Halvimmasta kalliimpaan:
-Olympus u Tough 3000 (n.200€)
-Pentax Optio W80 (n. 230€)
-Canon D10 (n. 290€)
-Panasonic DMC-FT1 (n.350€)
Kamera kovaan käyttöön
3
398
Vastaukset
- järkkäri?
Ei nuo lelut kestä kovaa käyttöä.
- enää
No joo, "kovaan käyttöön" on hiukan liioittelua :-) Eli lähinnä tärinää, ryskettä ja pientä iskua joita tulee maastopyöräilyssä. Tarkoitus olisi pitää kameraa satulalaukussa ja sielläkin lisäpehmennyksesi voisi hommata esim. neopreenisuojan kameralle.
Tuo Canon tippuu kyllä pois, koska onmuodoltaan hiukan pyöreämpi mitä muut. Panasonic maksaa reilusti yli satasen enemmän mitä vertailun kaksi muuta. Ehkä parempaa kuvanlaatua ja enemmän ominaisuuksia, mutta harrastelijakäytössä kuinka mielekästä? Asetukset autolle, tähtäys ja klik.
Olympus vs. Pentax:
-vesitiiviys 3m - 5m
-iskunkesto 1,5m -1,0m
-pakkasenkesto 10C - 10C
-megapikselit 12 - 12,1
-optinen zoom 3,6 (28-102) - 5 (28-140)
-kuvanvakaaja on - on
-näyttö 2,7" - 2,5"
Tuossa nyt mitä amatööri katselee vertailussa. Tässä ammattilaisille tarkemmat tiedot kameroista:
http://www.olympus.fi/consumer/29_digital-camera_specifications_mju_tough-3000_22581.htm
http://www.pentaximaging.com/digital-camera/Optio_W80_-_Cardinal_Red/ - testissä
enää kirjoitti:
No joo, "kovaan käyttöön" on hiukan liioittelua :-) Eli lähinnä tärinää, ryskettä ja pientä iskua joita tulee maastopyöräilyssä. Tarkoitus olisi pitää kameraa satulalaukussa ja sielläkin lisäpehmennyksesi voisi hommata esim. neopreenisuojan kameralle.
Tuo Canon tippuu kyllä pois, koska onmuodoltaan hiukan pyöreämpi mitä muut. Panasonic maksaa reilusti yli satasen enemmän mitä vertailun kaksi muuta. Ehkä parempaa kuvanlaatua ja enemmän ominaisuuksia, mutta harrastelijakäytössä kuinka mielekästä? Asetukset autolle, tähtäys ja klik.
Olympus vs. Pentax:
-vesitiiviys 3m - 5m
-iskunkesto 1,5m -1,0m
-pakkasenkesto 10C - 10C
-megapikselit 12 - 12,1
-optinen zoom 3,6 (28-102) - 5 (28-140)
-kuvanvakaaja on - on
-näyttö 2,7" - 2,5"
Tuossa nyt mitä amatööri katselee vertailussa. Tässä ammattilaisille tarkemmat tiedot kameroista:
http://www.olympus.fi/consumer/29_digital-camera_specifications_mju_tough-3000_22581.htm
http://www.pentaximaging.com/digital-camera/Optio_W80_-_Cardinal_Red/Pentax Optio W80 sai vastikään TM:n kameravertailussa varsin huonot pisteet. Huonoa oli mm. vakaimen toiminta (elektroninen), valikoiden käyttö sekä näytön heikkous. Samaisessa testissä oli Olympukselta kalliimpi Tough -malli (olikohan 8000jotain) ja se sai myös hiukan moitteita vakaimesta verrattuna muihin. Onkoha sama vakain mitä 3000-mallissa?
Canonin muotoilu on hiukan pullea, mutta asia haittaa oikeastaan vain taskukäytössä, ei esim. satulalaukussa jossa tilaa on hiukan reilummin. Canon erittäin helppokäyttöinen myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560