Ateenan lämpötiloista

Ateena matkakohteena

Olen suunnitellut ensimmäistä kertaa elämässäni lähteä tutustumaan Ateenaan. Mihin aikaan vuodesta Ateenassa olisi Suomen kesää vastaava lämpötila, siis kahdenkymmenen asteen paikkeilla? Yli kolmenkymmenen ei kumminkaan saisi olla, koska silloin jo läkähdyn.

7

1327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikeri3

Jos et voi sietaa 30 asteen lampotiloja, ala pakata laukkujasi pian. Asteet voivat nousta 30 lukemiin jopa jo toukokuun loppupuolella, koskaan ei tieda, ja pysya sitten siina lukemilla kesan lapi. Ehdottaisin huhti-toukokuun vaihdetta. Syksyn puolella on kylla kaunista, esim. lokakuun alulla.

• Dionysos10

Kevätsää on epävakaista.
        Tulevalle viikolle luvassa poutaa ja 17-18 asteen päivälämpötiloja.
        Miten mahtaa Kreikan rahavaikeudet näkyä tavallisen Ateenan matkalaisen elämässä?
        Onko kokemusta viime viikoilta? Kuulisin mielelläni viimeheken vinkkejä,
        lähdössä ensi viikolla.

• Ateena matkakohteena

Olen menossa Ateenaan toukokuun puolivälissä, paluu Suomeen 19.5. Onkohan silloin jo sää liian kuumaa?

• ex-ateenalainen
        Ateena matkakohteena kirjoitti:

Olen menossa Ateenaan toukokuun puolivälissä, paluu Suomeen 19.5. Onkohan silloin jo sää liian kuumaa?

Tama "liian kuumaa" kun on niin venyva kasite. Vaan uskon etta te siedatte lampotilan toukokuussa. Kreikan ilmasto poikkeaa Suomen ilmastosta siina suhteessa, etta se on kostea, eli Suomen noin 26 asteen lampotila voi olla esim. Helsingissa jo tukahduttava, vaan Kreikassa alkaa olla tukahduttavaa yli 30 asteen paikkeilla. Tama vain oma kokemukseni.

• Hiihtolaomalla Ateen
        Dionysos10 kirjoitti:

Kevätsää on epävakaista.
        Tulevalle viikolle luvassa poutaa ja 17-18 asteen päivälämpötiloja.
        Miten mahtaa Kreikan rahavaikeudet näkyä tavallisen Ateenan matkalaisen elämässä?
        Onko kokemusta viime viikoilta? Kuulisin mielelläni viimeheken vinkkejä,
        lähdössä ensi viikolla.

Tavallisen matkaajan lomaan rahavaikeudet voivat vaikuttaa kahdella tapaa: Bussien ja metron lakko voi estää kulkemista... Toivottavasti ei sinulla osu lentopäiviin niitä... Muuten hotelliin tai kentälle voi päästä ainoastaan taksilla.

Mielenosoitukset ovat sitten se toinen juttu. Itse vaihdoin suuntaa, kun näin mielenosoittajia kadun toisella puolella... Varmuuden vuoksi... Etten saisi jälleen kyynelkaasua henkeeni... Samoin, kun näin kymmenkunta moottoripyöräpoliisia vahtimassa Sintagmaa, jonne olin menossa, niin päätinkin mennä jonnekin muualle...

• minä vain

tai lokakuun alkupuolella on hyvä aika matkustaa ja lämpötila noin 20-25.

• Irkku44

Viime viikolla Ateenassa päivälämpötila vaihteli 15-20 asteen välillä ja oli aurinkoista.
      Öisin 9-11 astetta. Päivisin siis aurinkoisissa paikoissa piti jo heittää villatakki pois.
      Mielestäni oli ihanteellinen sää kaupunkilomalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1576
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      96
      1504
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      202
      960
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      849
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      760
    8. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      751
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      724
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60