V 70 tdi -98 vuotaa jostain öljyä laturin päälle, onko tuota mahdollista korjata jollain korjaussarjalla, vai onko uusi ainut mahdollisuus. Oletteko ostaneet ja mistä ja mitähän nuo maksaa. Liekkö jostain saatavilla kunnostettuja pumppuja. Voisko sitä jotenkin ottaa pois toiminnasta väliaikaisesti, siinä ei äännä laakerit sen kummemmin ,että jos se pyörii kuivana niin hajoo kait lopullisesti sitten
Ohjaustehostimen pumppu
13
8733
Vastaukset
- volvo_puranen
Ainut vaihtoehto on irrottaa se pumppu ja mene liikkeeseen josta myydään näitä kunnostettuja pumppuja annat vaihdossa vanhan ja saat kunnostetun pumpun itselle.Asenna se ja oikeat öljyt tehostimelle ja kunnon ilmaus toimenpiteet,matka voi jatkua.Kuten huomaat eihän sitä voi ottaa pois käytöstä sehän pumppu saa voimassa siitä moniurahihnasta eli aina pyörii mukana.Tässäkin tapauksessa kun huomaa pikkaisen vuotoa tehostimessa heti tilamaan varaosaa vaan ja vaihdetaan samatein.Mitä itsellä kokemusta niin Seatiin(tyttären poikaystävän)maksoi kunnostettu ohjaustehostin pumppu muistaakseni 130€ ja vanhasta pyysivät romuttamolla 200€ joten hyvä vaihtoehto nämä kunnostetut pumput kyllä on..Tarkista saatavuus vaan sieltä autotarvikeliikkeestä
- volvo_puranen
Toinen seikkaa on että puhdista se tehostin puhtaaksi ja katso missä vuotaa jos putken liitos vuotaa korjaa se,jos letkun päätä lyhentää vähän ja laittaa kunnon lemmarin ja kiristetään sopivasti moni vuoto lakkaa tälläkin kikalla.Mutta jos tehostin pumpulla ajettu kuivana niin mitään ei ole tehtävissä ,vaan uusi pumppu hankinnassa.
- påäö
volvo_puranen kirjoitti:
Toinen seikkaa on että puhdista se tehostin puhtaaksi ja katso missä vuotaa jos putken liitos vuotaa korjaa se,jos letkun päätä lyhentää vähän ja laittaa kunnon lemmarin ja kiristetään sopivasti moni vuoto lakkaa tälläkin kikalla.Mutta jos tehostin pumpulla ajettu kuivana niin mitään ei ole tehtävissä ,vaan uusi pumppu hankinnassa.
sinisellä tiskillä "vain"480 € vanhapumppu vaihdossa.
- Esra
271490 O-rengas
Tuolla numerolla Volvon varaosamyynnistä parilla eurolla uusi o-rengas säiliön ja pumpun väliin, niin vuoto loppuu siihen, mikäli vuoto ei tule akselista eikä paluuletkuliitännästä.
O-renkaan vaihto on helppo juttu: pumpusta paineputki irti, paluuletku irti (varo ettei muovinippa säiliöstä murru), pumppu irti (pari pulttia hihnapyörän reiistä, joku muu toiselta puolelta, säiliötä kiinnipitävät peltilipareet papukaijapihdeillä liuutetaan sivuttain irti, säiliö irti pumpun rungosta.
Ilman pumppua ei paljon viitsi/uskalla V70:llä ajaa. Ohjaus on ÄÄRETTÖMÄN raskas. Kokeile vaikka moottori sammuksissa jossakin alamäessä.- v-m-s
Eilen purin ja puhistin , enkä löytänyt muuta syytä vuotoon kuin sen o-renkaan. Ei ollut aivan samnlaista ,mutta melkein ja se kestää sen minkä kestää. Hommaan sitten uuden kunhan tuo alkaa vuotaan. En sen takia edes viitsinyt kysellä tuota o-rengasta ,koska kuvittelin pumpun olevan jo muutenkin tiensä päässä . Mutta koska köyhyys ja uteliaisuus vaivaa niin purin ja katsoin mitä on syönyt.
