Olen aina ihmetellyt, siis minä joka en ole edes ajatellut parisuhteen virallistamista, että miten tuo kosintapuoli hoituu lesbosuhteessa.
Perinteisen kaavan mukaanhan uros kosiskelee naarasta, mutta kahden naisen suhteessa ei tätä asetelmaa ainakaan virallisesti esiinny. Heterokulttuurissa on myös tämä joka neljäs vuosi toistuva karkauspäivän rituaali, joka mahdollistaa myös naaraan kosintamenot, mutta kalenteri ei tunne päivämäärää jolloin saman sukupuolen edustajat voisivat lähestyä toisiaan parisuhteen rekisteröintimielessä (tämä on muuten taas kerran tasa-arvon vastaista).
Monissa kulttuureissa on edelleen myös tapana että pyydetään kättä, siis kosiva osapuoli kääntyy kosittavan vanhemman, holhoojan tai muun hänestä jollain tavalla vastuussa olevan tahon puoleen anellen mahdollisuutta pariutua toisen osapuolen kanssa.
Pariutumisrituaaliin liittyy myös monenmoisia pinttyneitä tapoja ja sitten viimeisenä tulee tietysti se tärkein eli omaisuuden omistusoikeuden jakaminen tai jakamattomuus osapuolten kesken. Onko rekisteröidyssä parisuhteessa tällainen avioehdon kaltainen mahdollisuus otettava huomioon vai onko kyseessä vain hynttyyt yhteen mentaliteetilla hoidettu toimenpide?
Siis, kumpi osapuoli kahden naisen välisessä suhteen rekisteröintiin tähtäävässä keskustelussa ottaa kosintaprosessin hoitaakseen? Onko se se nopeampi, vahvempi, suurempi, vanhempi, viisaampi, tyhmempi, ahneempi, luuserimpi, epävarmempi, vai se jolla nyt sattuu lipsahtamaan moinen ajatus mieleen ja kielenpäälle? Entä liittyykö rituaaliin jotain samankaltaisuutta elokuvissa nähtyihin asetelmiin, joissa uros polvistuu naaraan helmaan ja alkaa puhua soperrellen pehmeitä? Voiko kosinnan hoitaa nykyteknologialla esimerkiksi tekstiviestillä, sähköpostilla tai laittaa vaikka facebookiin jonkun rallatuksen tyyliin: alatko mun kaa?
Entä tämä käden pyytäminen, onko sellaisesta rituaalista mitään viitteitä? Ja kuka pyytää kättä ja keneltä. Pyytääkö lesbo lesbon kättä isältä vai äidiltä, halutaanko yleensäkään mitään suvun siunausta ja hyväksyntää koko asialle, vai riittääkö vain maistraatin krapulaisen tuomarin hikinen jorina ennen leimamerkin maksua?
Miten sitten tämä olemattoman omaisuuden jakopuoli ja mahdollisen eron yhteydessä kahvikuppikokoelman jakaminen osapuolten välillä? Pitääkö jokaiseen pyyhkeeseen kirjoa oma nimi tätä jakoa varten, siis noin ihan perinteisiin menetelmiin viitaten?
Nyt joku saattaa luulla että panen halvalla naaraiden pariutumisrituaaleja. Ei kuulkaa, ihan vastaisuuden varalle tätä kyselen, minä joka tiedän kaiken en tiedä tätä. Nyt tiedätte siis että en ole täydellinen, minäkään. Odotan asiallisia vastauksianne intohimolla.
k o s i n t a
10
750
Vastaukset
- Äiti & äiti
Avioehto
Avioehtosopimus edullisesti verkon kautta asiantuntijan laatimana.
www.avioehtosopimus.fi - LaikaQ
allekirjoittaneen soidinmenot ovat kestäneet jo niin monta vuotta, että jaon saa sitten joskus suorittaa jälkeenjääneet kaukaiset sukulaiset, kun olemme ensin elää kituuttaneet 95-vuotiaiksi ja kirjakokoelmamme on paisunut niihin mittoihin, joissa puhutaan jo nostokurjen vuokraamisesta.
Kun ei omista mitään, ei tarvitse taistella mistään. Kun menee naimisiin vain kerran elämässään, ei tarvitse miettiä mitään avioehtoja, ei muuta kuin elämää eteenpäin, siis sitä kiinnostavinta osuutta.
Muru on kyllä uhonnut lentävänsä helikopterilla Senaatintorin yläpuolella semmoinen äärityperä hunajaa tihkuva kosioriepu kopterin alla roikkuen. Se kyllä toimisi ihan päinvastaisessa mielessä kuin on tarkoitus.- Ardea_C
Mielenkiintoista on että vastauksissa on keskitytty tähän omaisuuden omistusoikeuden säilyttämiseen tai sen merkityksettömyyteen jos omaisuutta ei ole. Kun on ollut jonkin verran tekemisissä matemaattisten kaavojen kanssa syntyi tästä ajatus:
Kosinta VAT 22% = ikuisesti Sinun
Mutta kysymys kuuluu, kumpi maksaa arvonlisäveron, kosija vai kosittava vai jaetaanko kustannus osapuolten kesken? Eli jos vastaat myöntävästi voidaanko se katsoa allekirjoitukseksi vekseliin?
Parisuhteen rekisteröinnin leimavero on minulle arvoitus. Onko sellainen leimaveromerkki olemassa ja mitä se maksaa? Kumpi osapuoli sen maksaa vai jaetaanko kustannus osapuolten kesken?
Ja sitten tietysti kun nämä avioehto tai ehdottomuus asiat ovat hoidetut, hilut kintuissa ja verot maksettu, niin mikä on sitten sen todellisen rakkauden hinta. Voiko sen noteerausta seurata jossain pörssissä vai onko se kertaluonteinen erä jota poistetaan koko loppuelämän ajan?
En tiedä, ehkä paras terä minusta on jo tylsistynyt, sillä ajattelen nykyisin että kirjanpitorikollisuuden korkeakoulun muistiinpanovihko sopii parhaiten ruokareseptien muistiin kirjoittamiseen. - Peppitossu
Ardea_C kirjoitti:
Mielenkiintoista on että vastauksissa on keskitytty tähän omaisuuden omistusoikeuden säilyttämiseen tai sen merkityksettömyyteen jos omaisuutta ei ole. Kun on ollut jonkin verran tekemisissä matemaattisten kaavojen kanssa syntyi tästä ajatus:
Mutta kysymys kuuluu, kumpi maksaa arvonlisäveron, kosija vai kosittava vai jaetaanko kustannus osapuolten kesken? Eli jos vastaat myöntävästi voidaanko se katsoa allekirjoitukseksi vekseliin?
Parisuhteen rekisteröinnin leimavero on minulle arvoitus. Onko sellainen leimaveromerkki olemassa ja mitä se maksaa? Kumpi osapuoli sen maksaa vai jaetaanko kustannus osapuolten kesken?
Ja sitten tietysti kun nämä avioehto tai ehdottomuus asiat ovat hoidetut, hilut kintuissa ja verot maksettu, niin mikä on sitten sen todellisen rakkauden hinta. Voiko sen noteerausta seurata jossain pörssissä vai onko se kertaluonteinen erä jota poistetaan koko loppuelämän ajan?
En tiedä, ehkä paras terä minusta on jo tylsistynyt, sillä ajattelen nykyisin että kirjanpitorikollisuuden korkeakoulun muistiinpanovihko sopii parhaiten ruokareseptien muistiin kirjoittamiseen.kysehän ei tietenkään ole omaisuutensa omistusoikeuden säilyttämisestä vaan siitä että otatko vaimon velat kannettavaksesi?´Eli kyllä= alv 22 % vasta aamulla todistetaan = ikuinen krabula.
Koska kosiminen koetaan jotenkin alistumiseksi (polvistuminen, nöyryys) niin ehdottaisin että ei polvistuta ollenkaan.Tai sitten molemmat samaan aikaan? molemmille polville. Mielessä käväisi muutama muukin asento jotka sensuroin hetinyt!
Hinnasta ei puhuta.
minusta verojen maksaminen mokomasta valojen vannomisesta on ihan turhaa.Kierretään ne = kiertoon.
Turussa on joku börssi jossa voisi mitata paljonko henkilökunta noteeraa lesbohäistä...
enkä itsekkään ymmärrä mitä kirjoitin. SO? - Ardea_C
Peppitossu kirjoitti:
kysehän ei tietenkään ole omaisuutensa omistusoikeuden säilyttämisestä vaan siitä että otatko vaimon velat kannettavaksesi?´Eli kyllä= alv 22 % vasta aamulla todistetaan = ikuinen krabula.
Koska kosiminen koetaan jotenkin alistumiseksi (polvistuminen, nöyryys) niin ehdottaisin että ei polvistuta ollenkaan.Tai sitten molemmat samaan aikaan? molemmille polville. Mielessä käväisi muutama muukin asento jotka sensuroin hetinyt!
Hinnasta ei puhuta.
minusta verojen maksaminen mokomasta valojen vannomisesta on ihan turhaa.Kierretään ne = kiertoon.
Turussa on joku börssi jossa voisi mitata paljonko henkilökunta noteeraa lesbohäistä...
enkä itsekkään ymmärrä mitä kirjoitin. SO?Pitkästä aikaa. Nyt selvisi sinunkin ammattisi, olet velkaneuvoja vai oletko peräti veroviraston ylijohtaja, tuskin kuitenkaan hänen sihteerinsä? Tuo aamulla todistetaan viittaa siihen että kantelun tekeminen ja haasteen perille vieminen kestää yön yli. Olet asiantuntija.
Empatiaherkkyytesi tulee esiin sanoissa alistuminen ja nöyryys, joten sosiaalialakaan ei ole sinulle vieras. Kustannustehokkuutesi ei kuitenkaan taida olla kovin korkealla tasolla kun et välitä hinnoista? Toisaalta kierrätys maksaa ja kohtuullistaminen ja kestävä kehitys on aina hintansa arvoinen.
Tiedätkö mitä, tuo Turku kuulostaa pahalta. Minulla on Turku-kammo, olen ehkä hoidon tarpeessa. Lyhyt terapia voisi riittää näin aluksi?
Se että et itsekään ymmärrä mitä kirjoitit, viittaa siihen että olet valtion virkamies tai psykologi, siis se veroviraston ylijohtaja vähintään jos ei sitten joku terapeutti. Laitatko mulle verohelpotuskaavakkeet postiin, please. Tai sitten varaatko sen lyhytterapia-ajan, kaikki ajat käy, myös iltaisin. - pissatassu
Ardea_C kirjoitti:
Pitkästä aikaa. Nyt selvisi sinunkin ammattisi, olet velkaneuvoja vai oletko peräti veroviraston ylijohtaja, tuskin kuitenkaan hänen sihteerinsä? Tuo aamulla todistetaan viittaa siihen että kantelun tekeminen ja haasteen perille vieminen kestää yön yli. Olet asiantuntija.
Empatiaherkkyytesi tulee esiin sanoissa alistuminen ja nöyryys, joten sosiaalialakaan ei ole sinulle vieras. Kustannustehokkuutesi ei kuitenkaan taida olla kovin korkealla tasolla kun et välitä hinnoista? Toisaalta kierrätys maksaa ja kohtuullistaminen ja kestävä kehitys on aina hintansa arvoinen.
Tiedätkö mitä, tuo Turku kuulostaa pahalta. Minulla on Turku-kammo, olen ehkä hoidon tarpeessa. Lyhyt terapia voisi riittää näin aluksi?
Se että et itsekään ymmärrä mitä kirjoitit, viittaa siihen että olet valtion virkamies tai psykologi, siis se veroviraston ylijohtaja vähintään jos ei sitten joku terapeutti. Laitatko mulle verohelpotuskaavakkeet postiin, please. Tai sitten varaatko sen lyhytterapia-ajan, kaikki ajat käy, myös iltaisin.on verovirkailija tai vielä parempi, sosiaalitantta!Nii sitten mä oon neurokirurgin assistentti! :DD
- occupanther
Ardea_C kirjoitti:
En tiedä, ehkä paras terä minusta on jo tylsistynyt, sillä ajattelen nykyisin että kirjanpitorikollisuuden korkeakoulun muistiinpanovihko sopii parhaiten ruokareseptien muistiin kirjoittamiseen.Heti kun löydän tähän biisiin
http://www.youtube.com/watch?v=uqYG-rIrqlQ&feature=PlayList&p=92CE5593E33EB462&playnext=1&playnext_from=PL&index=12
sopivan naisen, olen valmis kosimaan mutta ajattelen kyllä jotain mukavampaa asentoa kuin polvillaan.
Ja ainoa matematiikka jota harrastamme, on uusi matematiikka
http://www.morenewmath.com/
Truly,
Occupanther
- paperia rustaamaan..
on mahdollisuutena hyvä ottaa huomioon kun, se jossain vaiheessa kuitenkin on täyttä totta. Oli kyse siitten siitä että päädytään ottaamaan ero tai sitten kuolema erottaa jossain vaiheessa. Omalle kohdalle on sattunut tämä jälkimmäinen vaihto ehto. Sanoisin näin jälkiviisaana, että olisi ollut järkevää tehdä jokin avioehdon kaltainen paperi. Ei sillä, että olisi tarpeen suojata kummallekkin oma omaisuus vaan siksi, ettei tarvitsisi tapella puolison sukulaisten kanssa. Vaikka meilläkin oli keskinäinen testamentti eli kumpikin peri toisensa, suoraan sanottuna varauduimme siihen, ettei mene kämppä alta jälkeen jääneeltä, kun ahneet sukulaiset kuitenkin hyökkää kimppuun, niin myös on käytännössä käynyt joten toimenpide oli hyvinkin aiheellinen.
Kaikki olisi vain paljon selkeämpää, jos ei tarvitsisi vatvoa näiden varsin yhteistyö kyvyttömien mulkero sukulaisten kanssa omia asioitaan. Nythän on kyseessä siis jakamaton kuolinpesä, joka jaetaan vasta sitten kun molempien pää on kallistunut, eli minä kuolen. Vasta sitten perillisillä bileet... Siskot varautukaa !!! - JeanetteX
Nykymaailmassa on vapaus tehdä monet asiat omalla tavallaan, tai olla tekemättä.
En oikein tiedä kuinka moni heteromies nykymaailmassa ns. kosii naista, tai sitten tehdään niin että kun asiat on jo sovittu niin tehdään joku kosimisrituaali. Useimmat asuvatkin yhdessä vuosikausia ennen naimisiin menoa ja saavat lapsia.
Olen ex-hetero ja ollut aikoinani naimisissa, mutta ei minua kukaan koskaan ole kosinut. Olisi tuntunut kovin hassulta. Yhtä hassulta tuntuisi jos naiskumppanini nyt polvistuisi eteeni, tai minä hänen... Keneltä sitä kättäkin pyydettäisiin, ei nyt isältä ainakaan koska eihän tässä isän omaisuutta olla. Mitä jos lesbot pyytäisivätkin äidiltä?
Eivät nuo ikiaikaiset rituaalit oikein istu tähän aikaan kun ei nainen (onneksi) siirry isän vallan alaisuudesta puolison vallan alaisuuteen vaan on ihan oma itsensä. - Munakoiso'
osapuoli, joka on äijämäisempi, "saavampi" osapuoli. Antavampi, joka paremminkin vain "antaa kaiken tapahtua" sängyssäkin, ehkä vähän nauttii itsekkin.
Siis äijälesbo kosii, jos kosii, jos on kosiakseen.
Monasti ei kosi, antaa mennä vaan entiseen malliin avossa.
Mites sitä nyt avioliittoon kun saa muutenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614230Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1521794Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351248Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671046- 56904
- 76895
Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.162809- 39781