HÄPEÄ

LÄSKILÄSKILÄSKI!90

voi kuinka vihaan itseäni! Sairastin nelisen vuotta anoreksiaa, jonka jälkeen pari vuotta bediä.. söin koko ajan. Ja NYT... vieläkin mulla on bed. Tuntuu kuitenkin että olen vajoamassa niihin anoreksia aikoihini, kaipaan niitä, vaikka pelkäänkin paljon. Mutta parempi se on kuin tämä! En tajua miten olen tullut tähän kuntoon, vaikka alipainon rajoilla vieläkin. Vihaan itseäni, Eikö mulla ole enää mitään kuria!
Tiedän että pystyn alkaa laihduttamaan entisillä konsteilla nopein tuloksin, mutta en tiedä uskallanko.
Eniten Minua häiritsee tämä HÄPEÄ! Välttelen ihmisä, poikaystävääni tämän syömisen ja läskieni takia. Haluan olla vain yksin kotona. En todellakaan halua kertoa bedistäni poikaystävälle, mutta en jaksa tätä salailua ja valheita ja välttelyä! Hän on huomannut oudon käytökseni! Jos hänelle kerron häiriöstäni, mun ON pakko laihtua anoreksia lukemiin, PAKKO! En voi muuten kertoa hänelle! En kestä!

4

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afgp

Kerroin mun poikaystävälle bedistäni ja hän otti sen yllättävän hyvin. Ongelmat helpottuivat vähän ja ahminta harveni.
      Alussa halusin takaisin anoreksian aikaisiin mittoihin, mutta en enää. Olen kauniimpi näin.

• JKal

Terve sulle =)

Ehdotan että kerrot asiasta poikaystävällesi sopivan tilaisuuden tullen. Olen varma, ettei hän tuomitse sinua mitenkään, vaan haluaa olla tukenasi mahdollisimman paljon. Näin pojan näkökulmasta voin ainakin omasta puolestani sanoa, että jos tyttöystävä kertoisi minulle tällaisesta ongelmasta, olisin tavattoman iloinen siitä, että hän uskoutui minulle tällaisessa asiassa. Haluaisin tietysti olla tukena niin paljon kuin voin.

Ja anorektiset mitat... annan vinkin: unohda ne. Keskity olemaan onnellinen normaalipainoisena. Minua ainakin miellyttää enemmän normaalikokoinen tytteli, kuin kasa luuta ja nahkaa, jota täytyy varoa, ettei mene rikki kun vähän koskettaa =P Uskon useimpien olevan kanssani samaa mieltä.

Tiedän, että itsensä häpeämisestä ei ole helppoa päästä irti, ja puhun nyt kokemuksesta. Suosittelen kuitenkin yrittämään. Kysy vaikka itseltäsi, haluatko elää ruoan ja peilin vankina koko elämäsi, vai nauttia täysin rinnoin jokaisesta päivästä. Askel kerrallaan pääset kyllä tavoitteeseesi.

Tsemppiä!

• ................

kerroin poiskaystävälleni syömishäiriöstäni, hän jätti minut. Onko tämä vaan oikein?? tiedän kyllä ettei kukaan kestä minua näin, mutta tuntuu niin pahalta! En kai vaan voi elää suhteessa. Mutta yksin en näe mitään syytä elää, nyt pystyn vajoamaan siihen anoreksiaani rauhassa

• ................ kirjoitti:

kerroin poiskaystävälleni syömishäiriöstäni, hän jätti minut. Onko tämä vaan oikein?? tiedän kyllä ettei kukaan kestä minua näin, mutta tuntuu niin pahalta! En kai vaan voi elää suhteessa. Mutta yksin en näe mitään syytä elää, nyt pystyn vajoamaan siihen anoreksiaani rauhassa

kakempi homma että toinen lähti. ÄLÄ vajoa jos vaan suinkin voit. Helppohan se on sanoa, en minäkään voi olla ahmimatta vaikka kuka käskis, mutta jos sinä voit yhtään säädellä sitä suuntaa mihin tilasi on menossa, ja oot nytkin ali/normaalipainon rajoilla, niin parempi ois ettet päästä painoa siitä alaspäin. Tiiän että näät ittes lihavana ja varmaan rumana, mutta koita muistaa että muu maailma ei nää. Ja muuten siitä vielä, että se kaveri lähti: se ei lähteny sua vaan sun sairautta karkuun. Se on tapahtunu mulle miljoona kertaa ja tiiän että tuo tieto ei lohuta yhtään, mutta jonain päivänä saatat nähdä eron. Tuntuuko mun teksti pahalta? Sorry jos niin, haluaisin kovasti olla sulle kaverina ettet ainakaan yksin joutuis nyt tässä suossa rämpimään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8450
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2358
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2192
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1748
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1707
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      37
      1700
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    8. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      18
      1052
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    Aihe