Oudot näpyt vatsassa ?

mitäs ihmettä?

Huomasin eilen, että vatsaani oli ilmestynyt 6-7 punaista näppyä, leveydeltään noin 1-2mm. Eivät ole kipeitä eivätkä kutia. Muistuttavat finnejä, mutta ei mulla ole kyllä ikinä ennen vatsaan finnejä tullu... Mitään allergiaa ei ole todettu enkä muistaakseni ole syönytkään mitään uutta viime päivinä. Googlettelukaan ei tuottanut mitään tulosta. Osaiskohan joku kertoa mitä ihmeen näppyjä nää on? :( Ei niistä mitään haittaa ole, mutta ois vaan kiva tietää että mikä voi aiheuttaa tällasta.

27

25359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      Ootko käyttänyt jotain kemikaaleja ko. alueella... voiteet, pesuaineet...hikoillut?

      • ap

        Ihan normaaleja pesuaineita käytän päivittäin, mutta ei niiden nyt luulis ykskaks aiheuttavan tuollasta kun ennenkään ei oo mitään oireita tullu. Voiteita en oo käyttäny enkä oo hikoillut. Höh, mitä lie näppyjä... Oon googletellu niitä koko päivän, mutta mitään tuloksia en löytäny. Täytyy vaan toivoa että häviävät ajan kanssa :)


      • GGUIY
        ap kirjoitti:

        Ihan normaaleja pesuaineita käytän päivittäin, mutta ei niiden nyt luulis ykskaks aiheuttavan tuollasta kun ennenkään ei oo mitään oireita tullu. Voiteita en oo käyttäny enkä oo hikoillut. Höh, mitä lie näppyjä... Oon googletellu niitä koko päivän, mutta mitään tuloksia en löytäny. Täytyy vaan toivoa että häviävät ajan kanssa :)

        (SAMA JUTTU) Itselläni on tullut muutamien päivien aikana jo todella monta näppylää mahaan, ja googletamaalla ei ole kyllä löytynyt yhtään mitään.


      • ggf
        GGUIY kirjoitti:

        (SAMA JUTTU) Itselläni on tullut muutamien päivien aikana jo todella monta näppylää mahaan, ja googletamaalla ei ole kyllä löytynyt yhtään mitään.

        Myös minulle on ilmaantui 1.4. finnin näköisiä näppylöitä vatsaan, alaselkään ja rintoihin. Eilen löysin muutaman hauiksista ja sisäreisistä. Kaikki nämä ovat alueita, joilla minulla ei tavallisesti ole finnejä. Mitä ihmettä tämä on? Eivät kutise.


      • Näppyjä mahassa
        ggf kirjoitti:

        Myös minulle on ilmaantui 1.4. finnin näköisiä näppylöitä vatsaan, alaselkään ja rintoihin. Eilen löysin muutaman hauiksista ja sisäreisistä. Kaikki nämä ovat alueita, joilla minulla ei tavallisesti ole finnejä. Mitä ihmettä tämä on? Eivät kutise.

        Mulle on myös tullu vatsaan muutaman päivän aikana todella monta näppyä (monia kymmeniä). Eivät kutise, vaan muistuttavat ulkonäöltään tavallisia finnejä (joissakin valkoinen pää). Myös alaselkään (ja peppuun) on ilmestynyt noita, mikä tuntuu kummalliselta sillä eihän ne näpyt sinne yleensä ilmesty vaan hartiaseudulle. Onko kellään tietoa mistä olisivat voineet tulla? Vanhemmat epäili järvisyyhyksi, sillä olen useina päivinä uinut monta tuntia vedessä, mutta mitä nyt googlettamalla vilkaisin, siitä aiheutuvat näpyt kutiavat.

        Kiitollisena odotan vastauksia :)


      • Sandra K.
        Näppyjä mahassa kirjoitti:

        Mulle on myös tullu vatsaan muutaman päivän aikana todella monta näppyä (monia kymmeniä). Eivät kutise, vaan muistuttavat ulkonäöltään tavallisia finnejä (joissakin valkoinen pää). Myös alaselkään (ja peppuun) on ilmestynyt noita, mikä tuntuu kummalliselta sillä eihän ne näpyt sinne yleensä ilmesty vaan hartiaseudulle. Onko kellään tietoa mistä olisivat voineet tulla? Vanhemmat epäili järvisyyhyksi, sillä olen useina päivinä uinut monta tuntia vedessä, mutta mitä nyt googlettamalla vilkaisin, siitä aiheutuvat näpyt kutiavat.

        Kiitollisena odotan vastauksia :)

        Joo justkin tollasia näppyjä on mullakin.. Ei kans kutise eikä oo mitään haittaa ollu. Kortisoonia oon näppyihin laittanu ja toivon et sillä lähtis. Ei mitään tietoa mistä ne on yht'äkkiä tullu, tai siis että mikä ne on aiheuttanu. 13


      • Anonyymi
        GGUIY kirjoitti:

        (SAMA JUTTU) Itselläni on tullut muutamien päivien aikana jo todella monta näppylää mahaan, ja googletamaalla ei ole kyllä löytynyt yhtään mitään.

        Sama mullaki jo kesästä asti. En tajua mistä kummasta on tullut. Luulin kesällä niitä vain hyttysen puremiksi😂


    • Sama ongelma

      mullakin! Mulla tosin muistuttaa hyttysenpuremia jotka ei vain kutia. Otin allergialääkkeen vaikka ei mitään allergioita ole todettukaan. Toivottavasti häviävät!

      • Anonyymi

        Kuinka kauan kesti että noi näppylät hävis


      • Anonyymi

        Meinasin just kirjottaa tänne et mulla on hyttysenpuremia vastaava 1 näppylä vastassa, mutta se ei kutia. Mun vatsaan ilmestyy välillä tommone ja sit se lähtee itestään pois. Tosi outoo 👀


    • Kiukuttaa!

      Mulla on teini-iästä lähtien ollut vatsassa ison kämmenen kokoinen alue, jossa on juuri kuvaamanne kaltaisia finnin tapaisia juttuja. Ryhtyessäni karppaamaan näpyt katosivat, mutta kun nyt syön laajemmin eri ruokia, näpyt ovat palanneet kavereidensa kanssa - koko vatsa ja kyljet täynnä näitä. Olen alkanut epäillä allergiseksi reaktioksi.

    • Itselleni tuli mahaan ja intiimialueen lähistölle näppylöitä kortisoonin käytön jälkeen, oli mahan alapuolella hirveä ihottuma, vertakin oli tullut mutta sitten laitoin kortisoonia ja se teki uuden ihon. Sen jälkeen on ilmestynyt finnejä mainittuihin paikkoihin.

    • minä nuori...

      mulla myös ollu juuri tuollasia näppylöitä mahassa ei kipeitä eikä mitään, mutta outoa kun näin yllättäen tullut ja kun en ole mitään normaalista poikkeavaakaan käyttänyt ollut nyt sellaisen viikon ajan... auttaisi jos joku tietäisi mistä johtuu.

    • outoa!

      Minulla myös ja en ole aikuinen vaan olen 11-14 vuotias tyttö!!?? Ihmetyttää asia!! auttakaa!!!

      • Apu

        Hei minäkin olen 12 vuotias tyttö ja niitä on rinnassa mahassa sekä alaselässä!!!


      • Anonyymi

        Kannattaa ottaa jotai allergia lääkettä mullaki on tuota se helpottaa vähä


    • 1473746

      Miksi täällä ei vittu ole vastausta

    • Vilpdukka

      Merkkaa vatsasyöpään :(

    • Syöpälääkäri

      ÄKKIÄ SAIRAALAAN VAI OLETKO JO KUOLLUT?!? SINULLA ON PAHANLAATUINEN SYÖPÄ, JOHON MYÖS ÄITIMAMMANI KUOLI HUOMENNA!

      • Anonyymi

        Onks tää joku trolli


      • Anonyymi

        herää😂


    • testamenttitoimisto

      Kannattais jo alkaa kirjottaa sitä testamenttiä, ellet ole jo kuollut!

    • AFJ82

      Kuulostaa siltä, että kannattaa kysäistä lääkäriltä voisiko olla karvatuppien tulehdus. Mulla tuli tuo vuoooosien näppylöinnin jälkeen diagnoosiksi, ja nyt viikon käytettyäni hapanta pesuainetta (esim. Lactacyd, voi kokeilla ihan omahoitona) ja Sibicort-voidetta (tätä sitten varuiks vaan lääkärin ohjeiden mukaisesti), alkaa helpottaa. Mukavaa :)
      Ei kutise, näyttää minikokoiselta finniltä, suht huomaamattomia ja välillä ärtyy, muuta haittaa ei ole kuin esteettinen.
      Aluksi on annettu dg keratosis pilaris, mutta ei oikein vaikuttanut ne hoidot niin nyt tämä.

    • SULLAOIKEESTIVAINAIDS

      HERRAN JUMALA ÄKKIÄ SINNE LÄÄKÄRIIN SULLA ON FAKTULEECI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • KUINKATYHMÄ-_voiOLLA

        NIINPÄ KANNA TAA MENNÄ LÄÄKÄRIASEMA MEJHILÄISEEN :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen aihe

    • Anonyymi

      Lammas tauteja, niitä saavat aurinkolomilta, kun ei hyg. pelaa ja muutakin viidakkohiivaa sieltä tulee.
      Paikalliset saa lampaista kun harjoittevat niillä ja sitten puskevat turisteja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe