alkuraskaus ja alavatsakivut?

pelottaa___

Onko tämmönen kipuilu alavatsan seudulla normaalia..olen vasta viikoilla 4-5 menossa ja pelottaa ihan kauheasti. Ei mua kumminkaan koko ajan koske..esim joissain tietyissä istuma asennoissa tuntuu vähän ikävältä? muilla samanlaisia kokemuksia?? syytä huoleen?? voipiko enteillellä keskenmenosta..jopa kohdunulkopuolinen raskaus on käynyt mielessä??

5

1252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv23

Mulla on ollut alavatsa kipuja (välillä tosi koviakin) pitkin raskautta. Nyt olen viikolla 23 ja kaikki edelleen hyvin. Menkkamaista kipua oli alkuraskaudessa paljon, siitä ne lähti vielä voimistumaan enemmän kun kohtu kasvoi. Nyt välillä vieläkin tulee ties minkälaista jomotusta ties minne. Sullakin varmaan ihan normaaleja noi kivut. Mitään ei tietenkään voi luvata, mutta monesti alavatsakivut kuuluvat alkuraskauteen... Jos kivut kovenee tai jotain vuotoa tulee, niin huolestu vasta siinä vaiheessa. Jos se on kohdunulkoinen niin sen kyllä sitten ajan mittaan huomaa. Jos keskenmeno on tullakseen, niin sillekään ei voi mitään vaikka kamalalta kuulostaakin. Itsehän et näihin asoihin oikein voi vaikuttaa. Mutta omasta kokemuksesta sanoisin, että nuo kivut on ihan asiaan kuuluvia.

• ihminen78

Taitaa olla ihan normaalia. Ainakin minulla oli juuri alussa tuollaista ja jomotus oli niin kovaa, että se lamaannutti välillä kokonaaan oli pakko pistää pitkäkseen kesken päivää töissäkin. Jomotus ei ollut kuitenkaan jatkuvaa vaan muistaakseni alkoi iltapäivästä ja kesti muutamia tunteja ja sitten hävisi.

Jos jomotus on jatkuvaa ja tuntuu vain kovenevan, sekä tulee verta niin sitten voi olla huonommin asiat eli joku on pielessä

• sama täällä

Onneksi olkoon plussasta!
      Joo älä hätäile, mullakin oli alkuraskaus aika painajainen.. Välillä makasin tyynykasan päällä kun ei mikään muu auttanu.. Mullekkin kaikki sano että ei toi kyllä normaalilta kuulosta. Vihlontaa,jomotusta mahassa/alaselässä.. Silti oon nyt viikolla 16 :)
      Vertakin tuli viikoilla 6 6 ja viikolla 7 sama jatku.. ihan ultrassa kävin tarkistamassa asiaa, ihana pieni papu sielää köllötti ja sydänkin näky! Kaikki siis oli silti ihan hyvin. Jos kivut on kovia niin käy juttelemassa lääkärillä..Pystyvät vaikka laittamaan sut sitten jatkotutkimuksiin. Mulla on ollu yksi keskenmeno 08 ja sillon alko tyhjennysvuoto ihan varottamatta. Eikä ollu aiemmin mitään oloja/kipuja..

***Haleja*** ja voimia****

• varhaisultra

Jos asia huolestuttaa kovasti niin varaa aika yksityiselle gynelle varhaisultraan. Sikön sydän äänet eivät tietenkään noin aikaisin kuulu, mutta ainakin saat varmuuden että se sikiöpussi on siellä missä pitääkin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3486
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2727
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16