äänittäminen

juntii

Miten voin äänittää tietokoneella musiikkia. Eli jos menen nettiradioon ja sieltä tulee hyvä kappale niin miten voin äänittää sen tietokoneelle ilman että pitäisi pistää kaiuttimen eteen mikrofoni ja saada paska äänenlaatu aikaseksi. Eli pitäisi saada äänitetty jotenkin tietokoneenkautta ilman mitään virityksiä... onko se mahdollista?

13

1475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • juntii

        trakotuis ois äänittää esim nettiradiolähetyksestä joku kappale ilman että pistää jmikrofonin kaiuttimen eteen. Eli pitäis saada ilman tollasii virityksii äänitetty


      • juntii kirjoitti:

        trakotuis ois äänittää esim nettiradiolähetyksestä joku kappale ilman että pistää jmikrofonin kaiuttimen eteen. Eli pitäis saada ilman tollasii virityksii äänitetty

        Oletko tyhmä vai teeskenteletkö?


      • tuosta...
        juntii kirjoitti:

        trakotuis ois äänittää esim nettiradiolähetyksestä joku kappale ilman että pistää jmikrofonin kaiuttimen eteen. Eli pitäis saada ilman tollasii virityksii äänitetty

        tule tarpeeksi mölinätä.
        http://www.download.fi/audio_video/mediasoittimet/screamer_radio.cfm
        Sinne saa kyllä suomalaisiakin asemia soimaan, mutta vaatii joskus aikalailla työtä.


      • netistä löytyi

      • srytjstyrt
        juntii kirjoitti:

        trakotuis ois äänittää esim nettiradiolähetyksestä joku kappale ilman että pistää jmikrofonin kaiuttimen eteen. Eli pitäis saada ilman tollasii virityksii äänitetty

        Laita nettiradio päälle ja Audacity naohottamaan? Siinä on äänilähteen valinta, kokeilet millä tasomittarit heräävät eloon.


      • juntii
        srytjstyrt kirjoitti:

        Laita nettiradio päälle ja Audacity naohottamaan? Siinä on äänilähteen valinta, kokeilet millä tasomittarit heräävät eloon.

        audicityllä pistin sieltä muokkaa -> asetukset -> sieltä laittet sitten äänitys ja siin tuli 3 vaihtoehtoa kahdella niistä se ottaa mikrofonilla ja kolmannella tasomittarista oikee vaan nousee pari milliä. ei onnistu tai sit ei osaa


    • kapteeni Ä-ni
    • neuvontapiste.

      http://saituri.org/2009/03/02/drm-vapaata-musiikkia-ilmaiseksi-netista/

      - Youtube -ohjeeni lisäksi ajattelin julkaista samaan aiheeseen liittyvän ohjeen saadaksesi musiikkia netistä omaan käyttöön ilman minkäänlaisia käyttörajoituksia.

      Musiikkia nettiradiosta (tai mistä vaan) omalle koneelle?

      Nettiradiot on siitä kivoja, että niistä kuulee uutta musiikkia jatkuvalla syötöllä. Näin tulee tehtyä kasapäin hyviä löytöjä. Ongelmaksi sitten muodostuu sen loistobiisin uudelleenlöytäminen ja saaminen omalle koneelle. No eipä hätää, sillä keino tähänkin on. Tässä yksi tapa, joka tuo mieleen nostalgisia muistoja 90-luvun alusta kun nauhoittelin siskoni kasettinauhuri/radioyhdistelmällä musiikkia radiosta. Nyt on sama juttu, 2000-luvun versiona. Voit nauhoittaa haluamasi kappaleen tietokoneellesi nettiradiosta (itse asiassa alla mainitulla keinolla voit nauhoittaa musiikkia mistä tahansa sivulta, koska ohjelma nauhoittaa kaiken mitä äänikorttisi päästää ulos, näin ollen Youtubekin yms. on mukana laskuissa).

      Kuvailemani tapa ei ehkä ole kansainvälisen lain mukainen, mutta en näe siinä moraalisesti mitään väärää. Lisäksi kiinnijäämisen riski on pyöreä nolla P2P-verkkoihin verrattuna. Kyseessähän on kuitenkin sama asia kuin esimerkiksi TV-elokuvan nauhoittaminen videolle.

      Tavoitteemme siis on nauhoittaa musiikkia mistä tahansa nettiradiosta ja saada se MP3-muotoon niin, että voit polttaa musiikin levylle ja kuunnella vaikka autossa tai iPodillasi tai millä nyt haluatkaan… Asiaan!
      jne.........1. Tapa: Radio Sure!

      Nettiradiosta musiikin lataaminen on tehty erinomaisen helpoksi Radiosure -nettiradio-ohjelmalla. Ohjelma toimii virtuaalisesti kuin entisaikojen kasettinauhuri; valitset radiokanavan ja joko ihan vaan kuuntelet kanavaa tai kuuntelet ja painat “REC” nappia. Kappaleet jopa latautuvat erillisinä tiedostoina, eikä yhtenä pötkönä............JNE.........>--------------------->

    • jessica

      On! mene youtube.fi:hin ja paina alhaalla olevaa nappia jossa lukee:lataa. Ja sitten siihen tulee tekstiä jossa lukee ohjeita miten se laulu ladataan,lue ne japaina äänitä niinsit sä puhut sinne tai laulat. Sitten paina tallenna niin se tallentaa sen.T:jessica hukkanen.

      • oukki doukki

        just just


    • toni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe