Miksi ei henkilökohtainen?

Mikael Altner

Jos tuo yle-maksu kohdistettaisiin jokaiseen verovelvolliseen henkilökohtaisesti, maksu olisi huomattavasti oikeudenmukaisempi eli tasa-arvoisempi kaikille kansalaisille. Olemassa olevan mallin mukaan kahden aikuisen (saati useamman plus lapset) taloudessa maksu per aikuinen on mediamaksu jaettuna lukumäärällä, kun yksin asuva joutuu maksamaan koko maksun omasta yhden hengen katselustaan.

EIHÄN TÄSSÄ OLE MITÄÄN JÄRKEÄ EIKÄ OIKEUDENMUKAISUUTTA.

4

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

eukko katsoo tv:tä, minä en. Joten jos maksu olisi henkilökohtainen, niin joutuisin hapoilemaan olkkarissa laput silmillä ja tulpat korvissa, etten vahingossakaan näkisi/kuulisi koko ruutua.

Mutta tähän olisi varmaan ratkaisu, sellaiset silmälappuvideot 1/talous jos todistaisi omistavansa, niin pääsisi perhe henkilökohtaisella maksulla ihan hyvin.

• Miinaan menossa.

Paljonkohan tuo ylen suojelumaksu sitten loppupelissä onkaan? Joku hehkutti kovasti sitä että nyt se maksu laskee, että olkaa tyytyväisiä. Voiko näin hyvä uskoisia olla? Varmaan puolen vuoden kuluttua joku ehdottaa että maksu on 220 euroa ja niin poispäin.

• ällö töllö..

Suojelumaksu on avoin valtakirja käydä kansan kukkarolla epätasa-arvoisesti. Maksu nousee koko ajan se on ihan selvä asia. Koska sitä ei valvo kukaan, maksu menee suoraan kansankukarosta eikä butjetista millä on suora vaikutus päätöksiin maksuista YLE:lle. Nyt vaan pidetään maksu tuossa 195€ ja kunhan laki saadaan voimaan niin maksu nousee tuonne arvioiden 235€ ja loppua ei näy..!! Kallista kultuuria ja kaksikielisyyttä kaikille niillekin jotka ei kumpaakaan tarvitse..!!

• 19+16

masu olisi joku suora prosentti tuloista kuten kirkollisvero maksaisin kohtuulisena.

Nyt muiden siivellä ratsastajien osuus vain siirtyy talouksille joissa asuu useampi.

Vähän on kuin hölmöläisten hommat leikataan täkkiin jatkopala peiton toisesta päästä. Tai kannetaan valoa tupaan säkeillä. ;D

http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_asuminen.html#talotyyppi

Maksu kerätään yksinasuvilta opiskelijoilta ja pimeessä eläviltä köyhiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      75
      3327
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3013
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2912
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2718
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2588
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2560
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      54
      2349
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2221
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2108
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2092
    Aihe