Minolta AF 50 F1.7 A200 kameraan

sadfsdee

Niin miten tämä nyt menee, onko tuo Minolta AF 50 F1.7 nyt 50 millinen vai 70 millinen Sony A200 kamerassa?

7

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pajottaja

      Pysyy 50mm, mutta kuvakulmaltaan vastaa 75mm kinokoossa. Oliko apua vai sekoittiko enemmän.

      • sadfsdee

        Niin kun en noista oikein itse tiedä mikä mitäkin tarkoittaa.

        ELi suomeksi sanottuna mitä tuo sanomasi meinaa? Sitä että etsimestä katsottuna näyttää samalta kuin olisi tuo sonyn kittilinssin zoomaus täysillä?


      • EAH11
        sadfsdee kirjoitti:

        Niin kun en noista oikein itse tiedä mikä mitäkin tarkoittaa.

        ELi suomeksi sanottuna mitä tuo sanomasi meinaa? Sitä että etsimestä katsottuna näyttää samalta kuin olisi tuo sonyn kittilinssin zoomaus täysillä?

        osta pois, sen parempaa lasia et löydä mistään niin halvalla kuin se minoltan 50mm f1.7 piirtää tosi hienosti. Vastaa siis croppi runkoisessa n.70mm.


      • croppikerroin
        sadfsdee kirjoitti:

        Niin kun en noista oikein itse tiedä mikä mitäkin tarkoittaa.

        ELi suomeksi sanottuna mitä tuo sanomasi meinaa? Sitä että etsimestä katsottuna näyttää samalta kuin olisi tuo sonyn kittilinssin zoomaus täysillä?

        Objektiivi on oikeasti 50 mm ja max. valovoima f/1,7.

        Mutta A200 kenno on pienempi kuin kinofilmiruutu ja rajaa objektiivin piirtämästä kuvasta reunat pois. Luonnollisesti kameran etsinkin on muokattu esittämään ainoastaan se osa kuvasta, joka tallentuu.

        Kun A200 varustetaan 50 mm objektiivilla, kuvakulma (siis kuin paljon tavaraa kuvaan sopii joltain tietyltä etäisyydeltä kuvattaessa) on tästä rajauksesta johtuen sama kuin käytettäessä polttoväliltään puolet pidempää eli 75 mm objektiivia KINOkamerassa (tai ns. täysikennoisessa digissä).

        Mutta kittiobjektiiviin verrattuna 50 mm antaa saman kuvakulman kuin kitti zoomattuna 50 millimetriin. Ja molemmat siis vastaavat 75 mm objektiivilla varustettua kinokameraa.


      • 35
        croppikerroin kirjoitti:

        Objektiivi on oikeasti 50 mm ja max. valovoima f/1,7.

        Mutta A200 kenno on pienempi kuin kinofilmiruutu ja rajaa objektiivin piirtämästä kuvasta reunat pois. Luonnollisesti kameran etsinkin on muokattu esittämään ainoastaan se osa kuvasta, joka tallentuu.

        Kun A200 varustetaan 50 mm objektiivilla, kuvakulma (siis kuin paljon tavaraa kuvaan sopii joltain tietyltä etäisyydeltä kuvattaessa) on tästä rajauksesta johtuen sama kuin käytettäessä polttoväliltään puolet pidempää eli 75 mm objektiivia KINOkamerassa (tai ns. täysikennoisessa digissä).

        Mutta kittiobjektiiviin verrattuna 50 mm antaa saman kuvakulman kuin kitti zoomattuna 50 millimetriin. Ja molemmat siis vastaavat 75 mm objektiivilla varustettua kinokameraa.

        myös kroppirunkoihin

        täyskennosia on vain a850 ja a900 ja niihin sulla ei kuitenkaan ole varaa

        f1.7 on ihan hauska kapeaan tarkennusalueeseen , himmennettynä terävyys / kontrasti paranee mutta hiukan tuhruisuus häiritsee jos vertaa vaikka loistavaan minoltan 24mm/f2.8 runkotulppaan. Kuitenkin kätevän kokoinen ja nopea lasi . Noita on ebayssa tarjolla tällä hetkellä sumeesti


      • aasdccds

        jos siis ostaa uutena vaikka sonyn 50mm, onko siinä sillon sama polttoväli kun tossa minoltassa oikeastikin eikä vaan numeroina?


      • croppi ei vaikuta
        aasdccds kirjoitti:

        jos siis ostaa uutena vaikka sonyn 50mm, onko siinä sillon sama polttoväli kun tossa minoltassa oikeastikin eikä vaan numeroina?

        Järkkäriobjektiivien millit ovat aina todellisia ja on kuvaajan päänsärky miettiä, miten mahd. croppi vaikuttaa kuvakulmaan / "efektiivisiin" milleihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe