Kerrasta poikki-- kirja

pakkopaita

Onko kukaan lukenut ko. kirjaa? Mietin niitä harjoituksia, että kun minun pakkoajatukseni aina vaihtuu, niin pitääkö minun tehdä ne harjoitukset kaikkien kohdalla? Pari yleistä pakkoajatusta on, mutta sitten kun ne välillä lakkaavat vaivaamasta, niin ilmestyy välittömästi uusi huolenaihe. Eli pelkään, että jos saan hoidettua pois esim. tautipelkoni, alan pelätä sitten jotain muuta, niin kuin aina käykin.

17

7150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8

      sillä alueella, joka kulloinkin eniten vaivaa.
      Jos sinulla on nyt esim. bakteerikammo niin keskity niihin harjoituksiin ja jos bakteerikammo vaihtuu vaikka tarkistamispakkoon niin tee sitten tarkistamispakosta kärsivän harjoituksia.
      Ja jos sinulla on monenlaista pakko-oireilua yhtä aikaa voit tehdä useampaakin harjoitusta yhtä aikaa.

    • laakso...

      sama kaava menee mullakin, yhdestä jos satut pääsemään, on toinen jo tulossa,

      • mari1234

        Mulla myös, ne tulee kausittain ja kun pääset yhdestä pois niin parin kuukauden päästä viimeistään on jo seuraava pyrkinyt mieleen ja sitä sitten huomaa vasta vähän liian myöhään että on taas sama kaava menossa.


    • Mhmm

      Olen myös harkinnut tuon kirjan ostamista, olisi vain mielenkiintoista tietää, onko siitä oikeasti mitään apua. Mullakin tosin tuppaa olemaan niin, että kun yhdestä pakkoneuroosista pääsen, niin toinen tulee heti tilalle, ellei parikin. Turhauttavaa.

      • Anonyymi

        Älä osta!


    • 234234234234
      • sekopää vaimo

        Onkohan tuosta kirjasta apua pakkoajatuksista kärsivälle?


      • Ninni74

        Kävin foorumilla, minkä verran siellä käy porukkaa?
        Aika hiljaiselta vaikutti.


      • :)
        sekopää vaimo kirjoitti:

        Onkohan tuosta kirjasta apua pakkoajatuksista kärsivälle?

        minulle on ainakin ollut!!!suosittelen paljon!!


      • Kiltti kiusattu
        :) kirjoitti:

        minulle on ainakin ollut!!!suosittelen paljon!!

        Itse hankin tuon kirjan, koska se on tullut niin monesti vastaan suosituksena pakko-oireista kärsiville. En tosin ole vielä saanut aikaa aloittaa lukemista, kun ei muka ehdi ja pakko-oireet vievät lukuaikaa...

        Kirjan koko nimi: Kerrasta poikki - vapaaksi pakko-oireista ja rituaaleista (Edna B. Foa & Reid Wilson)

        KAIKKIEN pakko-oireista kärsivien kannattaa lukea tämä! Niin monesti olen sen kuullut auttavan ihmisiä. :-)


      • Anonyymi
        sekopää vaimo kirjoitti:

        Onkohan tuosta kirjasta apua pakkoajatuksista kärsivälle?

        Ei ole. Aivan yhtätyhjän kanssa! Itsellä ocd, minkä tunnistin, vasta vähän aika sitten! Ostin kirjan, mutta alkulauseissa, oltiin, huolissan pörssikursseista! Miten, se liittyy ocd-oireisiin


    • ocdille

      Luulen, että kirja saattaa hyvinkin auttaa pakkotoimintoihin, mutta pakkoajatuksiin ei minulla vaikuttanut mitenkään ne harjoitukset, valitettavasti. Mutta pelkästään se, että sain lukea siitä, miten yleisiä ja samankaltaisia pakko-oireita aivan tavallisilla ihmisillä on auttoi. Sen takia suosittelen.

    • voimaaaa

      minun pakkooireeni ovat sellaisia että minun on pakko suorittaa asioita oikealla kädella ja toitaa tiettyä sanomaa päässäni onko kellään ollut samanlaisia oireita

    • Anonyymi

      Joo minullakin on ollut ehkä jo useamman kuukauden tämä ongelma, vasta ehkä tänään ymmärsin että mulla saatta olla tämä, haluaisin tämän kirjan mutta en löydä mistään netistä että voisin lukea ilmaiseksi ja en tiedä ostasinko?

    • Anonyymi

      Minulla on swllainen pakko-oire, että pitää jodlata kun pesee hampaita. Muuten menee päivä pilalle. Ei ole kiva kun naama hammastahnassa

    • Anonyymi

      Suosittelen kokeilemaan tätä kirjaa pakko-oireiden selättämiseen ennen kuin edes harkitset SSRI- tai muun psyykenlääkityksen aloittamista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe