Terve. Koskeeko BMW E60 dieselmalleissa 530d esiintyvä nykiminen myös mallisarjan 525da ja 520da. Manuaalivaihteisiahan se ei koske. BTCF:n sivuilla asiasta käydään vääntöä. Harkitsen E60 ostamista, mutta nykimisongelma muut laatuongelmat kääntää katseet Audi A6:een
BMW E60 nykimisongelmat
14
8510
Vastaukset
- ABCabc123
Entisessä e60 520da:ssa jonka omistin oli tuota nykimistä. Ei enää Bemaria, paitsi manuaalivaihteinen M3 kelpaisi jos vain rahat riittäisi. Vaihdoin myös Audiin ja ei ole esiintynyt mitään ongelmia vaikka kilsoja on tullut jo 120 tkm vähän yli kahdessa vuodessa. BMW:ssä nykimistä alkoi esiintymään n. 45 tkm kohdalla.
- ___________
Autona 520dat business -08 ja ajettuna 71 tkm. Moottori ja automaattilaatikko toimii todella pehmeästi. Ei valittamista.
- viiskaksviis
Itselläni on 200tkm ajettu -05 e60 525d man. Olen ollut autoon suht tyytyväinen ja tarkoituksena olisi vaihtaa automaattiin ja joko 525d 3.0 tai 530d mielellään. Koskeeko tuo nykiminen vain facelift malleja vai kaikkia e60 automaattimalleja? BTCF sivustolla en ole käynyt.
- lefaa33
viiskaksviis kirjoitti:
Itselläni on 200tkm ajettu -05 e60 525d man. Olen ollut autoon suht tyytyväinen ja tarkoituksena olisi vaihtaa automaattiin ja joko 525d 3.0 tai 530d mielellään. Koskeeko tuo nykiminen vain facelift malleja vai kaikkia e60 automaattimalleja? BTCF sivustolla en ole käynyt.
Ilmeisesti kaikkia DIESELmalleja, joissa on automaattilaatikko. BTCF:än kaverit ovat kyllä tehneet hienoa työtä ongelman selvittämisen eteen merkkihuollon arpoessa ja vaihtaessa jopa koko automaattilaatikoita, turbiinit yms. Ongelma ei ilmeisesti koske BENSIINImalleja.
En jaksa koko juttua tähän kirjottaa, BTCF:ssä on kokonainen ketju E60 automaattiloota. - E60
lefaa33 kirjoitti:
Ilmeisesti kaikkia DIESELmalleja, joissa on automaattilaatikko. BTCF:än kaverit ovat kyllä tehneet hienoa työtä ongelman selvittämisen eteen merkkihuollon arpoessa ja vaihtaessa jopa koko automaattilaatikoita, turbiinit yms. Ongelma ei ilmeisesti koske BENSIINImalleja.
En jaksa koko juttua tähän kirjottaa, BTCF:ssä on kokonainen ketju E60 automaattiloota.Kyllä se nykiminen/humppaaminen on myös bensa versioiden kiusaus, ei kaikissa, mutta joissakin,
- Ric-Racing
Mulla on ollut E60 M5 kolme kappaletta.
Ei ole nykimista ollut ollenkaan - ex.bemaristi
Kyllä kaikki Bemarit nykii,tärisee,paukkuu,kolisee,vinkuu,rämisee eikä vilkut toimi.
- Tsekkaa
Tsekkaa ensin Audi-palsta ja MultiPommi Steptronic ongelmat 10 k€ korjauksineen ennen kuin Audia alat harkitsemaan.
- Pekka-
En ole moisia ongelmia havainnut, mutta kokemusta onkin vasta 150 000 kilometriä.
Käytännössä manuaaleja on vaikea edes löytääm joten luonnollisesti kaikki mahdolliset ongelmat raportoidaan automaateille, oli niitä sitten 1 tai 10/1000 autoa. - Bemmipasi
Itsellä 310.000 ajettu e61 530d automaatilla. Noin 250.000 humppaili ja silloin vika oli vaihteissa, turbiini vaihdettiin ja auto oli kuin uusi. Nyt 310.000 humpaa, mutta hyvin eri tavalla harvoin ja säyseästi. (Eikä kuulu ikäviä hieman metallisia sivuääniä kuten aiemmin kun loota reistasi) itse epäilen suutinten tukkoisuutta. Vien auton huoltoon ja katsotaan mitä sen jälkeen tekee, vaihtuuko humppa, letkajenkaksi...
Suosittelen e61 omistalille auton myyntiä 250.000km kohdalla... nyt viimeisien 60.000km aikana korjattu autoa 7000€ edestä... no hitto miksei, ainakin toimii eikä tarvi menettää 10000 - 20000€ vuodessa arvon alennusta uudesta. - runkwagon
Bemukuski siellä nykii nysäänsä, siinä se ongelma.
- hiuduinattonnne
missä bmw siellä ongelma :) sama viat vaikka malli vaihtuu.
- vanhempibemaristi
Paljon on nytkytelty poikien kanssa bemmin takapenkillä. Uh niin ihanan kiimaiset sessiot nuorten jätkien kanssa.
- Finnitpaukkuubemarissa
Nykii ettei jonne saa finnejä puristeltua kunnolla koska ei saa niistä kunnolla otetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829