Tuli juuri elatussopimus ehdotus jossa joutuisin maksamaan 2x112€ =224€. Brutto tuloni ovat 1400€.(vero 16%)
Minulla on uudesta avioliitossa 2 lasta ja vaimoni saa kodinhoito(pienintä oliko 360€ 136 hoitolisää) tukea.
Eli meidän perhe saa noin 1850€kk.
Aikaisemmin maksoin lapsikorotuksen verran liiton pv rahoista ja käteen jäi 1040€. Eli nyt jäisi 1176€ kk käteen ja joutuu ajaman 300km viikossa töihin.
Ennemmin viettäisin aikaa lasten kanssa kuin saisin 10€ päivä työn ilosta:
Kaikki as. ynms. kulut ovat meillä pysyneet ennallaan.
Maksaisin mielellään vaikka enemmänkin mutta kun parempi palkkaisia töitäkään ei ole tarjolla.
Jokuhan tässä maalais järjellä mättää, kun työnteko ei kannata!!
kannattaako kädä töissä:)
14
465
Vastaukset
- ----KK---
Liiton rahat vain eivät kestä ikuisesti,viimeistään silloin työnteko voittaa taloudellisesti.Oli sitä motivaatiota sitten tai ei.
Minulle jää toisesta työstäni käteen vajaan tonnin verran,ja kilometrejä tulee vikossa 200. On pakko tehdä lisäksi töitä kotona,jotta pärjää.
Mutta minä olenkin yh-lähiäippä,joka on ylpeä työstään ja haistattaa paskat panettelijoille,joiden mukaan kaikki yh-äidit kuppaavat rahat yhteiskunnalta ja isältä..
P.S Jos minä olisin kirjoittanut tuon aloituksen,olisin saanut kuulla olevani luuseri ja loinen.. - +-nolla
Jos sinulle jää 1176 käteen. Vähennykset 420 ja asumiskulut x, vähennys uusien lasten elatusvelvollisuudesta x, vähennys työmatkoista x, taitaa elatuskyvyksi jäädä juuri tuo 224. Toinen asia on sitten nykyisen perheesi toimeentulo, sitäkin taitaa olla niin että ette saa toimeentulotukea. Ei auta muukuin mennä töihin, 4 lapsen isän. Ja vielä 2 lapsen äitikin töihin. Semmosta se, ja vaikkei olisi lapsiaakaan joutuu toimentulonsa eteen tekemään töitä. Suomessa on passivoivia sosiaalietuuksia, jotka työssäkäyvät maksavat ja passivoituneet toteavat ei kannata "kädä" töissä. Kyse ei ole siitä, ettei kannata käysä töissä, vaan siitä että kannattaa nauttia sosiaalieduista tämän ovat monet huomanneet.
- frghnjhbgvfcd
maksamatta kokonaan, niin menee ulosottoon, ja UO-mies ei pääse tilillesi koska ei voi mitata sulta kun sulla perhe elätettävänä.
- miettinyt !!!!!!!
Kestääkö rahakukkarosi tehdä noin montaa lasta.
Laske palkkasi ja mieti kuinka paljon vielä kestää siitellä ämmiä paksuksi. Satanen / kersa.
Ei edes maalais järkeä ole ihmisellä. Tuolla palkalla olisi ollut varaa elättää ja kouluttaa vain yksi lapsi.
Minkä mallin lapset saavat jos kummatkin vanhemmat makaavat kotona ja leipä tulee tekemättä mitään sen eteen?- fvgbhnjmkijmuynhbgtr
saa nykypäivän mallin. mitäpä muutakaan? nykyäänhän kakarat hyysätään piloille jo viranomaisten taholta, niin miksikäs sitä mallia pitäisi kotona mihinkään siitä muuttaa?
- niien syy
fvgbhnjmkijmuynhbgtr kirjoitti:
saa nykypäivän mallin. mitäpä muutakaan? nykyäänhän kakarat hyysätään piloille jo viranomaisten taholta, niin miksikäs sitä mallia pitäisi kotona mihinkään siitä muuttaa?
No toki. Viranomaisethan ne perkeleet hyysäävät meitin mukulat piloille.
- muurari matti2
niien syy kirjoitti:
No toki. Viranomaisethan ne perkeleet hyysäävät meitin mukulat piloille.
muuta kun työttömäksi,niin mäkin tein ja jos ei manit riitä niin sossuun,ei sun vikasole jos työnteko ei kannata.Odottelet niin pitkään kun kunnon palkkasen tuunin saat tai mene opiskelemaan sekin kannattaa..Saateri töitä saa tehdä ilmaseksi muutenkin,tehkään ne joille työ on ns,sydämenasia.
- niinpäniinn
muurari matti2 kirjoitti:
muuta kun työttömäksi,niin mäkin tein ja jos ei manit riitä niin sossuun,ei sun vikasole jos työnteko ei kannata.Odottelet niin pitkään kun kunnon palkkasen tuunin saat tai mene opiskelemaan sekin kannattaa..Saateri töitä saa tehdä ilmaseksi muutenkin,tehkään ne joille työ on ns,sydämenasia.
Ja niitä "kunnon palkkasia tuuneja" yleensä tarjotaankin niille jotka makaavat kotona kun työnteko ei "kannata". Ja kyllä, se on ihan oma vika jos työnteko ei kannata. Miksi piti valita paskapalkkainen ala ja sitten tehdä neljä lasta maailmaan?
- ihmettelen....
niinpäniinn kirjoitti:
Ja niitä "kunnon palkkasia tuuneja" yleensä tarjotaankin niille jotka makaavat kotona kun työnteko ei "kannata". Ja kyllä, se on ihan oma vika jos työnteko ei kannata. Miksi piti valita paskapalkkainen ala ja sitten tehdä neljä lasta maailmaan?
Miksi pienipalkkainen duunari ahnehtii suurperheen jos ei ole varaa elättää? Aika epätoivoinen on se nainen joka tekee lisää kakaroita miehelle jolla jo ennestään ihan tarpeeksi takkaa.
Lapsia kun pitäisi vielä avustaa opiskeskeluissakin sen virallisen 18v jälkeen eikä jättää heitteille oman onnensa nojaan.
Eikö tuo uusio vaimo ajatellut mitään tehdessään lisää köyhälle äijälle kakaroita vai oliko suuressa itsekkyydessään ajatellut yhtään mitään muuta kuin omaa persettään ja saaden maata koton kun on jonkun idiootin saanut?
Toisekseen ihmettelen sitä kun kakarat ihan heitteillä vaikka kummatkin vanhemmat makaisivat kotona? Yhteiskunta elättää luuserit eivätkä he edes välitä siitä mistä tuo ruuan heille nokan eteen. Luuserit saa aina elatusmaksuja kuka enemmän ja kuka vähemmän. Sain elareita 18 v asti mutta oli pakko mennä tienaamaan jo 15v ja maksaa kotiin ruokarahaa kun äitini oli ahne kuin paska. Hän koitti myöhemmin hankkiutua paksuksi äveriäälle äijälle jotta olisi hänetkin saanut rahastettua. - gtekiryo
ihmettelen.... kirjoitti:
Miksi pienipalkkainen duunari ahnehtii suurperheen jos ei ole varaa elättää? Aika epätoivoinen on se nainen joka tekee lisää kakaroita miehelle jolla jo ennestään ihan tarpeeksi takkaa.
Lapsia kun pitäisi vielä avustaa opiskeskeluissakin sen virallisen 18v jälkeen eikä jättää heitteille oman onnensa nojaan.
Eikö tuo uusio vaimo ajatellut mitään tehdessään lisää köyhälle äijälle kakaroita vai oliko suuressa itsekkyydessään ajatellut yhtään mitään muuta kuin omaa persettään ja saaden maata koton kun on jonkun idiootin saanut?
Toisekseen ihmettelen sitä kun kakarat ihan heitteillä vaikka kummatkin vanhemmat makaisivat kotona? Yhteiskunta elättää luuserit eivätkä he edes välitä siitä mistä tuo ruuan heille nokan eteen. Luuserit saa aina elatusmaksuja kuka enemmän ja kuka vähemmän. Sain elareita 18 v asti mutta oli pakko mennä tienaamaan jo 15v ja maksaa kotiin ruokarahaa kun äitini oli ahne kuin paska. Hän koitti myöhemmin hankkiutua paksuksi äveriäälle äijälle jotta olisi hänetkin saanut rahastettua.Äijä on tehnyt neljä muksuja, itkee kun ei ole rahaa maksaa niistä elareita ja sinä syytät naista?
Miksi? Eikö miehellä ole mitään vastuuta tekemisistään?
- Ettämuarisoo!
Mä alan entistä enemmän kallistua siihen suuntaan, että Suomesta pitäisi lakkauttaa kaikki sosiaalietuudet. Ei tarvitsisi miettiä, kannattaako käydä töissä ja tulisi etukäteen mietittyä, montako lasta kykenee elättämään.
- orginal1
Vitt....luksihan tämä meni. Eipä olisi pitänyt tehdä lapsia kun ei ollut rahaa vp:50t€, sitten lomautuksia ym. ja liiton rahat oli laskettu 35t€ mukaan. Mistä Vi.. sitä voi tietää mitä elämä tuo 10v päästä tullessaan, en ole ennustaja.
Että en ole ollut rikas mutta toimeen kyllä on tultu. Onneksi on talo m. lainat maksettu.
Ja lasteni iät ovat 14, 12, 5,2
T: loppu
- vain ne ensimmäiset
kaksi lasta, tulisitko toimeen palkallasi?
Teidän tuloilla vaimollasi ei ole varaa hoitaa lapsianne kotona. - laiskuus ei elätä
Niin tässä muutkin ovat joutuneet tekemään. Luuletkos olevas ainoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381401
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402