Lesbo pettäjäpappi

AKSDKJHGASD

Seurakunnassamme on töissä eräs pappi, joka on viiden lapsen äiti ja avioliitossa. Tämä nainen on ollut mielestäni ihan asiansa osaava ja mukava pappi, lapsetkin tykkäävät. Taannoin sain selville monen mutkan kautta, että tämä naispappi seurustelee tahollaan toisen naisen kanssa, vaikka kotona odottavat mies ja viisi lasta.

Olen tosi järkyttynyt asiasta ja miettinyt, pitäisikö ottaa yhteyttä kirkkoherraan vai kehen. Koska maksan kirkollisveroa, minulla on mielestäni oikeus odottaa papilta edes jonkunlaista leveliä moraalin suhteen. Siitähän he meille seurakuntalaisillekin paasaavat. Olen puhunut asiasta jo perhekerhon äideille ja muillekin seurakuntalaisille, ja he ovat todella järkyttyneitä.

Homoja tulee jo ovista ja ikkunoista, mutta missä vaiheessa on tullut luvalliseksi solmia avioliiton ulkopuolisia suhteita avioliiton rinnalle?! Laihiallahan joku pappi sai potkut tuommoisesta sekoilusta. On se helkkari kumma, että naispappeuden vastustajia ym. pappeja, jotka pysyvät sanassa, potkitaan viroista pihalle. Mutta jos petät aviomiestäsi ja poikiesi isää julkisesti, niin mikäs siinä. Hieno homma!

18

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ee

      minkä sorttista seurustelu on, kun tuli monen mutkan kautta. Kuka on ollut näkemässä? Ettei ollut jokin harrastuspiiri tai ompeluseura?

      • Joku leveli!

        No en ole kuullut, että sänky on natissut. Mutta jos toinen osapuoli on asiasta kertonut yksityiskohtia myöten, niin tuskinpa kukaan tuommoista alkaa valehtelemaankaan. Eipä tulisi itselleni mieleenkään alkaa höpsimään, että minätyttö se seurustelen tuon meidän kirkkoherran kanssa! (Vaikka ihan hauskannäköinen mies onkin.) Kannattaa tosiaan miettiä kaksi kertaa, kenelle puhuu asioistaan. Mutta mä olen edelleenkin tosi pettynyt. Ei tässä voi kohta muuta kuin toivoa muslimien maihinnousua, niin saataisiin myös meidän kirkosta koottua porukka, jotka ovat sitoutuneet siihen, mitä Raamatussa sanotaan.

        Tuli vielä mieleen, että tässä nyt on lopputulos, kun homoseksuaalisuudesta on tullut liian avoin ja helppo tie kaikille. Ei riitä, että homoutta pelkästään harjoitetaan. Sen varjolla voi jättää perheitä, hommata rinnakkaissuhteita tai tehdä käytännössä mitä huvittaa. Tanssia alasti keskellä päivää vaahdossa vaikka Helsingin kadulla (vrt. pride). Voisinhan minäkin vaihtaa miestä kuin sukkaa ja seurustella eri miesten kanssa perheeni selän takana. Tosi rumaa hyväksi aviopuolison kiltteyttä ja rakkautta, ja käydä toisen naisen hameen alla tietäen, ettei se kiltti mies kuitenkaan jätä. Aivan sama, rikotko aviolupauksesi eri vai samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa! Kettu, että olen vihainen!


      • senkin pahvi
        Joku leveli! kirjoitti:

        No en ole kuullut, että sänky on natissut. Mutta jos toinen osapuoli on asiasta kertonut yksityiskohtia myöten, niin tuskinpa kukaan tuommoista alkaa valehtelemaankaan. Eipä tulisi itselleni mieleenkään alkaa höpsimään, että minätyttö se seurustelen tuon meidän kirkkoherran kanssa! (Vaikka ihan hauskannäköinen mies onkin.) Kannattaa tosiaan miettiä kaksi kertaa, kenelle puhuu asioistaan. Mutta mä olen edelleenkin tosi pettynyt. Ei tässä voi kohta muuta kuin toivoa muslimien maihinnousua, niin saataisiin myös meidän kirkosta koottua porukka, jotka ovat sitoutuneet siihen, mitä Raamatussa sanotaan.

        Tuli vielä mieleen, että tässä nyt on lopputulos, kun homoseksuaalisuudesta on tullut liian avoin ja helppo tie kaikille. Ei riitä, että homoutta pelkästään harjoitetaan. Sen varjolla voi jättää perheitä, hommata rinnakkaissuhteita tai tehdä käytännössä mitä huvittaa. Tanssia alasti keskellä päivää vaahdossa vaikka Helsingin kadulla (vrt. pride). Voisinhan minäkin vaihtaa miestä kuin sukkaa ja seurustella eri miesten kanssa perheeni selän takana. Tosi rumaa hyväksi aviopuolison kiltteyttä ja rakkautta, ja käydä toisen naisen hameen alla tietäen, ettei se kiltti mies kuitenkaan jätä. Aivan sama, rikotko aviolupauksesi eri vai samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa! Kettu, että olen vihainen!

        Mitä tämä asia sulle kuuluu? Unohda koko juttu ja keskity omaan sänky/perhe-elämääs. P.s. tarttisit todisteita


      • ,,,,,,,,,,,,
        senkin pahvi kirjoitti:

        Mitä tämä asia sulle kuuluu? Unohda koko juttu ja keskity omaan sänky/perhe-elämääs. P.s. tarttisit todisteita

        Kyllä se kuuluu! Jos minä maksan kirkollisveroa, niin minä oletan, että kirkko toimii edes omien periaatteidensa suuntaan. Mä olen niin hermostunut tuon seurakuntamme naispapin sekoilusta (tajuatko, viiden lapsen naimisissa oleva äiti pettää miestänsä naisen kanssa), että aion ottaa lähipäivinä parin ystäväni kanssa yhteyttä kirkkoherraan ja kertoa niistä luotettavista tietolähteistä, joita en tietenkään nyt paljasta. Eihän tuommoista luuseria poisteta työpaikaltaan kuitenkaan, mutta jospa tuosta saataisiin aikaan edes rakentava keskustelu!


      • Suurin on rakkaus
        ,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Kyllä se kuuluu! Jos minä maksan kirkollisveroa, niin minä oletan, että kirkko toimii edes omien periaatteidensa suuntaan. Mä olen niin hermostunut tuon seurakuntamme naispapin sekoilusta (tajuatko, viiden lapsen naimisissa oleva äiti pettää miestänsä naisen kanssa), että aion ottaa lähipäivinä parin ystäväni kanssa yhteyttä kirkkoherraan ja kertoa niistä luotettavista tietolähteistä, joita en tietenkään nyt paljasta. Eihän tuommoista luuseria poisteta työpaikaltaan kuitenkaan, mutta jospa tuosta saataisiin aikaan edes rakentava keskustelu!

        En lähtisi nostamaan meteliä asiasta. Voi olla, että kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen. Monet biseksuaalin kanssa naimisissa olevat eivät pidä sitä pettämisenä, jos puolisolla on suhde saman sukupuolen kanssa. Se millaista läheisyyttä suhteeseen liittyy, ei kuulu ulkopuolisille.

        Jos seurakuntalaiset painostavat naisen eroamaan miehestään, niin sillä voi saada paljon pahaa aikaan. Erityisesti ajattelen nyt perheen lapsia, joiden ei mielestäni tarvitsisi joutua selittelemään kavereilleen äitinsä yksityisasioita.

        En ole biseksuaali, eikä minulla ole hajuakaan, miten biseksuaalin pitäisi kristittynä elää. Jos nainen on ammatiltaan pappi, kyllä hän varmasti on asiassa oman kamppailunsa käynyt ja omat rukousvastauksensa saanut. Jätä asia rukouksessa Jumalalle. Jumala antakoon sinulle rauhan!


      • Joku leveli
        Suurin on rakkaus kirjoitti:

        En lähtisi nostamaan meteliä asiasta. Voi olla, että kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen. Monet biseksuaalin kanssa naimisissa olevat eivät pidä sitä pettämisenä, jos puolisolla on suhde saman sukupuolen kanssa. Se millaista läheisyyttä suhteeseen liittyy, ei kuulu ulkopuolisille.

        Jos seurakuntalaiset painostavat naisen eroamaan miehestään, niin sillä voi saada paljon pahaa aikaan. Erityisesti ajattelen nyt perheen lapsia, joiden ei mielestäni tarvitsisi joutua selittelemään kavereilleen äitinsä yksityisasioita.

        En ole biseksuaali, eikä minulla ole hajuakaan, miten biseksuaalin pitäisi kristittynä elää. Jos nainen on ammatiltaan pappi, kyllä hän varmasti on asiassa oman kamppailunsa käynyt ja omat rukousvastauksensa saanut. Jätä asia rukouksessa Jumalalle. Jumala antakoon sinulle rauhan!

        Kiitos. Rauhaa todella tarvitsen. Oma elämäkin on menossa hyvää vauhtia päin helvettiä, kun en tiedä tulevasta syksystä, vaikka kuinka pitäisi. Ehkä on oikeasti keskityttävä omiin asioihin ja rukoilla, että Jumala antaisi perheellemme voimia kestää tätä epävarmuutta, jota on nyt monella elämän alueella. Ja lapsillehan se on kamalaa, jos menen lässyttämään heidän äitinsä asioita eteenpäin. Täytyy vaan olla kiitollinen, että omassa elämässä se parisuhde on kunnossa, vaikka muu ei olekaan. Ja se alkaa vähitellen säteillä myös perheen välisiin suhteisiin.

        Siunauksin Se ärsyttävä muiden asioista murehtija, joka on murtumaisillaan oman taakan alle.


      • Suurin on rakkaus
        Joku leveli kirjoitti:

        Kiitos. Rauhaa todella tarvitsen. Oma elämäkin on menossa hyvää vauhtia päin helvettiä, kun en tiedä tulevasta syksystä, vaikka kuinka pitäisi. Ehkä on oikeasti keskityttävä omiin asioihin ja rukoilla, että Jumala antaisi perheellemme voimia kestää tätä epävarmuutta, jota on nyt monella elämän alueella. Ja lapsillehan se on kamalaa, jos menen lässyttämään heidän äitinsä asioita eteenpäin. Täytyy vaan olla kiitollinen, että omassa elämässä se parisuhde on kunnossa, vaikka muu ei olekaan. Ja se alkaa vähitellen säteillä myös perheen välisiin suhteisiin.

        Siunauksin Se ärsyttävä muiden asioista murehtija, joka on murtumaisillaan oman taakan alle.

        Kiitollisuus on hyvä lähtökohta ja se todella säteilee. Siunausta sinulle ja perheellesi! Ja keväistä iloa - epävarmuudesta huolimatta. Voit luottaa, että Jumala kääntää kaiken vielä hyväksi.


      • Mieti kaksi kertaa
        Joku leveli kirjoitti:

        Kiitos. Rauhaa todella tarvitsen. Oma elämäkin on menossa hyvää vauhtia päin helvettiä, kun en tiedä tulevasta syksystä, vaikka kuinka pitäisi. Ehkä on oikeasti keskityttävä omiin asioihin ja rukoilla, että Jumala antaisi perheellemme voimia kestää tätä epävarmuutta, jota on nyt monella elämän alueella. Ja lapsillehan se on kamalaa, jos menen lässyttämään heidän äitinsä asioita eteenpäin. Täytyy vaan olla kiitollinen, että omassa elämässä se parisuhde on kunnossa, vaikka muu ei olekaan. Ja se alkaa vähitellen säteillä myös perheen välisiin suhteisiin.

        Siunauksin Se ärsyttävä muiden asioista murehtija, joka on murtumaisillaan oman taakan alle.

        Tällä kyseisellä papilla saattaa olla identtinen kaksoissisar ja siitä on tullut väärinkäsitys.


