Matkaoppaat

srthsrhsr

Ei hitto sen suomalaisen muijan englannin kieltä joka on jonkin sortin pomo, pahaa tekee kuunnella. Miten noin rumasti ja tökerösti voi edes lausua.

23

1488

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fg9y0yg

Eipä noitten muittenkaan englanti kovin täydellistä ole, mutta kai se on pääasia että tulee ymmärretyksi jotenkuten.

• TuuTiiTuTöötituu

Oppaiden tulee hallita Oxford -englanti!

• turhaa itkua

Ihan hyvinhän siitä saa selvää. Ja se kai on pääasia. Miksei suomalaisen englannissa saisi kuulua suomalainen aksentti? Niinhän se oman maan aksentti kuuluu muidenkin puheessa.

• Apinaenglanti 10

Siksi ei saisi kuulua, kun me ollaan erinäisistä alemmuuskomplekseista kärsivä renkikansa.

• --------------------

Näin ekan kerran kohdasta jossa ne laski leikkiä ja mä luulin et toi muija huumorilla esittää jotain venäläistä turistia... mutta ei vittu se puhui oikeesti niin. On se ihme jos ulkomailla asuu ja englantia käyttää niin luulis edes vahingossa oppivan edes jotenkin lausumaan.

Matti vanhanenkin vaikka on änkyttävä palikka puhuu parempaa englantia hahaha!

• Hyvää päivää taas

Tää on just tätä...Pääasia kuitenkin että puhuu ja tulee ymmärretyksi. Monet ulkomaan ihmeet vetää englantia vaikka millä mongerrusaksentilla, niin eipä nämä samat arvostelijat puhu mitään (muuta kuin ihastelee), mutta SUOMALAISEN pitää puhua moitteettomasti, koska mitä ne sitten meistä ajattelisi...jos on suomalainen aksentti.

• Me love U long time
        Hyvää päivää taas kirjoitti:

Tää on just tätä...Pääasia kuitenkin että puhuu ja tulee ymmärretyksi. Monet ulkomaan ihmeet vetää englantia vaikka millä mongerrusaksentilla, niin eipä nämä samat arvostelijat puhu mitään (muuta kuin ihastelee), mutta SUOMALAISEN pitää puhua moitteettomasti, koska mitä ne sitten meistä ajattelisi...jos on suomalainen aksentti.

Olet oikeassa. Nämä arvostelijat ovat todellisuudessa alemmuuskompleksista kärsiviä ja huonolla itsetunnolla varustettuja. Ovat mieluummin tuppisuina ulkomaalaisten seurassa, kun puhuvat englantia havaittavalla aksentilla. Toinen ääripää on sitten nämä au-pairit yms. vaihto-opiskelijat, jotka pari drinksua ottaneena kälkättävät kuuluvalla äänellä kaikki oppimansa small talk -fraasit.

Vielä kun muistettaisiin se, että hyvin harvoin joudutaan puhumaan englantia sitä äidinkielenään puhuvalle, joten aksentti on läsnä puolin ja toisin. Sitä paitsi, ei kukaan jenkki, britti tai aussi edes oleta ulkomaalaisen puhuvan täydellisesti. Riittää, kun tulee ymmärretyksi. Tietysti on hieno juttu, jos pystyy keskustelemaan syvällisesti hänen äidinkielellään, mutta mikään lähtötasovaatimus se ei englannin puhumiselle ole, eikä tule koskaan olemaankaan - paitsi suomalaisille.

• eikä hinkipinkoilu

Eihän ne murjanowskit mitään puhdasta englantia ymmärtäis. Niille pitää puhua yksinkertaista alkeisenglantia.

• srthsrhsr=PÖNTTÖ

Meneppä turkkiin oppaaksi ja PUHU TURKKIA!
      ei siellä enkkua pahemmin tarvita.
      Turkissa kun oppaat puhuu turkkia...........ja mulle on aina koulussa opetettu, että ei saa pelätä puhmista, PÄÄASIA ON TULLA YYMÄRRETYKSI JA YMMÄRTÄÄ ITSE!!!!!!!!!!

ohjelmaa ei muuten ole pakko katsoa, jon niin pahaa tekee!
      mene vaikka runkkaamaan siksi aikaa, menee sekin aika hyödyksi!!!!

• --------------------

Turistit voivat sönköttöö miten haluavat mutta jos on johtavassa asemassa ja työssään käyttää englantia niin vaatimukset ovat ihan eri tasolla! Mutta tietysti tuollaiseen hommaan on paskapalkalla vaikea saada kovinkaan lahjakkaita ihmisiä joten on sitten tuollaisiin tyytyminen.

• space traveller

eräs matkaopas antoi meikäläiselle sellaista kielikylpyä, että vieläkin on suu makiana..

• kielitaito..

Miten ihmeesä se pääopas ekoissa jaksoissa puhui paikallisten kanssa sujuvaa
        turkkia ja nyttemmin paikallistenkin kanssa tankero-enklantia.

Mimmi on 15 vuotta ollut naimisissa turkkilaisen kanssa niin minne se turkin taito katosi???

• jorgos on jees
        kielitaito.. kirjoitti:

Miten ihmeesä se pääopas ekoissa jaksoissa puhui paikallisten kanssa sujuvaa
        turkkia ja nyttemmin paikallistenkin kanssa tankero-enklantia.

