Nyt ois tiukka paikka edessä, kun pitäisi osata päättää minkä monopäätteen hommaisi potikimaan 10" subia (kaks 4 ohm puhekelaa, 750W RMS @ 2ohm).
Vaihtoehdoiksi olen karsinut 3 vähän pienempi tehoista ja 3 vähän suurempi tehoista. Nämä olen valinnut sen takia, että ovat hinnoiltaan lähellä toisiaan (siis pienet ja isot tietenkin erikseen). Lisäksi olen saanut niistä hyvät tarjoukset.
Pienemmät ensin:
JBL GTO 3501, 360W RMS @ 2ohm
MDS SPL 1400, 350W RMS @ 2ohm
Blaupunkt THA 1250 PnP, 300W RMS @ 2ohm
Sitten suuremmat:
JBL GTO 7001e, 700W RMS 2ohm
Infinity Reference 1600A, 600W RMS 2ohm
Ground zero DLS 1.800mk, 550W RMS 2ohm
Mites on riittäneekö tuolle subille joku noista pienemmistä? Vai olisiko subin potentiaalin hukkaan heittämistä jos sellaisen laittais? Subi on kyllä ihan laadukas, joten tehonkesto ei ole mitään hattiwatteja.
Auttakaas aloittelijaa, kun en näistä niin tiedä ja kertokaa mielipiteitä kokemuksia, jne...
Kumpi monovahvistin?
7
948
Vastaukset
- minä vaan
Dls a6
Ground Zero Uranium GZUA 2225SQ
Focal Solid 1
Noilla ei ainakanaan metsään mene- want some bass
Nuo ovat varmasti todella hyviä vahvistimia, mutta hintakin sen takia karkaa. En myöskään usko, että nuo mainitsemani vahvistimet ovat mitään ihan surkeita!?
- minä vaan
want some bass kirjoitti:
Nuo ovat varmasti todella hyviä vahvistimia, mutta hintakin sen takia karkaa. En myöskään usko, että nuo mainitsemani vahvistimet ovat mitään ihan surkeita!?
Tuo focalin solid 1 on tarjouksessa monessa paikkaa 199 hintaan... ja ei niitä vahvistimia kannata välttämättä ostaa uutena. Käytettyjäkin vahvistimia on ihan sopuhintaan myynnissä
- want some bass
minä vaan kirjoitti:
Tuo focalin solid 1 on tarjouksessa monessa paikkaa 199 hintaan... ja ei niitä vahvistimia kannata välttämättä ostaa uutena. Käytettyjäkin vahvistimia on ihan sopuhintaan myynnissä
No jokatapauksessa tuo 199 on tällä hetkellä liikaa, enkä ole sanonutkaan, että vaihtoehtoni olisivat uusia. Nyt oli vain tarkoitus saada tietoa ja ennen kaikkea vahvistusta valinnalleni (mm. käyttäjien kokemuksien avulla) noista listaamistani päätteistä. Sillä vaihtoehtojahan on vaikka muille jakaa ja kaikki voi ilmoittaa oman suosikkinsa.
Lisäksi tuohon jatkokysymykseen olisi hyvä saada kokeneen/ammattilaisen vastaus, "että riittääkö tuollaisella tehonkestolla olevalle subille jo tuollainen pienemmän sarjan monopääte (n. puolet RMS tehonkestosta), vai meneekö potentiaali hukkaan jos ei laita päätettä, joka työntää lähelle RMS tehonkestoa?" - minä vaan
No jokatapauksessa tuo 199 on tällä hetkellä liikaa, enkä ole sanonutkaan, että vaihtoehtoni olisivat uusia. Nyt oli vain tarkoitus saada tietoa ja ennen kaikkea vahvistusta valinnalleni (mm. käyttäjien kokemuksien avulla) noista listaamistani päätteistä. Sillä vaihtoehtojahan on vaikka muille jakaa ja kaikki voi ilmoittaa oman suosikkinsa.
Lisäksi tuohon jatkokysymykseen olisi hyvä saada kokeneen/ammattilaisen vastaus, "että riittääkö tuollaisella tehonkestolla olevalle subille jo tuollainen pienemmän sarjan monopääte (n. puolet RMS tehonkestosta), vai meneekö potentiaali hukkaan jos ei laita päätettä, joka työntää lähelle RMS tehonkestoa?"Subille riittää kyllä pinempikin määrä tehoa kun mitä sen rms on, mutta eivät ne suurempaakaan määrää säiky. Pienillä tehoilla elementin kontrolli on toki huonompi mutta kyllä se tuo musiikkiin jo pienelläkin määrällä matalaataajuutta lisää. Itselläni ensimmäisiä asennuksia oli alpinen subi ja sitä ajoi blaukkarin gto 2-kanavainen joka antoi jopa 120w sillattuna.
- want some bass
minä vaan kirjoitti:
Subille riittää kyllä pinempikin määrä tehoa kun mitä sen rms on, mutta eivät ne suurempaakaan määrää säiky. Pienillä tehoilla elementin kontrolli on toki huonompi mutta kyllä se tuo musiikkiin jo pienelläkin määrällä matalaataajuutta lisää. Itselläni ensimmäisiä asennuksia oli alpinen subi ja sitä ajoi blaukkarin gto 2-kanavainen joka antoi jopa 120w sillattuna.
Päädyn kuitenkin hankkimaan samantien jonkin noista suurempitehoisista vahvistimista, koska muuten tulee kuitenkin heti tunne, että enemmän on saatava. Ei tuo hinta kuitenkaan tuplaannu, vaikka tehot kaksinkertaistuvatkin.
Mikäs noista vaihtoehdoistani olisi sitten paras? Noista spekseistä, kun ei itse osaa oikeastaan vertailla kuin tehoa. Alla linkit vahvistimien spekseihin.
JBL:
http://www.jbl.com/EN-GB/Products/Pages/ProductDetails.aspx?PID=GTO7001E&accT=1&tsT=0&ovT=1
Infinity:
http://www.infinitysystems.com/car/products/product_detail.aspx?prod=REF1600A&cat=REF&ser=REF&Language=ENG&Country=FI&Region=EUROPE
Ground Zero:
http://www.ground-zero-audio.com/english/08_ta1800mk.htm
Itselläni on mahdollisuus saada vahvistimeen tulemaan RCA:ta pitkin jopa 9,5V signaali. Siksi mietityttää juuri tuossa JBL:ssä, kun ei ole kuin max. 4,7V ja low level input. Infinityssä ja GZ:ssa 6V asti. Mitäs eroa noilla käytännössä tulee esiin? Infinityä oli ostaneet tuolla ulkomailla kehuneet, joten ei varmaan ollenkaan huono peli? GZ:sta kerrotaan, että aloittelijan pääte, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Tarkoitus on kuitenki ostaa jo näin aluksi sellainen pääte, ettei tarvitse heti olla vaihtamassa. Hintaa noille jää jotakuinkin samat, GZ halvin. - minä vaan
Päädyn kuitenkin hankkimaan samantien jonkin noista suurempitehoisista vahvistimista, koska muuten tulee kuitenkin heti tunne, että enemmän on saatava. Ei tuo hinta kuitenkaan tuplaannu, vaikka tehot kaksinkertaistuvatkin.
Mikäs noista vaihtoehdoistani olisi sitten paras? Noista spekseistä, kun ei itse osaa oikeastaan vertailla kuin tehoa. Alla linkit vahvistimien spekseihin.
JBL:
http://www.jbl.com/EN-GB/Products/Pages/ProductDetails.aspx?PID=GTO7001E&accT=1&tsT=0&ovT=1
Infinity:
http://www.infinitysystems.com/car/products/product_detail.aspx?prod=REF1600A&cat=REF&ser=REF&Language=ENG&Country=FI&Region=EUROPE
Ground Zero:
http://www.ground-zero-audio.com/english/08_ta1800mk.htm
Itselläni on mahdollisuus saada vahvistimeen tulemaan RCA:ta pitkin jopa 9,5V signaali. Siksi mietityttää juuri tuossa JBL:ssä, kun ei ole kuin max. 4,7V ja low level input. Infinityssä ja GZ:ssa 6V asti. Mitäs eroa noilla käytännössä tulee esiin? Infinityä oli ostaneet tuolla ulkomailla kehuneet, joten ei varmaan ollenkaan huono peli? GZ:sta kerrotaan, että aloittelijan pääte, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Tarkoitus on kuitenki ostaa jo näin aluksi sellainen pääte, ettei tarvitse heti olla vaihtamassa. Hintaa noille jää jotakuinkin samat, GZ halvin.Itse valitsisin jbl:n ja gz:n välillä. Infinityssä ei ole kun 12db suotimet mistä saattaa koitua ongelmia. Tuo gz on ainakin toimivaksi todettu perusvahvistin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117285Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista655416- 954934
- 524125
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494016- 2223903
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283628- 423345
- 522849
- 422427