Kamera kovaan käyttöön

mikä näistä?

Halvimmasta kalliimpaan:

-Olympus u Tough 3000 (n.200€)
-Pentax Optio W80 (n. 230€)
-Canon D10 (n. 290€)
-Panasonic DMC-FT1 (n.350€)

3

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkkäri?

      Ei nuo lelut kestä kovaa käyttöä.

      • enää

        No joo, "kovaan käyttöön" on hiukan liioittelua :-) Eli lähinnä tärinää, ryskettä ja pientä iskua joita tulee maastopyöräilyssä. Tarkoitus olisi pitää kameraa satulalaukussa ja sielläkin lisäpehmennyksesi voisi hommata esim. neopreenisuojan kameralle.

        Tuo Canon tippuu kyllä pois, koska onmuodoltaan hiukan pyöreämpi mitä muut. Panasonic maksaa reilusti yli satasen enemmän mitä vertailun kaksi muuta. Ehkä parempaa kuvanlaatua ja enemmän ominaisuuksia, mutta harrastelijakäytössä kuinka mielekästä? Asetukset autolle, tähtäys ja klik.

        Olympus vs. Pentax:

        -vesitiiviys 3m - 5m
        -iskunkesto 1,5m -1,0m
        -pakkasenkesto 10C - 10C

        -megapikselit 12 - 12,1
        -optinen zoom 3,6 (28-102) - 5 (28-140)
        -kuvanvakaaja on - on
        -näyttö 2,7" - 2,5"

        Tuossa nyt mitä amatööri katselee vertailussa. Tässä ammattilaisille tarkemmat tiedot kameroista:

        http://www.olympus.fi/consumer/29_digital-camera_specifications_mju_tough-3000_22581.htm

        http://www.pentaximaging.com/digital-camera/Optio_W80_-_Cardinal_Red/


      • testissä
        enää kirjoitti:

        No joo, "kovaan käyttöön" on hiukan liioittelua :-) Eli lähinnä tärinää, ryskettä ja pientä iskua joita tulee maastopyöräilyssä. Tarkoitus olisi pitää kameraa satulalaukussa ja sielläkin lisäpehmennyksesi voisi hommata esim. neopreenisuojan kameralle.

        Tuo Canon tippuu kyllä pois, koska onmuodoltaan hiukan pyöreämpi mitä muut. Panasonic maksaa reilusti yli satasen enemmän mitä vertailun kaksi muuta. Ehkä parempaa kuvanlaatua ja enemmän ominaisuuksia, mutta harrastelijakäytössä kuinka mielekästä? Asetukset autolle, tähtäys ja klik.

        Olympus vs. Pentax:

        -vesitiiviys 3m - 5m
        -iskunkesto 1,5m -1,0m
        -pakkasenkesto 10C - 10C

        -megapikselit 12 - 12,1
        -optinen zoom 3,6 (28-102) - 5 (28-140)
        -kuvanvakaaja on - on
        -näyttö 2,7" - 2,5"

        Tuossa nyt mitä amatööri katselee vertailussa. Tässä ammattilaisille tarkemmat tiedot kameroista:

        http://www.olympus.fi/consumer/29_digital-camera_specifications_mju_tough-3000_22581.htm

        http://www.pentaximaging.com/digital-camera/Optio_W80_-_Cardinal_Red/

        Pentax Optio W80 sai vastikään TM:n kameravertailussa varsin huonot pisteet. Huonoa oli mm. vakaimen toiminta (elektroninen), valikoiden käyttö sekä näytön heikkous. Samaisessa testissä oli Olympukselta kalliimpi Tough -malli (olikohan 8000jotain) ja se sai myös hiukan moitteita vakaimesta verrattuna muihin. Onkoha sama vakain mitä 3000-mallissa?

        Canonin muotoilu on hiukan pullea, mutta asia haittaa oikeastaan vain taskukäytössä, ei esim. satulalaukussa jossa tilaa on hiukan reilummin. Canon erittäin helppokäyttöinen myös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe