Minulla on ongelma. Mustasukkaisuus ja epäilys.
Uskon niiden juontuvan vaikeasta lapsuudesta ja rakkauden puutteesta, sekä monesta muusta asiasta. Olen ollut lapsesta asti hyvin mustasukkainen, mutten halua näyttää sitä enkä rajoittaa ketään.
Olen päässyt nyt aika hyvin mustasukkaisuudesta eroon, mutta ystävääni kohtaan se on vain lisääntynyt. Pelkään, että poikaystäväni on ihastunut ystävääni (minun lisäkseni). Heillä synkkaa niin hyvin.. En voi puhua tästä poikaystävälle. Mutta tunne on kamala, koska ystävä on tavallaan vihamieheni.. En kestä enää kauaa tätä tunnesoppaa, joten minulle alkaa tulla valintatilanne; ystävä vai poikaystävä.
Pahinta on, etten tiedä olenko vainoharhainen vai harvinaisen tarkkanäköinen.
Apua? Kokemuksia? Neuvoja?
Kolmiodraama
3
1022
Vastaukset
- nainenjokaeiolemusti
Puhu nyt vaan sun poikaystävälle asiasta, ei se muuten voi aueta. Voit olla turhaan tuossa tilanteessa mustis ja tuhota oman hyvän suhteesi. Jokainen, myös poikaystäväsi tarvitsee omia ystäviä, anna heille mahdollisuus olla kavereita, ei se ole sinulta pois. Päinvastoin siiman antaminen toiselle yleensä tulee hyvänä takaisin, saatat itsekin joskus tarvita kaveria ja tulet toimeen jonkun miehen kanssa hyvin, haluatko silloin että poikaystäväsi pistää sinut valitsemaan niinkuin sinä nyt pistät hänet? Avoin keskustelu on paras mahdollinen ratkaisu tähänkin ongelmaan......Ja tämä kaikki ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä sanottuna.
- Nuori nainen
Kiitos vastauksesta. Olen itsekin halunnut puhua tuosta, koska minusta asioista pitää puhua, melkein kaikista asioista ettei jää mörköjä ja suhde syvenee. Poikaystäväni vaan ei ole yhtä innokas puhumaan. En tiedä hänen menneisyydestään paljon mitään, hän sanoo ettei sillä ole väliä vaan vain se mitä nyt on, merkitsee. Minusta asia ei ole niin, myös mennyt merkitsee vaikka ihmiset voivatkin muuttua. Tuntuu, että hän salailee tai häpeää jotain. Olen kyllä itse päätellyt paljonkin, mm. sen, että hänellä on ollut paljon naisia ja hän on käyttänyt ihmisiä hyväkseen ja manipuloinut heitä. Haluaisin kuitenkin että hän kertoisi, koska salailu epäilyttää. Olen minäkin tehnyt vaikka mitä typeryyksiä, mutta puran sydämeni ja se helpottaa.
Haluaisin kertoa myös tästä asiasta, mutta asettaisin itseni naurunalaiseksi, ja mikä eniten pelottaa: entä jos hän ei ole ainakaan tietoisesti ollut ihastunut ystävääni, mutta kun mainitsen asian, se alkaa pyöriä hänen päässään ja sitten hän vasta rakastuukin? Koska se, mikä on kiellettyä, kiinnostaa ihmistä, etenkin miehiä.. Siksi mietin, että onko parempi pysyä hiljaa ja koettaa ratkaista asia muuten.
Ärsyttää myös, kun havaitsen hänestä mustasukkaisuutta myös, mutta hän ei myönnä sitä eikä kysele minulta mitään. Hän purkaa sen tiuskimalla ja minusta tuntuu että hänen peitetty mustasukkaisuutensa heijastuu esim. haluttomuutena.. Minä olen puhunut jo siitä, että olen mustasukkainen, vaikka en ole kehdannut myöntää että eniten ystävästäni..
- Anonyymi
Hei siis, niin heikkoja noi miehet, tunteilla leikittelyä, muita pyörittää äijiä., naureskelua , en kato, yhtäkään jaksoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337313Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654430Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553473Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972134Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361783Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201731- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791495Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436