DIAGNOOSITAULUKKO hukassa, tiedätkö msitä löytyy?

diagnoosit hukassa

22

8304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hypokondriaako?

tarvitset? Eikö se riitä että lääkäreillä on diagnoosikirja josta katsoo diagnoosin numeron, johon on omaa ammatitaitoista näkemystään käyttäen päätynyt.
      Oletkos joku luulosairas joka etsii itselleen jatkuvasti diagnooseja?:))))

• diagnoosit hukassa

Miksi vastaat, jos sulla ei ole kerran asiaan asiallista vastausta muuta kuin halventavaa kommenttia?
        Ikäväksesi, vaikka näköjään haluat kanssaihmisistä kaivella luulotautia, kuvastaakohan se jotenkin omaa tilaasi, haluan vain varmentaa, ennenkuin paperit lähetän vakuutusyhtiölle, että millä diagnooseilla lääkäri on käynnin syyn tai tutkimuksen syyn merkannut, koska minulla on rajoitusehto. Ja varmistaakseni, ennenkuin paperit lähetän vakuutusyhtiölle, ettei ole lipsahtanut rajoitusehdonalaista diagnoosia mukaan.

Ole hyvä, ja selvennä, mitä ovat nämä diagnoosit, kun kerran tiedät, että mikä on luulotautia: G99*2*M51.1, (Alldynia). M51.1/I69.3?? (R53, (Defagigatio). Sen tiedän, etteivät liity mitenkään mielenterveyden ongelmiin, niitä kun ei ole kukaan älynnyt minusta vielä diagnosoida.

Edellinen korvaushakemus tuli hyälttynä, koska lääkäri oli laittanut numerosarjan diagnoosien eteen, ja vakuutusyhtiö tulkitsi numerosarjasta, että kuuluisi rajoitusehdon piiriin, vaikka lääkärillä oli selvät dignoosin selvennystekstit infektion aiheuttamasta niveltuhosta, joka ei taas kuulu rajoituksen piiriin. Teksinä tiesin kyllä, kustannusten syntyminen oli merkitty oikein, mutta kun minulla ei ole kattavaa diagnoosinumerotaulukkoa, en voinut tietää, mitä se numerosarja siinä edessä tarkoitti. Enkä todella osannut edes aavistaakkaan, että se tulkittaisiin aivan joksikin muuksi, kuin mitä sitten numerosarjan jälkeen täsmennetty diaknoosinimitys oli kirjoitettu.

Kysyin sittten sähköpostilla lääkäriltä, koska menetetty korvaus on kuitekin huomattavan suuri, niin lääkäri vastaa näin:

M19.2 ei ole reumadiagnoosi eikä primaarinivelrikkodiagnoosi
        M19.2 kattaa muun syyn takia tapahtuneen nivelrikon (sanatarkasti ICD10 kirjasta:Tarkemmin määrittämätön sekundaarinen nivelrikko)
        Sen pitäisi kattaa infektion jälkeisen nivelrikon.

Ja minun tapauksessani kyseessä on juuri vaikean infektion aiheuttama niveltuho.

Kertoisitko minulle, mikä saa sinussa ilkeämielisen miekan kohoamaan? Omien uskomattomien luulojesi seurauksestako? Ole hyvä ja kerro!

• diagnoosit hukassa
        diagnoosit hukassa kirjoitti:

Miksi vastaat, jos sulla ei ole kerran asiaan asiallista vastausta muuta kuin halventavaa kommenttia?
        Ikäväksesi, vaikka näköjään haluat kanssaihmisistä kaivella luulotautia, kuvastaakohan se jotenkin omaa tilaasi, haluan vain varmentaa, ennenkuin paperit lähetän vakuutusyhtiölle, että millä diagnooseilla lääkäri on käynnin syyn tai tutkimuksen syyn merkannut, koska minulla on rajoitusehto. Ja varmistaakseni, ennenkuin paperit lähetän vakuutusyhtiölle, ettei ole lipsahtanut rajoitusehdonalaista diagnoosia mukaan.

Ole hyvä, ja selvennä, mitä ovat nämä diagnoosit, kun kerran tiedät, että mikä on luulotautia: G99*2*M51.1, (Alldynia). M51.1/I69.3?? (R53, (Defagigatio). Sen tiedän, etteivät liity mitenkään mielenterveyden ongelmiin, niitä kun ei ole kukaan älynnyt minusta vielä diagnosoida.

Edellinen korvaushakemus tuli hyälttynä, koska lääkäri oli laittanut numerosarjan diagnoosien eteen, ja vakuutusyhtiö tulkitsi numerosarjasta, että kuuluisi rajoitusehdon piiriin, vaikka lääkärillä oli selvät dignoosin selvennystekstit infektion aiheuttamasta niveltuhosta, joka ei taas kuulu rajoituksen piiriin. Teksinä tiesin kyllä, kustannusten syntyminen oli merkitty oikein, mutta kun minulla ei ole kattavaa diagnoosinumerotaulukkoa, en voinut tietää, mitä se numerosarja siinä edessä tarkoitti. Enkä todella osannut edes aavistaakkaan, että se tulkittaisiin aivan joksikin muuksi, kuin mitä sitten numerosarjan jälkeen täsmennetty diaknoosinimitys oli kirjoitettu.

Kysyin sittten sähköpostilla lääkäriltä, koska menetetty korvaus on kuitekin huomattavan suuri, niin lääkäri vastaa näin:

M19.2 kattaa muun syyn takia tapahtuneen nivelrikon (sanatarkasti ICD10 kirjasta:Tarkemmin määrittämätön sekundaarinen nivelrikko)

Ja minun tapauksessani kyseessä on juuri vaikean infektion aiheuttama niveltuho.

Kertoisitko minulle, mikä saa sinussa ilkeämielisen miekan kohoamaan? Omien uskomattomien luulojesi seurauksestako? Ole hyvä ja kerro!

(Alldynia) Pitää olla allodynia ja (Defagigatio) pitää olla Defatigatio

• Hypokondriaako?

noita diagnooseja saa lääkäriltäsi puhelinsoitolla selville? Tai terveyskeskuksessa on diagnoosikirjoja joka lääkärillä ja tekstinkäsittelijällä josta voit , ainakin luulis, pyytää vastaanottoavustajalta tai hoitajalta saada katsoa nuo diagnoosit.
        Tuli vain ensimmäiseksi mieleen joku luulotautinen sairauksiensa tarkkailija, kun niitä on niin paljon nykyään, kun netti on pullollaan tietoa ja "tietoa" joita jotkut selaa sutena.
        Itse en selaile mitään sairauksien oireita netistä enkä ole koskaan edes lääkärikirjaa ostanut.

• --

(Alldynia) Pitää olla allodynia ja (Defagigatio) pitää olla Defatigatio

löydät itsekin Googlesta.

• diagnoosit hukassa
        -- kirjoitti:

löydät itsekin Googlesta.

Minä en nyt vaan saa sieltä irti enemäpää, kuin tuon yhden. Sen kun pitäisi olla vielä suomenkielinenkin. Ennen oli eikä sitä silloin älynnyt tallentaa omaan tietokantaansa, ja nyt ei sit millään löydy suomenkielistä. Etäpäs, joka kätevämpänä googlen käyttäjän auttauisit?

• diagnoosit hukassa
        Hypokondriaako? kirjoitti:

noita diagnooseja saa lääkäriltäsi puhelinsoitolla selville? Tai terveyskeskuksessa on diagnoosikirjoja joka lääkärillä ja tekstinkäsittelijällä josta voit , ainakin luulis, pyytää vastaanottoavustajalta tai hoitajalta saada katsoa nuo diagnoosit.
        Tuli vain ensimmäiseksi mieleen joku luulotautinen sairauksiensa tarkkailija, kun niitä on niin paljon nykyään, kun netti on pullollaan tietoa ja "tietoa" joita jotkut selaa sutena.
        Itse en selaile mitään sairauksien oireita netistä enkä ole koskaan edes lääkärikirjaa ostanut.

No jopas jotain, heh, kun niillä ei välttämättä ole kuin kerran viikossa puhelinaikaa, ja joka usein on jo täynnä ja menee vielä viikkojen päähän. Että ei tuo oikein nykyaikana ole mikään soittoasia, kyllä nyt pitäisi muutenkin saada selville.

