Paras kaverini on kateellinen

JonnaMaaria

Olen kyllästynyt siihen, että paras kaverini tuntuu olevan kateellinen minulle. Hän tuntuu olevan kateellinen muillekin ystävilleen kaikesta positiivisesta.

Hänellä ei ole syytä olla mulle kade koska hän on kaunis, hoikka ja pitää ulkonäöstään huolta. Hän on sosiaalinen ja menestyy töissään. Hänellä pyörii komeita miehiä jatkuvasti ympärillä ja hän saa miehen kuin miehen. Itse olen ujompi enkä tottunut siihen että perässäni juoksisi lauma komeita miehiä. Olen kuitenkin nätti ja hoikka, mutta huomannut etteivät komeat miehet hakeudu seuraani kovin usein.

Mutta sitten kun kerrankin joku komistus huomaa minutkin, flirttailee ym, niin ystäväni ilmoittaa että hän on kiinnostunut samasta miehestä. Meillä on sopimus että jos molemmat olemme kiinnostuneita jostakusta, kumpikaan ei saa häntä. Itse annan hänen saada miehet jotka hänet haluavat, en tunge ystäväni "reviirille" tavoittelemaan samaa tyyppiä. Mutta kun minulla on vipinää, joka kerta ystäväni tunkee väliin ja ilmoittaa etten voi mennä juttelemaan koska hänkin haluaa saman, VAIKKA ystävälläni olisi 5 miehen numero jo taskussaan. Eli minä en saisi saada ketään!

Joku aika sitten olin pelaillut erään komistuksen kanssa pidemmän aikaa, ystäväni tiesi tämän miehen olevan "minun reviiriäni" mutta kun mies näki ystäväni ensimmäistä kertaa, tyyppi ei enää vilkaissutkaan minuun. Se otti koville koska olin hieman ihastunut häneen. Ystäväni mielestä minulla ei ollut mitään syytä olla mustasukkainen/suuttunut/kateellinen, koska mies oli vapaa ja sai siis flirttailla kenen kanssa huvittaa ja koska ystäväni "ei halunnut hänestä mitään vakavaa". Yritin keskustella asiasta ja kerroin asian ottavan minua päähän, mutta hän ei jaksanut koskaan selvittää asioita kunnolla, selitti vaan että ei tarvitse olla mustis.

Hetki sitten eräs komistus alkoi flirttailemaan kanssani. Tilanne on kutkuttava, sillä hän juoksi ennen ystäväni perässä, mutta nähtyään minut, ei ole vilkaissutkaan ystävääni. Ystäväni ihmettelee asiaa että kun mies ei enää tulekaan juttelemaan vaan kävelee ohi ja pysähtyy minun luonani. Että "on hassua miten mies ennen halusi hänet mutta nyt hän haluaakin minun seuraani." Minä esitän yllättynyttä ja ihmettelen, vaikka nautin joka hetkestä kun mies flirttailee kanssani ja pyytää tanssimaan. Kosto on suloinen, ajattelen. Kaiken kukkuraksi mies on alkanut ehdotella yökyliä, mitä hän ei ollut muka koskaan ystävälleni sanonut. Ystäväni kaiken lisäksi yrittää estää minua typerillä tekosyillä menemästä samoihin tilaisuuksiin, missä molemmat tiedämme miehen olevan. Kun kysyn ystävältäni, miksi häntä vaivaa se jos menen, ystäväni vetää teennäisen hölmistyneen ilmeen naamalleen ja väittää ettei hän ole kateellinen eikä häntä haittaa vaan että hän on iloinen puolestani. Hän ei tajua että näen hänen lävitseen ja hän on kaikkea muuta kuin iloinen.

Hän haluaa aina saada kaikkien komeiden miesten huomion, ja olen huomannut että hän ei osaa olla onnellinen puolestani, kun kyse on miehistä. Raivostuttavaa! Itse olen tukenut häntä ongelmissaan ja kommentoinut hänen ilojaan ja surujaan, mutta hän ei tee samaa minulle. Jos kerron hänelle jotain tästä miehestä tai jostain muusta komistuksesta, hän kuittaa asian olemalla hiljaa tai alkamalla jutella jotain ihan muuta. Onko tämä muka parhaan ystävän käytöstä?

Mitä minun pitäisi tehdä? Tiedän lukuisista yrityksistä etten saa puhuttua hänen kanssaan asioita selväksi sillä hän kiertää aiheet. Olen sanonut suoraan, mutta hän vain hiljenee eikä tule vastaan millään lailla. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

16

4100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :P

      Olen menettänyt useita ystäviä siksi että he ovat tulleet kateellisiksi minulle.

      • Uudet autot liikaa

        Sama ongelma täällä myös.
        Minun kohdalla asia on ilmennyt sikäli naurettavasti niin, että aina kun olen autoa vaihtanut uudempaan on se kaikkein katkerin kaveri hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Tähän mennessä jo kaksi ennen niin hyvää tyyppiä ovat kadonneet uusien autojeni käydessä liikaa heiden ylpeyden päälle.
        Aivan naurettavan lapsellista porukkaa nämä lapselloisen kateelliset piikittelijät.

        Tuntuu myös todella pahalta kun ei itse tunne minkäänlaista katkeruutta ketään kohtaan ja on aina ollut kaikkeen vähäänkin tyytyväinen. Siksi on niin vaikea ymmärtää heiden lapsentasoisia motiivejaan.

        Voimia!


      • 16v
        Uudet autot liikaa kirjoitti:

        Sama ongelma täällä myös.
        Minun kohdalla asia on ilmennyt sikäli naurettavasti niin, että aina kun olen autoa vaihtanut uudempaan on se kaikkein katkerin kaveri hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Tähän mennessä jo kaksi ennen niin hyvää tyyppiä ovat kadonneet uusien autojeni käydessä liikaa heiden ylpeyden päälle.
        Aivan naurettavan lapsellista porukkaa nämä lapselloisen kateelliset piikittelijät.

        Tuntuu myös todella pahalta kun ei itse tunne minkäänlaista katkeruutta ketään kohtaan ja on aina ollut kaikkeen vähäänkin tyytyväinen. Siksi on niin vaikea ymmärtää heiden lapsentasoisia motiivejaan.

        Voimia!

        Naurettavaa jos ovat 18 vuotiaita isoja miehiä ?!
        Autojahan ne vaan on ja joillekin erittäinkin välttämättömiä
        ,ei siinä mitään väärää ole jos omistaa minkä tahjansa auton.

        Mä en näe missään autossa selliasta, että mun pitäis olla kateellinen moisista vehkeistä, vaikka kaverini omistaisi 500 uusinta autoa, tai enemmän.


      • 16v
        16v kirjoitti:

        Naurettavaa jos ovat 18 vuotiaita isoja miehiä ?!
        Autojahan ne vaan on ja joillekin erittäinkin välttämättömiä
        ,ei siinä mitään väärää ole jos omistaa minkä tahjansa auton.

        Mä en näe missään autossa selliasta, että mun pitäis olla kateellinen moisista vehkeistä, vaikka kaverini omistaisi 500 uusinta autoa, tai enemmän.

        Niin ja en ole muutenkaan kade kenellekkään.


    • Make me wonder

      teistä on se kateellinen?

    • kokeenut

      Tuo viesti on kirjoitettu jo puoli vuotta sitten, mutta vastaan silti.

      Tällainen käytös on tyypillistä tytöille, ollaan kuin paita ja peppu ja kumpikin tietää täsmälleen kaikki toistensa asiat ja tekemiset.

      Tuollainen läheisriippuvuus on sairasta. Ohjeeni on hyvin yksinkertainen, eikä sitä ole vaikea toteuttaa: Hankkiudu eroon ystävästäsi. Jos arvostat omaa elämääs, niin tajuat ettei sitä voi jakaa kenenkään kaverin kanssa. Parhaat kokemukset ovat yksilöllisiä.

    • kuria vain!

      hän ole kateellinen vaan hän on narsistinen (en vielä sanonut täysin narsisti). Te ehkä katsotte häntä aina ylöspäin ja hän on tottunut saamaan vääränlaisesti aina kaiken huomion. Pitäkää joskus päänne tai kaatakaa juomat rinnuksiin jos ylittää rajoja..

    • Tsemp...

      Hei kuuleppas tyttönen. Sulla on varm.tosi vähä kavereita jos asetat ton parhaaksi. Lisäksi mieti vähä. Sähän puhut tavall.itsestäs. Näin se menee, sä oot siihen samastunu. Resepti: Hankit vain uusia kavereita lisää ja opit muutakin niiltä kuin kat.....

    • aikuinenainen66

      Unohda tommoinen pissis-kaveri...ja ota kenet haluat! Sinun elämä ja sinä päätät ketä tapailet..ei sun tarvi muutenkaan hyuudella kavwerilles kehen olet silmäs iskenyt...oikea kaveri kyllä ei sotkeudu toisen reviirilel ..

    • Ihmettelen25

      Kiva ystävyys teillä! SE näyttää perustuvan molemminpuoliseen kilpailuun miehistä ja toisen kadehtimiseen! Taidatte kumpikin omata huonon itsetunnon, kun peilaatte omaa arvoanne jokaisen kaksilahkeisen kautta.

    • Villi ja vitun vapaa

      Mullakin oli "paras kaveri", mutta pistin poikki kuun vaihteessa koska hän oli kateellinen kaikesta.. siis AIVAN kaikesta. Jos minulle sattui jotain hyvää, hän alkoi valittamaan ja mesessä keskustellessa jos kerron mitä mulle on käynyt(positiivisessa mielessä) hän laittaa pelkkiä suruhymiöitä yms. Lisäksi hän on kateellinen koska olen vähän alipainoinen (ei minusta ainakaan ole mukavaa kun luut näkyy selkeästi, murrosikä alkanut myöhässä) & ihan nätti, hän itse on hiukan ylipainoinen, pari kolme vuotta ikäistään nuoremman näköinen eikä katso minä näköisenä ulos lähtee. Ja sehän on hänen itsensä vika. Häpesin todella liikkua kanssaan julkisilla paikoilla.
      Ja muutenkin oli kauhea sika minua kohtaan. En jaksa kaikkea alkaa kertomaan mutta viimeisin kerta kun olin hänen kanssaan oli tälläinen:
      Ystäväni (olkoon vaikka Maria) soitti, ja kysyi voinko olla. Suostuin mutta huomasin bussin lähteneen 5min sitten eli jouduin odottamaan tunnin. No vähän vajaa tunnin päästä lähdin kävelemään pysäkille, mutta oli sunnuntai joten tajusin bussin lhteneen 15 min sitten... Kävelin 400m takaisin kotiin ja odotin puolisen tuntia ja lähdin sitten kävelemään taas pysäkille ja odottelin aikani ja ihmettelin kun ei bussia näkynyt. Katsoin sitten ja huomasin että bussi joka toinen tunti lähtee 20 yli ja joka toinen tasalta! Jouduin ulkona odottelemaan siis 40min koska en jaksanut kävellä takaisin kotiin.
      No bussi tuli ja soitin Marialle että lähtee tulemaan pysäkille vastaan (n. 5min kävelymatka) ja oma bussimatkani kesti n 10-15min. Keskustaan tultuani siinä odottelin eik Mariaa näy. Soitin 5min sen jälkeen kun tulin bussista ulos että mikä kestää. (huom, Marialle oli ollut 20min aikaa tulla)
      Syynä oli että etsi avaimia.. Oli ollut 3tuntia aikaa ja alkaa etsimään tavaroitaan vasta sitten kun oon jo melkein perillä.
      No lopulta odottelin kaveriani 35-40min kunnes hän tuli. Yhteensä odottelin lähes 4h ja kehtasikin olla niin välinpitämötön ja kaiken lisäksi kehtasi koko sen ajan kun olin sen ämmän kanssa kehua itseään!! Emmekä tehneet muuta kuin oltiin vaan ulkona seisottiin (paitsi ensin piti käydä tuhlaamassa Marian kaikki rahat rintsikoihin joita ei tarvitse ja sitten itkeä kun ei oo rahaa ja ilman rahaa ei mitään voi tehdä)... ONNELLINEN OLEN, EI TARVITSE KESTÄÄ ENÄÄ SITÄ:)!

    • bnmkbbb

      kuulostaa tutulta...olet luultavasti vielä aika nuoressa iässä ja tulet tapaamaan saman kaltaisia ystäviä vielä monta vuotta,joten sanon vaan kylmästi että karsi tuollaiset ystävät jos puhuminen ei auta!mielummin vähän tosi ystäviä kuin paljon ystäviä jotka eivät oikeasti ole ystäviä:)

    • t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      narsisti,,,,....

    • ramipussinen

      Kuule JonnaMaaria. Sinun pitäisi ottaa asia puheeksi kaveresi kanssa, jos se kerran noin paljon ärsyttää.

    • 22

      Kärsin pitkään samanlaisesta kaverista - käytös ei ole parantunut vuosien kuluessa eikä auta vaikka kuinka "pienennän " itseäni.

      Hyvä kysymys itselle on, että' miksi on sellaisen kaverin kanssa? On päivän selvää, että tuollaisen ihmisen läheltä' kannattaa lähteä viivana eikä taakseen vilkaista - miksi siis jää? Mitä saa siltä ihmiseltä? Mitä juuri tämä satuttava käytös merkitsee sinulle, miksi jatkuvasti valitset jäädä katsomaan sitä käytöstä?

      Omasta kokemuksestani voin kertoa, että tämä kaveri on valmis puukottamaan selkääni kun saa tilaisuuden, sen jouduin karvaasti kokemaan. Mutta - maailmassa on myös ihania ihmisiä, joista saa voimaa, jotka uskovat itseensä ja osaavat iloita toisen ilosta. Onneksi on näin :)

    • Loveksna

      Mene miehen luo, Vaikka ystävä estää! hän ei päätä, Ketä rakastat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe