Onko se mielestänne oikeudenmukainen.
Tarkoitukseni oli teettää keittiöremontti ennen taloni myyntiä pojalleni ja hänen vaimolleen.
Mutta siiten tajusin: Myyn talon heille ja he pariskuntana teettävät ko.remontin,osallistun sitten tietenkin remontin rahoitukseen.
Miksi toimin niin? Yksinäisenä ihmisenä olin saanut yhden ihmisen kotitalousvähennyksen.
Nyt samasta remontista saivat nuoret kahden ihmisen kotitalousvähennyksen.
Eli: Näin remomtista tuli huomattavasti halvempi tällä tavalla,siis huomattavasti.
Olin fiksu, vaikka olenkin lähes vihannes.
Kotitalousvähennys
47
819
Vastaukset
- näin se menee
Mutta tiedätkö, että vanhempi ei saa rahoittaa lastensa remonttia? Päinvastoin se kyllä käy. Jos verottaja katsoo aiheelliseksi tarkistaa remontin maksajan ja ilmenee, että maksaja olet sinä. Ei vähennystä myönnetä.
- Juskapuska
Pimeästi maksoin kukaan muu ei tiedä kuin sinä. Alensin hintaa!! ja he teettivät. Heh.
Ethän sinäkään saa luvallisesti käydä vieraissa. - pp-rr
Juskapuska kirjoitti:
Pimeästi maksoin kukaan muu ei tiedä kuin sinä. Alensin hintaa!! ja he teettivät. Heh.
Ethän sinäkään saa luvallisesti käydä vieraissa.Toimintasihan oli ihan ok. Sanotaan, että lapsilleen voi antaa käteistä rahaa määrätyn summan kolmen vuoden välein, ilman verotusta, mutta mikään laki ei kiellä maksamasta heidän laskujaan.
- Juskapuska
pp-rr kirjoitti:
Toimintasihan oli ihan ok. Sanotaan, että lapsilleen voi antaa käteistä rahaa määrätyn summan kolmen vuoden välein, ilman verotusta, mutta mikään laki ei kiellä maksamasta heidän laskujaan.
Esim kauppaliikkeen etukortin rahat menevät kaikki opiskelevalle lapselleni. Ja niistä on ollut hänelle hyvä apu ja pelastus monen monta kertaa. Puhelinlaskun maksan joskus kun sille päälle satun ja ruokaa vien aina kun menen Helsinkiin tyttäreni luokse.Opiskelijan elämä ei ole ruusuilla tanssimista.
- Kuusaankosken poikam
Minä taas asunnon ostaessa huomasin kylpyhuone ja saunaosaston erittäin huonnon kunnon.
Vanhempi myyjäpariskunta korjautti asunnon veroedun vuoksi ja minä ikuinen poikamies muutin remontointuun asuntoon. Ekonominen puoli hoidettiin ja saavutettu verovähennyshyöty junailtiin vähin äänin. Molemmat voitti. Ja tätä tekee ihan kaikki. Saahan ihmiset kunnostaa asunnon enenen myyntitapahtumaa.
Pitääkö näille lainkuuliaisille Elvistelijöille laittaa laskentakaava,niin huomaavat kuinka isoista rahoista puhutaan. Esim ikkuna ja oviremontti mikä on varsin yleinen, teetetään aina "kahdenedun" ihmisillä.
Kyllä rakennusukot tietää,missä mennään ja jopa opastavat. Ja lakia ei todella rikota. - Pirre*
pariskunta joka on vain kansaneläkkeellä, tai pienellä työeläkkeellä, saako hän/he aikanaan palautuksina tuon kotitalousvähennyksen?
- Jm-50
Kyllä saavat. Ja juuri sukupolvenvaihtotapauksissa tätä on järkevä käyttää. Mamma&Pappa myy,mutta kunnostettuna. Jos siis myyvät vaikka poikamiespojalleen. Silloin se etu on huomattava,verrattuna siihen että poika alkaisi itse teettämään remonttia. Mutta niin moni, varsinkin nuori tekee itse.
- ?
Siinäpä se onkin ;)
Vain rikkaat ja hyvätuloiset hyötyvät tuosta. Sehän vähennetään verosta. Maksoin viimevuonna veroa 200e, vaikea olisi vähentää siitä 3000e - Pirre*
? kirjoitti:
Siinäpä se onkin ;)
Vain rikkaat ja hyvätuloiset hyötyvät tuosta. Sehän vähennetään verosta. Maksoin viimevuonna veroa 200e, vaikea olisi vähentää siitä 3000eno niinpä..tuli vaan mieleen, että jos ne saa palautuksina he..
- ?
Pirre* kirjoitti:
no niinpä..tuli vaan mieleen, että jos ne saa palautuksina he..
hihhi, sepä se olisikin hihih. Ei peruseläkkeellä, tai alle 10000/v tuloilla vähennyksiä juurikaan saa. Jotenkin ihmiset kuvittelevat tuon ihan väärin. Jos jollakin on niin suuri eläke, että veroa maksaa yli 6000v, lienee silloin varaa maksaa siitä remontistakin, vaikkei saakaan kuin sen 3000 verohyötyä.
On täällä rikkaita yksineläjiä tosiaan, kun tuota kaipailevat ;) - SonjaF
Pirre* kirjoitti:
Olet oikeassa.
- ''
Pirre* kirjoitti:
kun verotuksessa hyväksyttiin vähennyksenä apteekkikulut, isälläni oli niitä taas valtavasti. Sai sitten veronpalautusta omasta mielestään ihan liian vähän, ja meni möykkäämään verotoimistoon.
Voin vain kuvitella, kuinka verovirkailija vihdoin hiki päässä sai mahtumaan hänen päähänsä, etteihän hänelle voida maksaa palautusta enemmän, kuin mitä hän oli pienestä eläkkeestään veroja maksanut.
- beessi
asiaa ja sen oikeudenmukaisuutta pitäisi ajatella? Oikeudenmukaisuuden kai tulee toteutua myös puolisoiden kesken? Vai ajattelitko, että toisen kahdesta palkka- tai muista tuloistaan veroja maksavasta, yhdessä asunnon omistavasta, pitäisi luopua vähennysoikeudestaan (koska sinkutkin saavat vain yhden vähennyksen)?
Ajattelen asioita aika yksinkertaisesti. Jos olen myymässä asuntoani, pyydän siitä sopivaksi katsomani hinnan. Mikäli katson tarpeelliseksi teettää asuntoon remontin ennen myyntiä (ei yleensä kannata, jos ja kun pintaremonteista/makuasioista puhutaan) odotan tietenkin saavani paremman hinnan. Jos myyn lähisukulaiselle, ja erilaisia laillisia verosuunnittelumahdollisuuksia on, tietenkin hyödynnän ne. Aika vähän tavallisella ihmisellä yleensä on mahdollisuuksia verosuunnitteluun, tyhmää olisi jättää ne vähäiset mahdollisuudet käyttämättä.- Roosamamma
Sinä teetät miehesi kanssa ja autat lastasi. Joka yksin saisi pienemmän verohyödyn.
Junailkaa,niin tekevät nykyisin tosi moni. Itse maksut ja hinnat voi sitten katsoa,niin että ehkä molemmat hyötyy.
Minusta olisi kohtuullista saada vähentää verotuksessa oman työni arvo palkaksi arvioituna.
Päivittäinen kodinhoito kaikkine huoltotoimenpiteineen.
35,40 nettoeuroa pienentynyt eläkkeeni käntyisi plussan puolelle.
Laskennassa voisimme jakaa työt kahdelle, jos siitä olisi hyötyä.- vero-vero
ja mitä veroa sitten nostettaisiin, rahaahan ei kasva puissa?
- demeter
vero-vero kirjoitti:
ja mitä veroa sitten nostettaisiin, rahaahan ei kasva puissa?
että kotitalousvähennyksestä hyötyy ensisijaisesti yrittäjä. Mainostavat palvelujaan vetoamalla kotitalousvähennykseen ja nostavat työn hintaa sillä perusteella.
Meille muurattiin maalle valmistakka ja työpalkoissa vähän ihmetytti, että muurarin apulaisen tuntipalkka oli 25 euroa - siis muutama vuosi sitten, pienellä paikkakunnalla.
Arvostan ammattimiehet tosi korkealle ja kyllä työmies palkkansa on ansainnut, mutta kyllä ne työpalkat nousivat aika reippaasti silloin, kun kotitalousvähennys tuli voimaan.
Enpä ole huomannut tuollaista epäkohtaa, Laiska-Lasse. Meillä tehdään melkein kaikki kotitalousvähennykseen oikeuttava työ itse. Ei siis oikeutta vähennyksiin. - E_rannikko.
demeter kirjoitti:
että kotitalousvähennyksestä hyötyy ensisijaisesti yrittäjä. Mainostavat palvelujaan vetoamalla kotitalousvähennykseen ja nostavat työn hintaa sillä perusteella.
Meille muurattiin maalle valmistakka ja työpalkoissa vähän ihmetytti, että muurarin apulaisen tuntipalkka oli 25 euroa - siis muutama vuosi sitten, pienellä paikkakunnalla.
Arvostan ammattimiehet tosi korkealle ja kyllä työmies palkkansa on ansainnut, mutta kyllä ne työpalkat nousivat aika reippaasti silloin, kun kotitalousvähennys tuli voimaan.
Enpä ole huomannut tuollaista epäkohtaa, Laiska-Lasse. Meillä tehdään melkein kaikki kotitalousvähennykseen oikeuttava työ itse. Ei siis oikeutta vähennyksiin.15 eurolla saa nykyään pimeäntyön tekijän. Meille teki wc-remontin viimeisen päälle. Kaveri kuka on rakentanut itselleen 2-omakotitaloa. Ja työnlaadusta voin sanoa 10 . Edes siivousapua ei tarvinnut.
Laatat sähköt putkityöt kaikki.1/3 osa firman hinnasta. - demeter
E_rannikko. kirjoitti:
15 eurolla saa nykyään pimeäntyön tekijän. Meille teki wc-remontin viimeisen päälle. Kaveri kuka on rakentanut itselleen 2-omakotitaloa. Ja työnlaadusta voin sanoa 10 . Edes siivousapua ei tarvinnut.
Laatat sähköt putkityöt kaikki.1/3 osa firman hinnasta.kohdalla. Ammattimiehet asialla, heti tulivat ja tuota 15 euroa oli tuntipalkka, siis pimeänä. Tekivät laatoituksen ja tapetoivat.
demeter kirjoitti:
Enpä ole huomannut tuollaista epäkohtaa, Laiska-Lasse. Meillä tehdään melkein kaikki kotitalousvähennykseen oikeuttava työ itse. Ei siis oikeutta vähennyksiin.Kritiikkini kohdistui vähennysoikeuden progressiiviseen vaikutukseen.
Asiaan tutustumatta olen päissäni mielikuvitellut vähennys suoritettavaksi kokonaistulosta muiden vähennysten lisäksi.
Suuremmat tulot, suurempi hyöty euroina.
Näkemilläni summilla erotus lienee margiaalinen?
Viimeisten vuosien vähittäinen siirtyminen tasaveron suuntaan on vaan alkanut potuttamaan.
Vakavasti sanoen tähän mennessä ei ole tullut vastaan työtä jonka olisin teetättänyt ulkopuolisella minkäänlaisella veroratkaisulla.
Ok:ssa tein kaikki remontit itse.
Nyt kerrostalossa yhden pienen sähköasennuksen teki eräs tuttavani.
Olisin voinut tehdä itsekin mutta kaveri sai tarvikkeista paremman alennuksen ja työ meni seurustelun ohessa.
Ilman mitään kotitalousvähennyksiä olen ihmetellyt taloyhtiöiden saamaan vastineeseen nähden sikamaisen korkeita laskuja.
Yhtenä esimerkkinä katon lumityöt.
Jos 15-vuotias poikani oli aikanaan epäkiitollisissa olosuhteissa noin 4 - 6 kertaa tehokkaampi kuin nyt palvelujaan myyvät "ammattilaiset" niin jossain on mätää.
Junior 200m2 > 1,5h tiivistä kevättalven lunta.
Ammattilainen 70m2 > 500E joka putosi 350E:oon. Asiaa lehdessä kommentoiva toinen ammattilainen: 3 - 4h!!
Näköhavaintoni keittiön ikkunasta vahvisti arvioni.
Kerrostalojen julkisivuremontit ovat käsittämätöntä vedätystä.
Maksajien vika mutta mitäs yksi osakas mahtaa?!
Vähennyksen hyöty lienee vähäinen tai olematon viitaten ensimmäiseen virkkeeseesi!- .
demeter kirjoitti:
kohdalla. Ammattimiehet asialla, heti tulivat ja tuota 15 euroa oli tuntipalkka, siis pimeänä. Tekivät laatoituksen ja tapetoivat.
tekevät kuitenkin muutakin kuin kuutamourakointia, että saavat aikanaan työeläkettä.
- demeter
. kirjoitti:
tekevät kuitenkin muutakin kuin kuutamourakointia, että saavat aikanaan työeläkettä.
valmiiksi. Näitä pieneläkeläisiä, joten hyöty ja tyytyväisyys olivat molemminpuolisia. Ja valtion veronmenetyskin oli senverran vähäinen, ettei jäänyt omatunto vaivaamaan. Ja tuliko sitä edes? Aivoni eivät nyt taivu näin monimutkaiseen päättelyyn...
- kakskytä
demeter kirjoitti:
valmiiksi. Näitä pieneläkeläisiä, joten hyöty ja tyytyväisyys olivat molemminpuolisia. Ja valtion veronmenetyskin oli senverran vähäinen, ettei jäänyt omatunto vaivaamaan. Ja tuliko sitä edes? Aivoni eivät nyt taivu näin monimutkaiseen päättelyyn...
ja joku työtön nuoli näppejään, taas kerran, kun eläkeläinen sai työn.
En hyväksy ulkopuolista kuutamourakointia. - N.
. kirjoitti:
Ahtaajia,tarkemmin sanottuna koneahtaajia.
- mariina hämeestä
E_rannikko. kirjoitti:
15 eurolla saa nykyään pimeäntyön tekijän. Meille teki wc-remontin viimeisen päälle. Kaveri kuka on rakentanut itselleen 2-omakotitaloa. Ja työnlaadusta voin sanoa 10 . Edes siivousapua ei tarvinnut.
Laatat sähköt putkityöt kaikki.1/3 osa firman hinnasta.Entäpä sitten, jos ilmeneekin putki- tai sähkötöissä vikaa?
Ei se, että on rakentanut kaksi omakotitaloa itselleen, teen vielä ammattilaista putki-tai sähkötöissä.
Naapuri teetti pimeänä ja nyt jälkityöt ovat tulleet kalliimmiksi, kuin alkuperäinen työ. - urakoitsija ex
demeter kirjoitti:
eräs asiakas halusi ehdottomasti maksaa pimeänä. Ei siksi että saisi halvemmalla, mutta oli sitä mieltä, että kun on 40-50 vuotta tunnollisesti maksanut kaikista tuloistaan veroa, voi jo eläkeläisenä hyvällä omatunnolla tehdä pimeästi.
- lupa-lappu
mariina hämeestä kirjoitti:
Entäpä sitten, jos ilmeneekin putki- tai sähkötöissä vikaa?
Ei se, että on rakentanut kaksi omakotitaloa itselleen, teen vielä ammattilaista putki-tai sähkötöissä.
Naapuri teetti pimeänä ja nyt jälkityöt ovat tulleet kalliimmiksi, kuin alkuperäinen työ.sähkötyöthän ovat luvanvaraisia. Eikä ihme.
- hyvä hyvä
Naapuri teetti pimeänä ja nyt jälkityöt ovat tulleet kalliimmiksi, kuin alkuperäinen työ.Pimeän työn teettäjä sietääkin saada säärilleen!
- Tappi.
Naapuri teetti pimeänä ja nyt jälkityöt ovat tulleet kalliimmiksi, kuin alkuperäinen työ.Meinaatko,että valosassa tehdyt työt on kaikki viimeisen päälle. Ei totisesti ole.
Terveisiä Hämeeseen. Tulen taas ensiviikolla hoitoni luokse. - Kaisa Keuruulta vaan
hyvä hyvä kirjoitti:
Pimeän työn teettäjä sietääkin saada säärilleen!
Mikäs suunsoittaja sinä oikein olet. Onko sinut palkattu vittuilemaan tänne palstalle ? Täh!?
Kyllä ihmiset teettävät tutuillaan vaikka minkälaisia hommia.Mistäs tiedät vaikka tekijä olisikin ammatiltaan sähkömies. Mahdutko muuten aamuheijarin kansaa teidän pikku huusiin?
Lopeta tuo vinoilu,aikamies perkele. - mariina hämeestä
Tappi. kirjoitti:
Meinaatko,että valosassa tehdyt työt on kaikki viimeisen päälle. Ei totisesti ole.
Terveisiä Hämeeseen. Tulen taas ensiviikolla hoitoni luokse.Ei ole, mutta heidät saa vastuuseen virheistään eikä työn teettäjä joudu makseleen kohtuuttomia korjausmaksuja.
Naisille on hyvä käydä hoidossa Hämeessä, koska hämäläiset on hitaita, mutta nopeatempinen mies, ei hämäläistyttöjä kiinnosta. :-) - ja siisti suutasi
Kaisa Keuruulta vaan kirjoitti:
Mikäs suunsoittaja sinä oikein olet. Onko sinut palkattu vittuilemaan tänne palstalle ? Täh!?
Kyllä ihmiset teettävät tutuillaan vaikka minkälaisia hommia.Mistäs tiedät vaikka tekijä olisikin ammatiltaan sähkömies. Mahdutko muuten aamuheijarin kansaa teidän pikku huusiin?
Lopeta tuo vinoilu,aikamies perkele.verovelvollisia, olipa kysymyksessä yrittäjä tai duunari. Kun teetetään pimeitä töitä, niin se on veronkiertoa ja se on rikos. Rikollisia ovat sekä työn teettäjä, että tekijä.
On huvittavaa, että palstalla on haukuttu lintasareiksi ihmisiä, jotka eivät maksa TV- lupaa. Mitään väliä ei ole sillä, onko televisiota edes olemassa. Nyt kaikki kilvan kehua retostelevat pimeillä työurakoilla ja se on täysin hyväksyttävää.
Mitä minun persoonaani tulee, niin olen nainen. Minulla on samanlainen oikeus kirjoittaa mielipiteeni, mitä muillakin. Sinulta en taatusti aio lupaa kysyä, en nyt, enkä tulevaisuudessa. - Sama sälli taas
Ei ole, mutta heidät saa vastuuseen virheistään eikä työn teettäjä joudu makseleen kohtuuttomia korjausmaksuja.
Naisille on hyvä käydä hoidossa Hämeessä, koska hämäläiset on hitaita, mutta nopeatempinen mies, ei hämäläistyttöjä kiinnosta. :-)Hidas veto,nopea työntö kelpaa niin hämeessä kuin muuallakin Suomessa.
- Kaisa......suutuin
ja siisti suutasi kirjoitti:
verovelvollisia, olipa kysymyksessä yrittäjä tai duunari. Kun teetetään pimeitä töitä, niin se on veronkiertoa ja se on rikos. Rikollisia ovat sekä työn teettäjä, että tekijä.
On huvittavaa, että palstalla on haukuttu lintasareiksi ihmisiä, jotka eivät maksa TV- lupaa. Mitään väliä ei ole sillä, onko televisiota edes olemassa. Nyt kaikki kilvan kehua retostelevat pimeillä työurakoilla ja se on täysin hyväksyttävää.
Mitä minun persoonaani tulee, niin olen nainen. Minulla on samanlainen oikeus kirjoittaa mielipiteeni, mitä muillakin. Sinulta en taatusti aio lupaa kysyä, en nyt, enkä tulevaisuudessa.Olet ensimmäinen ihminen joka pitää minua rikollisena. Lainkuuliaisempaa ihmistä saat hakea-----JA PITKÄÄN!
Arvaa tuntuuko kivalta,syntymäpäivä ja kaikki. - demeter
kakskytä kirjoitti:
ja joku työtön nuoli näppejään, taas kerran, kun eläkeläinen sai työn.
En hyväksy ulkopuolista kuutamourakointia.kakskytä. Sisareni tapauksessa vaan oli muutto päällä ja työ piti saada valmiiksi ennen sitä.
Ja kun "verokirjallista" väkeä ei saatu, turvauduttiin eläkeläisiin. - demeter
Kaisa......suutuin kirjoitti:
Olet ensimmäinen ihminen joka pitää minua rikollisena. Lainkuuliaisempaa ihmistä saat hakea-----JA PITKÄÄN!
Arvaa tuntuuko kivalta,syntymäpäivä ja kaikki.ole tyrmään laittamassa Kaisa. Ei haukku haavaa tee, vaikka mielen voi pahoittaakin...
Hyvää syntymäpäivää Sinulle kaikesta huolimatta. - Närhen ne....
laiska-lasse kirjoitti:
Kritiikkini kohdistui vähennysoikeuden progressiiviseen vaikutukseen.
Asiaan tutustumatta olen päissäni mielikuvitellut vähennys suoritettavaksi kokonaistulosta muiden vähennysten lisäksi.
Suuremmat tulot, suurempi hyöty euroina.
Näkemilläni summilla erotus lienee margiaalinen?
Viimeisten vuosien vähittäinen siirtyminen tasaveron suuntaan on vaan alkanut potuttamaan.
Vakavasti sanoen tähän mennessä ei ole tullut vastaan työtä jonka olisin teetättänyt ulkopuolisella minkäänlaisella veroratkaisulla.
Ok:ssa tein kaikki remontit itse.
Nyt kerrostalossa yhden pienen sähköasennuksen teki eräs tuttavani.
Olisin voinut tehdä itsekin mutta kaveri sai tarvikkeista paremman alennuksen ja työ meni seurustelun ohessa.
Ilman mitään kotitalousvähennyksiä olen ihmetellyt taloyhtiöiden saamaan vastineeseen nähden sikamaisen korkeita laskuja.
Yhtenä esimerkkinä katon lumityöt.
Jos 15-vuotias poikani oli aikanaan epäkiitollisissa olosuhteissa noin 4 - 6 kertaa tehokkaampi kuin nyt palvelujaan myyvät "ammattilaiset" niin jossain on mätää.
Junior 200m2 > 1,5h tiivistä kevättalven lunta.
Ammattilainen 70m2 > 500E joka putosi 350E:oon. Asiaa lehdessä kommentoiva toinen ammattilainen: 3 - 4h!!
Näköhavaintoni keittiön ikkunasta vahvisti arvioni.
Kerrostalojen julkisivuremontit ovat käsittämätöntä vedätystä.
Maksajien vika mutta mitäs yksi osakas mahtaa?!
Vähennyksen hyöty lienee vähäinen tai olematon viitaten ensimmäiseen virkkeeseesi!Minun on vaikea ymmärtää suurta kateutta, joka paistaa näistä kirjoituksista.
Maksamme puolisoni kanssa yhdessä veroja eläkkeistämme n. 16.500,- euroa vuodessa, siis se verokin on progressiivinen. Olemme kaiken aikaa nettomaksajia saamiimme palveluihin nähden.
Emme tarvitse kotihoidon, tai muitakaan yhteiskunnan tarjoamia palveluja. Mieheni kutsutaan vuosittain
neljä kertaa terveyskeskukseen verikokeisiin ja ja lääkärin juttusille sairastamansa kroonisen sairauden vuoksi.
Asumme edelleen isossa omakotitalossa, ja joskus harvoin, tulevaisuudessa useammin, tarvitsemme ulkopuolista apua talon korjaustöihin. Mielestäni on oikein ja kohtuullista, että voimme vähentää niistä
kuluista kotitalousvähennyksen. Ilmaa emme edelleenkään osta, vaan kilpailutamme kaikki suuremmat työt.
Olemme yli 40 vuoden aikana maksaneet niin paljon veroja tälle yhteiskunnalle, että nyt on aika saada jotain vastineeksi. Eiköhän niillä veromarkoilla ole autettu aika montaa pienituloista.
- ihmettelen?
Maksaako tosiaan asennustyöt tänäpänä 6000e?
Vuosi sitten, oli jotain 3000e
Laitteista, kaapistoista, ja muista nippeleistähän ei vähennystä saa. Ainoastaan työstä.
Ja sekin siis maksetuista veroistasi.- J-joki
Keittiön rempassa on muutakin, kuin kaapit ja laitteet ja keittiöitäkin monen kokoisia.
- ihmettelen?
J-joki kirjoitti:
Keittiön rempassa on muutakin, kuin kaapit ja laitteet ja keittiöitäkin monen kokoisia.
Muistan, timpuri, sähkömies, putkimies.
Kahdella seinällä yläkaapit,,alakaapit, laatikostot, kolmannella vain laatikostot, hellan vierellä.
Iso ruokapöytä mahtuu keittiöön.
Jk,pakastin, astianpesukone, tiskipöytä, työtasoja.
sähkömiehellä meni päivä, samoin putkimiehellä. Timpuri oli tehnyt kaikki valmiiksi, olin ostanut kaikki tarvikkeet, ei puuttunut mitään.. - saara.
ihmettelen? kirjoitti:
Kahdella seinällä yläkaapit,,alakaapit, laatikostot, kolmannella vain laatikostot, hellan vierellä.
sähkömiehellä meni päivä, samoin putkimiehellä. Timpuri oli tehnyt kaikki valmiiksi, olin ostanut kaikki tarvikkeet, ei puuttunut mitään..Sitten ne ei tule sovittuna aikana. Varsinkin putkimiehiä saa odotella viikkotolkulla.
Putkimies ja sähkäri maksaa yhtä paljon kun ison asennustyön tehnyt timpuri. - j-joki
ihmettelen? kirjoitti:
sähkömiehellä meni päivä, samoin putkimiehellä. Timpuri oli tehnyt kaikki valmiiksi, olin ostanut kaikki tarvikkeet, ei puuttunut mitään..Ahaa, meikäläisen keittiössä on myös katto, seinät ja lattia.......
- 12+12=10
Yksi todistus siitä on, että asukaslukuun nähden eniten kotitalousvähennystä käytetään Kauniaisissa ja Espoon Westendissä.
- beessi
todistettasikin olisi voinut tuohon päätyä...
Tai ainakin siihen, että esim. siivouspalveluita ostavat perheet, joissa molemmat vanhemmat käyvät töissä (rikkaitako?).
Remontti-, lastenhoito-, siivous-, lumenluonti- ym. työn teettämiseen on varmaan muillakin kuin rikkailla tarvetta. En ole yhtään kateellinen heille, jos saavat työt teetettyä halvalla, veroja ym. maksuja maksamatta.
Itse en ole rikas, mutta ostan mm. ikkunoiden, erityisesti parvekelasien pesun. Ilman kotitalousvähennystäkin sen tekisin, mutta ilman kotitalousvähennystä ei käyttämälläni pienellä siivousyrityksellä ilmeisesti olisi töitä.
- pikik
kotitalousvähennys on epäoikeudenmukainen. Yksinäinen saa saa yhden palkan tai eläkkeen jolla teettää remontin, pariskunta saa kaksi palkkaa tai eläkettä ja maksaa remontin puoliksi ja saa vähentää kaksi kertaa enemmän veroissa. Törkeää. Oikeudenmukaista olisi, että yksinasuja saisi vähentää 3000€ ja pariskunta 1500€ kumpikin, se olisi oikeudenmukaista se.
- Kotitalousvähennys
Eräs köyhä, entinen ahkera työntekijä, nykyään eläkeläisvanhus, ei pääse vanhainkotiin, vaan asuu yksin omakotitalossaan, joka pitäisi remontoida, mutta kun vanhuksen eläke on n. 10.000 € vuodessa, niin siitähän ei makseta veroa kuin suunnilleen sen kotitalousvähennyksen omavastuun verran, joten vanhus ei saisi mitään kotitalousvähennystä. Reilua?
Kyseinen vanhus saa eläkettä siksi niin vähän, kun joutui työperäisen sairastumisen vuoksi jäämään sairaseläkkeelle ennen aikojaan.
Joku voi kysyä, miten hänellä olisi vara edes teettää kodissaan remonttia? No, hän voisi myydä vajaan 10.000 € arvoisen autonsa, kun ei sillä saa enää ajaa. Hän maksoi auton osamaksulla.
Epätasa-arvoinen tuo kotitalousvähennys. - KannattaisiJOSonnistuis
No mikset teetä remonttia niin pitkälle kuin voit yhden ihmisen verovähennyksillä ja anna nuorten jatkaa sitä. Saisitte kolminkertaisen vähennykset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829