No noi diaknoosikirjat, eivät ole niin vain asiakkaille lainattavaa tavaraa. Lääketieteen sanakirjan olen aikanaan ostanut, ja ostaisin diaknoosikirjankin, jos sellainen olisi myytävänä. Vaan kun ei taida olla, ei ainakaan ole mun tiedossani. Jos jonkun tiedossa on, niin olisinpa kiitollinen tiedosta.

• --

Minä en nyt vaan saa sieltä irti enemäpää, kuin tuon yhden. Sen kun pitäisi olla vielä suomenkielinenkin. Ennen oli eikä sitä silloin älynnyt tallentaa omaan tietokantaansa, ja nyt ei sit millään löydy suomenkielistä. Etäpäs, joka kätevämpänä googlen käyttäjän auttauisit?

jättänyt linkkejä laittamatta, ajattelin, että mieluummin itse etsit.

http://www.google.fi/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&hl=fi&source=hp&q=allodynia&meta=&btnG=Go...

http://www.poliklinikka.fi/?page=4598627&search=defatigatio

• juoppohulluko

No jopas jotain, heh, kun niillä ei välttämättä ole kuin kerran viikossa puhelinaikaa, ja joka usein on jo täynnä ja menee vielä viikkojen päähän. Että ei tuo oikein nykyaikana ole mikään soittoasia, kyllä nyt pitäisi muutenkin saada selville.

No noi diaknoosikirjat, eivät ole niin vain asiakkaille lainattavaa tavaraa. Lääketieteen sanakirjan olen aikanaan ostanut, ja ostaisin diaknoosikirjankin, jos sellainen olisi myytävänä. Vaan kun ei taida olla, ei ainakaan ole mun tiedossani. Jos jonkun tiedossa on, niin olisinpa kiitollinen tiedosta.

joku työnantaja, joka kyttäilee työntekijöidensä sairauksia lääkärintodistuksesta? Minun työssäoloaikana ainakin lääkäri kirjoitti sairaustodistukseen vain koodin, jos se oli joki epätavallinen. Kirjoitti hän kyllä flunssan ja sen sellaisen ihan rehellisesti, mutta esimerkiksi tietääkseni esimerkiksi alkoholismia ei saa kirjoittaa kuin numeroilla. Tai mielenvikaisuutta.

• tietäväinen !!!

EI ilman lääkettieteellistä koulutusta voi, eikä osaa tulkita itse giaknooseja OIKEIN .
        Mene oman lääkärisi vastaanotolle, kyllä lääkärisi kertoo vain sinulle TOTUUDEN !
        Vaikuttaa kummalliselta tältä eläkeläisten yleiseltä palstalta kysellä DIAKGNOOSEJA , ei vaikuta järkevältä toiminnalta ! ?
        MENE LÄÄKÄRIIN !

• :/
        tietäväinen !!! kirjoitti:

EI ilman lääkettieteellistä koulutusta voi, eikä osaa tulkita itse giaknooseja OIKEIN .
        Mene oman lääkärisi vastaanotolle, kyllä lääkärisi kertoo vain sinulle TOTUUDEN !
        Vaikuttaa kummalliselta tältä eläkeläisten yleiseltä palstalta kysellä DIAKGNOOSEJA , ei vaikuta järkevältä toiminnalta ! ?
        MENE LÄÄKÄRIIN !

kummallista tässä on, ei yhtään mitään. Kummallista, on kummastella normaalia käytöstä. ://

• onko täyspäinen ??
        :/ kirjoitti:

kummallista tässä on, ei yhtään mitään. Kummallista, on kummastella normaalia käytöstä. ://

erittäin OUTOA kysellä lääketieteelisä diknooseja TÄÄLÄ palstalla ,, heheheee,,
        ei normaalia ...
        Vain lääketieteen koulutuksen saanut henkilö voi tulkita diknosit OIKEIN,,, ei edes sairaanhoitaja siihen pysty ,, tieto sanotaan VAIN asianomaiselle !! ei yleiseen jakoon,, heh.
        tietoa on asiasta !!

• hehhehehee
        onko täyspäinen ?? kirjoitti:

erittäin OUTOA kysellä lääketieteelisä diknooseja TÄÄLÄ palstalla ,, heheheee,,
        ei normaalia ...
        Vain lääketieteen koulutuksen saanut henkilö voi tulkita diknosit OIKEIN,,, ei edes sairaanhoitaja siihen pysty ,, tieto sanotaan VAIN asianomaiselle !! ei yleiseen jakoon,, heh.
        tietoa on asiasta !!

ovat yleistä omaisuutta, ei mitään salatiedettä. Meinaatko, että jokaisella lääkärillä on jokin oma, salainen diagnoosikirjansa, jota vain hän osaa tulkita?

• ????
        hehhehehee kirjoitti:

ovat yleistä omaisuutta, ei mitään salatiedettä. Meinaatko, että jokaisella lääkärillä on jokin oma, salainen diagnoosikirjansa, jota vain hän osaa tulkita?

maalikolle tulee väärinkäsityksiä, vain ammattilainen tietää kuinka niitä tulkitaan,,
        omapa on asiasi jos et käänny oman lääkärisi puoleen, tee vaan diknooseja itse, mutta mutta mutta ,, heh

• -
        ???? kirjoitti:

maalikolle tulee väärinkäsityksiä, vain ammattilainen tietää kuinka niitä tulkitaan,,
        omapa on asiasi jos et käänny oman lääkärisi puoleen, tee vaan diknooseja itse, mutta mutta mutta ,, heh

sinä minulle jankutat? En ole aloittaja.

• diagnoosit hukassa
        juoppohulluko kirjoitti:

joku työnantaja, joka kyttäilee työntekijöidensä sairauksia lääkärintodistuksesta? Minun työssäoloaikana ainakin lääkäri kirjoitti sairaustodistukseen vain koodin, jos se oli joki epätavallinen. Kirjoitti hän kyllä flunssan ja sen sellaisen ihan rehellisesti, mutta esimerkiksi tietääkseni esimerkiksi alkoholismia ei saa kirjoittaa kuin numeroilla. Tai mielenvikaisuutta.

G83.2 :stäkin toipunut, vaikkei siitä pitänyt toipua, sama juttu alaraajojen osalta. Hulluhan tässä on, kun pitää oikeuksistaan kiinni. Kiltti suomalainen ei perää oikeuksiensa perään.

• diagnoosit hukassa
        tietäväinen !!! kirjoitti:

MENE LÄÄKÄRIIN !

"EI ilman lääkettieteellistä koulutusta voi, eikä osaa tulkita itse giaknooseja OIKEIN ." Häh, haloo, mitä ihmettä oikein ajat taka. Lue ensin, mihin vastailet, ja miksi diadnoosinurmeroita tarvitsen.

"Mene oman lääkärisi vastaanotolle, kyllä lääkärisi kertoo vain sinulle TOTUUDEN !" Minkä ihmeen totuuden ja minkä lääkärin? Sen minäkin haluaisin tietää, miksi totuutta eivät tiedä, pitää hakea sitä totuutta helkatin monilta erityisosaamisen alueilta. Ja juuri neurologikin sanoi, ettei tiede vielä tiedä näistä oikein hermovaurioasioista niin että tunnettaisiin, miten noi häiriömekanismit kulkevat ja mihin kaikkiin vaikuttavat ja miten niitä voitaisiin korjata. Asiat eivät lainkaan ole noin yksisilmäisen selviä edes tieteellekkään. Siksi niitä ilmaistaan, samaa asiaa lukemattomilla eri nimikkeillä ja sitä minun pitäisi valvoa, millä nimikkeella milloinkin kustannuksia kirjoitetaan ettei kirjoiteta poissulkudiaknooseilla.

"Vaikuttaa kummalliselta tältä eläkeläisten yleiseltä palstalta kysellä DIAKGNOOSEJA , ei vaikuta järkevältä toiminnalta ! ?" Sanoisin, ettei vastaaja vaikuta mitenkään järkevältä. Niinkö, tekeekö eläkeläisyys ihmisestä idiootin, hölmön, yksinkertaisen, järjettömän ja elämästä ulos tipahtaneen jonnen joutava turhakkeen, yheteiskunnan rasitteen? Mitä mahdatkaan tarkoittaa?

Joku eläkeiläinen saattaa tietää paljon enemmän näistä asioista kuin joku nuorempi henkilö. En kysynyt diaknooseja vaan DIAKNOOSITAULUKKOA (joka ei edellytä minkäänlaista ammattiosaamista, sitä osaa lukea yhtä sujuvasti, kuin 7 veljestä luki katekismusta), ymmärsitkö, mikä ero niillä on? Jäljempänä olevaan viestiin laitoin kurinpäiten sen viimeisimmän diaknoosiketjun, joka oli magneettikuvamääräyksessä. Tokihan itse tiedän, minkä asioiden takia magneettikuvaus tehtiin, ja siihenkin olisi monella eri diaknoosinumerolla muullakin asia ilmaista, ja olisi voitu laittaa myös rajoitusehdon alaisia diaknooseja. Siksi juuri tarvitsisin tuon laajan diaknoositaulukon, että asia voidaan tarvittaessa korjata, ennenkuin lähetän paperit vakuutusyhtiölle.

"MENE LÄÄKÄRIIN ! " Mihin lääkäriin, ja miksi? Juuri kävin neurologilla, sitä ennen fysiatrilla, sitä ennen infektiolääkärillä, korvalääkärillä, sitä ennen sydänlääkärillä, silmälääkärillä, joo, ja narkkarilla = narkoosilääkärillä vastikään ja ortopedillä, niin, ja reumaklinikalla muutaman viikon välein biologisen lääkkeen tiputuksessa. Syöpälääkärillekkin pitäis taas mennä.

Ai niin, ja kävin myös ihotautilääkärillä, kun iho pitää olla huippuhyvässä kunnossa ennenkuin tekonivelleikkaus voidaan tehdä. Minulla kun on outo kutina käsissä iltaisin ja öisin, iho kuiva kuin korppu ja unissani raavin kädet verille. Kutinaa ei ole missään muualla, kuin käsissä, ja vaikka kuinka rasvaa, ei auta yhtään. Haavoja eikä ihorikkoja saa olla. Olen miettinyt, olisiko kenties pesuaineista, mutta kun sairaalassa ja kuntoutuksessa sama juttu, ja ei varmasti ole samat pesuaineet, kuin kotona.

Miksi ja kelle mun vielä pitäisi mennä?

"ei vaikuta järkevältä toiminnalta ! ?" Mikä ei muuten vaikuta järkevälle toiminnalle?

• selkokiletä on
        ???? kirjoitti:

Miten idioottina sinä kanssaihmisiä oikein pidät? Taidat kuulua sinne esihistoriallisen arkiston jäämiin.
        Tässäpä ote jostain kohtaa diaknooseista. Mitä et tästä ymmärrä?

