?
Kun käynnistän tulee biosit sun muut mutta sitten sanoo op system not found.
ja a:aalta ei suostu lukemaan .
MIten saa vanhan 486 itsin toimimaan
16
331
Vastaukset
ei selvästikään ole toimivaa systeemiä jolta kone voisi käynnistyä.
Monin verroin tehokkaampia koneita saa suunnilleen ilmaiseksi, mitähän ajattelit tuolla tehdä kun nörtinvikakin näemmä loistaa poissaolollaan...- hölöttäjä2010
itsekin saanut ihan pihalta 2,5GHz prossulla olevan koneen jossa 1G DDR2/800 muistia ja 160G kovo...
- joku98745
verroin tehokkaampia koneita saa suunnilleen ilmaiseksi´
mistä? - jokuvaan987
No siellähän
RepeRuutikalloKäyttäjän viestit8.3.2010 16:43
ei selvästikään ole toimivaa systeemiä jolta kone voisi käynnistyä.
Saako mitään tehtyä?
- niin wanha..
kone että bios ei osaa etsiä kiintolevyn tietoja itse, ne pitää käsin syöttää ja jos patteri lopahtanut niin kiintolevyn tiedotkin menneet.
Tai sitten kiintolevy on totaalisen formatoitu eikä sisällä edes ms-dossia saati windowsia. Voihan siihen yrittää asentaa windows 95 jos välttämättä haluaa vaivaa nähdä :D xp tuskin edes enää toimii tuossa. Kirpparilta voit saada eurolla windowsin aikaisempia levyjä jos tuuri käy tai huutonetist.
- joku98765
sfinski80 kirjoitti:
Tai sitten kiintolevy on totaalisen formatoitu eikä sisällä edes ms-dossia saati windowsia. Voihan siihen yrittää asentaa windows 95 jos välttämättä haluaa vaivaa nähdä :D xp tuskin edes enää toimii tuossa. Kirpparilta voit saada eurolla windowsin aikaisempia levyjä jos tuuri käy tai huutonetist.
se voi olla tää
miten kun a:asema ei lue eikä lataa d:ltä eikä ota buuttilevyä. - joku9887
sfinski80 kirjoitti:
Tai sitten kiintolevy on totaalisen formatoitu eikä sisällä edes ms-dossia saati windowsia. Voihan siihen yrittää asentaa windows 95 jos välttämättä haluaa vaivaa nähdä :D xp tuskin edes enää toimii tuossa. Kirpparilta voit saada eurolla windowsin aikaisempia levyjä jos tuuri käy tai huutonetist.
miten saan sen toimimaan taas
ja hard disk ilmoittaa muuten 0 mb vaikka on kytketty kiinni - jkou987
kone että bios ei osaa etsiä kiintolevyn tietoja itse, ne pitää käsin syöttää ja jos patteri lopahtanut niin kiintolevyn tiedotkin mennee
mistä tän saa korjattua - joku vaan
jkou987 kirjoitti:
kone että bios ei osaa etsiä kiintolevyn tietoja itse, ne pitää käsin syöttää ja jos patteri lopahtanut niin kiintolevyn tiedotkin mennee
mistä tän saa korjattuavoisiko joku vastataa.
- VOIS
sfinski80 kirjoitti:
Tai sitten kiintolevy on totaalisen formatoitu eikä sisällä edes ms-dossia saati windowsia. Voihan siihen yrittää asentaa windows 95 jos välttämättä haluaa vaivaa nähdä :D xp tuskin edes enää toimii tuossa. Kirpparilta voit saada eurolla windowsin aikaisempia levyjä jos tuuri käy tai huutonetist.
VOISIKO AUTTAJAT VASTATA NIIHIN KYSYMYKSIIN.
- YBER
Y2K
- js
Käynnistyksen jälkeen mene BIOS:iin (DEL-näppäin, jos klooni) . Valitse STANDAR CMOS SETUP (tai vastaava) . Mikäli Primary Master on ilman tietoja, on ne syötettävä (löytynee kovalevyn kuoresta, jos ei merkkikone) sylinterit, sektorit, lukupäät ja ehkä koko ja moodi (lienee, normal) on annettava . Väärät arvot saatta rikkoa levyn . Mikäli arvot eivät säily sammutuksen jälkeen on emolevyn akku loppu (vaihdettava) .
Biosinta voit myös katsoa (ja määrittää) DRIVE A:n .- joku9876
joo onnistuin määrittämään arvot
mutta a:asema ei silti toimi
ja ilmoittaa op system not found - js
joku9876 kirjoitti:
joo onnistuin määrittämään arvot
mutta a:asema ei silti toimi
ja ilmoittaa op system not foundKokeile määritykset sekä A:lla että B:llä . Koita toisella asemalla jos löytyy , tarkista tai vaihda kaapeli .
Tarvitset käynnistykseen käynnistyslevykkeen (DOS 6.22 tai jotakin) , jos kone ei käynisty kovalevyltä .
Jos käynnistyy levykkeellä , tutki onko kovaleyllä jotakin .
Jos on sisältöä ja toimii . Tutki löytyyko sieltä käyttöjärjestelmää (DOS) , jos ei , yritä asentaa . DOS:sin
jälkeen voit yrittää asentaa WIN 3.11 .
Tarkista (tai määritä toiseksi) käynnistysjärjestys BIOS:sista (oli yleensä : A: , kovalevy , CD) .
Kovalevy saatta vaatia osioinnin (FDISK-ohjelma) ja formatoinnin .
Jos kovalevy ei toimi ja etsit uutta levyä . Muista , että emolevyn BIOS ei tue kuin vähän yli 500 Mt levyä ja moodeja jotka on mainittu BIOS:sissa .
Onko levyke leppu tai korppu .
Tutkimatta ei tarkkaa mielikuvaa kaikesta , viimeiksi touhunnut asian kanssa noin 10 vuotta sitten . - joku vaan
js kirjoitti:
Kokeile määritykset sekä A:lla että B:llä . Koita toisella asemalla jos löytyy , tarkista tai vaihda kaapeli .
Tarvitset käynnistykseen käynnistyslevykkeen (DOS 6.22 tai jotakin) , jos kone ei käynisty kovalevyltä .
Jos käynnistyy levykkeellä , tutki onko kovaleyllä jotakin .
Jos on sisältöä ja toimii . Tutki löytyyko sieltä käyttöjärjestelmää (DOS) , jos ei , yritä asentaa . DOS:sin
jälkeen voit yrittää asentaa WIN 3.11 .
Tarkista (tai määritä toiseksi) käynnistysjärjestys BIOS:sista (oli yleensä : A: , kovalevy , CD) .
Kovalevy saatta vaatia osioinnin (FDISK-ohjelma) ja formatoinnin .
Jos kovalevy ei toimi ja etsit uutta levyä . Muista , että emolevyn BIOS ei tue kuin vähän yli 500 Mt levyä ja moodeja jotka on mainittu BIOS:sissa .
Onko levyke leppu tai korppu .
Tutkimatta ei tarkkaa mielikuvaa kaikesta , viimeiksi touhunnut asian kanssa noin 10 vuotta sitten .Kokeile määritykset sekä A:lla että B:llä .
Koita toisella asemalla jos löytyy,
ei ole
tarkista tai vaihda kaapeli .
ei ole toista kaapelia.
Tarvitset käynnistykseen käynnistyslevykkeen (DOS 6.22 tai jotakin) , jos kone ei käynisty kovalevyltä .
Jos käynnistyy levykkeellä , tutki onko kovaleyllä jotakin .
ei käynnisty
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437