Oksentelu

Ninni20v

Moikka!

Mulla on vuoden vanha kääpiöpinseri narttu, joka on nyt alkanu oksennella öisin. Se siis noin joka toinen yö oksentaa yöllä tai aamuyöllä sulamatonta ruokaa. Mistä mahtaisi johtua? Muuten koira on virkeä leikkisä ja ruoka maistuu. Syötän koiralle Hauhau championin purkkiruokaa piimän kanssa aina iltapäivällä ja lisäksi syö kuivaraksuja millon sattuu...

Luin joskus että HauHau Champion ruoka olisi hyvää koiralle eikä pitäisi aiheuttaa ongelmaa, mutta olisko kuitenkin niin ettei se sovi minun koiralleni. Mikä muu merkki olisi hyvä?

Ja on tullut sellanen olo, että kun koirani käy leikkimässä ja riehumassa muiden koirien kanssa niin se varmistaa sen että seuraavana yönä se oksentaa varmasti.

En oikeen ymmärrä miksi se ruoka ei välillä sula sen mahassa ja oksentaa sen pois.

Myös sitä keltaista vaahtoa se oksentaa todella, mutta harvoin ja yleensä päivällä.

Olisin kiitollinen jos joku osaisi jotain neuvoa. Täytyy myös eläinlääkäriin ottaa yhteys

11

19877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihda s eruoka

      vaikka tietty ruoka olisi joskus sopinut, niin se ei tarkoita, ettäse sopisi koiralle loppuikänsä. Mietipä ihmisiä verrokkina.

      Onko terveysasiat pois-suljettu?

      Keltainen vaahto on tod näk tyhjän mahan oksennusta eli koirallasi on tyhjä vatsa, sillä on niin nälkä, että se oksentaa tyhjät mahanesteet ulos :( Ruoki paremmin ja useammin. Oksentelu viittaa siihen, että ko ruoka ei sovi koirallesi, koska se ei sula ja elimistö lähettää sen takaisin.

      Vaikka joku kehuu jotakin asiaa (ruokaa), niin se on aina sen ihmisen kokemus ja mielipide, ei tarkoita että sopii kaikille. SEURATKAA KOIRIANNE, NE KERTOO KYLLÄ TEILLE, JOS VIITSITTE TARKKAILLA!

      • ++

        Meilläkin monta viikoa oksentelua ja lääkäri tutkimuksessa ei mitään.Annetaan riisiä ja silti tuntuu tulevan epäsäännöllisesti ulos.Ei ymmärrä eikä lääkärikään.


    • kokeiles

      Vaahto on tosiaan tuota "tyhjän mahan oksennusta". Annatko koiralle vain kerran päivässä ruoan, iltapäivällä? Kokeile antaa aamuisin ja iltaisin, pitäis loppua ainakin vaahto-oksennukset.
      Leikkiikö koirasi ennen vai jälkeen syömisen? Silläkin saattaa olla merkitystä ruoan oksentamiseen jos heti kohta syömisen jälkeen riehuu. Kannattaisi koiran olla ihan rauhassa ennen syömistä ja myös sen jälkeen, ja kokeilla myös sitä ruoan vaihtoa. Ja säännölliset ruoka-ajat (jos teillä on nyt koko ajan nappuloita tarjolla, ota ne pois) eikä niin kuin nyt kerroit että iltapäivällä purkkiruokaa ja nappuloita miten sattuu.

    • juliaaana

      meillä sama juttu.. koira on oksennellut yöllä-aamuyöllä nyt melkein joka pv. haluaisin itsekin saada jotain vastausta että miksi. tänään oli kyllä viimeinen pisara kun oli aamulla veri lammikko ja ihan kuin maksa ulko oven edessä. soitimme eläinlääkäreille mutta viikonloppuisin vain vastaaja soi;d vain yksi vastasi ja sanoi että saattaa olla mahalaukun tulehdus tms. mutta mieleen tuli kaikki mahdolliset sisäiset veren vuodot, syöpä, ym

      oksentelun seurauksena meillä oli tämä veri ongelma,, toivottavasti te saatte koiranne terveeksi ja

      • känny käteen ny!

        Jos koira oksentaa verta niin kannattaisko olla jo matkalla eläinlääkäriin??????????? Jos sielä on tuon puoskarieläinlääkärin "epäilemä" tulehdus, niin tuskin sekään itsekseen odottelemalla menee ohi??? Varmasti tässä maassa löytyy muitakin lääkäreitä jotka vastaavat puhelimeen, kuin tuo yksi. Netistä kun hakee päivystäviä eläinlääkäreitä niin löytyy.


    • kääkkä

      mulla sama huoli mun 7kk uros oksentanut 3 yönä keltaista mahanestettä .toiset sanoo et tyhjä maha tekee niin noh minä annoin vielä illalla nappuloita ja nyt oksensi ne ulos .neuvoa kaipaan minäkin

    • panikoija

      Itsellä olis tälläinen ongelma:
      Koira on 6v sekarotuinen narttu, emä sakemanni ja isä bordercollie seropi.
      Koiralla on aina ollut tätä tyhjän mahan oksentelua eli keltaista limaa/vaahtoa mutta nyt puoitoista tuntia sitten heräsin kun koira oksensi ja ajattelin sen olevan tätä tyhjän mahan oksentelua kun eilen sai vain vähän ruokaa kun piti pitää ns. paastopäivä mutta koira kuitenkin niin hirveesti pyysi ruokaa että tosiaan annoin hieman. No oksennus oli nyt kuitenkin sellaista punaista limaa missä ns. verihitusia seassa ja myöskin haisi vereltä. Tietäiskö kukaan voiko olla vaan mahakalvot ärtyneet tai jotain vai pitääkö nyt heti 8 alkaa soittelemaan eläinlääkäreille?
      Kiitos nyt kovasti jos joku vastailee.

      • panikoija

        Tarkemmin ajatellen tämä panikoijataitaa nyt soitella kuitenkin heti parin tunnin päästä lääkäreille...


      • Paimen
        panikoija kirjoitti:

        Tarkemmin ajatellen tämä panikoijataitaa nyt soitella kuitenkin heti parin tunnin päästä lääkäreille...

        Jos koirasi kärsii tyhjästä vatsasta, niin paastopäivä ei taida olla järin hyvä ajatus?
        Kokeile huonolaatuisempaa koiranruokaa (sitä voi syöttää enemmän) ja anna päivittäin lihaa (nauta yleensä parasta). Onhan koirasi normaalipainoinen eikä liian laiha? Voiko sen ruokintaa jakaa useampaan ruokintakertaan? Eihän sitä riehuteta heti ruuan jälkeen?

        Omalle koiralleni eläinkaupan ruuat olivat "liian hyviä". Kaikki tarpeet täyttyivät nälkää lukuunottamatta :D Koira napsi jatkuvasti makupalja tienposkesta, jonka lisäksi sitä närästi (happamat röyhtäykset) ja oksettikin välillä. Vaihdoin ruuan halvempaan, jota pystyi antamaan 3 krt enemmän kuin tuota laaturuokaa ja korvasin toisen aterian keitetyllä nautajauhelihalla. Koira pysyy nyt hoikkana, vaikka saakin syödä nappuloita vapaasti ja liha ilmeisesti tyydyttää tarpeet siinä määrin, etteivät kakatkaan maistu kuin hyvin, hyvin harvoin.

        Tämä sen jälkeen, kun tappelin niin koiran ylipainon kuin ruokapakkomielteeseen liittyvien ongelmakäytösten kanssa kolme vuotta.


    • ongelmat katosi

      Suosittelen barffausta :)

    • Anonyymi

      Keltainen vaahto tarkoittaa sitä että närästys on kova. Pieni pala rennietä murskaksi ja mustikkakeiton sekaan ja jos ottaa itse, hyvä, jos ei niin ruutalla sitten. Auttaa heti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe