Kärsin lievästä virtsankarkailusta, eli joudun käyttämään päivittäin inkontinenssisuojia. Olen myös kokeillut kahtakin erilaista lääkettä vaivaan ilman suurempaa apua (tabletteina ja laastarina). Hiljattain hankin kuukupin ja kaksien viimeisten kuukautisten aikana olen käyttänyt sitä ja todennut hyväksi.
Viimeisten kuukautisen aikana yht´äkkiä havahduin ja huomasin, ettei ko. aikana ole karkaillut pisaraakaan. Ilmeisesti kuppi painaa virtsarakkoa niin, ettei virtsa pääse karkailemaan, mutta tuskin on hyväksi käyttää kuppia muulloin kuin kuukautisten aikana, vai mitä olette mieltä?
Inkontinenssi ja kuukuppi
1
1731
Vastaukset
- kupittelija kans
Todennäköisesti kuppi saattaa painaa virtsateitä jonkin verran, mut luulen että kuitenkin kyse on lantionpohjanlihaksien tunnistamisesta ja hallinnasta. Eli siis kun aloittaa kupin käytön, niin samalla "tiedostamattaan" treenaa näitä ns. ilolihaksia. Kupillahan pystyy ihan tietoisestikin treenaan, siis pitäis pystyä nostaan ja laskeen kuppia emättimessä pelkästään lihasten avulla. En ainakaan itse pysty sitä kovin paljoa liikuttaan, mutta ehkä vielä joskus...
Mulle ainakin synnytyksen jälkeen fysioterapeutti neuvoi juuri kupin käytön auttavan virtsankarkailuun. Tuli jostain silloin puheeksi nämä ainaiset hiivatulehdukset, joista en päässyt eroon päivittäisen inkontinenssi- ja pikkuhousunsuojien käytön aikana. Se kyllä kertoi mulle kupin terveydellisyydestä aika paljonkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983