Halvalla hyvä talo?

qqqqqwwwww

Aattelin, että jos tuonne lähimetsään kaivaisin maa-ainesta vähäsen, siihen laittaisin kiveä ja betonia perustukseksi. Ja sitten tuulensuojalevyistä seinät ja peltikatto. Sinne vetäisi sähköt (ulkojatkojohdon) ja sitten semmoinen auton puhallinlämmitin lämmittää sitä taloa. Kyllä siellä kelpais pelata pleikkari 3:sella.

Mitä mieltä ootte?

8

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pliju

      erittäin hyvä idea.

    • eau de cologne

      Vilä 80-luvulla kaatopaikkojen lähimetsissä oli kuvailemasi kaltaisia hökkeleitä. Niissä asui metsien miehiä jotka joivat mitä saivat ja söivät jos jotain löytyi.

    • arxitehti

      ja omistaa maata niin kyllä talon voi havalla rakentaa - jos työlle eikä tontilta otettaville materiaaleille ei lasketa hintaa.

      Jos tontilta löytyy savea, mäntyä, koivua, kiveä, olkea tai kaislaa niin periaatteessa muuta ei tarvita kuin työkalut ja aikaa. Niinhän talot ennen tehtiin.

    • Talo vai maja?

      Rakennusluvan saaminen voipi olla vähän vaikeaa tuollaiselle "talolle". Omaan metsäänsä tietysti saa rakennella majoja, mutta niissä ei voi asua. Pleikkaria varmaan saa pelailla kuitenkin majassakin.

      • arxitehti

        tämä viranomaisbyrokratia on kokonaan toinen juttu. Mutta rakennusluvan saaminen ei tuottane ongelmia, jos on asiansa osaavat suunnittelijat ja suunnitelmat sekä rakennustyönjohto. Ilman osaamista mistään ei tietenkään tule mitään, sehän on selvä.

        Ei puhuta majasta tai talosta lainausmerkeissä. Kyllä näin voi rakentaa ihan kunnon taloja. Ohessa yksi Aussiesimerkki:

        http://rammed-earth-blog.blogspot.com/2008/05/thatch-roof-on-rammed-earth.html


      • bjdry
        arxitehti kirjoitti:

        tämä viranomaisbyrokratia on kokonaan toinen juttu. Mutta rakennusluvan saaminen ei tuottane ongelmia, jos on asiansa osaavat suunnittelijat ja suunnitelmat sekä rakennustyönjohto. Ilman osaamista mistään ei tietenkään tule mitään, sehän on selvä.

        Ei puhuta majasta tai talosta lainausmerkeissä. Kyllä näin voi rakentaa ihan kunnon taloja. Ohessa yksi Aussiesimerkki:

        http://rammed-earth-blog.blogspot.com/2008/05/thatch-roof-on-rammed-earth.html

        Niin osako kukaan sanoa paljonko talo halvimmillaan tulisi maksamaan. Siis pienin ja halvin virallisesti hyväksytty omakotitalo.


      • 11+19
        bjdry kirjoitti:

        Niin osako kukaan sanoa paljonko talo halvimmillaan tulisi maksamaan. Siis pienin ja halvin virallisesti hyväksytty omakotitalo.

        Janakkalassa Hämeenlinnan lähellä on talo jonka eräs mies rakensi tontilta otetusta savesta ja oman metsän puutavarasta, aikaa meni ja valulla tehty talo lasehti jonkin verrankin, mutta hintaa tuli kuuleman mukaan alle 100 000 ja kysymys oli markoista... Talo ei ole pieni eikä mitenkään ankea, hutera tai muuten asumiskelvoton, päin vastoin. Seuraavan talonsa ko. henkilö ilmotti tekevänsä myöskin savesta, mutta kevytsaviharkoista eikä liukuvalulla, jottei seinät lasehdi ja rakentaminen on nopeampaa ja asumaan pääsee nopeammin. Että ei se paljoa välttämättä maksa, ihan asiallinen talo.


      • arxitehti
        11+19 kirjoitti:

        Janakkalassa Hämeenlinnan lähellä on talo jonka eräs mies rakensi tontilta otetusta savesta ja oman metsän puutavarasta, aikaa meni ja valulla tehty talo lasehti jonkin verrankin, mutta hintaa tuli kuuleman mukaan alle 100 000 ja kysymys oli markoista... Talo ei ole pieni eikä mitenkään ankea, hutera tai muuten asumiskelvoton, päin vastoin. Seuraavan talonsa ko. henkilö ilmotti tekevänsä myöskin savesta, mutta kevytsaviharkoista eikä liukuvalulla, jottei seinät lasehdi ja rakentaminen on nopeampaa ja asumaan pääsee nopeammin. Että ei se paljoa välttämättä maksa, ihan asiallinen talo.

        ja halvin. Riippu tietysti koosta. Oikein pieni talo nyt ei maksa juuri mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe