Eli siis olisi tarkoitus kuva jossa esiintyy yksi sama henkilö yhdellä samalla taustalla , tähän tapaan http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=viewImage&friendID=191791256&albumID=1326874&imageID=17891617 , ohjelmana käytän photoshoppia , voisiko joku antaa asialliset ohjeet ja vinkkejä tai kenties jopa jonkun linkin jollekkin sivustolle missä neuvotaan luomaan kyseisenlainen kuva , osaan photoshopista perusasiat:)
Apua tarvitaan.
15
437
Vastaukset
- ensio epätieto
en kyllä tajunnut kysymystä ollenkaan, eli siis mitä sä haluat?
Kuvan henkilöstä taustalla.
No ota se kuva siitä tyypistä ku tarkoitus ja sellasella taustalla kun haluat.
Siinä mitää shioppeja tarvita- Mgazine4255
tarkoitan että miten luon kuvan missä on yksi sama henkilö vierekkäin samalla taustalla ...
- En ymmärtänyt
Mgazine4255 kirjoitti:
tarkoitan että miten luon kuvan missä on yksi sama henkilö vierekkäin samalla taustalla ...
Ei tainnut selvennys auttaa.
- munavärkki.
Etkö tajua? Kuvassa on kaksi niggaa, mutta kyseessä on yksi ja sama nigga. Millään kameralla ei voi ottaa kuvaa jossa yksi ja sama henkilö, olkoot sitten valkoinen tai nigga, näkyy kahdessa kohdassa yhtäaikaa niin ettei tausta kuultaisi läpi. Päällekkäisvalotus ei siis tule kyseeseen. Tuohon temppuun tarvitaan juuri sitä photoshoppia tai muuta vastaavaa.
Kuvan voi tehdä useammalla tavalla. Joko layereinä läpinäkyvyyttä tietyistä kohdista säätämällä, tai kopioimalla henkilö toisesta kuvasta ja liittämällä se toiseen kuvaan. Itse en jaksaisi tuohon hommaan edes alkaa, ennemmin käytän aikani valokuvaamiseen kuin hiirirunkkaukseen.
Enska on vähän jälkeenjäänyt kun ei tajua yksinkertaista asiaa. - ensio epätietäjä
munavärkki. kirjoitti:
Etkö tajua? Kuvassa on kaksi niggaa, mutta kyseessä on yksi ja sama nigga. Millään kameralla ei voi ottaa kuvaa jossa yksi ja sama henkilö, olkoot sitten valkoinen tai nigga, näkyy kahdessa kohdassa yhtäaikaa niin ettei tausta kuultaisi läpi. Päällekkäisvalotus ei siis tule kyseeseen. Tuohon temppuun tarvitaan juuri sitä photoshoppia tai muuta vastaavaa.
Kuvan voi tehdä useammalla tavalla. Joko layereinä läpinäkyvyyttä tietyistä kohdista säätämällä, tai kopioimalla henkilö toisesta kuvasta ja liittämällä se toiseen kuvaan. Itse en jaksaisi tuohon hommaan edes alkaa, ennemmin käytän aikani valokuvaamiseen kuin hiirirunkkaukseen.
Enska on vähän jälkeenjäänyt kun ei tajua yksinkertaista asiaa."Etkö tajua? Kuvassa on kaksi niggaa, mutta kyseessä on yksi ja sama nigga"
Ai mä luulin et ne on siiamilaiset kaksoset, jotka on juuri erotettu toisistaa, ja katselevat toisiaan eka kertaa ½metrin päästä toisistaan.
"Joko layereinä läpinäkyvyyttä tietyistä kohdista säätämällä"
ei tummahipiäiset oo kovin läpinäkyviä - kuvaaja 735738
munavärkki. kirjoitti:
Etkö tajua? Kuvassa on kaksi niggaa, mutta kyseessä on yksi ja sama nigga. Millään kameralla ei voi ottaa kuvaa jossa yksi ja sama henkilö, olkoot sitten valkoinen tai nigga, näkyy kahdessa kohdassa yhtäaikaa niin ettei tausta kuultaisi läpi. Päällekkäisvalotus ei siis tule kyseeseen. Tuohon temppuun tarvitaan juuri sitä photoshoppia tai muuta vastaavaa.
Kuvan voi tehdä useammalla tavalla. Joko layereinä läpinäkyvyyttä tietyistä kohdista säätämällä, tai kopioimalla henkilö toisesta kuvasta ja liittämällä se toiseen kuvaan. Itse en jaksaisi tuohon hommaan edes alkaa, ennemmin käytän aikani valokuvaamiseen kuin hiirirunkkaukseen.
Enska on vähän jälkeenjäänyt kun ei tajua yksinkertaista asiaa."Ei millään kameralla"...
Digikameroista kun puuttuu sellainen toiminto kuin kaksoisvalotus.
Filmijärjestelmillä se kyllä käy, apuna Cokin kaksoiskuvausläppä
http://www.cokin.fr/
kamera jalustalle, läppä vasemmalle, eli kuvaat oikean reunan kuvasta, kameran viritys, niin ettei filmi siirry. Läppä oikealle, eli kuvaat vasemman reunan.
Homma valmis, ei rajoja.
Eläköön vaan digiaika, kun tuokin tarvitsee Photoshopin tms - fakta puree aina
kuvaaja 735738 kirjoitti:
"Ei millään kameralla"...
Digikameroista kun puuttuu sellainen toiminto kuin kaksoisvalotus.
Filmijärjestelmillä se kyllä käy, apuna Cokin kaksoiskuvausläppä
http://www.cokin.fr/
kamera jalustalle, läppä vasemmalle, eli kuvaat oikean reunan kuvasta, kameran viritys, niin ettei filmi siirry. Läppä oikealle, eli kuvaat vasemman reunan.
Homma valmis, ei rajoja.
Eläköön vaan digiaika, kun tuokin tarvitsee Photoshopin tms-Olympus Ep-1 ja Ep-2
-Pentax 645D (tulossa oleva malli).
-Fuji S3
-Nikon D2X
-Pentax *ist D
Tuossa nyt vain muutamia digejä mainitakseni jotka kykenee päällekkäisvalotuksiin. Toki muitakin vastaavia digejä on, toisin kuin teidän mistään mitään tietämättömien mielipiteet väittää.
Eläköön digiaika. Tuohonkaan ei tarvita photoshoppia. - Nikotinisti x
fakta puree aina kirjoitti:
-Olympus Ep-1 ja Ep-2
-Pentax 645D (tulossa oleva malli).
-Fuji S3
-Nikon D2X
-Pentax *ist D
Tuossa nyt vain muutamia digejä mainitakseni jotka kykenee päällekkäisvalotuksiin. Toki muitakin vastaavia digejä on, toisin kuin teidän mistään mitään tietämättömien mielipiteet väittää.
Eläköön digiaika. Tuohonkaan ei tarvita photoshoppia.Ainakin D80 ja D200 löytyy päällekkäisvalotustoiminto. Taitaa olla aika monessa muussakin.
- Toni_Tampere
kuvaaja 735738 kirjoitti:
"Ei millään kameralla"...
Digikameroista kun puuttuu sellainen toiminto kuin kaksoisvalotus.
Filmijärjestelmillä se kyllä käy, apuna Cokin kaksoiskuvausläppä
http://www.cokin.fr/
kamera jalustalle, läppä vasemmalle, eli kuvaat oikean reunan kuvasta, kameran viritys, niin ettei filmi siirry. Läppä oikealle, eli kuvaat vasemman reunan.
Homma valmis, ei rajoja.
Eläköön vaan digiaika, kun tuokin tarvitsee Photoshopin tmsEsimerkiksi Fuji FinePix S9500 kameralla onnistuu kyllä... http://i606.photobucket.com/albums/tt142/Toni_Tampere/FujiFinePixS9500.jpg?t=1268223316
http://i606.photobucket.com/albums/tt142/Toni_Tampere/Pllekkisvalotus.jpg?t=1268223347
- kamasiini
Kamera jalustalle. Otat kuvat kameraa liikuttamatta. Leikkaat kuvat poikki ja liität halutut puolikkaat tarkalleen yhteen niin ettei rajaa jää näkyviin. Eli toissa esimerkkikuvassa molemmat kuvat pitäisi katkaista henkilöiden välistä. Sitten liitetään yhteen ne puolikkaat joissa on henkilö näkyvissä. Capiche?
- _laiska_
Ihan heleppo photoshopilla tehä, mutta en viiti enkä kehtaa ja jaksa alakaa neuvomaan nytte!!
- sikanauta50/50
Siis tarkoitat suomeksi kuvan syväämistä eli irrottamista taustastaan. Kyllä se jotenkin onnistuu PSE ohjelmallakin esimerkiksi suht. helposti automaattitoiminnollakin. Lopputulos kuitenkin vaatii reunojen "hiomista" käsipelillä ja on aika kuppaista hommaa.
Sitten vaan irrotettu toiseen kuvaan vaikka omana tasona. leikkaa ja liitä toiminnolla,
eli leikkaa henkilö kuvasta joko täysin terävällä reunalla,
tai sitten pehmoisilla reunoilla (featfer)
Leikkaat joko vapaalla kädellä tai aina pätkittäin
sitten voi laittaa liittää kuvan ensin työpöydälle ja viereen peruskuva jossa määrittelee oikeaa kokoa,
värisävyt voi määritellä vasta kun on liitetty
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634