Apua tarvitaan.

Mgazine4255

15

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensio epätieto

      en kyllä tajunnut kysymystä ollenkaan, eli siis mitä sä haluat?
      Kuvan henkilöstä taustalla.
      No ota se kuva siitä tyypistä ku tarkoitus ja sellasella taustalla kun haluat.
      Siinä mitää shioppeja tarvita

      • Mgazine4255

        tarkoitan että miten luon kuvan missä on yksi sama henkilö vierekkäin samalla taustalla ...


      • En ymmärtänyt
        Mgazine4255 kirjoitti:

        tarkoitan että miten luon kuvan missä on yksi sama henkilö vierekkäin samalla taustalla ...

        Ei tainnut selvennys auttaa.


      • munavärkki.

        Etkö tajua? Kuvassa on kaksi niggaa, mutta kyseessä on yksi ja sama nigga. Millään kameralla ei voi ottaa kuvaa jossa yksi ja sama henkilö, olkoot sitten valkoinen tai nigga, näkyy kahdessa kohdassa yhtäaikaa niin ettei tausta kuultaisi läpi. Päällekkäisvalotus ei siis tule kyseeseen. Tuohon temppuun tarvitaan juuri sitä photoshoppia tai muuta vastaavaa.

        Kuvan voi tehdä useammalla tavalla. Joko layereinä läpinäkyvyyttä tietyistä kohdista säätämällä, tai kopioimalla henkilö toisesta kuvasta ja liittämällä se toiseen kuvaan. Itse en jaksaisi tuohon hommaan edes alkaa, ennemmin käytän aikani valokuvaamiseen kuin hiirirunkkaukseen.

        Enska on vähän jälkeenjäänyt kun ei tajua yksinkertaista asiaa.


      • ensio epätietäjä
        munavärkki. kirjoitti:

        Etkö tajua? Kuvassa on kaksi niggaa, mutta kyseessä on yksi ja sama nigga. Millään kameralla ei voi ottaa kuvaa jossa yksi ja sama henkilö, olkoot sitten valkoinen tai nigga, näkyy kahdessa kohdassa yhtäaikaa niin ettei tausta kuultaisi läpi. Päällekkäisvalotus ei siis tule kyseeseen. Tuohon temppuun tarvitaan juuri sitä photoshoppia tai muuta vastaavaa.

        Kuvan voi tehdä useammalla tavalla. Joko layereinä läpinäkyvyyttä tietyistä kohdista säätämällä, tai kopioimalla henkilö toisesta kuvasta ja liittämällä se toiseen kuvaan. Itse en jaksaisi tuohon hommaan edes alkaa, ennemmin käytän aikani valokuvaamiseen kuin hiirirunkkaukseen.

        Enska on vähän jälkeenjäänyt kun ei tajua yksinkertaista asiaa.

        "Etkö tajua? Kuvassa on kaksi niggaa, mutta kyseessä on yksi ja sama nigga"

        Ai mä luulin et ne on siiamilaiset kaksoset, jotka on juuri erotettu toisistaa, ja katselevat toisiaan eka kertaa ½metrin päästä toisistaan.

        "Joko layereinä läpinäkyvyyttä tietyistä kohdista säätämällä"
        ei tummahipiäiset oo kovin läpinäkyviä


      • kuvaaja 735738
        munavärkki. kirjoitti:

        Etkö tajua? Kuvassa on kaksi niggaa, mutta kyseessä on yksi ja sama nigga. Millään kameralla ei voi ottaa kuvaa jossa yksi ja sama henkilö, olkoot sitten valkoinen tai nigga, näkyy kahdessa kohdassa yhtäaikaa niin ettei tausta kuultaisi läpi. Päällekkäisvalotus ei siis tule kyseeseen. Tuohon temppuun tarvitaan juuri sitä photoshoppia tai muuta vastaavaa.

        Kuvan voi tehdä useammalla tavalla. Joko layereinä läpinäkyvyyttä tietyistä kohdista säätämällä, tai kopioimalla henkilö toisesta kuvasta ja liittämällä se toiseen kuvaan. Itse en jaksaisi tuohon hommaan edes alkaa, ennemmin käytän aikani valokuvaamiseen kuin hiirirunkkaukseen.

        Enska on vähän jälkeenjäänyt kun ei tajua yksinkertaista asiaa.

        "Ei millään kameralla"...
        Digikameroista kun puuttuu sellainen toiminto kuin kaksoisvalotus.
        Filmijärjestelmillä se kyllä käy, apuna Cokin kaksoiskuvausläppä
        http://www.cokin.fr/

        kamera jalustalle, läppä vasemmalle, eli kuvaat oikean reunan kuvasta, kameran viritys, niin ettei filmi siirry. Läppä oikealle, eli kuvaat vasemman reunan.
        Homma valmis, ei rajoja.

        Eläköön vaan digiaika, kun tuokin tarvitsee Photoshopin tms


      • fakta puree aina
        kuvaaja 735738 kirjoitti:

        "Ei millään kameralla"...
        Digikameroista kun puuttuu sellainen toiminto kuin kaksoisvalotus.
        Filmijärjestelmillä se kyllä käy, apuna Cokin kaksoiskuvausläppä
        http://www.cokin.fr/

        kamera jalustalle, läppä vasemmalle, eli kuvaat oikean reunan kuvasta, kameran viritys, niin ettei filmi siirry. Läppä oikealle, eli kuvaat vasemman reunan.
        Homma valmis, ei rajoja.

        Eläköön vaan digiaika, kun tuokin tarvitsee Photoshopin tms

        -Olympus Ep-1 ja Ep-2
        -Pentax 645D (tulossa oleva malli).
        -Fuji S3
        -Nikon D2X
        -Pentax *ist D

        Tuossa nyt vain muutamia digejä mainitakseni jotka kykenee päällekkäisvalotuksiin. Toki muitakin vastaavia digejä on, toisin kuin teidän mistään mitään tietämättömien mielipiteet väittää.

        Eläköön digiaika. Tuohonkaan ei tarvita photoshoppia.


      • Nikotinisti x
        fakta puree aina kirjoitti:

        -Olympus Ep-1 ja Ep-2
        -Pentax 645D (tulossa oleva malli).
        -Fuji S3
        -Nikon D2X
        -Pentax *ist D

        Tuossa nyt vain muutamia digejä mainitakseni jotka kykenee päällekkäisvalotuksiin. Toki muitakin vastaavia digejä on, toisin kuin teidän mistään mitään tietämättömien mielipiteet väittää.

        Eläköön digiaika. Tuohonkaan ei tarvita photoshoppia.

        Ainakin D80 ja D200 löytyy päällekkäisvalotustoiminto. Taitaa olla aika monessa muussakin.


      • Toni_Tampere
        kuvaaja 735738 kirjoitti:

        "Ei millään kameralla"...
        Digikameroista kun puuttuu sellainen toiminto kuin kaksoisvalotus.
        Filmijärjestelmillä se kyllä käy, apuna Cokin kaksoiskuvausläppä
        http://www.cokin.fr/

        kamera jalustalle, läppä vasemmalle, eli kuvaat oikean reunan kuvasta, kameran viritys, niin ettei filmi siirry. Läppä oikealle, eli kuvaat vasemman reunan.
        Homma valmis, ei rajoja.

        Eläköön vaan digiaika, kun tuokin tarvitsee Photoshopin tms

        Esimerkiksi Fuji FinePix S9500 kameralla onnistuu kyllä... http://i606.photobucket.com/albums/tt142/Toni_Tampere/FujiFinePixS9500.jpg?t=1268223316


        http://i606.photobucket.com/albums/tt142/Toni_Tampere/Pllekkisvalotus.jpg?t=1268223347


    • kamasiini

      Kamera jalustalle. Otat kuvat kameraa liikuttamatta. Leikkaat kuvat poikki ja liität halutut puolikkaat tarkalleen yhteen niin ettei rajaa jää näkyviin. Eli toissa esimerkkikuvassa molemmat kuvat pitäisi katkaista henkilöiden välistä. Sitten liitetään yhteen ne puolikkaat joissa on henkilö näkyvissä. Capiche?

    • _laiska_

      Ihan heleppo photoshopilla tehä, mutta en viiti enkä kehtaa ja jaksa alakaa neuvomaan nytte!!

    • sikanauta50/50

      Siis tarkoitat suomeksi kuvan syväämistä eli irrottamista taustastaan. Kyllä se jotenkin onnistuu PSE ohjelmallakin esimerkiksi suht. helposti automaattitoiminnollakin. Lopputulos kuitenkin vaatii reunojen "hiomista" käsipelillä ja on aika kuppaista hommaa.

      Sitten vaan irrotettu toiseen kuvaan vaikka omana tasona.

    • leikkaa ja liitä toiminnolla,
      eli leikkaa henkilö kuvasta joko täysin terävällä reunalla,
      tai sitten pehmoisilla reunoilla (featfer)

      Leikkaat joko vapaalla kädellä tai aina pätkittäin
      sitten voi laittaa liittää kuvan ensin työpöydälle ja viereen peruskuva jossa määrittelee oikeaa kokoa,
      värisävyt voi määritellä vasta kun on liitetty

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe