Mazda 6 huolto- ja varaosahinnat

Anne

Aion huomenna ostaa M6 GT:n, mutta vielä tuli mieleen, että kannattaisko "sortua" Mazdan huoltosopimukseen (kattaa määräaikaishuollot, kuluvat osat ja sijaisauton huoltoajaksi). Laskin, että mun ajokilometreillä hintaa tulisi vuodessa 350-430 euroa.

Eli mitäpä maksaa esim. 20000 km huolto tyypillisesti? Onko Mazdalla määräaikaishuollon lisäksi ns. vuosihuoltoa kuten esim. Primeralla on?

11

2770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilpo

Mazdan nettisivuilla on mainittu huoltojen hinnat. Pyörivät muistaakseni 200 euron pinnassa tai hiukan pahemmalla puolella. Hinnat on ilmoitettu jokaiselle huollolle erikseen, jolloin vuosilisät sisältyvät niihin. Lähinnä kustannuksia kasvattavat jarru- ja jäähdytysnesteiden vaihto 2-4 vuoden välein. Mutta jos ajaakin 30-40tkm vuodessa, huoltohintojen luulisi muuttuvan, koska kaikkia ajasta riippuvaisia töitä ei tarvitse tehdä, ainoastaan matkasta riippuvaisia. En ole tutkinut asiaa, koska kohdallani se ei ole tarpeellista.

Huoltosopimus kuullostaa Mazdan tapauksessa hieman oudolta, koska minulle auton myynyt myyjä kritisoi voimakkaasti tuollaisia sopimuksia rahastuskeinoksi. Sain käsityksen, ettei Mazda tarjoa mitään sopimuksia, mutta ehkä ajat ovat muuttuneet.

Mutta muuten, tervetuloa porukkaan!

• Unto
    • viidakkoa

eikös tuo Primeran vuosihuolto ole myös samalla määräaikaishuolto -ainakin sen näin voi sopia, että tehdään molemmat samalla kertaa (muistaakseni vuosihuolto on laajempi ja kattaa samalla myös tuon määräaikaishuollon)

eli jos ajelet vuodessa sen 15 tkm, niin silloinhan yksi huolto (vuosihuolto) korvaa "molemmat huollot"
      (näin ainakin mulla meni edellisen Primerani kanssa)

toisaalta jos ajat alle sen 15 tkm, niin joudut huollattamaan autosi kuitenkin kerran vuodessa, jotta takuu pysyy voimassa (vuosihuolto)

• Anne

Mulla on ollut 2 Primeraa peräkkäin ja kyllä niiden kohdalla vuosihuolto on ollut eri huolto kuin määräaikaishuolto. Tietysti, jos aika sattuu sopivasti niin vuosihuolto tehdään samalla kertaa, mutta hinta otetaan erikseen. Kun siinä kuulemma tehdään eri juttuja kuin määräaikaishuollossa.

Ja kun ajan 20000-30000 km vuodessa niin parhaimmillaan auto kävi 3 kertaa (ensimmäinen vuosi, kun oli ns. ensihuoltokin) huollossa. Se vähän jurppii, kun on kyse sentään uudesta autosta...

• Ilpo
        Anne kirjoitti:

Mulla on ollut 2 Primeraa peräkkäin ja kyllä niiden kohdalla vuosihuolto on ollut eri huolto kuin määräaikaishuolto. Tietysti, jos aika sattuu sopivasti niin vuosihuolto tehdään samalla kertaa, mutta hinta otetaan erikseen. Kun siinä kuulemma tehdään eri juttuja kuin määräaikaishuollossa.

Ja kun ajan 20000-30000 km vuodessa niin parhaimmillaan auto kävi 3 kertaa (ensimmäinen vuosi, kun oli ns. ensihuoltokin) huollossa. Se vähän jurppii, kun on kyse sentään uudesta autosta...

Mutta vuosihuoltohan (eli 1- tai 2-vuotislisä) sisältää vain jarru-, kytkin- ja jäähdytysnesteiden vaihtoja sekä jarrujen herkistyksen. Ei kai pelkkää vuosihuoltoa kannata tehdä? Huollothan muodostuu A- tai B-perushuollosta sekä tarvittaessa 1- tai 2-vuotislisästä. Etenkin noilla kilometrimäärillä osuu vuosihuollot riittävällä tarkkuudella perushuoltojen kanssa yksiin.

• M6GT

Omasta mielestäni Mazdan kohdalla ei kannata sijoittaa huoltosopimuksiin. Määräaikaihuollot ovat 20tkm välein ja maksavat n. 200 euroa.

Mazda tuntuu olevan luotettava auto ja siinä on muutenkin kolmen vuoden takuu, niin miksi maksaa tyhjästä?

• Eino

Entäs tilanne takuun päättymisen jälkeen? Huoltosopimusta ei tietenkään saa enää siinä vaiheessa ja silloin sopparin arvo tulee parhaiten esiin.

Huoltosopimuksella olleet vaihtoautot ovat paremmassa kunnossa, kitupiikki omistaja ei ole päässyt pilaamaan autoa... Siksi niillä on parempi vaihtoautoarvo.

• ihmettelijä
        Eino kirjoitti:

Entäs tilanne takuun päättymisen jälkeen? Huoltosopimusta ei tietenkään saa enää siinä vaiheessa ja silloin sopparin arvo tulee parhaiten esiin.

Huoltosopimuksella olleet vaihtoautot ovat paremmassa kunnossa, kitupiikki omistaja ei ole päässyt pilaamaan autoa... Siksi niillä on parempi vaihtoautoarvo.

.. kitupiikki omistaja pilaa auton ? Kyllä ainakin minä laitan auton kuntoon oli minulla sitten huoltosopimus tai ei ? Sitäpaitsi 3 vuoden jälkeen sopimus uusitaan korkeintaan 2 vuodeksi (yhteensä siis 5 vuotta). Sitäpaitsi epäilen suuresti että hyvitys ei ole yhtään suurempi oli sinulla huoltosopimus tai ei. Sopimukset unohdetaan samalla lailla kuin lisävarusteet kun uutta kauppaa väännetään. Sorry..

• Ei kai
        Eino kirjoitti:

...ihme jaksaa ajaa samalla autolla kolme vuotta?

Ei mitään järkeä maksaa huoltosopimuksista, auto vaihtoon ennen takuun loppumista on helpoin ja halvin tapa.

• Esko
        ihmettelijä kirjoitti:

.. kitupiikki omistaja pilaa auton ? Kyllä ainakin minä laitan auton kuntoon oli minulla sitten huoltosopimus tai ei ? Sitäpaitsi 3 vuoden jälkeen sopimus uusitaan korkeintaan 2 vuodeksi (yhteensä siis 5 vuotta). Sitäpaitsi epäilen suuresti että hyvitys ei ole yhtään suurempi oli sinulla huoltosopimus tai ei. Sopimukset unohdetaan samalla lailla kuin lisävarusteet kun uutta kauppaa väännetään. Sorry..

No ei kai nyt autoa pilalle saa, mutta tekisitkö ison ja kalliin korjauksen jos aiot vaihtaa autosi puolen vuoden päästä? -ja auto kuitenkin kestäisi hyvin sinne saakka.

Hyvityksissä on eroa, sorry... ja vielä enemmän jos itse kauppaa autoa.

• Jari

Itselläni on huoltosoppari M6:een (2.0 Aut Elegance)... Mielestäni kannattaa ottaa, sillä jos sattuu tulemaan jotain vikaa, niin itse olen sen saanut tuon sopparin kautta hoidettua.. Esim. lamppujen vaihto eteen jne...

Olen hyödyntänyt huoltosoppareita jo pidemmän aikaa aiempien autojeni kanssa, ja laskujeni mukaan niissä olen pitkällä tahtäimellä säästänyt enemmän, kuin menettänyt

Suosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      302
      7661
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5989
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3548
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2007
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1885
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      20
      1733
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1599
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      66
      1406
    Aihe