      • infopiste
        ,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Kyllä se kuuluu! Jos minä maksan kirkollisveroa, niin minä oletan, että kirkko toimii edes omien periaatteidensa suuntaan. Mä olen niin hermostunut tuon seurakuntamme naispapin sekoilusta (tajuatko, viiden lapsen naimisissa oleva äiti pettää miestänsä naisen kanssa), että aion ottaa lähipäivinä parin ystäväni kanssa yhteyttä kirkkoherraan ja kertoa niistä luotettavista tietolähteistä, joita en tietenkään nyt paljasta. Eihän tuommoista luuseria poisteta työpaikaltaan kuitenkaan, mutta jospa tuosta saataisiin aikaan edes rakentava keskustelu!

        Oletko tullut tutkiskelleeksi omaa reaktiotasi ja tunne-elämääsi, tämän 'moraalisesti järkytävän jutun' tiimoilta?
        Kysy itseltäsi, minkä takia oikeasti sinä olet reagoinut noin voimakkaasti.
        Kysy itseltäsi, missä kehon osassa tämä tunne tuntuu ja millainen se on.
        Mikä on todellinen syy, mitä siis kirkollisvero tai lapset ei ole.

        Vahvojen reaktioiden takana on ainakin itselläni ollut tosi monesti PELKO.
        Esim. pelko eli AAVISTUS siitä, että itselläni on jotakin samansuuntaista, mitä en halua itsessäni tunnustaa olevan, jotakin sellaista mistä olen antanut muiden ("auktoriteettien" esim. vanhemmat) itselleni kertoa, että kun se piirre/ominaisuus minussa on, en ole hyväksytty ja rakastettu heidän taholtaan ja sitä kautta muidenkaan taholta.
        Ylpeydenkin takana voi olla pelko; en uskalla pyytää apua, tunnustaa heikkouttani, olen kokenut niin monta kertaa hylätyksitulemista, etten anna siihen enää mahdollisuutta jne.

        Vahvan reaktion takana voi olla myös KATEUS. Tämä toinen ihminen elää omana itsenään, rohkeasti sellaisena kuin on, mitä minä en omassa elämässäni uskalla, siksi olen ÄRSYYNTYNYT ja/tai VIHAINEN tälle lähimmäiselleni. Myös se toisessa ärsyttää, mitä on itsessäni "piilossa".
        Esim. oma elämäni on tullut siihen pisteeseen, että muutos olisi pitkällä tähtäimellä kaikkien parhaaksi, mutten uskalla tehdä ratkaisua.
        Monesti esim. juuri lasten takia pariskunta kitkuttaa avioliitossa (tai siis nykyään myös muita parisuhteiden muotoja) eli menevät lasten taakse piiloon, kun eivät uskalla tehdä ratkaisua.
        Minulla on se käsitys, että lapset kyllä aistivat perheen ilmapiirin ja tällaisesta toimimattomasta rakkaudettomasta liitosta saavat omaan elämäänsä tomimattoman rakkaudettoman ihmissuhdemallin, kuinka suu puhuu yhtä ja toiminta on toista taikka kuinka itseä ja lähimmäisiä saa kohdella. Niin, nyt en kuitenkaan mitenkään tarkoita, että itse olisit miettimässä perhe-elämään samanlaista ratkaisua kuin mitä oletat olevan tällä papilla.

        Kaikenkaikkiaan on kuitenkin mielenkiintoista, miten HETEROKSI ITSENSÄ luokittelevat kuluttuvat mielettömän määrän aikaa ja energiaa mielikuvitukseen siitä, mitä homoseksuaalit tai bi-seksuaalit puuhaavat ns. sängyssä, kenen kanssa ja miten usein. Siitä puhe mistä puute?

        Homoseksuaalit tuntevat sukupuolista kiihottuneisuutta ja vetoa seksiin oman sukupuolen edustajan kanssa (pareina mies-mies tai nais-nais), kun taas biseksuaalit tuntevat näin ns. kumpaankin sukupuoleen.
        Biseksuaalisuus ei sinällään tarkoita moniavioisuutta tai pettämistä, vaan että ihminen tuntee vetoa ihmiseen riippumatta sukupuolesta, ihmisen muut ominaisuudet ratkaissevat.
        Homoseksuaalisuuskaan ei ole synonyymi moniavioisuudelle tai syrjähypyille. Stereotyyppinen kuva homosta monesti on naismainen kimittävä käsilaukkua heiluttava mies, joka panee kaikkea mikä liikkuu ja biseksuaalista, että tämä harrastaa pettämistä ja ryhmäseksiä. Hohhoijaa.

        Itse olen sitä mieltä, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi eli on eriasteisia trans- ja inter-sukupuolisia ihmisiä sukupuolittamisen janan ääripäiden (mies tai nainen) välillä.
        Ja tästä seuraa, että on olemassa myös esim. trans-seksuaalisia eli he kiihottuvat ja haluavat seksiä trans-ihmisen kanssa, he itse voivat olla mitä sukupuolta tahansa.
        (vanha termi trans-seksuaali tarkoitti nykyistä trans-sukupuolista henkilöä, winkwink).

        Kevään jatkoa ja Korkeimman siunausta.


    • Mies vailla Uskoa

      hän saarnaa: Tee niin kuin minä sanon, älä tee niin kuin minä teen, sillä olenhan vain vajavainen ihminen!

      Seurakunnassanne on aivan ihanan hyvä Pappi!

      • ououou

        Saatatkin itsesi hyvään valoon kun lähdet soittelemaan tästä *reps* :D

        Mikä asiayhteys tuolla asialla lesbopappi -- kirkollisvero on?? I just don't get it ...


    • pppppppppp

      No mutta... ehkä ei kannata lähteä ilmoittelemaan, koska: a) Et ole täysin varma asiasta kuitenkaan, eikä sulla ole vedenpitäviä todisteita. Mitä jos kyseessä on sittenkin väärinkäsitys, ja sinä olet levitellyt juttua ja mustannut tämän papin mainetta? b) Jos Jumala on olemassa, niin eiköhän hän tiedä, kuka elää "oikein" ja kuka "väärin", kuka on syntinen ja kuka synnitön. Jumala tuomitsee, ei ihminen.
      c) Lapset voivat joutua kärsimään, jos tulee ero.

      • -------

        Niin ja tärkein: Eikö ole parasta, että elät itse kuten parhaaksi katsot ja näet että on oikein, mutta et puuttuisi muiden asioihin. Mikä sinä olet sanomaan, mikä on itse kullekin paras tapa elää? Ja painotan vielä sitä, että et välttämättä edes ole varma tämän papin yksityiselämästä. Luulet vain tietäväsi jotain.


    • justiiinsa..

      Vaikka kyseessä on kirkko,jolla on muutenkin ihan omat ymmärryksensä Suomen laista,niin lähtökohta on kuitenkin se että työnantaja EI saa puuttua työntekijöiden yksityiselämään. Eli siitä ei ole mitään muuta kuin haittaa että puhut ympäriinsä asioita,joista et edes voi tietää.
      Mieti omalle kohdallesi jos joku alkaisi huutelemaan sinun elämääsi liittyviä huhuja ympäri kyliä ja jopa esimiehellesi,vain sen takia että he ovat moraalisesti järkyttyneitä.

      Järki käteen aikuinen ihminen!

      • Rohkeasti homo
        kolipakteeri kirjoitti:

        onneksi on oikeitakin seurakuntia olemassa.

        http://www.tv7.fi/vod/player.html?file=sytkari-028-w.MP4&dir=sytkari


        http://www.youtube.com/watch?v=s5L3HyhOc7c&feature=rela ted


        http://www.youtube.com/watch?v=yDTP-ylG8vg&feature=rela ted

        Oh Dear, Really Queer eli TOSI HOMO tämä kolipakteeri, joka tällä
        homoseksuaalisten uskovaisten palstalla eli
        keskustelupalstalla, jolla HOMOT pohtivat OMAA HOMON uskonelämäänsä,
        likaa omaa pesäänsä eli käsitystä homoseksuaalisesta ihmisestä Jumalalle rakkaana luotuna.
        Tämäkään erikoistapaukseksi itseään kuvitteleva ei ole ainoa lajissaan,
        olemme saaneet ihmiskunnan lähihistorian aikana tutustua kaikenlaisiin itsensäkieltäjiin,
        jotka yrittävät kitkeä homoseksuaalisuuden itsestään kitkemällä ja kieltämällä se muista.
        Voi voi ressukkaa.


      • Itsekin pappi
        Rohkeasti homo kirjoitti:

        Oh Dear, Really Queer eli TOSI HOMO tämä kolipakteeri, joka tällä
        homoseksuaalisten uskovaisten palstalla eli
        keskustelupalstalla, jolla HOMOT pohtivat OMAA HOMON uskonelämäänsä,
        likaa omaa pesäänsä eli käsitystä homoseksuaalisesta ihmisestä Jumalalle rakkaana luotuna.
        Tämäkään erikoistapaukseksi itseään kuvitteleva ei ole ainoa lajissaan,
        olemme saaneet ihmiskunnan lähihistorian aikana tutustua kaikenlaisiin itsensäkieltäjiin,
        jotka yrittävät kitkeä homoseksuaalisuuden itsestään kitkemällä ja kieltämällä se muista.
        Voi voi ressukkaa.

        Itse olen töissä seurakunnassa ja välillä kyllä liikkuu papeista aivan täysin perättömiä huhuja. Muistan jo opiskeluajoilta, että olin kaveri yhden naisen kanssa (olen siis sinkku mies), joka seurusteli ja meni myöhemmin naimisiin - sen vuoksi, että näin tätä naista melkein päivittäin ja rukoilimme yhdessä, ihmiset epäilivät ja juoruilivat jotain salasuhdeteoriaa.. joka vieläpä oli myös täysin perätön!

        Totta kait toivoisi, että voisi elää täydellisenä ihmisenä maailmassa ja täydellistä elämää. Mutta vaikka on kuin pappisvihkimyksen saanut, niin minulta ainakin tulee joskus lipsautettuja pahoja sanoja joistain ihmisistä, tai arvosteltua heitä tai olen joskus turhautunut työhöni. Ja jos kaikesta tästä on aina menossa valitus piispalle tai kirkkoherralle, niin kyllä elämästä tulee työn ja seurakuntalaisten takia täyttä helvettiä.

        Henkilökohtaisesti en voi ymmärtää kyllä tuota naispappia kovinkaan hyvin. Minusta hän on tehnyt valintansa, kun on ottanut miehen ja saanut lapsia. Siitä huolimatta jos aletaan rimaa nostamaan papiston suhteen niin mä luulen, ettei meidän kirkossamme voisi olla yhtäkään pappia. Ehkä ne kaikki eivät ole tehneet huorin, mutta jotain syntiä varmasti ovat tehneet elämänsä ja työuransa aikana. Itse ehkä ehdottaisin ennemmin, että kysyt papilta itseltään sitä asiaa, jos se todella on niin suuri asia sinun elämällesi.

        Itse olen kuullut ihmisten synnintunnustuksia ja aluksi olin aivan älyttömän järkyttynyt, kun tajusin, mitä tavallisten ihmisten elämässä kulissien takana tapahtuu. Se oli jotain aivan kamalaa, pahempaa kuin olisin osannut kuvitella. Ihmiset, jotka vaikuttivat niin pyhiltä ja uskovilta, tekivät salaa vaikka mitä ällöttävää touhua. Sen vuoksi mä en todellakaan ole tuomitsemassa edes tuota naispappia, mutta muistan mielelläni rukouksin, että Pyhä Henki voisi vapauttaa hänet ja avata hänen omat silmänsä näkemään.


    • ester36

      haloo!!!!jos uskovainen on noin suvaitsematon ihmistä,lähimmäistä kohtaan kuin sä,oot silloin tekohurskas ihminen,kaukana" oikeasta" uskovaisesta,sallivsta ihmisestä!onko susta väärin RAKASTAA toista ihmistä vaikka se ihminen on samaa sukupuolta!?mikä voi siinä olla väärää!?jos kysymys olis toisen vahingoittamisesta tai jostain lapsen hyväksikäytöstä niin sitä ei kukaan hyvällä katso,mut tämmoista sun kaltasta rakkauden kieltämistä ei mun järki ymmärrä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe