Aattelin, että jos tuonne lähimetsään kaivaisin maa-ainesta vähäsen, siihen laittaisin kiveä ja betonia perustukseksi. Ja sitten tuulensuojalevyistä seinät ja peltikatto. Sinne vetäisi sähköt (ulkojatkojohdon) ja sitten semmoinen auton puhallinlämmitin lämmittää sitä taloa. Kyllä siellä kelpais pelata pleikkari 3:sella.
Mitä mieltä ootte?
Halvalla hyvä talo?
8
794
Vastaukset
- pliju
erittäin hyvä idea.
- eau de cologne
Vilä 80-luvulla kaatopaikkojen lähimetsissä oli kuvailemasi kaltaisia hökkeleitä. Niissä asui metsien miehiä jotka joivat mitä saivat ja söivät jos jotain löytyi.
- arxitehti
ja omistaa maata niin kyllä talon voi havalla rakentaa - jos työlle eikä tontilta otettaville materiaaleille ei lasketa hintaa.
Jos tontilta löytyy savea, mäntyä, koivua, kiveä, olkea tai kaislaa niin periaatteessa muuta ei tarvita kuin työkalut ja aikaa. Niinhän talot ennen tehtiin. - Talo vai maja?
Rakennusluvan saaminen voipi olla vähän vaikeaa tuollaiselle "talolle". Omaan metsäänsä tietysti saa rakennella majoja, mutta niissä ei voi asua. Pleikkaria varmaan saa pelailla kuitenkin majassakin.
- arxitehti
tämä viranomaisbyrokratia on kokonaan toinen juttu. Mutta rakennusluvan saaminen ei tuottane ongelmia, jos on asiansa osaavat suunnittelijat ja suunnitelmat sekä rakennustyönjohto. Ilman osaamista mistään ei tietenkään tule mitään, sehän on selvä.
Ei puhuta majasta tai talosta lainausmerkeissä. Kyllä näin voi rakentaa ihan kunnon taloja. Ohessa yksi Aussiesimerkki:
http://rammed-earth-blog.blogspot.com/2008/05/thatch-roof-on-rammed-earth.html - bjdry
arxitehti kirjoitti:
tämä viranomaisbyrokratia on kokonaan toinen juttu. Mutta rakennusluvan saaminen ei tuottane ongelmia, jos on asiansa osaavat suunnittelijat ja suunnitelmat sekä rakennustyönjohto. Ilman osaamista mistään ei tietenkään tule mitään, sehän on selvä.
Ei puhuta majasta tai talosta lainausmerkeissä. Kyllä näin voi rakentaa ihan kunnon taloja. Ohessa yksi Aussiesimerkki:
http://rammed-earth-blog.blogspot.com/2008/05/thatch-roof-on-rammed-earth.htmlNiin osako kukaan sanoa paljonko talo halvimmillaan tulisi maksamaan. Siis pienin ja halvin virallisesti hyväksytty omakotitalo.
- 11+19
bjdry kirjoitti:
Niin osako kukaan sanoa paljonko talo halvimmillaan tulisi maksamaan. Siis pienin ja halvin virallisesti hyväksytty omakotitalo.
Janakkalassa Hämeenlinnan lähellä on talo jonka eräs mies rakensi tontilta otetusta savesta ja oman metsän puutavarasta, aikaa meni ja valulla tehty talo lasehti jonkin verrankin, mutta hintaa tuli kuuleman mukaan alle 100 000 ja kysymys oli markoista... Talo ei ole pieni eikä mitenkään ankea, hutera tai muuten asumiskelvoton, päin vastoin. Seuraavan talonsa ko. henkilö ilmotti tekevänsä myöskin savesta, mutta kevytsaviharkoista eikä liukuvalulla, jottei seinät lasehdi ja rakentaminen on nopeampaa ja asumaan pääsee nopeammin. Että ei se paljoa välttämättä maksa, ihan asiallinen talo.
- arxitehti
11+19 kirjoitti:
Janakkalassa Hämeenlinnan lähellä on talo jonka eräs mies rakensi tontilta otetusta savesta ja oman metsän puutavarasta, aikaa meni ja valulla tehty talo lasehti jonkin verrankin, mutta hintaa tuli kuuleman mukaan alle 100 000 ja kysymys oli markoista... Talo ei ole pieni eikä mitenkään ankea, hutera tai muuten asumiskelvoton, päin vastoin. Seuraavan talonsa ko. henkilö ilmotti tekevänsä myöskin savesta, mutta kevytsaviharkoista eikä liukuvalulla, jottei seinät lasehdi ja rakentaminen on nopeampaa ja asumaan pääsee nopeammin. Että ei se paljoa välttämättä maksa, ihan asiallinen talo.
ja halvin. Riippu tietysti koosta. Oikein pieni talo nyt ei maksa juuri mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439