Ulkopaikkakuntalaista

naurattaa

tuo Joroislaisten kiihkeä Varkauteen yhdistymisen vastustus. Mikä paha siinä on kun pääsette kaiken lisäksi osaksi kaupunkia?

49

1211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen Varkaus

      Olataisiin siis Suomen suurimman saarikaupungin väkeä.

      • celticwoman

        No mikä ettei: hieno olisi nimi. Varkaus nimi on kieltämättä hieman arveluttava. Siitä kun voi johtaa erinäisiä asioita.. Tosin olen kyllä ylpeä että olen syntynyt Varkaudessa mutta nykyään kuntien yhdistyessä ei nimi mieistä pahentaisi..:)


      • miten osa
        celticwoman kirjoitti:

        No mikä ettei: hieno olisi nimi. Varkaus nimi on kieltämättä hieman arveluttava. Siitä kun voi johtaa erinäisiä asioita.. Tosin olen kyllä ylpeä että olen syntynyt Varkaudessa mutta nykyään kuntien yhdistyessä ei nimi mieistä pahentaisi..:)

        varkautelaisista pitää Joroislaisia juntteina. Naapurikaupungeissa varkautelaisia pidetään vähän sisäänpäin lämpiävinä punaniskoina , kun taas joroinen on kuuluisa kauniista naisistaan. Joroinen taitaa olla Savon Turku


      • Hei Mekin lennetään

        Ainut asia mikä pitäjiä yhdistää on AIRPORT !


      • öki
        Hei Mekin lennetään kirjoitti:

        Ainut asia mikä pitäjiä yhdistää on AIRPORT !

        miten lennät kun ei ole edes lento kenttää


      • MA
        miten osa kirjoitti:

        varkautelaisista pitää Joroislaisia juntteina. Naapurikaupungeissa varkautelaisia pidetään vähän sisäänpäin lämpiävinä punaniskoina , kun taas joroinen on kuuluisa kauniista naisistaan. Joroinen taitaa olla Savon Turku

        on savon Pariisi, siis olen joskus asunut Joroisissa ja olen samaa mieltä että siellä on kauniita naisia


      • Itse vain 10%
        öki kirjoitti:

        miten lennät kun ei ole edes lento kenttää

        Eiköhän Varkaus kuitenkin maksa 90% kuluista !

        Kukaha ostaisi lipun Berlin Joroinen ?


    • höppänät

      Joroinenkin saisi lisää asukkaita ja muutenkin alkaisi sekin kylä elää

      • Varkkila

        Joroinen menettäisi hallintorakenteensa ja se tultaisiin kuppaamaan taloudellisesti tyhjiin parissa vuodessa. Sen jälkeen tuo yhdistynyt kuntakaupunki olisi menettänyt enemmän asukkaita, kuin siihen liittyi (Joroinen 5400 asukasta) . Vrt. tilanne Kangaslammilla.....Aika kuollut pitäjä nykyään.(1500 asukasta)
        Varkaudessa on käytännössä nyt yhtä paljon asukkaita( 22 900), kuin oli ennen yhdistymistä.


    • Varkkila

      Kaupungin nimeksi tulisi VARJO (VARkaus ja JOroinen)
      Sen lisäksi Joroisten kunnassa asuvat 5400 ihmistä tulisivat katoamaan kaikista tilastoista n. 3 vuodessa. Näin kävin Kangaslammin porukan kanssa ja niin tulee käymään myös Joroisten asukaslukujen kanssa.
      Jos se kaupungin nimi pitää muuttaa, niin Varkkila on hyvä nimi.

    • Vaikka olen muuttanut tänne olen tutustunut näihin historiallisiin syihin ja ihmissuhteisiin sekä Varkauden että Joroisten osalta jotka hiertää tuolla takaraivossa täällä alkuperäisten ihmisten ja varsinkin päättäjien osalta. Mutta nyt on aika kääntää historian lehti ja antaa uusien ja tuoreiden ihmisten muodostaa tästä viihtyisä asuinympäristö käsikädessä. Kangaslampi on huono vertauskohta koska konkussikypsä kunta jouduttiin lopettamaan ja siitä ei sen enempää. Suuri ei ole välttämättä kaunista mutta se tuo oikein johdettuna etuja jotka lisää palveluja pienemmillä verokertymillä. Se on helppo selittää sillä tavalla että jos on 2 kuntaa niin tuplasti hallinnolliset kulut jotka tietenkin pienenee jos toimintoja yhdistetään. Isommalla on vaikutusvaltaa ja maakuntaraja kirous poistuu.

      • Varkkila

        Miten selität sitten sen, että muutamassa vuodessa poistui yhden Kangaslammin verran porukkaa tästä uudesta suuresta Varkauden kaupungista? Eikös tuon yhdistymisen olisi pitänyt nostaa kaupunki sellaiseen draiviin, että ei olla koskaan nähty? Todellisuudessa kaupungin johto ei tiennyt mitä pitää tehdä ja palkkasi aina vain lisää porukkaa ja ennätyshyvien tulovuosien loppusaldo olikin negatiivinen.
        Eikö Varkauden kaupunki ole sitten jo konkurssikypsässä tilanteessa ja se voitaisiin lopettaa ja siitä ei sitten sen enempää???
        En todellakaan usko, että Joroislaisia kiinnostaa luopua paikallishallinnosta ja yhdistyä konkurssikypsään pikkukaupunkiin.
        Olet oikeassa, että nyt on aika kääntää uusi sivu historiassa ja aloittaa kaupungin säästökuuri tositeolla.
        Se tarkoittaa sitä, että alle tuhannen henkilön kanssa pitää tulla toimeen kaupungin palkkalistoilla ja kaikki poistumat luonnollisella tavalla, ilman irtisanomisia.
        Viiden vuoden päästä täällä asuu noin 20 000 ihmistä, jos tämä meno jatkuu ja sitä porukkaa varten ei tarvita 1450 ihmistä palkkalistoilla. Piste!


    • KariO

      Joroisissa on vielä toimiva terveydenhuolto, toisin kuin Varkaudessa. On myös omakohtaisia kokemuksia kun joutunut joskus "asioimaan". Veivät ambulanssilla ensiapuun ja käännyttivät samantien Mikkeliin kun ei ole lääkäriä/osaajia. Laittoivat sitten kaikenhyvänlisäksi vielä laskun tulemaan :) No Joroisissa ei ole omaa ensiapua, mutta kyllä täällä lääkäriin pääsee hyvinkin nopeasti ja hoitaavat homman kuntoon. Ei ole sinällään mitään Varkautta vastaan, siellä käyn töissä ja olen 6v asunut aikoinaan. Joroisten tulisi kyllä olla liittymättä yhtään mihinkään, kerta asiat ovat näinkin hyvin

      • yrittäjä_nainen

        naapuriimme varkauteen tietäisi sitä, että tulisin muuttamaan välittömästi joroisista pois. Yhden naisen yritys on helppo siirtää sitten vaikka leppävirralle.


      • Äiti + 2 lasta
        yrittäjä_nainen kirjoitti:

        naapuriimme varkauteen tietäisi sitä, että tulisin muuttamaan välittömästi joroisista pois. Yhden naisen yritys on helppo siirtää sitten vaikka leppävirralle.

        Juttuja kuntaliitoksista lukiessa tulee sellainen mielleyhtymä, että naapurit ovat aina kateellisia, olivat ne naapurit sitten naapureita henk.koht. tasolla, kuntia tai valtioita. Miksi sillä on niin paljon merkitystä missä asuu ja mikä paikkakunnan nimi on?

        Itse oon syntynyt Helsingissä ja asunut Vantaalla, Porvoossa, Keravalla, Suonenjoella ja nyt Kuopiossa. Kaupungissa ja keskellä mettää, meren rannalla ja mäen päällä, ok-talossa, paritalossa ja kerrostalossa, lähellä palveluita ja kaukana palveluista.
        Jos kyllästyttää asiat, niin ihmisellä on aina vapaus muuttaa muualle. Näinhän yrittäjä_nainenkin aikoo tehdä. :)


      • löytyy puurosta
        Äiti + 2 lasta kirjoitti:

        Juttuja kuntaliitoksista lukiessa tulee sellainen mielleyhtymä, että naapurit ovat aina kateellisia, olivat ne naapurit sitten naapureita henk.koht. tasolla, kuntia tai valtioita. Miksi sillä on niin paljon merkitystä missä asuu ja mikä paikkakunnan nimi on?

        Itse oon syntynyt Helsingissä ja asunut Vantaalla, Porvoossa, Keravalla, Suonenjoella ja nyt Kuopiossa. Kaupungissa ja keskellä mettää, meren rannalla ja mäen päällä, ok-talossa, paritalossa ja kerrostalossa, lähellä palveluita ja kaukana palveluista.
        Jos kyllästyttää asiat, niin ihmisellä on aina vapaus muuttaa muualle. Näinhän yrittäjä_nainenkin aikoo tehdä. :)

        otetaan sen verran enemmän maahanmuuttajia, niin näyttää tilastot hyviltä. Ruotsalaisesta koulusta tehdään islamilainen koulu ja sairaalassa aletaan suorittamaaan liukuhihnalla tyttöjen ympärileikkauksia. Viis kuolevista mummoista :ei vieraiden uskontoa voi loukata


      • krins

        Pakkohan Joroisten on liittyä joka tapauksessa johonkin, kyse on vaan siitä, mikä on järkevä liitos tulevaisuuden kannalta. Yhteistoiminta-alueella on sos.terv. puolella oltava 20000 as. väestöpohja ja sitä ei yksin Joroisissa ole. Yhteistoiminta-alueen, kunnan, tulee muodostua työssäkäyntialueesta tai muusta toiminnallisesta kokonaisuudesta. Sokea Reettakin ymmärtää, että Varkaus on em. kriteerien perusteella ykkönen. Eikä se tämä lamakaan loputtomiin kestä, suhdanteilla on tapana vaihdella ja voihan olla, että voimistuessaan Varkaus saattaa ruveta katselemaan toiseen suuntaan...
        Tänä vuonna vielä kopsahtaisi 1,4 kertainen tuki, vuoden 2013 alun jälkeen tapahtuviin liitoksiin porkkanarahaa ei tipu.


    • -Kommentti-
    • JoroFunClub

      Pärjätään oikein hyvin omillammekin. Sano yksikin asia jolla on jotain merkitystä joka Varkaudessa on paremmin kuin Joroisissa. Täällä toimii koulut, pääsee lekuriin ja hammaslekuriin jos tarttee, naperot saa hoitoon sen kummempia ihmettelemättä, löytyy halpaa tonttimaata jne ja vielä pienemmillä veroilla.

      Mites siellä kaupungissa? Ja miten nämä asiat täällä Joroisissa paranisi liitoksen myötä?

