Onko joukossa pilkilläkävijöitä?
Itsellä on kaira, reppu ja pilkki-istuin semaoin kuin luhut pilkkivapa, siimaa ja koukkuja. On myös muovisia syöttejä, on mustia ja keltaisia. Ei oel vain tullut lähdetyksi kaloja narraamaan, jos noin saa sanoa.
Kysyisinkin nyt neuvoa, millaisia koukkuja pitäisi käyttää ja millaisia syöttejä on syytä varata. Meneekö kala tuollaiseen muoviseen matoon? Olen kesällä kokeillut niitä ongessa ja turhaan. Ei ole tullut kaloja.
Jossakin olen kuullut surviaisen toukista, joita muka käytettäisiibn syötteinä. Mistä sellaisia saa?
Puuttukohan jotakin varustusta? - Unohdin vielä mainita, että olen jo varannut muutaman tyhjentyneen tulitikkurasia kalojen pakkaamiseen.
Olisipa hienoa nähdä nimensä paikallislehden pilkkikilpailu-uutisissa-
pilkille
4
920
Vastaukset
- t. omppeli
Jotkut panevat koukkkun muovisen madon. Sellaista on meikäläinen käyttänyt. Kaloja ei ole tosin tullut,
- toeppo
Päälle lämmin asu, mukaan naskalit käsien ulottuville ja jalkaan pitkät kumisaappaat. Jäällä alkaa olla vettä.
Muovimatoa vain koukkuun, kyllä kaloja tulee, jos on tullakseen. - Pieni vihreä pilkki
Pieni kolmihaarakoukku on ahvenelle hyvä. Jos värikoukkuja käyttää niin vihreä on ollut nyt maaliskuun lopulla hyvä väri. Jos ei muoviset syötit pelaa niin Tokmannilta ja Kärkipyörästä saa purkin toukkia eurolla. Tokmanni taitaa myydä jopa 3 purkkia 2 ekun hintaan. Yksi pilkkimies pärjää melkein viikon yhdellä purkilla tosin...
Paikkoja? Yittilän rannasta jos patikoi vastarannalle Selkäsaaren tuntumaan niin siellä tulee isohkoja abbenia n. 5m syvyydestä. Keli on nyt erinomainen liikkua jäällä yöpakkasten takia. Jos ei varpaat paleltuisi niin sandaaleissa voisi taittaa järven selän. :D Veljesniemi on toinen kokeilemisen arvoinen paikka jos ei kävellä halua pitkiä matkoja. Ei kannata ihan rantaan kairata ettei mene terä piloille. On meinaan sen verran matalalla olleet vedet jäiden tullessa.
Tosta työkalu syvyyksien kartoitteluun; http://kansalaisen.karttapaikka.fi - Anonyymi
Uppia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745349Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011233Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282222- 371619
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510