Sipulista

määvaa

Tietääkö kukaan, onko runsaasta sipulin syömisestä mitään hyötyä? Mä syön päivittäin n. 1 punasipulin mikrossa pehmennettynä, kun on nii hyvää :). Vai viekö mikro kaikki terveysvaikutukset mennessään?

11

3458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      tiiä, ite inhoan sitä mutta kypsennystavoista sen verran että raakana melkein kaikki kasvikunnan tuotteet ovat terveellisimpiä, jos pakko jotenkin kypsentää niin höyrytys on paras tapa ja mikro on se kaikkein huonoin.

      • kaino6

        Sipuli on erittäin terveellistä kaikissa muodoissa, kaikki sipulit.
        jossakin oli mainittu sipulit terveellisyysjärjestyksessä: shalottisipuli, punasipuli, keltasipuli.
        Ja tietenkin valkosipuli.


    • Keltasipuli.........

      Sipuli sisältää paljon antioksidantteja ja paljon muita terveysvaikutteisia ainesosia. Etenkin juuri punasipuli
      (pun. väriaineet) ja valkosipuli.

      Muuten ; tuleeko sinulle ns. vatsavaivoja tms. kun syöt raakaa tai puoliraakaa sipulia?

      Minulle närästystä ja ilmavaivoja...Silti syön.........

    • Tilha

      En puutu sipulinsyöntiisi, hyväksi se varmasti on. Hanki kattila ja siihen höyrytysritilä. Siiviläkin käy. Ei tarvitse kuin hetken kiehuvan veden yllä ja pehmenee. Luonnollisempaa kuin mikroaaltojen käyttö.

    • voi ruutana

      Hauskoja vastauksia. Jään innolla odottamaan mitä tapahtuu :D

      • lööki

        Valmistin iteselleni valkosipuli herkkua.

        Kynsisipulin marinoinnissa on suurin työ kuoria ne.
        Keittäminen ja etikkaliemeen marinointi onnistuu, kuin itsestään
        ja hyvää tulee. Liikaa öljyä tulee välttää.

        Varmaan toisetkin on kokeneet saman, kuinka suoli rupeaa tuottamaan
        kaasujaan ja kuinka makuuhuoneessa esiintyy silmiä kirveleviä
        kaasupäästöjä, että potkua on tuotteessa ja en yhtään epäile,
        etteikö taudit pysyisi loitolla, minä olen pysynyt terveenä.

        Valkosipulin keittoaika on tarkka, se on paras tarkistaa marttojen
        sivuilta, en lähde omiani esittään. Kuitenkin koviksi jääneet ei
        kovin miellyttäviä ole syödä.

        Valkosipuliherkut marketin hyllyssä on hintavia, että omatoiminen
        isommissa erissä valmistus on helppoa ja säästöä syntyy.
        Mausteita voi kukin lisätä tarpeittensa mukaan.
        Itse olen hyödyntänyt kurkkupurkkien etikkaliemet,
        salattipurkkin jämät, miltei kaikki käy ja harjoitus tekee mestariksi.

        Meillä lapset ei syö sipulia.
        Perinteisen sipulin kuorin ja paloittelen vain omalle lautaselle ja keittoa sitten päälle.


    • sipuli ja antiokseda

      Joo vähän samaa tässä pähkäilin, tiedämme että sipuli on hyvä antioksedanttinen, paljonkohan se kestää
      erilaista ruuanvalmistusta, lämpötilaeroja jotta ne hyvät DANIT säilyisivät ?

      Varmasti on niin että sellaisenaan paras, mutta kuinka muut laittavat ?

      Kiittäen, moooooooooooi !

    • sekapeto

      Raaka ei ole aina paras, koska elimistö saa paljon tehokkkaammin ravintoaineita käyttöön kypsennetyistä kasviksista/siemenistä. Raakakypsennys on varmaan kaikkein paras tapa, mutta ainaki sipuli on tosi äklöä sillätavalla valmistettuna. Itse syön mielellään lähes kaikkia kasviksia sekä raakana että kypsennettynä, jotta saisin mahdollisimman monipuolisesti ravinteita. En usko mikron tappavan sen pahemmin, kuin muunkaan kypsennyksen.

      • Tympääntynyt

        Kyl minä ainakin huoman nan vaikutukset kun syö kuunnon salaatti aterian missä on erillaisia sipuleita, että kroppa tykkää ja toimii huomattavasti paremmin, eihän ihminen tule toimeen ilman niitä. Ainakaan aikuiset D.


    • Sipulinystävä

      Keltasipulissa on flavonoideja jotka on todella hyväksi. Keltasipuli ja muutkin sipulit suositellaan kypsentämään hiukan mutta ei ole pakollista. Jos haluat terveysvaikutuksia sipulista, suosittelen keltasipuli sillä siinä on enemmän flavonoideja kuin punasipulissa. Valkosipulissa niitä on vähiten. Purjosipulikin on erittäin terveellistä, purjosipulista 95% flavonoideista sijaitsee vihreässä osassa joten sitä kannattaa käyttää myös ruoanlaitossa.

    • Anonyymi

      Miksi et anna vielä alle 18-vuotiaan maistaa vielä sipulia. Hän vihaa koko ruokaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      405
      4119
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      229
      2047
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1520
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      1003
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      127
      965
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      222
      906
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe