Minkä nimisiä lapsia?

millllis

Minkä nimisistä lapsista koostuu lapsesi päiväkotiryhmä?
Eli siinäpä se kysymys, luettele vain kutsumanimet ja kerro jos on useampi saman niminen.

9

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heti vänkään

      jos sallit ekaluokan:):) Vili,Eki,Tiia,Jatta,Reetta,Vilma

      • Sera-L

        mutta omat muksuni on Linnea ja Sofia kaksostytöt ja samassa päiväkotiryhmässä on ainakin Veeti, Leevi, Pinja, Miisa, Siiri, Joel, Helmi, Tarita.

        Muita en nyt justiin muista.


      • millllis
        Sera-L kirjoitti:

        mutta omat muksuni on Linnea ja Sofia kaksostytöt ja samassa päiväkotiryhmässä on ainakin Veeti, Leevi, Pinja, Miisa, Siiri, Joel, Helmi, Tarita.

        Muita en nyt justiin muista.

        Kunhan mielenkiinnosta kyselen, kun kovasti mietitään tulevalle esikoiselle nimeä (ei siis vielä tietoa kumpi on tulossa). Jos tällä tavalla kuulisi vähän, että minkälaisia nimiä on "käytännössä"(tosi huono sana tähän, mutta en nyt keksi miten muuten sen sanoisin). Siis mitkä ovat suosituimpia, onko saman nimisiä paljon, ja erityisesti kiinnostaa juuri ne kutsumanimet. Onko ne kuuluisat hittinimet niin yleisiä, että on joka ryhmässä ainakin yksi Eetu ja 3 Ainoa(eipä näytä olevan). Onko lyhyet vai pidemmät nimet suositumpia. Ja jos tällä tavalla löytyisi vielä jotain täysin uusia nimiä, esim. en koskaan ole kuullut nimeä Tarita. Väestörekisteri on tällaisessa asiassa täysin turha kun se ei erottele 1. ja 2. nimiä. Ja onhan tämä mielenkiintoisenmpaa kuin pitkän päästä keksityn nimilistan lukeminen.

        Tälläistä kyselen ja ehkäpä sen takia, etten itse ole juurikaan lasten kanssa ollut tekemisissä missään kerhoissa, leikkipuistoissa ym. Aika vieraaseen maailmaan olen esikon myötä astumassa :)
        Ja olisikin kiva saada tänne rutkasti enemmän vastauksia.


      • ekaluokkalaisen äiti
        millllis kirjoitti:

        Kunhan mielenkiinnosta kyselen, kun kovasti mietitään tulevalle esikoiselle nimeä (ei siis vielä tietoa kumpi on tulossa). Jos tällä tavalla kuulisi vähän, että minkälaisia nimiä on "käytännössä"(tosi huono sana tähän, mutta en nyt keksi miten muuten sen sanoisin). Siis mitkä ovat suosituimpia, onko saman nimisiä paljon, ja erityisesti kiinnostaa juuri ne kutsumanimet. Onko ne kuuluisat hittinimet niin yleisiä, että on joka ryhmässä ainakin yksi Eetu ja 3 Ainoa(eipä näytä olevan). Onko lyhyet vai pidemmät nimet suositumpia. Ja jos tällä tavalla löytyisi vielä jotain täysin uusia nimiä, esim. en koskaan ole kuullut nimeä Tarita. Väestörekisteri on tällaisessa asiassa täysin turha kun se ei erottele 1. ja 2. nimiä. Ja onhan tämä mielenkiintoisenmpaa kuin pitkän päästä keksityn nimilistan lukeminen.

        Tälläistä kyselen ja ehkäpä sen takia, etten itse ole juurikaan lasten kanssa ollut tekemisissä missään kerhoissa, leikkipuistoissa ym. Aika vieraaseen maailmaan olen esikon myötä astumassa :)
        Ja olisikin kiva saada tänne rutkasti enemmän vastauksia.

        kannattaa ottaa huomioon että vaikka nimi on tilastollisesti yleinen niin ei se joka kolkassa sitä ole...meidän koulussa esim ei yli 1o vuoteen ole ollut yhtään Eetua,Emmaa eikä Ainoa.


      • saida-86
        ekaluokkalaisen äiti kirjoitti:

        kannattaa ottaa huomioon että vaikka nimi on tilastollisesti yleinen niin ei se joka kolkassa sitä ole...meidän koulussa esim ei yli 1o vuoteen ole ollut yhtään Eetua,Emmaa eikä Ainoa.

        Minun lapseni päiväkotirymässä (0-3v) on tämmöisiä, yritän muistella mahdollisimman paljon
        Enni, Julia, Daniel, Veeti, Nooa, Aatu, Ada, Vilma, Kerttu (ihana poikkeus!)
        ja oma poikani on Lenni Jerry Julius.
        :)


      • vrk auttaa vähän
        saida-86 kirjoitti:

        Minun lapseni päiväkotirymässä (0-3v) on tämmöisiä, yritän muistella mahdollisimman paljon
        Enni, Julia, Daniel, Veeti, Nooa, Aatu, Ada, Vilma, Kerttu (ihana poikkeus!)
        ja oma poikani on Lenni Jerry Julius.
        :)

        http://www.vrk.fi/vrk/files.nsf/files/10A8F93F240E7B92C2257591004DA011/$file/250309_VRK_etunimitilasto2008.xls

        kyllä väestötietorekisteristä on hiukan apua. tuosta ylläolevasta linkistä näkee suosituimmat ensimmäiset etunimet vuonna 2008. huom. ensimmäiset, ei kutsumanimet, mutta oletan että suurimmalla osalla ensimmäinen nimi on myös kutsumanimi. suosituimmuudessa voi kyllä olla alueellisia erojakin, esim. jossain vaikka Peppi saattaa olla tosi suosittu, kun toisilla paikkakunnilla se on harvinainen. ei noista ikinä oikein voi koskaan täysin varmasti ennustaa. ja pari kolme vuotta voi muuttaa tilanteen, yhtäkkiä saattaa joku uusi suosikki ampaista kärkeen jonkun laulun tms. ansiosta.


    • sisiliskosisko

      Meidän lasten päiväkotiryhmät:

      Aida, Iisa, Martta, Aleksandra, Dora, Lahja, Selma, Anni, Onni, Elmo, Kaspar, Leo, Viljami, Vertti ja Nooa

      sekä

      Tilda, Emilia, Olivia, Julia, Saana, Laura, Kaisla, Alpo, Eeli, Taavi, Aleksanteri, Terho, Touko, Niklas ja Elis

    • hennaliina

      meillä okki ja roni, muita en muista

    • nrwpsnp

      Hyvä keskustelu, kun itselläkin on nuorimpien nimet hakusessa. Näkee vähän minkälaisia nimiä lapsille annetaan...
      Omat lapset siis Isla ja Eden vastasyntyneet.

      Vanhemman eskarissa on Leevi, Atte, Miko ja Olivia mitä nyt muistan
      Muoremman tarharyhmästä löytyy Aada, Joose, Elias, Elin, Luukas, Minni, Sebastian ja Eleanora ainakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe