Kyseessä ei nyt ole vauva, vaan jo 2-vuotias, mutta nyt on tullut ongelmaksi aamu- ja iltapala, kun puuroista on alkanut kieltäytymään totaalisesti eikä leipäkään maistu juuri lainkaan..
Onko muilla vanhempien muksujen äideillä vinkkejä aamu- ja iltapalalle? Mitä teillä syödään?
Lapsi saa sekä itsetehtyä, että purkkiruokaa. Aiemminkin jossain vaiheessa kieltäytyi puuroista, mutta sittemmin taas maistui. Ja nyt taas tökkii. Kaiken makuisia ja -laisia puuroja on kokeiltu. Jugurteistakin vai tietty maku tietyltä merkiltä menee alas, ja jugurtti kun ei kovin hyvin pidä mahaa täynnä. Leipääkään ei siis juuri ollenkaan huoli.
aamupalaideoita?
5
137
Vastaukset
- 8+15
koittanut erilaisia puuroja, esim. manna- ja vispipuuroja? Viiliä, rahkaa, kiisseliä, marjoja, hedelmiä, esim. banaani on aika tuhtia. Tietysti jotain kiisseleitä ei nyt ehkä ihan jatkuvasti kannata syöttää, ettei liiaksi tule sokeria, mutta tuossa nyt ainakin jotain mitä tulee mieleen.
- 13+14
vielä eli tuli vielä mieleen, että oletko muroja kokeillut? Ei ehkä mitään sokerimuroja, mutta nykyään on paljon terveellisiäkin vaihtoehtoja. Niitä voisi tarjota jogurtin tai maidon seassa. Lapsi voisi vaikka itse annostella niitä kulhoon, niin voisi olla hauskempaa. Ja mukaan voi vaikka pilkkoa hedelmää, esim. kiiviä.
- ap..
13+14 kirjoitti:
vielä eli tuli vielä mieleen, että oletko muroja kokeillut? Ei ehkä mitään sokerimuroja, mutta nykyään on paljon terveellisiäkin vaihtoehtoja. Niitä voisi tarjota jogurtin tai maidon seassa. Lapsi voisi vaikka itse annostella niitä kulhoon, niin voisi olla hauskempaa. Ja mukaan voi vaikka pilkkoa hedelmää, esim. kiiviä.
Puurot on kokeiltu jokaisessa sortissa ja koostumuksessa. Ei kelpaa. Vauvelina kaikki hedelmäsoseet menivät hyvin, mutta nyt oikeat hedelmät tökkivät. Ainoa, mikä tuntuu menevän suosiolla alas, on ananas. Ihme poika kun ei makea kelpaa :)
Täytyy tosiaan noita muroja kokeilla ja sitkeästi koittaa muutakin tuputtaa. Tuntuu vaan haaskaukselta kun ei suutansa sitten avaakaan enää ekan maistamisen jälkeen.
Lisää vinkkejä kaivataan :) Ja jos on ideaa jostain täyttävämmästä kuin esim jugurtit niin tänne neuvoja :)
- .......
Voileipää ja maitoa.
Ei meillä ole kukaan syönyt enää 2 vuotiaana aamu- eikä iltapuuroja. - 16+11
kokeillut esim. karjalanpiirakkaa? Päälle voisi laittaa vaikka vähän voita/juustoa/kurkkua tms. Entä jonkinlainen smoothie? Siihen voisi laittaa joitain hedelmiä, marjoja ja hiutaleita.
Kannattaa myös pitää mielessä, etteivät kaikki tarvitse niin kovin isoa aamupalaa. Itse en ole koskaan, lapsenakaan ollut mikään kova aamupalan syöjä, vaikka tietysti pienen täytyisi jotain syödä, että lounaaseen jaksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481