Samalla katselin sitä ,että kunhan joutuu vaihtaan alipainepumpun niin saapi olla todella pitkät sormet ja hyvät hermot ennenkuin alin mutteri on pois ja uusi pumppu paikallaan. ei liiemmin tilaa työskennellä, mutta on kait noita vaihdettu.
Kun ilmaa jarrut tarviiko olla virta päällä/ käynnissä. Muistaakseni jossain mersussa piti olla virta päällä kun ilmas. Liitty kait jotenkin abs:ssään, tai voin muistaa kyllä väärinkin. - volvo_puranen
v-m-s kirjoitti:
Eilen purin ja puhistin , enkä löytänyt muuta syytä vuotoon kuin sen o-renkaan. Ei ollut aivan samnlaista ,mutta melkein ja se kestää sen minkä kestää. Hommaan sitten uuden kunhan tuo alkaa vuotaan. En sen takia edes viitsinyt kysellä tuota o-rengasta ,koska kuvittelin pumpun olevan jo muutenkin tiensä päässä . Mutta koska köyhyys ja uteliaisuus vaivaa niin purin ja katsoin mitä on syönyt.
Samalla katselin sitä ,että kunhan joutuu vaihtaan alipainepumpun niin saapi olla todella pitkät sormet ja hyvät hermot ennenkuin alin mutteri on pois ja uusi pumppu paikallaan. ei liiemmin tilaa työskennellä, mutta on kait noita vaihdettu.
Kun ilmaa jarrut tarviiko olla virta päällä/ käynnissä. Muistaakseni jossain mersussa piti olla virta päällä kun ilmas. Liitty kait jotenkin abs:ssään, tai voin muistaa kyllä väärinkin.Tehostinöljynä varmaakin Mobil AT F220 .
Ilmaus laita tehostin säiliö täyteen öljyä nosta auton yläpää ylös (pukit)
avaa virtalukko niin että voit käännellä rattia laidasta laitaan hitaasti tarkista että säiliö pysyy täynnä aina.
Säiliö ei enää vajua nesteistä olet käännellyt rattia laidasta laitaa riittävästi.Laske auto alas ja pukit pois alta.Säiliö täynnä käynnistä auto tyhjäkäynnille ja seuraa kokoajan säiliön nestepintaa kone käynnissä ja nestepinta on vakio.Käännä rattia 45 astetta molempiin suuntiin rauhallisesti ja muista tarkkaille neste pintaa kaikki ok niin voit pyörittää enemmän sitä rattia ihan loppuun asti ja palauta rauhassa keskelle ja toiseen suuntaa(auto käy tyhjäkäynillä kokoajan).Kun kaikki ilmat on poistuneet järjestelmästä katso öljyn pinnan taso ja ilmaus on ohi Tosin teidän tapauksessa jos vuotaa täytyy seurata sitä öljynpintaa tosi tarkasti - Esra
v-m-s kirjoitti:
Eilen purin ja puhistin , enkä löytänyt muuta syytä vuotoon kuin sen o-renkaan. Ei ollut aivan samnlaista ,mutta melkein ja se kestää sen minkä kestää. Hommaan sitten uuden kunhan tuo alkaa vuotaan. En sen takia edes viitsinyt kysellä tuota o-rengasta ,koska kuvittelin pumpun olevan jo muutenkin tiensä päässä . Mutta koska köyhyys ja uteliaisuus vaivaa niin purin ja katsoin mitä on syönyt.
Samalla katselin sitä ,että kunhan joutuu vaihtaan alipainepumpun niin saapi olla todella pitkät sormet ja hyvät hermot ennenkuin alin mutteri on pois ja uusi pumppu paikallaan. ei liiemmin tilaa työskennellä, mutta on kait noita vaihdettu.
Kun ilmaa jarrut tarviiko olla virta päällä/ käynnissä. Muistaakseni jossain mersussa piti olla virta päällä kun ilmas. Liitty kait jotenkin abs:ssään, tai voin muistaa kyllä väärinkin.Alipainepumpun mutteri irtoaa lenkkiavaimella, jonka lenkkipäässä on keskimittainen offsetti: varsi ei siis lähde suorana lenkistä, eikä syvällä offsetilla, vaan keskimittaisella.
"Kun ilmaa jarrut tarviiko olla virta päällä/ käynnissä. "
No ei tarvitse ainakaan 98-mallisissa.
- 14+1
tänään ajellessa ajo meinasi mennä jäykän puoleiseksi.meinannut kaupan parkkiin saada kääntymään.tehostimen öljy oli päässyt niin vajaaksi että hyvä jos tikku kastui.ostin lisää volvon omaa tehostinöljyä ja lisäsin.nyt se on jäykkä edelleen kääntäessä ja välillä herkkä.eli onko siellä järjestelmässä ilmaa vai jotain suurempaa vikaa..ja miten ilmataan ????
kiitos- volvo_puranen
Tämä ohje on kotisivulta kuinka huollan 850 Volvoa.Muistakaa vaihtaa niitä ohjaustehostimen öljyjä kun se väri ei enää ole sellainen kirkkaan punainen (paperipyyhe testi)
Täytä säiliö täyteen ohjaustehostimen nestettä nosta auton etupää ylös.käännetele rattia hitaasti laidasta laitaan kone on sammuksissa .Kun nestepinta ei enää laske ,käynnistä kone ja siirry tarkistamaan että nestepinta on siinä ylärajassa..Kääntele rattia 45 astetta edestakaisin ja sitten ääriasentoon hyvin nopeasti tarkista kokoajan että nestettä on riittävästi.Kun nestepinta ei enää laske niin ilmaus on suoritettu.Tarkista vielä ennen ajoon lähtöä nesteen korkeus.Itse käytän ohjaustehostimessa 850 Volvossa Mobil ATF 220 ja tämä aine sopivuus pitää tarkistaa huoltovihko/omistajan käsikirja - 14+1
volvo_puranen kirjoitti:
Tämä ohje on kotisivulta kuinka huollan 850 Volvoa.Muistakaa vaihtaa niitä ohjaustehostimen öljyjä kun se väri ei enää ole sellainen kirkkaan punainen (paperipyyhe testi)
Täytä säiliö täyteen ohjaustehostimen nestettä nosta auton etupää ylös.käännetele rattia hitaasti laidasta laitaan kone on sammuksissa .Kun nestepinta ei enää laske ,käynnistä kone ja siirry tarkistamaan että nestepinta on siinä ylärajassa..Kääntele rattia 45 astetta edestakaisin ja sitten ääriasentoon hyvin nopeasti tarkista kokoajan että nestettä on riittävästi.Kun nestepinta ei enää laske niin ilmaus on suoritettu.Tarkista vielä ennen ajoon lähtöä nesteen korkeus.Itse käytän ohjaustehostimessa 850 Volvossa Mobil ATF 220 ja tämä aine sopivuus pitää tarkistaa huoltovihko/omistajan käsikirjamutta ei auttanut.tehostin toimi oikeastaan ollenkaan.tarvii tuota hauisvoimaa kun ajoin pienen lenkin.pumppu(ko) mennyt,niin volvo on v70 -01
- volvo_puranen
14+1 kirjoitti:
mutta ei auttanut.tehostin toimi oikeastaan ollenkaan.tarvii tuota hauisvoimaa kun ajoin pienen lenkin.pumppu(ko) mennyt,niin volvo on v70 -01
Ilmeisesti pumppu ei ole tykännyt kun kuivana on joutunut pyörimään.Katsoitko missä oli vuotanut ne nesteet pois jos uusi pumppu tulee niin tämä seikkaa kannattaa tarkistaa
- volvington
Mistä voi ostaa näitä kunnostettuja pumppuja? olisi kiire.
- niitä myyvät
Ihan tavallinen autotarvikeliike niitä myy reilulla satasella. Eihän niitä heti hyllyssä ole, mutta seuraavaksi päiväksi tulee tukkurilta.
Volvokauppa vastaavasti myy reilulla neljällä sadalla. Laatu saattaa olla hieman erilaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241