Tiedolla on ongelma

---/m/---

"Tiedolla on ongelma. Yhtiön 17000 työntekijästä vähintään joka kymmenes on väärässä paikassa.

Nyt joka kolmas tietolainen on Suomessa ja joka viides Ruotsissa. Halvan kustannustason maissa yhtiöllä on 30 prosenttia väestään. Tilanne muuttuu nopeasti.

Intiassa Tiedon työntekijämäärä kasvoi viime vuonna kolmanneksen. Kiinassa tietolaisten määrä peräti tuplaantui. Väki kasvoi myös Tsekissä ja Puolassa, mutta väheni Suomessa ja Ruotsissa.

Muutos on ollut nopea, mutta tämä ei riitä. Vuoden 2011 lopussa halpojen palkkojen maissa pitäisi olla 40 prosenttia Tiedon työntekijöistä"

http://www.talouselama.fi/analyysit/article381045.ece

Ja:

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article269442.ece

http://www.taloussanomat.fi/tietotekniikka/2009/05/28/tieto-irtisanoo-220-ja-lomauttaa-1-500/200913360/133

M.O.T

25

2215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 534gdfg

      Tiedossa on kaikki paskaa paitsi kusi.

    • Nooops

      >50v porukalle tiedossa uusia laitumia?

      • iuhgjlk

        "50v porukalle tiedossa uusia laitumia? "

        Missä?


      • oon mie
        iuhgjlk kirjoitti:

        "50v porukalle tiedossa uusia laitumia? "

        Missä?

        Ite oon tiedon työntekijä, mutta teen toitä vaan toisessa firmassa kun tuli yt-kenkää. Eli väärässä paikassa varmannii.


    • Toista oli ennen

      Tieto on taas tietotehdas, minkä nimisenä se neljäkymmentä vuotta sitten aloitti.

      Töitä tehdään liukuhihnalla. Henkilöt ovat erikoistuneet pienelle osaamisalueelle. Ihmisiä vaihdetaan tarpeen mukaan uusiin ja nuorempiin. Ihmisiä kohdellaan resursseina, joita voidaan hankkia Kiinasta tai Intiasta tai mistä halvimmalla saadaan.

      • History

      • se noin ole

      • jjjuuuwww
        History kirjoitti:

        Eikös Tieto ollut alun perin Pohjoismaiden-Yhdyspankin PYP atk-osastosta ulkoistettu firma. Samoin kuten Postipankin atk-osastosta muodostui Tietovara, jonka osti Tieto-X ja edelleen nimenvaihdos Ixonos.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieto_(yritys)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ixonos

        Jokin osa Tieto-konsernista on kai peräisin entisestä Valtion Tietokonekeskuksesta.


      • A

      • rundi_paakkonen
        History kirjoitti:

        Eikös Tieto ollut alun perin Pohjoismaiden-Yhdyspankin PYP atk-osastosta ulkoistettu firma. Samoin kuten Postipankin atk-osastosta muodostui Tietovara, jonka osti Tieto-X ja edelleen nimenvaihdos Ixonos.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieto_(yritys)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ixonos

        tämä se sama lössi, joka hukkas Postipankin tilien ja tilinomistajien välisen linkin? Ne tilit taitaa nyt sitten olla Sampo-Pankilla saattohoivassa.


    • uppisdhgf

      Tieton ongelma taitaa olla se, että sillä on Suomessa liian vähän työntekijöitä ja liian hyvä laatu

      http://yle.fi/alueet/savo/2010/03/tieto_rekrytoi_vakea_kiertueella_1536817.html

      • Tieto on eri hieno

        Joku Tiedon valopäistä varmaan vihdoin keksi käyttötarkoituksen messurekalle. Tosi kliffaa mennä rekrytoimaan halpoja siis uuuups uusia työntekijöitä suoraan koululaitoksista. Saadaan kivasti kurottua umpeen kompetenssiaukko ennen seuraavaa YT-kierrosta, missä pistetään muutama kymmenen kokenutta konkaria pihalle.

        Upean messurekan kauppaa yritettiin perua, mutta se ei enää onnistunut. Nyt Tiedossa käytetäänkin varmaan paljon management capabiliteettiä tämän rekan heikon performancen ja utilisaatioasteen kohentamiseksi.

        Jotain positiivistakin sentään, kohta ei voi enää syvemmälle vajota. Vaikka Tieto tietysti yllättää tässäkin asiassa myöhemmin.


      • tieteilij1
        Tieto on eri hieno kirjoitti:

        Joku Tiedon valopäistä varmaan vihdoin keksi käyttötarkoituksen messurekalle. Tosi kliffaa mennä rekrytoimaan halpoja siis uuuups uusia työntekijöitä suoraan koululaitoksista. Saadaan kivasti kurottua umpeen kompetenssiaukko ennen seuraavaa YT-kierrosta, missä pistetään muutama kymmenen kokenutta konkaria pihalle.

        Upean messurekan kauppaa yritettiin perua, mutta se ei enää onnistunut. Nyt Tiedossa käytetäänkin varmaan paljon management capabiliteettiä tämän rekan heikon performancen ja utilisaatioasteen kohentamiseksi.

        Jotain positiivistakin sentään, kohta ei voi enää syvemmälle vajota. Vaikka Tieto tietysti yllättää tässäkin asiassa myöhemmin.

        Tieto rekrytoi nuoria koulusta valmistuneita/valmistuvia/opiskelijoita ja samalla pistää pihalle vanhempaa väkeä.

        Olisi voinut hieman vähemmän näyttävästi tehdä tuon.


      • ultimate
        tieteilij1 kirjoitti:

        Tieto rekrytoi nuoria koulusta valmistuneita/valmistuvia/opiskelijoita ja samalla pistää pihalle vanhempaa väkeä.

        Olisi voinut hieman vähemmän näyttävästi tehdä tuon.

        Miten olisi Tiedon kiertävä sirkusteltta & rekryhalli.


    • Höpistä vaan

      Manufacturing (nyk. Forest and Manufacturing service line) myi 2006 Dynamics AX bisneksen Personecille (nyk. Aditro) ja nyt taas koettavat samaa bisnestä
      https://www.aditro.fi/page.aspx?path=192199,193729,193763,205050

      http://www.tieto.fi/careers/New/Jobs/Job?id=2140

      Microsoft Dynamics AX Business Manager

      Form of employment:
      Permanent, Full Time
      Location:
      Finland; Helsinki metropolitan area
      Organization:
      Industrial Manufacturing & Services Industry
      Application period:
      Tuesday, March 02, 2010 - Friday, March 19, 2010

      Microsoft Dynamics AX Business Manager for Industrial Manufacturing & Services

      Industrial Manufacturing and Services organization provides IT solutions and services to industrial manufacturing customers and their value chains. We consult, develop and support business solutions that enable our customers to improve cost-efficiency and to gain competitiveness with new business models. Our customers are typically representing process, project and manufacturing industries, industrial machinery and equipment suppliers, solution providers and industrial service business companies. Our solutions are based on leading software packages and technologies together with lifecycle services that support these solutions. In addition to industry specific solutions and services we deliver ICT infrastructure services varying from server capacity and hosting services to total ICT solutions.

      Microsoft Dynamics AX Business Manager

      Tieto is the market leader in professional IT services for manufacturing industries in Finland and we are seeking growth in the ERP market.

      Microsoft Dynamics AX is one of our strategic ERP platforms and we are targeting a prominent position in that area. We are looking for a manager who will be in charge of our Dynamics AX business and customers for manufacturing industries in Finland.

      We expect you to accelerate and grow the business as well as to contribute our industry offerings development work to meet the market needs. You will be working closely with our Sales team, customer managers and our delivery organization (i.e. Service Lines). You will have sales and revenue targets as well as customer satisfaction targets.

      You will join our dynamic and professional team in the Industry Solutions unit which is in charge of the EPR solution businesses for Industrial Manufacturing field in Finland.

      Your responsibilities include:

      * Actively managing and executing marketing and sales
      * Achieving sales and revenue targets
      * Deliveries to your customers
      * Achieving Customer satisfaction targets
      * Implementing our Microsoft Dynamics strategy in Finland together with the other Industry Units and Service Lines
      * Contributing our offerings development for the industrial manufacturing market
      * Dynamics collaboration and distributorship matters with Microsoft
      * Working as a customer manager for Dynamics-AX customers and other agreed customers

      We expect you to have

      * Previous Microsoft Dynamics sales or delivery experience
      * Successful track record in managerial positions from recent two years
      * Willingness to work on the “front line” close to our customers
      * Good collaboration and communication skills both in Finnish and in English
      * Manufacturing industry knowledge
      * Positive mindset

      We offer you an interesting job in a dynamic environment where you can build your own future.

      Contact for this job:

      Veli Peltola, [email protected], 358 (0)40 481 0044

      Tieto employs over 16 000 experts in close to 30 countries. Our passion for delivering IT, R&D and consulting services brings real change to the telecom & media, financial services, forestry, healthcare & welfare, energy, public, manufacturing, retail & logistics and automotive sectors.

      • onks tietoo?

        Siinä saa Veli Peltolan emailfiltteri päivittäin 300 spämmiä.


      • mailit piiloon

      • 13

        ei tommosta oo ollut olemassa enää aikoihin.


      • 3

    • 38

      katkeruus

      • tn

      • Jorypelle
        tn kirjoitti:

        Tieto jätti bonukset maksamatta ainakin meidän osastolla, mahdollisesti koko firmasta johtoa lukuunottamatta. Ehkäpä varat investoidaan henkilökunnan kouluttamiseen.

        PHAHAHHAAAAAA! Tieto jakoi osakkeenomistajalle samat osingot kuin aiemminkin. Huonosta vuodesta huolimatta jostain saatiin rahat osingonjakoon.
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/tiedotteet/porssitiedote.jsp?id=201003250253

        Mistä noita bonuksia oikeen tulee?


      • Jöpötttää
        Jorypelle kirjoitti:

        Mistä noita bonuksia oikeen tulee?

        9991,25e !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • j a e t a a n
        tn kirjoitti:

        Tieto jätti bonukset maksamatta ainakin meidän osastolla, mahdollisesti koko firmasta johtoa lukuunottamatta. Ehkäpä varat investoidaan henkilökunnan kouluttamiseen.

        PHAHAHHAAAAAA! Tieto jakoi osakkeenomistajalle samat osingot kuin aiemminkin. Huonosta vuodesta huolimatta jostain saatiin rahat osingonjakoon.
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/tiedotteet/porssitiedote.jsp?id=201003250253

        työntekijöille?

        http://www.tieto.fi/default.asp?path=408,413,5841&hid=1400151

        "Tieto Oyj:lle on 31.3.2010 palautunut 4 400 yhtiön omaa osaketta vastikkeetta. Palautus liittyy yhtiön osakepalkkiojärjestelmään 2006-2008. Ansaintajaksolta 2008 osanottajille siirrettyjä osakkeita on palautunut yhtiölle, koska saajien työsuhteeseen liittyvät ehdot eivät täyttyneet. "


    • Sibberiaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe