Huomattiin tuossa, että hyvin palvellut puukiukaamme vetelee viimeisiään. Kiukaan takaosassa on reikä, josta pääsee ikäänkuin toisiopaloilmaa hormiin. Sen johdosta lämmityksen alkuvaiheessa hormissa palaa iloinen tuli. Kiuas menee kyllä vaihtoon, mutta vanhaa pitää käyttää vielä muutama viikko. Tietääkö kukaan, onko olemassa jotain kuumankestävää paikka-ainetta, jolla reiän voisi väliaikaisesti paikata? Kävisiköhän auton pakoputken paikkaukseen tarkoitetut aineet?
Kiukaan paikkaus
9
10697
Vastaukset
- -a-
- parin viikon tilapäiskorjaukseen vaikka riittävän monta kerrosta tinapaperia?
Itse en laaittaisi pakoputkitavaraa - ainakin autossa niistä lähtee katkuja. - Jocu
Ilmaa se vain sieltä imee. Tuttu juttu puukiukaissa. Minulla kävi palotarkastajakin katsastamassa sellaista kiuasta, mutta ei huomannut koko juttua. Uusi tilalle kaikessa rauhassa.
- Saunoja
Niinhän minä kirjoitin, että ilmaa se sieltä repii. Ongelma vain on se, että lämmityksen alkuvaiheessa kyseinen ilma toimii lisäpaloilmana palamattomille savukaasuille. Tämän vuoksi kiukaan ja hormin välinen putki hehkuu punaisena ja liekit lyövät hormissa korkealle. Eikös tämmöinen ole jo paloturvallisuusriski - riippumatta siitä, huomaako palotarkastaja sitä vai ei?
- Jocu
Saunoja kirjoitti:
Niinhän minä kirjoitin, että ilmaa se sieltä repii. Ongelma vain on se, että lämmityksen alkuvaiheessa kyseinen ilma toimii lisäpaloilmana palamattomille savukaasuille. Tämän vuoksi kiukaan ja hormin välinen putki hehkuu punaisena ja liekit lyövät hormissa korkealle. Eikös tämmöinen ole jo paloturvallisuusriski - riippumatta siitä, huomaako palotarkastaja sitä vai ei?
Yritä hoitaa asia noin ja käy ostamassa uusi kiuas. Niitähän myydään 'hyllystä'.
- Realisti
Mitäs jos vaikka lopettaisit paikka-aineilla leikkimisen samalla vaivalla vaihtaisit uuden kiukaan. Ei ne niin paljon maksa. Oikeasti.
- rakm
Lueppa keskustelun avaus, niin huomaat että uutta kiuasta ollaan hankkimassa.
Saunojalle vinkiksi, että koita paikata tulenkestävällä laastilla. Ei tiivistä kyllä täysin, mutta pienentää reikää huomattavasti, tai tunge reikään palonsuojavillaa. - Saunoja
rakm kirjoitti:
Lueppa keskustelun avaus, niin huomaat että uutta kiuasta ollaan hankkimassa.
Saunojalle vinkiksi, että koita paikata tulenkestävällä laastilla. Ei tiivistä kyllä täysin, mutta pienentää reikää huomattavasti, tai tunge reikään palonsuojavillaa.Kiitos kaikille vastanneille. Kuten joillekin tuli selväksi, uusi kiuas on ostoslistalla, mutta mm. ajanpuutteen vuoksi sitä ei pariin viikkoon saada. Saunassa pitäisi kuitenkin käydä, joten joku väliaikainen ratkaisu pitää keksiä. Hyviä ehdotuksia on tullut, joten eiköhän niistä löydy ratkaisu.
- Vanhempi suunnittelija
Saunoja kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille. Kuten joillekin tuli selväksi, uusi kiuas on ostoslistalla, mutta mm. ajanpuutteen vuoksi sitä ei pariin viikkoon saada. Saunassa pitäisi kuitenkin käydä, joten joku väliaikainen ratkaisu pitää keksiä. Hyviä ehdotuksia on tullut, joten eiköhän niistä löydy ratkaisu.
Tuo villahan on hyvä juttu. Kaikki mineraalivilla käy. Tee siitä rautalangalla kasaten tiukka paketti ja tao se reikään. Menee vaikka vuosia. Ja pelti vielä mekaaniseksi suojaksi.
- joku
Sen saisi hitsaamalla kuntoon, palvelisi vielä monta vuotta. Samalla voisi uusia kivet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693