Mimmi on 15 vuotta ollut naimisissa turkkilaisen kanssa niin minne se turkin taito katosi???

bät vi kän not jees god.turkkilaiset miehet ovat käsittääkseni uskollisia.

• 31!

Mun mielestä on hienoa, että vaikka puhuu vähän tankero-enklantia niin puhuu sitä rohkeasti ja sujuvasti. Erittäin hyvä roolimalli. Lisäksi siitä saa selvää, joten alles bra. Hienostelijat voi mennä sinne norsunluutorniin hienostelemaan.

• ....................

luulin aiemmin, että tuollekin ammatille pitää olla tietynasteinen pätevyys eli kielitaito. Joo, pärjäähän ne, mutta kyse on kuitenkin AMMATTITAIDOSTA tai sen PUUTTUMISESTA.
        Se on vähän kuin henkilöautokortilla ajais linja-autoo. Että osaa jotenkuten, mutta eikö asiakkaalla ole oikeus pätevään palveluun?
        Ai niin, mutta onhan noita valelääkäreitä sun muita. Ei kai sillä siten taida olla niin väliä, mitä osaa tai mitä ei.
        Taidan ruveta opettajaksi.

• Matkaaja-83

Minusta hänen käytöksensä korvaa kielelliset puutteet.Näkee,että alaiset ja lomalaiset tykkää hänestä.
        Lisäksi hän on kaunis nainen.

Itse en osaa tuon vertaa englantia ja äidinkielikin on täysin amis-luokkaa,vaikka lukio tuli käytyä.
        Hän pystyy delekoimaan vaikeammat keskustelutuokiot alaisilleen.Ei itse tarvitse kaikkea osata.

• ....................
        Matkaaja-83 kirjoitti:

Minusta hänen käytöksensä korvaa kielelliset puutteet.Näkee,että alaiset ja lomalaiset tykkää hänestä.

Itse en osaa tuon vertaa englantia ja äidinkielikin on täysin amis-luokkaa,vaikka lukio tuli käytyä.
        Hän pystyy delekoimaan vaikeammat keskustelutuokiot alaisilleen.Ei itse tarvitse kaikkea osata.

Kuka tykkää, kuka ei-. Ehkä minua häiritsee sitten se, että itse puhun kieliä huomattavasti paremmin. Toisaalta, en kyllä mitään oppaita reissussa tarvitsekaan, kun osaan omalla kielitaidollani hoitaa asiat.

• swryjkswuyksw
        Matkaaja-83 kirjoitti:

Vaalea pohjoismainen nainen jonka naama auringossa palaa ja uurtuu ei ole kaunis. Ammattitaitoisia ihmisiä ei noilla palkoilla töihin saa! Mutta tollaiselle ex-wannabe missille varmaan aika hyvä saavutus... hiukan karaoke emäntää korkeammalla.

• jepsjoo
        .................... kirjoitti:

Kuka tykkää, kuka ei-. Ehkä minua häiritsee sitten se, että itse puhun kieliä huomattavasti paremmin. Toisaalta, en kyllä mitään oppaita reissussa tarvitsekaan, kun osaan omalla kielitaidollani hoitaa asiat.

Otsikon perään ei tule pistettä. Kerroin tämän vain siksi, että hallitset kielet. :)

• ....................
        jepsjoo kirjoitti:

Otsikon perään ei tule pistettä. Kerroin tämän vain siksi, että hallitset kielet. :)

korjata sen asian, huomasin heti kun olin sen lähettänyt. Mutta ajattelin, että jollekinhan oli pääasia se, että ymmärretään..? :DDDDDDDDDDDDDD

• Rakastan Turkkia
        swryjkswuyksw kirjoitti:

Vaalea pohjoismainen nainen jonka naama auringossa palaa ja uurtuu ei ole kaunis. Ammattitaitoisia ihmisiä ei noilla palkoilla töihin saa! Mutta tollaiselle ex-wannabe missille varmaan aika hyvä saavutus... hiukan karaoke emäntää korkeammalla.

Vaalea,miellyttävä,hoikka sivistynyt nainen.

• mina tukka naise
        Rakastan Turkkia kirjoitti:

Vaalea,miellyttävä,hoikka sivistynyt nainen.

Puhut vähän,mutta asiaa.
        Lisään vielä: Huumoritajuinen.

• Minos.

Nimim SRTHSRHSR.Sulla on aika kummallinen nimi,mitähän mahtaa tarkoittaa.Mä puhun 4 vierasta kieltä ja kaikkia niin maan päin helvettiä.Aina olen tullu ymmärretyks euroopassa ja ei ne kukaan ole mulle suutunu.Pääasia on että puhuu vaikkei ymmärtäis mitään kieliopista.Esim Kreikassa on ena ja mia,to ja i mutta kreikkalainen sano että älä välitä,puhu vaan,ei hänkään osaa kunnon englantia tai saksaa,mutta puhuu minkä osaa.Se siitä kieliopista ja älä katso niin tulee täydellinen olo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      116
      3913
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      40
      2425
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      72
      2393
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2292
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      41
      2050
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      78
      1620
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      77
      1537
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      10
      1245
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      71
      1087
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1081
    Aihe