G00.1 Pneumokokin aiheuttama aivokalvotulehdus
        G00.2 Streptokokin aiheuttama aivokalvotulehdus
        G00.3 Stafylokokin aiheuttama aivokalvotulehdus
        G00.8 Muu bakteriaalinen aivokalvotulehdus
        G00.9 Määrittämätön bakteriaalinen aivokalvotulehdus
        G01* Aivokalvotulehdus muualla luokitetun bakteeritaudin yhteydessä
        G01*A01.0 Lavantautiin liittyvä aivokalvotulehdus
        G01*A02.2 Salmonellan aiheuttama aivokalvotulehdus
        G02.0*B01.0 Vesirokkoviruksen aiheuttama aivokalvotulehdus
        G02.0*B02.1 Vyöruusuun liittyvä aivokalvotulehdus
        G02.0*B02.1 Vyöruusuun liittyvä (herpes zoster -viruksen aiheuttama) aivokalvotulehdus G02.0*B05.1 Tuhkarokon jälkeinen aivokalvotulehdus
        G02.0*B06.0 Vihurirokkoviruksen aiheuttama aivokalvotulehdus
        G02.0*B26.1 Sikotaudin aivokalvotulehdus
        G30.1 Myöhään alkava Alzheimerin tauti
        G30.1 F00.10 Alzheimerin tautiin liittyvä myöhään alkava dementia ilman lisäoireita
        G30.8 Muu Alzheimerin tauti
        G30.8 F00.20 Alzheimerin tautiin liittyvä epätyypillinen tai sekatyyppinen dementia ilman lisäoireita
        G30.9 Määrittämätön Alzheimerin tauti
        G55.2*M47.9 Spondyloosiin liittyvä hermojuuren tai hermopunoksen puristustila
        G55.3* Muuhun selkäsairauteen liittyvä hermojuurten tai hermopunosten puristustila
        G55.8* Hermojuurten tai hermopunosten puristustila muualla luokitetun muun sairauden yhteydessä
        G56 Yläraajan yhden hermon sairaudet
        G56.0 Rannekanavaoireyhtymä
        G56.0 Karpaalitunneli -oireyhtymä
        G56.1 Muu keskihermon sairaus
        G56.2 Kyynärhermon sairaus
        G56.3 Värttinähermon sairaus
        G81 Toispuolihalvaus
        G82 Alaraajojen halvaukset ja neliraajahalvaukset
        G83 Muut halvausoireyhtymät
        G83.0 Molempien yläraajojen halvaus
        G83.1 Alaraajan monoplegia
        G83.2 Toisen yläraajan halvaus
        G83.3 Määrittämätön monoplegia
        G99.2*M50.0 Kaularangan välilevysairaus ja selkäydinsairaus
        G99.2*M51.0 Nikamavälilevysairaus ja selkäydinsairaus
        R52.1 Pitkäaikainen sietämätön kipu
        R52.2 Muu pitkäaikainen kipu
        R52.9 Määrittämätön kipu
        R53 Huonovointisuus ja väsymys
        R60.0 Paikallinen turvotus
        R60.1 Yleinen turvotus
        K85.8 Muu akuutti haimatulehdus
        K85.9 Määrittämätön akuutti haimatulehdus
        L50.60 Allerginen kosketusnokkosihottuma
        M51.1 Nikamavälilevysairauden aiheuttama hermojuuren puristustila
        I01.2 Akuutti reumakuumeen aiheuttama sydänlihastulehdus

• eikä kiellettykään
        selkokiletä on kirjoitti:

Miten idioottina sinä kanssaihmisiä oikein pidät? Taidat kuulua sinne esihistoriallisen arkiston jäämiin.
        Tässäpä ote jostain kohtaa diaknooseista. Mitä et tästä ymmärrä?

G00.1 Pneumokokin aiheuttama aivokalvotulehdus
        G00.2 Streptokokin aiheuttama aivokalvotulehdus
        G00.3 Stafylokokin aiheuttama aivokalvotulehdus
        G00.8 Muu bakteriaalinen aivokalvotulehdus
        G00.9 Määrittämätön bakteriaalinen aivokalvotulehdus
        G01* Aivokalvotulehdus muualla luokitetun bakteeritaudin yhteydessä
        G01*A01.0 Lavantautiin liittyvä aivokalvotulehdus
        G01*A02.2 Salmonellan aiheuttama aivokalvotulehdus
        G02.0*B01.0 Vesirokkoviruksen aiheuttama aivokalvotulehdus
        G02.0*B02.1 Vyöruusuun liittyvä aivokalvotulehdus
        G02.0*B02.1 Vyöruusuun liittyvä (herpes zoster -viruksen aiheuttama) aivokalvotulehdus G02.0*B05.1 Tuhkarokon jälkeinen aivokalvotulehdus
        G02.0*B06.0 Vihurirokkoviruksen aiheuttama aivokalvotulehdus
        G02.0*B26.1 Sikotaudin aivokalvotulehdus
        G30.1 Myöhään alkava Alzheimerin tauti
        G30.1 F00.10 Alzheimerin tautiin liittyvä myöhään alkava dementia ilman lisäoireita
        G30.8 Muu Alzheimerin tauti
        G30.8 F00.20 Alzheimerin tautiin liittyvä epätyypillinen tai sekatyyppinen dementia ilman lisäoireita
        G30.9 Määrittämätön Alzheimerin tauti
        G55.2*M47.9 Spondyloosiin liittyvä hermojuuren tai hermopunoksen puristustila
        G55.3* Muuhun selkäsairauteen liittyvä hermojuurten tai hermopunosten puristustila
        G55.8* Hermojuurten tai hermopunosten puristustila muualla luokitetun muun sairauden yhteydessä
        G56 Yläraajan yhden hermon sairaudet
        G56.0 Rannekanavaoireyhtymä
        G56.0 Karpaalitunneli -oireyhtymä
        G56.1 Muu keskihermon sairaus
        G56.2 Kyynärhermon sairaus
        G56.3 Värttinähermon sairaus
        G81 Toispuolihalvaus
        G82 Alaraajojen halvaukset ja neliraajahalvaukset
        G83 Muut halvausoireyhtymät
        G83.0 Molempien yläraajojen halvaus
        G83.1 Alaraajan monoplegia
        G83.2 Toisen yläraajan halvaus
        G83.3 Määrittämätön monoplegia
        G99.2*M50.0 Kaularangan välilevysairaus ja selkäydinsairaus
        G99.2*M51.0 Nikamavälilevysairaus ja selkäydinsairaus
        R52.1 Pitkäaikainen sietämätön kipu
        R52.2 Muu pitkäaikainen kipu
        R52.9 Määrittämätön kipu
        R53 Huonovointisuus ja väsymys
        R60.0 Paikallinen turvotus
        R60.1 Yleinen turvotus
        K85.8 Muu akuutti haimatulehdus
        K85.9 Määrittämätön akuutti haimatulehdus
        L50.60 Allerginen kosketusnokkosihottuma
        M51.1 Nikamavälilevysairauden aiheuttama hermojuuren puristustila
        I01.2 Akuutti reumakuumeen aiheuttama sydänlihastulehdus

Niin selkeetä suomee näkyy olevan kuin olla voi. Miksikähän salaseuraksi oikein luulit tuota diaknoosikieltä?

• labrakokeet

Kokeile laittaa googlee tuo numerosarja,niin luulen, että se antaa jotain selvennystä.

Itse sain tänään labrakokeet paperilla ja lekuri ei niistä pahemmin kertonut. Joidenkin kokeiden kohdalla oli "tähti", joka kertoo sen, että tulos ei ole suositusten sisällä. Ei siinä sitten auttanut muu, kuin googlettaa, mitä mikin labran numero/kirjanyhdistelmä tarkoitti. Pärkkele, sanon minä.

Tuntuu tosiaan siltä, että tänään joudut olemaan itse oma lääkärisi.

• Tulisotka

Se on totta monet mm. Neurokirurgit eivät osaa puhua, ei katsoa silmiin, minulla ollut hirvittävät kivut yli 6kk tavaran siirron jälkeen olin yli 5 kk sikiöasennossa sängyssä enmg tulos L4S1 molemminpuolinen hermoärsytys niukka ei niukalta tunnu morfiinit, Oxynormit, Lyricat auttaa pari tuntia, kun soitin Helsingin traumasairaalan ylilääkärille heinäkuussa yksityiselle puolelle hän sanoi leikkaus, oikealla spinaalitenoosi,mutta kun sanoin haluan julkiselle puolelle, ei puhuttu leikkauksesta mitään, diagnoosi M 47.9, joka on spondyloosiin liittyvä hermojuuren tai hermopunoksen puristustila, ei kohdella potilaita tasavertaisesti, selkäni on vaivanut v2012 1 kerran,koko selkä oli tulessa, minulle sanottiin Marian päivystyksessä ei teillä voi mitään vikaa olla kun kävelette, rr nousi, tuskahiki kukaan ei tajunut mitään.Nyt minä otan kunnon selkäortopediltä, mitä tehdään.

• e.lä.mä

Vain potilastietää oman tilansa. Lääkärit luottavat lääkkeisiin kun kymyksessä ei ole leikkaus.

Kehitys kaikessa etenee, tosin olemme kuolevaisia että olisi uutta elämää näin kaikkialla elämän muodoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7034
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe