Vajaa viikko reissuun

Migi76

Nyt alkaa jo kihelmöimään. Ensi maanantaina lähtö Ponta Delgadaan ja viikko kaukana näistä pakkasista. Siis talvi on ollut K A R M I V A, joten noin 17 asteen kaavailtu päivälämpötila tuntuu lähes helteeltä. Toivottavasti myös aurinkoa näkyy, sillä tähän aikaan vuodesta se lämmittää mukavasti. Viime vuonna oltiin Albufeirassa samaan aikaan ja oli jo lähes rantakelit.
Ja jos kanssamatkustajia on, niin koettakaahan kestää koneessa, meillä on 6 kk vauva mukana ensi matkallaan, joten pientä ääntä voi päästä :)

4

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskinpa on paikkaa Euroopassa, joka ei olisi säästynyt kuluvan talven epätavallisen rankoilta säiltä. Azoreilla vettä on tullut tuplasti keskivertolukemiin verrattuna. Lämpötilat ovat saattaneet olla asteen-pari keskimääräsitä alempia, mutta pahinta on ollut toinen toistaan seuraavat sateet. Mikään sade ei Azoreilla kestä pitkään, mutta saderintamia on tänä talvena vain saapunut toinen toisensa perään. Myös tuulet ovat olleet keskimääräistä voimakkaampia.

      Odottelemme kevään alkamista. Lämpötilat ovat tällä hetkellä luokkaa 16 C päivällä, yöllä 12-13 C. Joskus yö- ja päivälämpötilat eroavat vain yhden asteen. Viime päivinä ilman suhteellinen kosteus on ollut luokkaa 90 prosenttia.

      Albufeiran rantakelit maaliskuussa ovat tilapäisiä luonnonoikkuja, joista ei voi nauttia joka vuosi.

      • Migi76

        Oltiin viime viikko Sao Miguelilla ja palattiin eilen koti-Suomeen. Matka oli muuten ihan onnistunut, mutta säiden osalta oli aika hankalat kelit. Retkellä kaksoisjärville ja Fogolle emme nähneet kertakaikkiaan yhtään mitään sumun takia. Vettä tuli aika ajoin ja aurinkoisia päiviä oli tasan yksi - sen saimmekin vietettyä uima-altaalla, jonka äärellä tarkenee hyvin jos aurinko paistaa.
        Ruoka oli vaihtelevaa. Kävimme lukuisissa eri ravintoloissa Ponta Delgadassa, ja parhaat paikat löytyivät vanhan keskustan tuntumasta. Hinnat olivat kohdallaan eli mielestäni huomattavasti Suomea alhaisemmat - illallista ajatellen. Turisteja oli todella vähän - lähinnä pohjoismaalaisia.
        Vuokra-autolla olimme Furnasissa, jonka luonnon uima-allas oli hieno kokemus. Sää oli tosin silloinkin pilvinen ja ajoittain sateinen, mutta aina kun aurinko näyttäytyi niin oli mukavaa.
        Paikalliset ihmiset olivat reissun parasta antia. Todella ystävällisiä, puheliaita ja mukavia.


      • Azorfani
        Migi76 kirjoitti:

        Oltiin viime viikko Sao Miguelilla ja palattiin eilen koti-Suomeen. Matka oli muuten ihan onnistunut, mutta säiden osalta oli aika hankalat kelit. Retkellä kaksoisjärville ja Fogolle emme nähneet kertakaikkiaan yhtään mitään sumun takia. Vettä tuli aika ajoin ja aurinkoisia päiviä oli tasan yksi - sen saimmekin vietettyä uima-altaalla, jonka äärellä tarkenee hyvin jos aurinko paistaa.
        Ruoka oli vaihtelevaa. Kävimme lukuisissa eri ravintoloissa Ponta Delgadassa, ja parhaat paikat löytyivät vanhan keskustan tuntumasta. Hinnat olivat kohdallaan eli mielestäni huomattavasti Suomea alhaisemmat - illallista ajatellen. Turisteja oli todella vähän - lähinnä pohjoismaalaisia.
        Vuokra-autolla olimme Furnasissa, jonka luonnon uima-allas oli hieno kokemus. Sää oli tosin silloinkin pilvinen ja ajoittain sateinen, mutta aina kun aurinko näyttäytyi niin oli mukavaa.
        Paikalliset ihmiset olivat reissun parasta antia. Todella ystävällisiä, puheliaita ja mukavia.

        Bahia Palacessa on huoneissa pieni jääkaappi.Muutenkin ihana hotelli.


      • Azorfani
        Azorfani kirjoitti:

        Bahia Palacessa on huoneissa pieni jääkaappi.Muutenkin ihana hotelli.

        Sorry,tuli väärään ketjuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe