Mistä löytyy Siberia ja Tamina tomaattien siemeniä...?

IL POMODORO

Nämä lajikkeet ovat kuulemma hyvin aikaisia ja myös kylmänkestäviä... Ikäänkuin pohjolan oloihin koulittuja. Pitäneekö paikkansa ? Olen kysellyt siemeniä siemenliikkeistä, mutta ei niitä löydy. Tiedätkö sinä mistä voisin ostaa Siberian ja Taminan siemeniä. Entäpä tunnetko tai tiedätkö muita sellaisia tomaattilajikkeita, jotka ehtivät kypsäksi ennen syksyä... Ai niin, minä aion kasvattaa tomaattini ulkosalla talon eteläseinustalla, en siin kasvihuoneessa.
Tiedoista/vinkeistä kiitollinen.

8

3382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomatos

      http://www.thompson-morgan.com/seeds1/product/506/1.html

      Kokemuksia ei ole, mutta uskon, että mikä tahansa tomaatti, joka valmistuu nopeasti, onnistuu, jos kesä on suotuisa.
      Minä meinaan kokeilla tomaatinkasvatusta parvekkeella: jos luvataan hallaa tai nuonoja kelejä, nostan ämpärit sisälle. Ja lisävaloa löytyy tarvittaessa...

    • sib

      maatiainen on siemenkauppa, josta voit tilata siberia-lajiketta.

    • stevia

      Out door girl - niminen tomsku on kans hyvä ulkona kasvatettava tomaatti, löytyy mm. Hyötykasviyhdistykseltä.

      • fdast

        Ostin messuilta noita kumpaakin.

        Yllä jo mainittukin.

        Isoäidin kasvit, maatiainen ja hyötykasviyhdistys taisivat olla paikkoja joista ne ostin. Ovat muuten jo taimivaiheessa;)


    • UGALAPUKALÄÄR

      TÄMÄ ON TERAPEUTTINEN HARRASTUS..:-)

      • UGALAPUKALÄÄR

        SORRY ! KAIKKI NIMIMERKIT OLI VARATTUJA JA SIKSI KOKEILIN JOTAIN "EI VARATTUA" ...JOO KOKEILKAAS HUNDREDS AND THOUSANDS TOMAATTIA - HYÖTYKASVIYHDISTYKSELTÄ SAA SIEMENIÄ JA VARMAAN TAIMIAKIN JOHONKIN AIKAAN .TULOKAS ON NIITTÄNYT KIITOSTA SIIHEN MALLIIN ETTÄ NYT OLI PAKKO ALKAA TESTAAMAAN . :-)


    • 7-8 viikkoa sisällä

      Alkaa olla jo myöhä kasvattaa taimia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1763
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1441
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      889
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      225
      852
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe