Olen suurinpiirtein lokakuusta maaliskuun loppuun täysin voimaton enkä pysty mihinkään, en opiskelemaan, en nauttimaan elämästä enkä pysty edes tapaamaan ihmisiä. Kaikki ahdistaa. Sitten taas kevään koittaessa ja auringon paistaessa olen maailman energisin ihminen, niin kauan kuin kesää riittää. Silloin pystyn mihin tahansa. Mutta koska koulut ovat syksyisin ja talvisin, en ole koskaan saanut mitään aikaiseksi. Minua pistetään samaan muottiin kuin muutkin vaikka haluaisin opiskella kesällä koska vain silloin pystyn tekemään asioita. Onko kohtalotovereita? Mitä pitäisi tehdä, muuttaa afrikkaan?
Talvimasennus
14
597
Vastaukset
- transformer2
kohtalotovereita..Mulla tuo epäiltiin aluksi että on kaksisuuntainen mielialahäiriö, vaikka juuri sama juttu, että pimeänä aikana ahdistaa niin paljon, että lähes koko elämä invalidisoituu ja kesällä on normaalin energinen olo..Noh, ilmeisesti mun osalta bipo diagnoosi on ainakin hyllyllä toistaseks ja dg epäilynä talvimasennus..Itse hankin juuri sellasen 10 000luxin energiavalon, mutta kokemuksia en voi kirjoittaa vasta kun ens talvena, oon ollu niin nuuka et en oo aiempina talvina saanut ostettua vaikka tästä olenkin jo vuosia kärsinyt. Tuosta valosa olen muilta kuullut lähes pelkästään positiivisia kommentteja, joten kyllä ainakin kokeilla kannattaa.
Hyvää kesän odotusta! Alkaa ainakin täällä päässä pikkuhiljaa helpottaan taas :)- emt
Elämä o iha perseest!!!!
- vaikeamas
Onko kukaan löytänyt lääkkeistä apua vakavaan talvimasennukseen?
- Anonyymi
Muutama työkaveri on saanut lievän lääkityksen lääkkeistä ja sanovat että ne auttaa .
Joten voisi sellaista vaihtoehtoa kyllä kokeilla . - Anonyymi
Löysin ratkaisun ja hirttoköyden.
- Vitamiinianaamaan
Syö D-vitamiinia.
- Anonyymi
Jos ei ole todettu vitamiinin vajausta niin ei kai sitä silloin tartte syödä, ja D vitamini on rasvaliukoista , joten kannattaa ensin ottaa selville jos on vajausta siitä.
Kun syö rasvaista kalaa ja vaikka silliä niin niissähän sitä vitamiinia on luonnollisessa muodossa
Ei niitä vitamiineja tartte syödä niinkuin varalta, sillä jos syö liikaa niin ne keräytyy maksaan , ja ovat ennemmin haitaksi se kun hyödyksi . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole todettu vitamiinin vajausta niin ei kai sitä silloin tartte syödä, ja D vitamini on rasvaliukoista , joten kannattaa ensin ottaa selville jos on vajausta siitä.
Kun syö rasvaista kalaa ja vaikka silliä niin niissähän sitä vitamiinia on luonnollisessa muodossa
Ei niitä vitamiineja tartte syödä niinkuin varalta, sillä jos syö liikaa niin ne keräytyy maksaan , ja ovat ennemmin haitaksi se kun hyödyksi .Kyllä se monelle toimii joten ihan turhaan vänkäät vastaan
- Anonyymi
Minulla on kova talvimasennus. Ei oikein kiinnosta mikään. On kova talvimasennus. Työmatkat ovat talvella painajaisia. Tahtoisin vain kotiin nopeasti. Pelko ja jännitys on suurta. Pelkään ylittää katuja, pelkään liukastuvani.
Suurena mausteena on vielä viheliäinen pimeys. Tuntuu haluttomalta tehdä mitään. Talvi tuntuu niin paskalta.- Anonyymi
Mene lääkäriin niin saat avun vaivoihisi , monella tuo talvimasennus on haittana , pieni annos masennus lääkettä voi antaa elämän ilon takasin
- Anonyymi
Kirkasvalolamppu auttaa joitakin.
- Anonyymi
Esko Eerikäinen on hyvä sängyssä.
- Anonyymi
Vois sitten pysyä siellä
- Anonyymi
Rekehen rekehen nouse matkaamaan kohdalla joten tuntemattomaan Henrik ennustamaan Lumi alla jalasten se laulaa laulujaan hei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713508
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851526Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251259- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk91788- 62745