MIten saa vanhan 486 itsin toimimaan

joku87879

?

Kun käynnistän tulee biosit sun muut mutta sitten sanoo op system not found.

ja a:aalta ei suostu lukemaan .

16

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei selvästikään ole toimivaa systeemiä jolta kone voisi käynnistyä.

      Monin verroin tehokkaampia koneita saa suunnilleen ilmaiseksi, mitähän ajattelit tuolla tehdä kun nörtinvikakin näemmä loistaa poissaolollaan...

      • hölöttäjä2010

        itsekin saanut ihan pihalta 2,5GHz prossulla olevan koneen jossa 1G DDR2/800 muistia ja 160G kovo...


      • joku98745

        verroin tehokkaampia koneita saa suunnilleen ilmaiseksi´

        mistä?


      • jokuvaan987

        No siellähän
        RepeRuutikalloKäyttäjän viestit8.3.2010 16:43
        ei selvästikään ole toimivaa systeemiä jolta kone voisi käynnistyä.

        Saako mitään tehtyä?


    • niin wanha..

      kone että bios ei osaa etsiä kiintolevyn tietoja itse, ne pitää käsin syöttää ja jos patteri lopahtanut niin kiintolevyn tiedotkin menneet.

      • Tai sitten kiintolevy on totaalisen formatoitu eikä sisällä edes ms-dossia saati windowsia. Voihan siihen yrittää asentaa windows 95 jos välttämättä haluaa vaivaa nähdä :D xp tuskin edes enää toimii tuossa. Kirpparilta voit saada eurolla windowsin aikaisempia levyjä jos tuuri käy tai huutonetist.


      • joku98765
        sfinski80 kirjoitti:

        Tai sitten kiintolevy on totaalisen formatoitu eikä sisällä edes ms-dossia saati windowsia. Voihan siihen yrittää asentaa windows 95 jos välttämättä haluaa vaivaa nähdä :D xp tuskin edes enää toimii tuossa. Kirpparilta voit saada eurolla windowsin aikaisempia levyjä jos tuuri käy tai huutonetist.

        se voi olla tää

        miten kun a:asema ei lue eikä lataa d:ltä eikä ota buuttilevyä.


      • joku9887
        sfinski80 kirjoitti:

        Tai sitten kiintolevy on totaalisen formatoitu eikä sisällä edes ms-dossia saati windowsia. Voihan siihen yrittää asentaa windows 95 jos välttämättä haluaa vaivaa nähdä :D xp tuskin edes enää toimii tuossa. Kirpparilta voit saada eurolla windowsin aikaisempia levyjä jos tuuri käy tai huutonetist.

        miten saan sen toimimaan taas

        ja hard disk ilmoittaa muuten 0 mb vaikka on kytketty kiinni


      • jkou987

        kone että bios ei osaa etsiä kiintolevyn tietoja itse, ne pitää käsin syöttää ja jos patteri lopahtanut niin kiintolevyn tiedotkin mennee


        mistä tän saa korjattua


      • joku vaan
        jkou987 kirjoitti:

        kone että bios ei osaa etsiä kiintolevyn tietoja itse, ne pitää käsin syöttää ja jos patteri lopahtanut niin kiintolevyn tiedotkin mennee


        mistä tän saa korjattua

        voisiko joku vastataa.


      • VOIS
        sfinski80 kirjoitti:

        Tai sitten kiintolevy on totaalisen formatoitu eikä sisällä edes ms-dossia saati windowsia. Voihan siihen yrittää asentaa windows 95 jos välttämättä haluaa vaivaa nähdä :D xp tuskin edes enää toimii tuossa. Kirpparilta voit saada eurolla windowsin aikaisempia levyjä jos tuuri käy tai huutonetist.

        VOISIKO AUTTAJAT VASTATA NIIHIN KYSYMYKSIIN.


    • YBER

      Y2K

    • js

      Käynnistyksen jälkeen mene BIOS:iin (DEL-näppäin, jos klooni) . Valitse STANDAR CMOS SETUP (tai vastaava) . Mikäli Primary Master on ilman tietoja, on ne syötettävä (löytynee kovalevyn kuoresta, jos ei merkkikone) sylinterit, sektorit, lukupäät ja ehkä koko ja moodi (lienee, normal) on annettava . Väärät arvot saatta rikkoa levyn . Mikäli arvot eivät säily sammutuksen jälkeen on emolevyn akku loppu (vaihdettava) .
      Biosinta voit myös katsoa (ja määrittää) DRIVE A:n .

      • joku9876

        joo onnistuin määrittämään arvot
        mutta a:asema ei silti toimi
        ja ilmoittaa op system not found


      • js
        joku9876 kirjoitti:

        joo onnistuin määrittämään arvot
        mutta a:asema ei silti toimi
        ja ilmoittaa op system not found

        Kokeile määritykset sekä A:lla että B:llä . Koita toisella asemalla jos löytyy , tarkista tai vaihda kaapeli .
        Tarvitset käynnistykseen käynnistyslevykkeen (DOS 6.22 tai jotakin) , jos kone ei käynisty kovalevyltä .
        Jos käynnistyy levykkeellä , tutki onko kovaleyllä jotakin .
        Jos on sisältöä ja toimii . Tutki löytyyko sieltä käyttöjärjestelmää (DOS) , jos ei , yritä asentaa . DOS:sin
        jälkeen voit yrittää asentaa WIN 3.11 .
        Tarkista (tai määritä toiseksi) käynnistysjärjestys BIOS:sista (oli yleensä : A: , kovalevy , CD) .
        Kovalevy saatta vaatia osioinnin (FDISK-ohjelma) ja formatoinnin .
        Jos kovalevy ei toimi ja etsit uutta levyä . Muista , että emolevyn BIOS ei tue kuin vähän yli 500 Mt levyä ja moodeja jotka on mainittu BIOS:sissa .
        Onko levyke leppu tai korppu .

        Tutkimatta ei tarkkaa mielikuvaa kaikesta , viimeiksi touhunnut asian kanssa noin 10 vuotta sitten .


      • joku vaan
        js kirjoitti:

        Kokeile määritykset sekä A:lla että B:llä . Koita toisella asemalla jos löytyy , tarkista tai vaihda kaapeli .
        Tarvitset käynnistykseen käynnistyslevykkeen (DOS 6.22 tai jotakin) , jos kone ei käynisty kovalevyltä .
        Jos käynnistyy levykkeellä , tutki onko kovaleyllä jotakin .
        Jos on sisältöä ja toimii . Tutki löytyyko sieltä käyttöjärjestelmää (DOS) , jos ei , yritä asentaa . DOS:sin
        jälkeen voit yrittää asentaa WIN 3.11 .
        Tarkista (tai määritä toiseksi) käynnistysjärjestys BIOS:sista (oli yleensä : A: , kovalevy , CD) .
        Kovalevy saatta vaatia osioinnin (FDISK-ohjelma) ja formatoinnin .
        Jos kovalevy ei toimi ja etsit uutta levyä . Muista , että emolevyn BIOS ei tue kuin vähän yli 500 Mt levyä ja moodeja jotka on mainittu BIOS:sissa .
        Onko levyke leppu tai korppu .

        Tutkimatta ei tarkkaa mielikuvaa kaikesta , viimeiksi touhunnut asian kanssa noin 10 vuotta sitten .

        Kokeile määritykset sekä A:lla että B:llä .
        Koita toisella asemalla jos löytyy,

        ei ole

        tarkista tai vaihda kaapeli .

        ei ole toista kaapelia.

        Tarvitset käynnistykseen käynnistyslevykkeen (DOS 6.22 tai jotakin) , jos kone ei käynisty kovalevyltä .
        Jos käynnistyy levykkeellä , tutki onko kovaleyllä jotakin .

        ei käynnisty


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe