Rock 'n' roll / Rocabilly harrastajat ovat alkaneet viimeaikoina harrastamaan myös musiikkilajin mukaisia tansseja. Onko näissä puitteissa olemassa vakiintunutta toimintaa, kun sellaista kaipaisin. Swingteam ja Comets toimivat liikaa kilpatanssiperiaatteen mukaisesti tarkkoine koreografioineen ja tarkasti määrättyine tyyleineen, eli näiden seurojen tyyli ei oikein ole oikean rock 'n' rollin / rockabillyn hengen mukaista, ja varsinkin ne tiukat koreografiat häiritsevät.
Rockbillypiireissä pääsee joskus, lähinnä sattumalta opettelemaan vapaammin tanssittavaa oikeamman hengen mukaisesti rock 'n' roll / rockabilly-musiikkiin. Onkohan näissä puitteissa olemassa missään päin suomea vakiintunutta toimintaa.
Rockabilly-kurssi kysymys
3
278
Vastaukset
...järjesti tammikuussa rockabilly-fuskun alkeiskurssin, mutta jatkosta en tiedä. Miespula oli suuri.
Mitä tarkoitat ST:n ja Cometsien tarkoilla koreografioilla? Käyn säännöllisesti toisen seuran treeneissä enkä ole vielä koskaan törmännyt tarkoihin koreografioihin. Seuroissa nimenomaan painotetaan vapaata viemistä ja seuraamista.
Myöskään "kilpatanssiperiaatteesta" en ole vielä saanut haisuakaan. Molemmissa seuroissa on erillisiä kilpailijoille suunnattuja erityisryhmiä, mutta ei niille vahingossa eksy.
Rockabilly-fuskua promoaa erityisesti Boogie Tour, joten kannattaa ottaa sinne yhteyttä.- Silurus
Kerro toki lisää. *Opetan* säännöllisesti toisessa näistä seuroista, joten perspektiivini saattaa olla vääristynyt. Kuten boogietourin rockabilly.pdf:ssäkin mainitaan, on vaikea välillä erottaa, mikä on "tyyliä" ja mikä yksinkertaisesti huonoa tekniikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301355
- 101876
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13511ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381