Silverissä vikaa??

tiedonetsijä

Olen mietiskellyt hankkivani uuden alumiiniveneen kalastusta varten. Olen katsellut lähinnä Busteria ja Silveriä. Kuulin sitten huhun että joissakin Silverin malleissa olisi jokin vika, mikä saa veneen uppoamaan laiturissa. Kuulemma niitä olisi uponnut useampia viime kesän aikana. Onko huhussa mitään perää?

15

3887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ydfyjdftydfy

      olen kuullut ja nähnyt. Itsellä ei ole, mutta muutamia vuosia sitten mökkinaapuri osti hawk:n juhannukseksi, ja kun tuli sitten mökille, niin vene puolillaan vettä. Vuotopaikaa ei ensimmäisellä tutkimuksella löytynyt. En muuten tiedä vieläkään, mistä se vesi vuosi. Meniköhän vene takuuseen uudeksi???

      • POUIO

        Se vuoto johtuu silverin kalasumpusta minun silverissä sama vika .Silveri tehtaalla tietävät asian korjaantuu aivan pienellä korjauksella kuulemma ,olis mukava jos asia kuuluisi takuun piiriin ,sitäkin asiaa tutkittiin monta vuotta mutta takuu kerkesi mennä vanhaksi, mutta nyt venemessuilla tehtaan edustaja kertoi sen mistä vuoto johtuu .Kalasumpun kautta painaa itsestään vettä veneen sisälle


    • Tyytyväinen omistaja

      Kato netistä yhteystiedot ja soita Finstar boats ja käy sopimassa millaisen haluat ja milloin niin saat veneen eikä upputukkia.

    • kuulijahuhulija

      Minäkin kuulin että pielavedellä yksi somali oli sanonut että se on kuullut että Kokkolassa olis joku kuullut että niin on voinut tapahtua.

      • asdföodjkf

        kuulin saman, Kokkolassa sen yhen lankomies tais nähäkin sen, vai oliko se perkules appiukko..


      • ydfyjdftydfy
        asdföodjkf kirjoitti:

        kuulin saman, Kokkolassa sen yhen lankomies tais nähäkin sen, vai oliko se perkules appiukko..

        Kyllä minä itse näin veneen puolillaan vettä. Oli järven pohjassa pohja kiinni laiturin vieressä. En sitä meinaa, että silverit olisi huonoja. Onhan niitä paljon liikenteessä, joten käyttökokemuksia kyllä saa selville. Jotkut yksilöt vaan ovat vuotaneet, ja niistä minä olen nähnyt vain yhden.


      • rönkvisti
        ydfyjdftydfy kirjoitti:

        Kyllä minä itse näin veneen puolillaan vettä. Oli järven pohjassa pohja kiinni laiturin vieressä. En sitä meinaa, että silverit olisi huonoja. Onhan niitä paljon liikenteessä, joten käyttökokemuksia kyllä saa selville. Jotkut yksilöt vaan ovat vuotaneet, ja niistä minä olen nähnyt vain yhden.

        jos vene vuotaa. Yleensä ne päästää vettä sisälleen.


      • das U-boat
        rönkvisti kirjoitti:

        jos vene vuotaa. Yleensä ne päästää vettä sisälleen.

        ongelmia Bustereissa...Harmittavan usein itsetyhjentyvä vene muuttuu itsestään täyttyväksi...
        riittää kun tyhjennysaukkoihin menee roskaa eikä päästä vettä ulos...jossain veneissä tyhjennysletkut vuotaneet...lasikuitinen silver ei päästä sadevettä pilssiin kun taas Busterin vaneripohjan saumoista osa sadevedestä päätyy pilssiin


      • ljkhf
        das U-boat kirjoitti:

        ongelmia Bustereissa...Harmittavan usein itsetyhjentyvä vene muuttuu itsestään täyttyväksi...
        riittää kun tyhjennysaukkoihin menee roskaa eikä päästä vettä ulos...jossain veneissä tyhjennysletkut vuotaneet...lasikuitinen silver ei päästä sadevettä pilssiin kun taas Busterin vaneripohjan saumoista osa sadevedestä päätyy pilssiin

        Kymmenen vuotta vanhassa Eaglessa taas vettä menee merenkäynnissä sisä- ja ulkokuoren liitoksesta pilssiin. Fasterissa ei mene mistään. Lisäksi Faster on ajo- ja kulkuominaisuuksiltaan parempi kuin metrin pidempi Buster.


      • Slowter
        ljkhf kirjoitti:

        Kymmenen vuotta vanhassa Eaglessa taas vettä menee merenkäynnissä sisä- ja ulkokuoren liitoksesta pilssiin. Fasterissa ei mene mistään. Lisäksi Faster on ajo- ja kulkuominaisuuksiltaan parempi kuin metrin pidempi Buster.

        on taas huomattavan paljon parempi ajossa ja tukevampi kuin metrin pitempi Master.


      • Marinekauppa.com
        Slowter kirjoitti:

        on taas huomattavan paljon parempi ajossa ja tukevampi kuin metrin pitempi Master.

        Tervetuloa Meri Kutsuu- venemessuille tutustumaan meidän ALUKIN alumiiniveneisiin 12.-14.3.2010.

        Kalastajille löytyy räätälöity PRO FISHING varustepaketti mihin kuuluu seuraavat varusteet:
        Biminikatto, kalasumppu(vesipumpulla), vapaatelineet, fileeraustaso ja takilatelineet.

        Messuilla esittelemme ALUKIN 650SP:
        http://www.marinekauppa.com/product/577/alukin-650-sp

        http://www.alukin.fi

        Tervetuloa!


      • eagle gabin
        ljkhf kirjoitti:

        Kymmenen vuotta vanhassa Eaglessa taas vettä menee merenkäynnissä sisä- ja ulkokuoren liitoksesta pilssiin. Fasterissa ei mene mistään. Lisäksi Faster on ajo- ja kulkuominaisuuksiltaan parempi kuin metrin pidempi Buster.

        Eaglessa on ilmastointireikä ankannokan alla. Sillä kuulemma hoidetaan pilssin tuuletus, pilsissä kun on tankki. Sen kautta menee tosiaan vettä joitain litroja pilssiin kun ajaa kovassa kelissä vasta aaltoon.


      • 3 sylinteriä
        eagle gabin kirjoitti:

        Eaglessa on ilmastointireikä ankannokan alla. Sillä kuulemma hoidetaan pilssin tuuletus, pilsissä kun on tankki. Sen kautta menee tosiaan vettä joitain litroja pilssiin kun ajaa kovassa kelissä vasta aaltoon.

        ..joka taas ei ole eagle cabinissa mikään ongelma, veneeseen on nimittäin tehtaalla laitettu automaattipilssi. Ongelma tossa cabin purkissa on sen kiikkeryys..


    • Anonyymi

      Onko tähän löytynyt ratkaisua? 15 vuotta vanha Hawk päästää jotain satoja litroja vettä sisäänsä viikossa. Sadevettä ja/tai merivettä. Ilmeisen yleinen ja vaarallinen vika….

      • Anonyymi

        pitää olla uretaania kotelot täynnä tai kaksi erillistä pilssipumppua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe