattaa katkaista käytössä olevan yhteyden. Toiminnon saa pois käyttämällä langattoman verkkokortin valmistajan omaa yhteysohjelmaa.

      Langattoman verkon koneissa kannattaa myös määritellä kiinteä ip-osoite jolloin osoitteen uusimiseen ei mene aikaa vaikka yhteys olisikin välillä poikki.

    • Ei mitään vikaa

      Ei ole mitään vikaa järjestelmässäsi, sillä WLAN: in eräs ominaisuus on, että WLAN pätkii yhteyttä myös internet-yhteyteen. Ethernet ei pätki yhteyttä internet-yhteyteenkään, sillä ethernetin eräs ominaisuus on, että se ei pätki ennen kuin koti- tai haittaeläin järsii sen poikki, kuten tapauksesikin loistavasti osoittaa.

      • kerrrro

        Langattoman verkon koneissa kannattaa myös määritellä kiinteä ip-osoite jolloin osoitteen uusimiseen ei mene aikaa vaikka yhteys olisikin välillä poikki.


        mites tää onnaaa


      • lohityyne

        ei se mitään yhteyttä pätki. voit varmaan esittää sen wlan-spesifikaation jossa tämä kerrotaan?


      • Lisää ongelmii haluu
        kerrrro kirjoitti:

        Langattoman verkon koneissa kannattaa myös määritellä kiinteä ip-osoite jolloin osoitteen uusimiseen ei mene aikaa vaikka yhteys olisikin välillä poikki.


        mites tää onnaaa

        Toi Jamppo (hänellä ei taida olla WLAN: ia), joka antoi sen kiinteän IP: n ohjeen, ei ottanut huomioon, että vaikka sais ihan heti IP, kun WLAN nousee kyykystään, mitkään sivut ei lataudu, ennen kuin on kaikki muistit nollattu pari muutakin juttuu ja rekisteröinnit ja kaikki uusittu. Mut jos sä haluut vielä enemmän ongelmii, mene WLAN-hallintaohjelmassa sivulle, jossa puhutaan lan ip: stä jotain ja laita kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin täpät ruutuihin ja tuu sit takas (kaverin koneella ja yhteydellä) kyseleen, et mitäs sä niinkö NYT teet?


    • MVJ

      > Koneesta on valittu paras suoritusteho
      Koneesta = tietokoneesta vai tukiasemasta?

      Mitä langatonta standardia tietokoneesi langaton verkkosovitin käyttää (g vai n)? Joka tapauksessa aseta tukiasemasi käyttämään suoraan samaa standardia yleensä oletusasetuksena olevien yhdistelmäasetusten sijasta - siis esimerkiksi "vain g" asetuksen "b g" sijasta.

      • adolph nugggets

        joo ja mites nämä toimenpiteet tapahtuvat?? olis kiva jos kerrottais miten tämä tapahtuu eikä "ota herätyskelloon virtaa tomaatista niiq mcgyver"


        tietokoneesta valittu, miten tukiasemasta sen muka pystyisi edes valitsemaan???


      • MVJ
        adolph nugggets kirjoitti:

        joo ja mites nämä toimenpiteet tapahtuvat?? olis kiva jos kerrottais miten tämä tapahtuu eikä "ota herätyskelloon virtaa tomaatista niiq mcgyver"


        tietokoneesta valittu, miten tukiasemasta sen muka pystyisi edes valitsemaan???

        ... ja toimimalla sen ohjeiden mukaisesti. Mikä on tukiasemasi merkki ja malli?

        > tietokoneesta valittu, miten tukiasemasta sen muka pystyisi edes valitsemaan???
        En ole varma, mihin viittaat alkuperäisen viestisi "suoritusteholla", mutta tulkitsin sen tarkoittavan tukiaseman antennin lähetystehoa. Se asetetaan tukiaseman hallintakäyttöliittymän kautta aivan kuten tuo käytettävä langaton standardikin. Ja nämä tosiaan kerrotaan yksityiskohtaisesti käyttöohjeessa - jota valitettavan harva tietoteknisen laitteen ostaja vaivautuu avaamaan...


      • apqöapqö
        MVJ kirjoitti:

        ... ja toimimalla sen ohjeiden mukaisesti. Mikä on tukiasemasi merkki ja malli?

        > tietokoneesta valittu, miten tukiasemasta sen muka pystyisi edes valitsemaan???
        En ole varma, mihin viittaat alkuperäisen viestisi "suoritusteholla", mutta tulkitsin sen tarkoittavan tukiaseman antennin lähetystehoa. Se asetetaan tukiaseman hallintakäyttöliittymän kautta aivan kuten tuo käytettävä langaton standardikin. Ja nämä tosiaan kerrotaan yksityiskohtaisesti käyttöohjeessa - jota valitettavan harva tietoteknisen laitteen ostaja vaivautuu avaamaan...

        Ohjeiden lukeminen tosiaan auttaa moneen pulmaan!

        Päättelemällä "omilla aivoillaan" saattaa mennä metsään. Ohjeet on tehty testausten perusteella ja ne toimivat!

        Minäkin tappelin kauan wlanin kanssa, kunnes lueskelin ohjeita paremmin ja löysinkin sieltä erään kohdan, jonka muuttaminen oli minulle se apu...

        "Ammattilaiset" eivät lue ohjeita, edes vieraan auton öljyproppua löytääkseen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe