Estolääkitys

keski-ikää lähestyvä

Hei!
Estolääkityksenä kokeiltu n. 2 vuoden ajan kolmea eri beetasalpaajaa ja Triptyliä.
Tähän mennessä ei ole mistään näistä tullut apua. Yleensä migreenikipu tulee n. 2 vkon välein ja kestää kolmisen pvää. Täsmälääkkeet vievät kyllä hyvin kivun pois, mutta muuten olo on "toispuoleinen" ja tokkurainen noina pvinä. Migreenikipu tuntuu lähinnä toisen silmän seudulla.
ONKO MAHD. ETTÄ NS. EPILEPSIARYHMÄÄN KUULUVISTA ESTOLÄÄKKEISTÄ KUITENKIN TULISI APUA?
vaikka beetasalpaajat eivät tunnu auttavan..

13

2046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kr.migreeni

Itselläni ei paljon käytetty Topimax auttanut mutta Neurontin on tällä hetkellä menossa ja hyvin kokemuksin! Voin suositella.

• 40 vuotta särkyä

Minulla kokeiltiin beetasalpaajaa ja sitten mielialalääkettä migreenin estoon, mutta ei auttanut. Seuraavaksi kokeiltiin Topimaxia joka auttoi mutta sivuoireiden takia jouduttiin lopettamaan. Nyt olen syönyt epilepsialääkettä nimeltään gabrionjo toista vuotta ja on mennyt mukavasti. Niistä ei ole tullut mitään sivuoireita. Kaikkea kannattaa kokeilla ja odotella vaikutusta ainakin 3 kk ennenkuin luovuttaa.

• tilanne on

kasvattitytär jolla on paha migreeni. Joka kuukausi menee muutama päivä kovassa kivussa ja oksentelussa. makaa pimeässä huoneessa joskus kolmekin päivää peräkkäin. Olen muutamn kerran toimittanut hänet päivystykseen tuon kohtauksen aikana mutta ei saa tuntuvaa apua. Hän jopa pyörtyy kohtausten tullessa. vai voiskiko kysymyksessä olla jonkinasteinen epilepsia. Kaatui juuri äskenkin jouduin juokseen tässä välissä kattoon että miten kävi. Onneksi ei loukannut itsään, autoin hänet sänkyyn. Joten taas on tulossa kolme vaikeaa päivää.
        Kaksi viikkoa sitten oli päivystyksessä ja hänelle annettiin pronaxen tabletit kivun hoitoon. EI näy auttavan.
        Nuoren ihmisen elämä menee täysin pilalle eikä se tunnu kivalta . Mitä tässä pitäs tehdä?

• *johku*
        tilanne on kirjoitti:

kasvattitytär jolla on paha migreeni. Joka kuukausi menee muutama päivä kovassa kivussa ja oksentelussa. makaa pimeässä huoneessa joskus kolmekin päivää peräkkäin. Olen muutamn kerran toimittanut hänet päivystykseen tuon kohtauksen aikana mutta ei saa tuntuvaa apua. Hän jopa pyörtyy kohtausten tullessa. vai voiskiko kysymyksessä olla jonkinasteinen epilepsia. Kaatui juuri äskenkin jouduin juokseen tässä välissä kattoon että miten kävi. Onneksi ei loukannut itsään, autoin hänet sänkyyn. Joten taas on tulossa kolme vaikeaa päivää.
        Kaksi viikkoa sitten oli päivystyksessä ja hänelle annettiin pronaxen tabletit kivun hoitoon. EI näy auttavan.
        Nuoren ihmisen elämä menee täysin pilalle eikä se tunnu kivalta . Mitä tässä pitäs tehdä?

Itsellä kokeiltiin triptyyliä, ei auttanut, sitten kolmea eri beettasalpaajaa, ei auttanut. Ja nyt on toinen epilepsialääke menossa, ja tämä tuntuu auttavan vähän. Että joo ei se estolääkkeen löytäminen ole mitenkään helppoa.

Ja tuohon ylempään, vie se lapsi neurologille. ET kerro minkä ikäinen tyttö on, mutta itse sain hyvin nuorena ekat migreenikohtaukset ja sain neurologilta kohtauslääkkeet käyttöön. TK-lääkäri ei niitä lapsille voi määrätä, mutta erikoislääkäri voi.

• Tilanne on
        *johku* kirjoitti:

Itsellä kokeiltiin triptyyliä, ei auttanut, sitten kolmea eri beettasalpaajaa, ei auttanut. Ja nyt on toinen epilepsialääke menossa, ja tämä tuntuu auttavan vähän. Että joo ei se estolääkkeen löytäminen ole mitenkään helppoa.

Ja tuohon ylempään, vie se lapsi neurologille. ET kerro minkä ikäinen tyttö on, mutta itse sain hyvin nuorena ekat migreenikohtaukset ja sain neurologilta kohtauslääkkeet käyttöön. TK-lääkäri ei niitä lapsille voi määrätä, mutta erikoislääkäri voi.

Vastauksesta. Tyttö on nuori aikuinen ja kärsii suunnattomasti kun ei voi olla normaalisti töissäkään kun kohtauksia tulee niin useasti. Hälle on määrätty aikasemmin mielialalääkitys jota on syönyt jonkin aikaa. Hän on syönyt monenlaisia särkytabletteja kuten Panodil Zapp, Panodil Forte, Treo, j anyt viimeksi Pronaxen. Lyricaa hän syö mielialan nostattamiseksi.
        Hän on ollut sairaalassa neurologin tutkittavana ja pää on magneettikuvattu. Lääkärit sanovat että kaikki mahdolliset tutkimukset on tehty ja vikaa ei löydy joten mitään epilepsiaankaan liittyvää ei ole löydetty. Ajattelinkin että voisko kysymyksessä olla jokin epileåsia muoto jok aei niinvain näy kuvauksissa tai joku muu syy joka saa nämä kohtaukset aikaiseksi.
        Tuleeko teidän toisten kohtaukset jossakin tietyssä tilanteessa, esim aiheuttaako jännitys migreeniä?
        Minkänimisiä betasalpaajia olette saaneet. *johku* minkä nimisiä epilepsia lääkkeitä sinä syöt?
        Toivon löytäväni apua tytölle tähän. Otan lääkärin kanssa keskustelun lääkkeistä maanantaina kun tytöllä on aika kontrolliin. SIksi kysyn.
        Kauhea kattoa nuorta ihmistä niin huonossa kunnossa mitä hän nytkin on.

• ap
        Tilanne on kirjoitti:

Vastauksesta. Tyttö on nuori aikuinen ja kärsii suunnattomasti kun ei voi olla normaalisti töissäkään kun kohtauksia tulee niin useasti. Hälle on määrätty aikasemmin mielialalääkitys jota on syönyt jonkin aikaa. Hän on syönyt monenlaisia särkytabletteja kuten Panodil Zapp, Panodil Forte, Treo, j anyt viimeksi Pronaxen. Lyricaa hän syö mielialan nostattamiseksi.
        Hän on ollut sairaalassa neurologin tutkittavana ja pää on magneettikuvattu. Lääkärit sanovat että kaikki mahdolliset tutkimukset on tehty ja vikaa ei löydy joten mitään epilepsiaankaan liittyvää ei ole löydetty. Ajattelinkin että voisko kysymyksessä olla jokin epileåsia muoto jok aei niinvain näy kuvauksissa tai joku muu syy joka saa nämä kohtaukset aikaiseksi.
        Tuleeko teidän toisten kohtaukset jossakin tietyssä tilanteessa, esim aiheuttaako jännitys migreeniä?
        Minkänimisiä betasalpaajia olette saaneet. *johku* minkä nimisiä epilepsia lääkkeitä sinä syöt?
        Toivon löytäväni apua tytölle tähän. Otan lääkärin kanssa keskustelun lääkkeistä maanantaina kun tytöllä on aika kontrolliin. SIksi kysyn.
        Kauhea kattoa nuorta ihmistä niin huonossa kunnossa mitä hän nytkin on.

Hei!
        Täytynee vaan jatkaa eri estolääkkeiden kokeilua.
        Mulla täsmälääkkeet onneksi auttavat ja pystyn tekemään normaalit päivätyöt, vaikkakin niinä päivinä
        ei ole oma itsensä, kun syö lääkkeitä. Kipuaika kestää yleensä kolme päivää, mut kipu sentään häviää yl. lähes kokonaan täsmälääkkeillä. Mitkään tavalliset päänsärkylääkkeet eivät auta yhtään. Täsmälääkkeinä on vaihtoehtoisesti Sumatriptan Copyfarm 100 mg, Sumaratio 100 mg(taitavat olla lähes sama lääke,mut apeekissa vaihdelleet mitä ollut saatavissa) 100 mg tai Maxalt Rabitab 10 mg,
        yksi lääke kerrallaan, myös puolikaskin on välillä auttanut.
        Maxalt Rabitab -lääkkeen määräsi työterv.lääkäri ja muut neurologi. Ilmeisesti Maxaltista ei enää
        nykyään saa Kelakorvausta. Jostain syystä nyk. Sumatriptan -lääke pitää pidempään kivun pois kuin Maxalt. En tiedä johtuisiko siitä, että niitä olen käyttänyt vasta parin viime vuoden aikana.
        Mulla yleensä migreenisärky ilmestyy nykyisin 2-3 viikon välein vaikkei mitään erityistä olisikaan.
        Joskus olen huomioinut, että mahd. kauppojen erikoiset valot, liian pitkä ruokailuväli tai jokin
        erikoinen tilanne saisi migreenin alulle.
        Aiemmin oli harvemmin, ehkä 1-2 kk:n välein. Neurologi sanoi, että voi johtua iästä, että on
        pikku hiljaa vaan tihentynyt ja voi kuulema jollain tehdä sen, että tihenee ennen kuin loppuisi.
        Toivon, että näin olisi. Alunperin ensimmäiset migr.koht. alkoi n. 20 v., mutta ne oli eri tyyppisiä ja menivät muutamassa tunnissa ohitse ja välillä migreeni hävisi lähes kokonaan yli 15 vuodeksi.
        Voi olla, että kolmen lapsen saamisella olisi mahd. jotain osuutta asiaan.
        Estolääkityksenä kokeilussa on ollut beetasalpaajista esim. Orloc ja Specikor dos, joista ei ole kummastakaan ollu juurikaan apua.

• tilanne on
        ap kirjoitti:

Hei!
        Täytynee vaan jatkaa eri estolääkkeiden kokeilua.
        Mulla täsmälääkkeet onneksi auttavat ja pystyn tekemään normaalit päivätyöt, vaikkakin niinä päivinä
        ei ole oma itsensä, kun syö lääkkeitä. Kipuaika kestää yleensä kolme päivää, mut kipu sentään häviää yl. lähes kokonaan täsmälääkkeillä. Mitkään tavalliset päänsärkylääkkeet eivät auta yhtään. Täsmälääkkeinä on vaihtoehtoisesti Sumatriptan Copyfarm 100 mg, Sumaratio 100 mg(taitavat olla lähes sama lääke,mut apeekissa vaihdelleet mitä ollut saatavissa) 100 mg tai Maxalt Rabitab 10 mg,
        yksi lääke kerrallaan, myös puolikaskin on välillä auttanut.
        Maxalt Rabitab -lääkkeen määräsi työterv.lääkäri ja muut neurologi. Ilmeisesti Maxaltista ei enää
        nykyään saa Kelakorvausta. Jostain syystä nyk. Sumatriptan -lääke pitää pidempään kivun pois kuin Maxalt. En tiedä johtuisiko siitä, että niitä olen käyttänyt vasta parin viime vuoden aikana.
        Mulla yleensä migreenisärky ilmestyy nykyisin 2-3 viikon välein vaikkei mitään erityistä olisikaan.
        Joskus olen huomioinut, että mahd. kauppojen erikoiset valot, liian pitkä ruokailuväli tai jokin
        erikoinen tilanne saisi migreenin alulle.
        Aiemmin oli harvemmin, ehkä 1-2 kk:n välein. Neurologi sanoi, että voi johtua iästä, että on
        pikku hiljaa vaan tihentynyt ja voi kuulema jollain tehdä sen, että tihenee ennen kuin loppuisi.
        Toivon, että näin olisi. Alunperin ensimmäiset migr.koht. alkoi n. 20 v., mutta ne oli eri tyyppisiä ja menivät muutamassa tunnissa ohitse ja välillä migreeni hävisi lähes kokonaan yli 15 vuodeksi.
        Voi olla, että kolmen lapsen saamisella olisi mahd. jotain osuutta asiaan.
        Estolääkityksenä kokeilussa on ollut beetasalpaajista esim. Orloc ja Specikor dos, joista ei ole kummastakaan ollu juurikaan apua.

Viestisi oli tosi hyvä. Kirjoitin ylös kaikki nuo lääkkeet ja aion esittää muutamia kysymyksiä tytön lääkärille.
        Puhuit että kauppojen kirkkaat valot aiheuttaa kohtauksen . Tiedän että tytöllä on aivan samoin. Myös liiankova hälinä aiheuttaa hälle päänsäryn. Aurinko,varsinkin nyt kun on niinpaljon lunta ja kirkasta, tässä odotellaan nyt uusia silmälasejakin hälle jotka tummentuu. Olen joitakin näitä asioita tunnistanut. OLenhan ollut tuon tytön huoltaja vuosia. Eikä hälläkäänn nuita oireta ollut nuorempana. Hän on nyt 25 asuu kotona kun näyttää että tuo vaiva invalidisoi hänet kokonaan.
        Vaivat ovat vain pahentuneet lääkkeistä huolimatta. On joskus kuukauden ihan ok ja sitten tulee parin viikonvälein kuten nytkin on tapahtunut.

• migreenielämää
        tilanne on kirjoitti:

Viestisi oli tosi hyvä. Kirjoitin ylös kaikki nuo lääkkeet ja aion esittää muutamia kysymyksiä tytön lääkärille.
        Puhuit että kauppojen kirkkaat valot aiheuttaa kohtauksen . Tiedän että tytöllä on aivan samoin. Myös liiankova hälinä aiheuttaa hälle päänsäryn. Aurinko,varsinkin nyt kun on niinpaljon lunta ja kirkasta, tässä odotellaan nyt uusia silmälasejakin hälle jotka tummentuu. Olen joitakin näitä asioita tunnistanut. OLenhan ollut tuon tytön huoltaja vuosia. Eikä hälläkäänn nuita oireta ollut nuorempana. Hän on nyt 25 asuu kotona kun näyttää että tuo vaiva invalidisoi hänet kokonaan.
        Vaivat ovat vain pahentuneet lääkkeistä huolimatta. On joskus kuukauden ihan ok ja sitten tulee parin viikonvälein kuten nytkin on tapahtunut.

Tilanne on: Parin viikon välein voi viitata myös siihen, että kuukautiskierto vaikuttaa asiaan, kuten monilla migreeniä potevilla naisilla. Jännittäminen laukaisee migreeniä myös, toisilla stressin laukeaminen ja toisilla stressin alkaminen! Estolääkkeitä kannattaa ehdottomasti kokeilla, itse olen saanut beetasalpaajalla migreenit vähentymään noin puoleen, 5 kerrasta kuussa pariin kertaan, ja sekin jo parantaa elämää kummasti. Panadolit eivät ainakaan minulla auta migreenikipuun yhtään, pyytäkää kokeiluun kunnon kohtauslääkkeitä, vaikka useampaa erilaista, jos joku auttaisi. Ja kohtauslääke pitää sitten raaskia ottaa tarpeeksi aikaisin, heti kun on aavistuskaan kohtauksen tulosta.

Toivottavasti löytyy apua asiaan!

• Nainen vainen

ainakin on ollut Topimaxista verraton apu estolääkityksenä.

• oonkolmekymppinen...

Itsellä ollut estolääkkeenä beetasalpaaja bisoprolol, jonka nyt olen lopettanut itse kun olo on ollut ihan sairaan väsynyt koko ajan, veto täysin pois ja väitänpä että tuosta lääkkeestä johtuu, sen olen huomannut että syke ja verenpaine ovat laskeneet sitä käyttäessä. Työtervlääkärille ajattelin mennä kyselemään kun sopivan ajan saisi vaan. Kohtauslääkkeenä gynen määräämänä maxalt rapid ja almogran, ja omalääkäriltä sain tuon estolääkkeen kanssa miranaxin ja panadol forten. Miranax onkin osoittautunut hyväksi lääkkeeksi kohtauksiin, toinen mulle hyvä on tuo maxalt rapid, kohtaukset kun eivät aina itsestään ilmoittele etukäteen. Joskus tulee ennakko-oireita, väsymys, ärtymys, makean himo, valoherkkyys, hajuherkkyys, kohtauksen aikana sitten valot, hajut ja ääneet on kertaa miljoona eikä siedä yhtään mitään. Kivaa kun tällainen olotila on n. 4-5kertaa kuukaudessa. Kierto taitaa mulla osin vaikuttaa, osin stressi jota riittää kiitos työni, huonot unet ja tietyt ruuat joita kylläkin vältän. Kohtauslääkkeet onneksi auttavat ja mahdollistavat myös töissä olemisen migreenin aikaan, ainut että pää on ihan höttöä sitten eikä ajatus pysy kasassa lainkaan, olenkin sitten aina sanonut työkavereille että tänään mennään migreenilääkkeen voimalla joten hitaalla käyn.. Autolla ajaminen pelottaa myös kohtauksen aikana, mutta aina sitä ei vaan voi välttää. Onneksi pahoinvointi on jäänyt taakse, kun kohtaukset alkoivat kaksikymppisenä makasin kaksi päivää petissä kauheassa jysärissä ja oksensin viime vuodenkin ateriat.. nyt siis tasaantuneet kohtaukset, mutta kyllähän tässä 30v synttärien ollessa kulman takana miettii että mitähän tästä vielä seuraa kun edelleen migreenistä kärsii, ei voi mitään että ajatuksia vaivaa välillä aivoverenkiertohäiriöt ja jopa halvaantumisen riski kun on aikaa näitä mielessään pyörittää. Lapsettomana miettii tietty että hormooneistako johtuu vai mistä, migreeni?
      Mutta uutta estolääkettä siis minäkin vailla, kai, jos niistä nyt apua on, onko sitten mielialalääke vai epilepsia?

• Stella Artois

Mä olen kokeillut migreenin hoitoon vähän kaikkea. Siis kohtauslääkkeistä kaikki lähtien 25 vuotta sitten Clotamista ja nyt ulkomuistista lasketellen muita kokeiltuja vuosien varrelta ainakin: Imigran, Indometin, Naramig, Almogran, Maxalt, Miranax, Sumatriptan Copyfarm.. en nyt tässä suoraan muista kaikkia.

Sen voin kuitenkin sanoa, että yksikään sumatrip-pohjainen lääke ei ole auttanut mulla migreeniin näkkileivän vertaa. Almogran oli sellainen, että kohtaus pysyi poissa ehkä 12 tuntia ja tuli sitten takaisin. Näissä myös haittana se, että ne pitäisi pystyä aina ottamaan ennen kohtauksen alkua. Mutta kun herää aamuyöllä siihen, että pää räjähtää?

Mun ainoa ja takuuvarma kohtauslääke siis on: Anervan. Ikivanha lääke, jolla on sivuvaikutuksia mutta tasan ainoa, joka tehoaa ottaa sen missä kohtauksen vaiheessa tahansa ja joka myös pitää migreenin poissa. Piste. Sitä suppona, niin ei haittaa vaikka oksentaa putkistonsa pihalle.

Estoon olen kokeillut beetasalpaajia, mielialalääkkeitä, tulehduskipulääkkeitä, kipukynnystä nostavia lääkkeitä, rauhottavia lääkkeitä, epilepsialääkkeitä, akupunktiota, reikihoitoa, vyöhyketerapiaa, hierontaa... siis ihan kaikkea, kun aina on jotain suositeltu. Eniten apua on ollut Topimaxista mutta ei sekään ollut niin suuri apu, että olisi kannattanut lääkitystä jatkaa ja maksaa siitä. Kohtaukset ehkä lievenivät hiukan, ei muuta.

Mulla on sekä aurallista että ei-aurallista migreeniä. Ennakkoon epilepsiatyyppistä oireilua, tulvamaista oksentamista, vatsa- ja lihaskramppeja, kasvojen puutumista, ajatus-ja muistikatkoja, silmäsärkyä ja ikäviä näköhäiriöitä ym. ym. Kipu on sitten täysin jalat alta vetäisevä ja murskaava, mut saisi ampua, jos ei lääkkeitä olisi. Ihan sale juttu. Kohtauksia tulee pahimmillaan 4 viikossa ja hoitamattomana ne kestää noin 3 vuorokautta. Eli olisin myös työkyvytön ilman toimivaa kohtauslääkettä. Siksi minä en ole suostunut Anervanista luopumaan niin kauan, kun sitä markkinoilla on.

Aivot on magneettikuvattu kahdesti, epilepsian varalta on tutkittu mutta siihen viittaavia selviä merkkejä ei ole löytynyt. Sen sijaan neurologi sanoi, että on olemassa lievää epilepsiaa, joka voisi oireilla näin. Niin lievää, ettei sitä toteamisen jälkeenkään lääkittäisi, jos oireet pysyisivät edelleen lievinä.

Mutta siis sitä ei ole todettu. Raju migreeni voi olla aika hämmentävä kokemus ilman epilepsiaakin ja ennen muuta se invalidisoi todella tehokkaasti ilman kunnollista lääkitystä. Naisilla voi hormonien vaihtelu vaikuttaa migreeniin mutta se ei ole suoraan kaikilla niin. Itselläni ei todellakaan ole.

Olen säätänyt elämäni hyvin tasapainoiseksi, panostanut sisäiseen levollisuuteen, jättänyt vuosia sitten alkoholin ja kaiken muunkin mikä voi vähänkin horjuttaa tasapainoa. Olen sitä mieltä, että tämä on yksi ehdoton migreenin hoitomuoto - elämäntapojen muuttaminen sellaisiksi, että ne tukevat migreenittömyyttä.

• Stella Artois

Lisäys: Kaikille pahasta migreenistä (siis sellaisesta, johon ei kupillinen kahvia ja tavalliset kipulääkkeet auta) kärsiville sanon aina ja kaikkialla: NEUROLOGILLE aika. Heti. Sieltä löytyy asiantuntemusta ja asiallista suhtautumista tähän sairauteen ihan toisella tasolla kuin yleislääkäriltä.

Kivusta ei kannata kärsiä kun apua on kuitenkin saatavilla. Migreeni ei ole naisten hömpötystä eikä kuvittelua vaan aivan oikea ja paskamainen sairaus, johon on kuitenkin olemassa lääkitystä, kunhan jaksaa sen itselleen oikean lääkkeen etsiä.

• ataca

Minulle eivät beetasalpaajat sopineet, vaan aloin syömään Atacandia (verenpainelääkettä). Kohtausten määrä vähintään puolittui aika nopeasti, mutta nyt vuoden ajan syöneenä pitäisi näköjään korottaa annostusmäärää kun kohtauksia tulee taas enemmän. Atacandista minulle ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7660
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      124
      6380
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      164
      4491
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      235
      3091
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      91
      2656
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      44
      2012
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      137
      1642
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1554
    9. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      48
      886
    10. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      812
    Aihe