      • avaa silmäs ajoissa

        myös Varkaudesta, mutta se ei varmaan sinulle aukea kunnes Joroistenkin kassa on tyhjä. U-kontti teillä siirtää tuotantonsa Puolaan se on laulunne loppu ja sen jälkeen on naapurien syliin hoppui :D


      • Varkkila
        avaa silmäs ajoissa kirjoitti:

        myös Varkaudesta, mutta se ei varmaan sinulle aukea kunnes Joroistenkin kassa on tyhjä. U-kontti teillä siirtää tuotantonsa Puolaan se on laulunne loppu ja sen jälkeen on naapurien syliin hoppui :D

        Mutta oletko todella sitä mieltä, että tuollaisessa tilanteessa, Varkauden rahatilanne olisi niin hyvä, että se riittäisi kattamaan Joroistenkin ongelmat??? Itse en usko, mutta on ilahduttavaa lukea tätä yltiöpositiivista tekstiä Varkauden erinomaisuuden puolesta tilanteessa kuin tilanteessa :)


      • asioissa kaksi puolt
        Varkkila kirjoitti:

        Mutta oletko todella sitä mieltä, että tuollaisessa tilanteessa, Varkauden rahatilanne olisi niin hyvä, että se riittäisi kattamaan Joroistenkin ongelmat??? Itse en usko, mutta on ilahduttavaa lukea tätä yltiöpositiivista tekstiä Varkauden erinomaisuuden puolesta tilanteessa kuin tilanteessa :)

        takausvelkoineen muut sanelevat liittymisehdot Varkkila heillä on vielä riihikuivaa kassassa toisin kun Varkaudella ;)


      • Varkkila
        asioissa kaksi puolt kirjoitti:

        takausvelkoineen muut sanelevat liittymisehdot Varkkila heillä on vielä riihikuivaa kassassa toisin kun Varkaudella ;)

        Ongelmana on vain se, että yhdistymisen jälkeen pidettäisiin vaikkapa "Kansanäänestys" kuntien alueella hallinnon jakamisesta kuntien kesken...Pikkukunnan riitelis keskenään ja Varkaus vetäis äänestyksessä jättisaaliin kotiinpäin ja kaikki keskittyis pikkuhiljalleen Varkauteen...ja ihan laillisella ja demokraattisella päätöksellä nääs....


      • Kunto+
        avaa silmäs ajoissa kirjoitti:

        myös Varkaudesta, mutta se ei varmaan sinulle aukea kunnes Joroistenkin kassa on tyhjä. U-kontti teillä siirtää tuotantonsa Puolaan se on laulunne loppu ja sen jälkeen on naapurien syliin hoppui :D

        Pitäisikö tässä jostain kumman kiitollisuudesta hypätä samaan tunkioon naapurin kanssa? U-Cont on varmasti hyvä verorahan tuoja mut eipä tämä homma taida senkään varassa olla.

        Varkauden punikit nyt on vaan ryssineet etsikkoaikansa silloin kun rahaa tuli ovista ja ikkunoista. Maalaiset elivät pihimmin ja elävät vieläkin mutta pärjäävät. Pitäisikö meidän lahjoittaa vähät rahamme kaupunkilaisten tunarointien korjaamiseen...Minun mielestä siihen ei ole mitään syytä vaikka muutama härkäpitäjän silmäätekevä tuntuu halajavankin kaupunginvaltuutetuiksi.


      • Varkkila
        Kunto+ kirjoitti:

        Pitäisikö tässä jostain kumman kiitollisuudesta hypätä samaan tunkioon naapurin kanssa? U-Cont on varmasti hyvä verorahan tuoja mut eipä tämä homma taida senkään varassa olla.

        Varkauden punikit nyt on vaan ryssineet etsikkoaikansa silloin kun rahaa tuli ovista ja ikkunoista. Maalaiset elivät pihimmin ja elävät vieläkin mutta pärjäävät. Pitäisikö meidän lahjoittaa vähät rahamme kaupunkilaisten tunarointien korjaamiseen...Minun mielestä siihen ei ole mitään syytä vaikka muutama härkäpitäjän silmäätekevä tuntuu halajavankin kaupunginvaltuutetuiksi.

        on aika mielenkiintoinen...Oletko sitä mieltä, että joku Joroisten kunnanvaltuuston jäsen haluaa välttämättä kaupunginhallitukseen?
        Olet muuten oikeassa tuossa ajatuksessa, että Varkauden hyvät ajat oli ja meni...Kaupunkilaista hyvä aika ei kaupungin toimintojen kautta kyllä koskettanut millään tavalla.


      • kunto+
        Varkkila kirjoitti:

        on aika mielenkiintoinen...Oletko sitä mieltä, että joku Joroisten kunnanvaltuuston jäsen haluaa välttämättä kaupunginhallitukseen?
        Olet muuten oikeassa tuossa ajatuksessa, että Varkauden hyvät ajat oli ja meni...Kaupunkilaista hyvä aika ei kaupungin toimintojen kautta kyllä koskettanut millään tavalla.

        mitä minä näitä paria suurisuisinta tapausta tunnen. Mut onkohan näiden perässähiihtäjät hokasseet että heille ei ehkä olekaan paikkaa majatalossa kun ei suvun ja kyläkunnan äänet enää riitäkkään.


      • Äläs ny
        kunto+ kirjoitti:

        mitä minä näitä paria suurisuisinta tapausta tunnen. Mut onkohan näiden perässähiihtäjät hokasseet että heille ei ehkä olekaan paikkaa majatalossa kun ei suvun ja kyläkunnan äänet enää riitäkkään.

        näihin liittoutumiin liittyvät asiat menee omalla painollaan. Niihin ei kukaan voi sen kummemmin vaikuttaa, eikä niiden liitoksien edut ja haitat ole etukäteen kenenkään tiedossa. Tässä mennään kuin lastu laineilla. Olisi ehkä parempi että ollaan hissukseen ja odotellaan...kyllä asioilla on taipumus ratketa tavalla tai toisella. Jos nyt tekisi yhteenvedon tälläkin palstalla esitettyjen mielipiteiden valossa, niin kaikki ratkaisut suuntaan tai toiseen on hyviä ja huonoja. Mutta olisi kyllä hilpeää nähdä nämä kaksi "patrioottia" parrikaadeilla asiansa puolesta... tulee mieleen mielikuva muppet show ohjelmasta.


      • Varkkila
        Äläs ny kirjoitti:

        näihin liittoutumiin liittyvät asiat menee omalla painollaan. Niihin ei kukaan voi sen kummemmin vaikuttaa, eikä niiden liitoksien edut ja haitat ole etukäteen kenenkään tiedossa. Tässä mennään kuin lastu laineilla. Olisi ehkä parempi että ollaan hissukseen ja odotellaan...kyllä asioilla on taipumus ratketa tavalla tai toisella. Jos nyt tekisi yhteenvedon tälläkin palstalla esitettyjen mielipiteiden valossa, niin kaikki ratkaisut suuntaan tai toiseen on hyviä ja huonoja. Mutta olisi kyllä hilpeää nähdä nämä kaksi "patrioottia" parrikaadeilla asiansa puolesta... tulee mieleen mielikuva muppet show ohjelmasta.

        "Omalla painollaan..." ei etene liitos mihinkään, jos niitä ei tuupata eteenpäin kunnan- ja kaupunginhallituksissa. Varkauden ongelmat on jo pikkuhiljalleen alkaneet realisoitua kaupunkilaisten mieliin. Totuutta ei ole vielä kehdattu paljastaa kuitenkaan...Jos tehdas loppuu, niin se tulee nopeuttamaan prosessia huomattavasti. Jos tehdas jatkuu, niin peittely ja valehtu pystyy jatkumaan pari vuotta pidempään.


      • QuatroTitanium
        Äläs ny kirjoitti:

        näihin liittoutumiin liittyvät asiat menee omalla painollaan. Niihin ei kukaan voi sen kummemmin vaikuttaa, eikä niiden liitoksien edut ja haitat ole etukäteen kenenkään tiedossa. Tässä mennään kuin lastu laineilla. Olisi ehkä parempi että ollaan hissukseen ja odotellaan...kyllä asioilla on taipumus ratketa tavalla tai toisella. Jos nyt tekisi yhteenvedon tälläkin palstalla esitettyjen mielipiteiden valossa, niin kaikki ratkaisut suuntaan tai toiseen on hyviä ja huonoja. Mutta olisi kyllä hilpeää nähdä nämä kaksi "patrioottia" parrikaadeilla asiansa puolesta... tulee mieleen mielikuva muppet show ohjelmasta.

        että oma suoli toimii niin kaik muu hoituu ittestään'...niinhän ne hoituukin, tavalla tai toisella. Ne vaan tuppaa menemään asiassa aktiivisten osapuolten intressien mukaisesti. Toki voi tyytyä siihenkin ja keskittyä tarkkailemaan suolen toimintaa.


    • Tulihan se vihdoin tuon Varkkilan tarkoitus kirjoitella näillä sivuilla. Se on KUOPIOSTA. Kenellä muulla on intressejä yrittää estää että täällä voisi olla parempaa kun ollaan yhdistytty ja säästetty yhteisissä menoissa ja tuo maakuntarajakirous on poisssa.

      • Varkkila

        Pruunis sinunkaan veikata tällä viikolla, kun tuollaisia arvauksia heität. Ei ole vielä sinun veikkaukset onnistuneet täällä tähän päivään mennessä kohdilleen, niin ei kannata jatkaa tuolla linjalla.
        Missä viipyy luxusasuntojen rakennustalkoot, missä on eläkeläisten tsunami, joka täyttää kaupungin?
        Ensin olit sitä mieltä, että on parempi, että tehtaat loppuu (eläkeläiset saapuu valtavan vyöryn tavoin)
        Sitten olitkin sitä mieltä, että on parempi, että tehtaat jatkaa....Kerro meille, mitä tehdään tyhjille kerrostaloille ja ok-taloille Varkaudessa?
        Minun linja pitää...Veikkaan jatkuvaa väestötappiota, joka saavuttaa huippunsa tehtaiden mahdollisesti lopettaessa. Tyhjät asunnot alkavat olla jo suuri ongelma kaupungin keskustan ulkopuolella ja se vain pahenee....
        Minun toive on, että tehtaat jatkaa ja sinne tulisi täysimittainen biodiisellaitos yms. Sillä tuota väestön katoamista edes hieman hillitään. Lisäksi kaikki yltiöpäiset monitoimihallit jäihin ja kaupunkiin toimiva leirintäalue takaisin. Siinä sulle Varkkilan visiota.


      • varkautelaisilla
        Varkkila kirjoitti:

        Pruunis sinunkaan veikata tällä viikolla, kun tuollaisia arvauksia heität. Ei ole vielä sinun veikkaukset onnistuneet täällä tähän päivään mennessä kohdilleen, niin ei kannata jatkaa tuolla linjalla.
        Missä viipyy luxusasuntojen rakennustalkoot, missä on eläkeläisten tsunami, joka täyttää kaupungin?
        Ensin olit sitä mieltä, että on parempi, että tehtaat loppuu (eläkeläiset saapuu valtavan vyöryn tavoin)
        Sitten olitkin sitä mieltä, että on parempi, että tehtaat jatkaa....Kerro meille, mitä tehdään tyhjille kerrostaloille ja ok-taloille Varkaudessa?
        Minun linja pitää...Veikkaan jatkuvaa väestötappiota, joka saavuttaa huippunsa tehtaiden mahdollisesti lopettaessa. Tyhjät asunnot alkavat olla jo suuri ongelma kaupungin keskustan ulkopuolella ja se vain pahenee....
        Minun toive on, että tehtaat jatkaa ja sinne tulisi täysimittainen biodiisellaitos yms. Sillä tuota väestön katoamista edes hieman hillitään. Lisäksi kaikki yltiöpäiset monitoimihallit jäihin ja kaupunkiin toimiva leirintäalue takaisin. Siinä sulle Varkkilan visiota.

        on melkein enson tehtaisiin verrattava ympäri Suomea tunnettu instituutio nimeltä Tumin grilli.
        Minusta kaupungin pitäisi alkaa kehittää grillin ympäristöä mm rakentamalla takana sijaitsevaan metsikköön leirintäalue. Ja mainoksessa voisi olla nuori pari laiturilla istuskelemassa usvaisen veden äärellä nauttien huikoopalaksi kerrostalohampurilaista. Taustalla voisi näkyä teltta ja parittelevia joutsenia.
        Savolaista bed &breakfast -palvelua parhaimmillaan. Sampi ja kaviaariviikolla Tumin ruokalistalla voisi olla Sambia-hampurilainen ,jossa majoneesi sisältäisi sammen mätiä.


      • Sic!
        Varkkila kirjoitti:

        Pruunis sinunkaan veikata tällä viikolla, kun tuollaisia arvauksia heität. Ei ole vielä sinun veikkaukset onnistuneet täällä tähän päivään mennessä kohdilleen, niin ei kannata jatkaa tuolla linjalla.
        Missä viipyy luxusasuntojen rakennustalkoot, missä on eläkeläisten tsunami, joka täyttää kaupungin?
        Ensin olit sitä mieltä, että on parempi, että tehtaat loppuu (eläkeläiset saapuu valtavan vyöryn tavoin)
        Sitten olitkin sitä mieltä, että on parempi, että tehtaat jatkaa....Kerro meille, mitä tehdään tyhjille kerrostaloille ja ok-taloille Varkaudessa?
        Minun linja pitää...Veikkaan jatkuvaa väestötappiota, joka saavuttaa huippunsa tehtaiden mahdollisesti lopettaessa. Tyhjät asunnot alkavat olla jo suuri ongelma kaupungin keskustan ulkopuolella ja se vain pahenee....
        Minun toive on, että tehtaat jatkaa ja sinne tulisi täysimittainen biodiisellaitos yms. Sillä tuota väestön katoamista edes hieman hillitään. Lisäksi kaikki yltiöpäiset monitoimihallit jäihin ja kaupunkiin toimiva leirintäalue takaisin. Siinä sulle Varkkilan visiota.

        Mikä ihmeen pakkomielle Varkkilalle on tämä leirintäalue? Sekö pelastaisi Varkauden? Kuinka monta työpaikkaa leirintäalue toisi ympärivuotisesti? Itsekin asuntoautoretkeilyä harrastavana tiedän että leirintäalueiden pyörittäminen on kannattavaa 2-3 kuukautta / vuosi. Semminkin kun Varkaudessa ei ole mitään ympärivuotista kohdetta joka houkuttelisi tänne matkailijoita - ja nekin käyttäjät jotka leirintäaluetta käyttäisivät ovat suurelta osin ohikulkumatkalla olevia.
        Et kait sattumalta ole ex-Taipaleen leirintäalueen yrittäjä tai hänen lähipiiriinsä kuuluva?


      • Varkkila
        Sic! kirjoitti:

        Mikä ihmeen pakkomielle Varkkilalle on tämä leirintäalue? Sekö pelastaisi Varkauden? Kuinka monta työpaikkaa leirintäalue toisi ympärivuotisesti? Itsekin asuntoautoretkeilyä harrastavana tiedän että leirintäalueiden pyörittäminen on kannattavaa 2-3 kuukautta / vuosi. Semminkin kun Varkaudessa ei ole mitään ympärivuotista kohdetta joka houkuttelisi tänne matkailijoita - ja nekin käyttäjät jotka leirintäaluetta käyttäisivät ovat suurelta osin ohikulkumatkalla olevia.
        Et kait sattumalta ole ex-Taipaleen leirintäalueen yrittäjä tai hänen lähipiiriinsä kuuluva?

        edelleenkään sinun ja Pruuniksen, jos jatkatte tuolla tavalla. Kaupunginjohtaja kertoi Varkauden keskittyvän tulevaisuudessa matkailuun ja sen kehittämiseen ja sen jälkeen puskutraktorit lähti Taipaleessa liikkeelle...Sen takia arvostelen tuota päätöstä nyt ja tulevaisuudessa.
        Tuntuu siltä, että sinulla ja Pruuniksella on fiksaatio siitä, kuka minä olen ja missä minä asun...Pruunis on vakuuttunut, että asun Kuopiossa jne...
        Sikki hyvä, on ihmeellistä, että sinun tasoinen kirjoittelija sohlaa ja tuhlaa aikaansa keskittymällä kirjoittajaan, eikä asiaan...
        Leirintäalueen pyörittäminen todellakin tuo muutaman kuukauden aikana sitä tuottoa, mutta sinäkin varmaan asiaa harrastavana arvostat hyvää leirintäaluetta enemmän, kuin sitä vaihtoehtoa, ettei sitä ole edes olemassakaan.
        Jos listataan nämä urheiluseurojen avustukset (Hyvä asia tiettyyn rajaan asti), jäähallien rakentaminen ja erityisesti ylläpito (ei enää niin kauhean kiva kustannuserä, kun se jaetaan käyttäjää kohti), Teatterin avustukset, kaikenmaailman laiturien ja terassien rakentaminen, Kiinan reissut yms, Aasia instituutit ja kehityskeskukset...päästään sellaisiin lukemiin, joissa alkaa meikäläistä hirvittää.
        Jos kerran kouluja lopetaan ja yhdistellään, niin miksei sitten koordinoida noita avustuksia muittenkin osalle.
        Onko pakko maksaa teatterille, että se voi palkata porukkaa, josta mukamas tulee jotain merkittävää verotuloa kaupungille???
        Onko pakko maksaa urheiluseurojen keskusyhdistykselle?
        Mielestäni tie on harvinaisen selkeä tästä eteenpäin...Siinä jarrulevyt hohkaa punaisena vielä pitkään.
        Painellaan kaasua taas, kun siihen on oikeasti varaa..Nyt ei ole.


      • poistunut paikaltaan
        Sic! kirjoitti:

        Mikä ihmeen pakkomielle Varkkilalle on tämä leirintäalue? Sekö pelastaisi Varkauden? Kuinka monta työpaikkaa leirintäalue toisi ympärivuotisesti? Itsekin asuntoautoretkeilyä harrastavana tiedän että leirintäalueiden pyörittäminen on kannattavaa 2-3 kuukautta / vuosi. Semminkin kun Varkaudessa ei ole mitään ympärivuotista kohdetta joka houkuttelisi tänne matkailijoita - ja nekin käyttäjät jotka leirintäaluetta käyttäisivät ovat suurelta osin ohikulkumatkalla olevia.
        Et kait sattumalta ole ex-Taipaleen leirintäalueen yrittäjä tai hänen lähipiiriinsä kuuluva?

        Et taida juuri seurata alan julkaisuja ? Kaikki Caravaanarit saavat lehden jos maksavat jäsenmaksun ja siten heillä on oma lehti mihin voi kirjoittaa juttuja !


    • JaaKobin

      Jaa, Kuvansi voisi yhdistääkin Varkauteen. On paljon, paljon lyhyempi matka Varkauteen, kuin Kirkonkylälle. Hassua, että moni ajattelee, vaikka tietääkin Kuvansin kuuluvan Joroisiin, että Kuvansi on Varkauden kaupunginosa. Toisaalta Joroisten puolella toimii palvelut paljon paremmin. Lastenhoito-, virastot jne jne. Sosiaalitoimistossakin palvelu on huimasti nopeampaa kuin Varkaudessa. Tosin onhan tuo asukaslukukin hieman eri. Totta on, että Joroisten naiset loistavat niin ulkonäöltään kuin taidoiltaankin ;-)

      • Kukukukuwasni

        kuulua Joroisiin kuin Varkauteen. Nyt on kuitenkin kohttuullisen hyvät palvelut jotka katoaisivat ensimmäisenä juuri Kuvansista jos ko pitäjät yhdistyisivät, kirkolle saattaisi jotain jäädäkin. Pienemmässä kunnassa Kuvansilaisillakin on sananvaltaa, Varkauden kaupunginosana...vähän huonommin.

        Tuo etäisyys on taas vähän niin ja näin. Tietysti on totta, että Varkaus alkaa Kuvansin ojan toiselta puolelta eli etäisyys on suorastaan äärettömän lyhyt. Mutta nopeammin on Joroisten kirkonkylällä kuin Luttilassa jos vaikka lekuria pitäis moikata. Kuvansista on kirkolle noin 10 minuuttia, kaupungissa ei vielä siinä ajassa kovin pitkälle pötkitä. Toisaalta, miten usein sitä normaaliarjessa on edes asiaa vaikkapa kunnantalolle?


      • Luttilalainen
        Kukukukuwasni kirjoitti:

        kuulua Joroisiin kuin Varkauteen. Nyt on kuitenkin kohttuullisen hyvät palvelut jotka katoaisivat ensimmäisenä juuri Kuvansista jos ko pitäjät yhdistyisivät, kirkolle saattaisi jotain jäädäkin. Pienemmässä kunnassa Kuvansilaisillakin on sananvaltaa, Varkauden kaupunginosana...vähän huonommin.

        Tuo etäisyys on taas vähän niin ja näin. Tietysti on totta, että Varkaus alkaa Kuvansin ojan toiselta puolelta eli etäisyys on suorastaan äärettömän lyhyt. Mutta nopeammin on Joroisten kirkonkylällä kuin Luttilassa jos vaikka lekuria pitäis moikata. Kuvansista on kirkolle noin 10 minuuttia, kaupungissa ei vielä siinä ajassa kovin pitkälle pötkitä. Toisaalta, miten usein sitä normaaliarjessa on edes asiaa vaikkapa kunnantalolle?

        Tämä olikin uutta tietoa minulle - en tiennytkään, että TK:lla tai ensiavulla on vastaanotto Luttilassa. tosin itse en ole asunut siellä kuin vasta vuodesta 1990 Lukkarinkadulla. Voitko tarkemmin kertoa minulle missä se lääkärin vastaanotto siellä on. Onko se jollain "veljesten kaduilla" vai missä? Vai haluatkos kenties sanoa, että Varkauden keskustan palvelut ovat Luttilassa, kun vertaat matkaa Kuvansista Joroisten kirkonkylälle ja Luttilaan? Oikeat vertailukohdat voisivat olla matkat Kuvansista Joroisten kirkonkylälle ja Päiviönsaarelle / Taulumäelle tai jos nyt välttämättä haluat verrata matkaa Kuvansista Luttilaan, niin oikeampi vertailukohta voisi olla vaikka Palviainen :-)


      • New Town

        Minusta on aivan uskomatonta että Kuvansi on osana Joroista !

        Matka on paljon lyhyempi Varkauteen kuin mitä kyille !


      • KauhianHäpeissään
        Luttilalainen kirjoitti:

        Tämä olikin uutta tietoa minulle - en tiennytkään, että TK:lla tai ensiavulla on vastaanotto Luttilassa. tosin itse en ole asunut siellä kuin vasta vuodesta 1990 Lukkarinkadulla. Voitko tarkemmin kertoa minulle missä se lääkärin vastaanotto siellä on. Onko se jollain "veljesten kaduilla" vai missä? Vai haluatkos kenties sanoa, että Varkauden keskustan palvelut ovat Luttilassa, kun vertaat matkaa Kuvansista Joroisten kirkonkylälle ja Luttilaan? Oikeat vertailukohdat voisivat olla matkat Kuvansista Joroisten kirkonkylälle ja Päiviönsaarelle / Taulumäelle tai jos nyt välttämättä haluat verrata matkaa Kuvansista Luttilaan, niin oikeampi vertailukohta voisi olla vaikka Palviainen :-)

        tuo sairaala taitaakin olla Kommilan (?) puolella. No hajusta niitä ei ainakaan meikäläinen erota.

        Palvelut joita kuntalaisen tarvitsee hakea on kai lähinnä lekuripalvelut tai jotain kaupungin viskaalien audiensseja. Ja ne on kellolla mitattuna ihan yhtä lähellä/kaukana menipä kuvansilainen kirkolle tai kaupunkiin. Itte asiassa kirkolta kerkee suurin piirtein samassa ajassa jonnekin Prismalle kuin sieltä siunatusta Luttilastakin. Eli ei tuolla etäsyydellä ole tässä asiassa mitään merkitystä.


      • Raatooko rajalle
        KauhianHäpeissään kirjoitti:

        tuo sairaala taitaakin olla Kommilan (?) puolella. No hajusta niitä ei ainakaan meikäläinen erota.

        Palvelut joita kuntalaisen tarvitsee hakea on kai lähinnä lekuripalvelut tai jotain kaupungin viskaalien audiensseja. Ja ne on kellolla mitattuna ihan yhtä lähellä/kaukana menipä kuvansilainen kirkolle tai kaupunkiin. Itte asiassa kirkolta kerkee suurin piirtein samassa ajassa jonnekin Prismalle kuin sieltä siunatusta Luttilastakin. Eli ei tuolla etäsyydellä ole tässä asiassa mitään merkitystä.

        varkautelaiset olisimme hyvillämme jos Kuvansilaiset etsisivät myös työpaikkansa Joroisista. Ei vainiskaan. Se oli leikkiä. Tosiasiassa koko juttu kuntarajoista, nykypäivänä, on jostakin muinaisuudesta. Nämä neuvoksetkin sukuineen ovat häikäilemättömästi käyttäneet poliittista valtaansa ja suhteita. Jopa naapurikuntiinkin on valittu kunnanjohtoa neuvos-suvusta. Taisteluhn on vallasta ja HyväVeli järjestelmästä. Mitä suurempi piiri sitä useampi hippa.


      • Luttilalainen
        KauhianHäpeissään kirjoitti:

        tuo sairaala taitaakin olla Kommilan (?) puolella. No hajusta niitä ei ainakaan meikäläinen erota.

        Palvelut joita kuntalaisen tarvitsee hakea on kai lähinnä lekuripalvelut tai jotain kaupungin viskaalien audiensseja. Ja ne on kellolla mitattuna ihan yhtä lähellä/kaukana menipä kuvansilainen kirkolle tai kaupunkiin. Itte asiassa kirkolta kerkee suurin piirtein samassa ajassa jonnekin Prismalle kuin sieltä siunatusta Luttilastakin. Eli ei tuolla etäsyydellä ole tässä asiassa mitään merkitystä.

        Pitää vaan panna kädet kyynärpäitä myöden ristiin, että en joudu sinun kanssasi samaan aikaan liikenteeseen. Olet vaaraksi itsesi lisäksi myös meille muille tiellä liikkujille!

        Voitko ystävällisesti selittää, kuinka ajat Joroisten kirkonkylältä Varkauden Prismalle yhdeksässä minuutissa - se vaatii jo "luovaa nopeusrajoitusten soveltamista". Kas, kun Luttilasta sieltä "syrjästä" lähdet - pääsee näppärästi Huruslahden kautta 5-tielle, josta Hasintien ja Jäppiläntien kautta Käsityökadulle... Toki niissä yksissä liikennevaloissa voi mennä hetki aikaa. Sama takaisinpäin on vielä nopeampaa, kun ei tarvitse Jäppiläntien / Hasintien kiirtoliittymän kautta kiertää.

        Olet oikeassa, se sairaala on tosiaan siellä Kommilassa, mutta eihän tuon Joroislaisen ajatusmallin mukaan sillä ole mitään merkitystä. TK-päivystyksenhän tai ensiapupalvelut saa Teidän Viisaiden mukaan paljon lähempää ja luotettavammin noin 45 km:n päästä Juvalta.

        Ei se Luttila ole kai sen "siunatumpi" kuin se Sinun puolustama Kuvansikaan. Suosittelen Sinua tulemaan tutustumaan Luttilan hajuhaittoihin, kun epäilet niitä siellä olevan. Toki, meiltä puuttuu ylipäätään Varkaudesta jotain jota teillä Joroisissa on:

        1) Viisaat (ainakin omasta mielestään) neuvokset, jotka paistattelevat 1970- ja 1980- luvun erinomaisuudellaan vielä tänäkin päivänä eivätkä osaa ymmärtää että aika on ajanut ohi

        2) Omaan kuntaan hyvinvointia ja työpaikkoja tuottanut ja edelleen tuottava keskus ihan tuosta "joen toiselta puolelta"


      • Juupa2
        Luttilalainen kirjoitti:

        Pitää vaan panna kädet kyynärpäitä myöden ristiin, että en joudu sinun kanssasi samaan aikaan liikenteeseen. Olet vaaraksi itsesi lisäksi myös meille muille tiellä liikkujille!

        Voitko ystävällisesti selittää, kuinka ajat Joroisten kirkonkylältä Varkauden Prismalle yhdeksässä minuutissa - se vaatii jo "luovaa nopeusrajoitusten soveltamista". Kas, kun Luttilasta sieltä "syrjästä" lähdet - pääsee näppärästi Huruslahden kautta 5-tielle, josta Hasintien ja Jäppiläntien kautta Käsityökadulle... Toki niissä yksissä liikennevaloissa voi mennä hetki aikaa. Sama takaisinpäin on vielä nopeampaa, kun ei tarvitse Jäppiläntien / Hasintien kiirtoliittymän kautta kiertää.

        Olet oikeassa, se sairaala on tosiaan siellä Kommilassa, mutta eihän tuon Joroislaisen ajatusmallin mukaan sillä ole mitään merkitystä. TK-päivystyksenhän tai ensiapupalvelut saa Teidän Viisaiden mukaan paljon lähempää ja luotettavammin noin 45 km:n päästä Juvalta.

        Ei se Luttila ole kai sen "siunatumpi" kuin se Sinun puolustama Kuvansikaan. Suosittelen Sinua tulemaan tutustumaan Luttilan hajuhaittoihin, kun epäilet niitä siellä olevan. Toki, meiltä puuttuu ylipäätään Varkaudesta jotain jota teillä Joroisissa on:

        1) Viisaat (ainakin omasta mielestään) neuvokset, jotka paistattelevat 1970- ja 1980- luvun erinomaisuudellaan vielä tänäkin päivänä eivätkä osaa ymmärtää että aika on ajanut ohi

        2) Omaan kuntaan hyvinvointia ja työpaikkoja tuottanut ja edelleen tuottava keskus ihan tuosta "joen toiselta puolelta"

        Se on sellanen 12-13 minsaa ilman mitään kohellusta talvikelissäkin. Kesärajoituksella vähän vähemmän. Tuommoisella parilla kolmella minuutilla ei ole ainakaan minulle ole mitään merkitystä. Saatetaan olla vaikka samoissa valoissa odottelemassa jos Hasintien kautta kiertelet. Ja olen myös kuullut huhuja, että tuo Joroisten väli olisi mennyt paaaljon alle tuon yhdeksän minuutin jo vanhan tien aikaan. Mutta olet oikeassa - siinä on varmaan ollut jo jonkunlaista riskiä mukana ja tuomittavaa liikenteen vaarantamista.

        Minä en valita noista lekuripalveluista. Aina olen päässyt omaan terveyskeskukseen kun on tarvinnut, Juvalla en ole käynyt kertaakaan. Kerran sattui vähän isompi tapaturma ja KYSsissä se sitten hoidettiin saman tien. Tuskin Varkautelaisena asiat olisi hoituneet yhtään sen paremmin.

        Neuvokset on vanhoja miehiä joilla edelleen virtaa tuoda julki mielipiteitään. Suotakoon se oikeus heille, se heille kuuluu. Heidän kanssa voi olls vapaasti samaa tai tai jotain muuta mieltä.


      • SpicyHotCrispy!!
        Luttilalainen kirjoitti:

        Tämä olikin uutta tietoa minulle - en tiennytkään, että TK:lla tai ensiavulla on vastaanotto Luttilassa. tosin itse en ole asunut siellä kuin vasta vuodesta 1990 Lukkarinkadulla. Voitko tarkemmin kertoa minulle missä se lääkärin vastaanotto siellä on. Onko se jollain "veljesten kaduilla" vai missä? Vai haluatkos kenties sanoa, että Varkauden keskustan palvelut ovat Luttilassa, kun vertaat matkaa Kuvansista Joroisten kirkonkylälle ja Luttilaan? Oikeat vertailukohdat voisivat olla matkat Kuvansista Joroisten kirkonkylälle ja Päiviönsaarelle / Taulumäelle tai jos nyt välttämättä haluat verrata matkaa Kuvansista Luttilaan, niin oikeampi vertailukohta voisi olla vaikka Palviainen :-)

        Voimatiellä tarjoillaan viimeistä voitelua. Ilmainen majoitus sopivassa lämpötilassa loppusijoituspaikkaan saattoon saakka. Ilman aterioita.


    • Puhdas vesi erottaa

      Kumpaa sairaalaan kuvansilaiset viedää jos sattuu jotakin ?

      • Äläs ny

        Varkkilan kanssa tuosta leirintäalueesta. Olihan se aivan uskomaton veto tuon matkailun kehittämisen ensiaskeleeksi. Ei se tietysti ollut mikään iso rysä, mutta onhan se pieneen taajaman iso juttu jos ei ole paljon muutakaan millä pullistella. Onhan täällä jotain matkailuun liittyvää, mutta kovin on vähän. Tietysti meillä on täällä paljon säpinää, jos vertaa vielä pienempiin lähialueisiin, joissa matkailuesitteissä luetellaan nähtävyyksinä tepskat, siwat ja joku mähösen maatilamatkailu keskellä ei mitään, mutta niin lähellä edellämainittuja palveluita. Siksi olisikin hyvä että kaikki nämä ympärillä olevat taajamat yhdistellään joskus jonkun toimesta, niin saadaan edes jonkinlainen uskottava ja paria riviä pidempi lista alueemme matkailupalveluista joita onneksi on siellä, täällä ja tuolla. Yhdessä saisimme matkailua paremmin esille isommilla yhteisillä varoilla ja lisää matkailijoita, vaikka sitten tuolta itärajan takaa. Patteritehtaasta voisi saada jonkinlaisen ulkolaisia kiinnostavan vierailukohteen vähän samaan tyyliin kuin se iso autotehtaan robottitorni tuolla jossain kaukana ulkomailla.


      • # 1 Linnasaari
        Äläs ny kirjoitti:

        Varkkilan kanssa tuosta leirintäalueesta. Olihan se aivan uskomaton veto tuon matkailun kehittämisen ensiaskeleeksi. Ei se tietysti ollut mikään iso rysä, mutta onhan se pieneen taajaman iso juttu jos ei ole paljon muutakaan millä pullistella. Onhan täällä jotain matkailuun liittyvää, mutta kovin on vähän. Tietysti meillä on täällä paljon säpinää, jos vertaa vielä pienempiin lähialueisiin, joissa matkailuesitteissä luetellaan nähtävyyksinä tepskat, siwat ja joku mähösen maatilamatkailu keskellä ei mitään, mutta niin lähellä edellämainittuja palveluita. Siksi olisikin hyvä että kaikki nämä ympärillä olevat taajamat yhdistellään joskus jonkun toimesta, niin saadaan edes jonkinlainen uskottava ja paria riviä pidempi lista alueemme matkailupalveluista joita onneksi on siellä, täällä ja tuolla. Yhdessä saisimme matkailua paremmin esille isommilla yhteisillä varoilla ja lisää matkailijoita, vaikka sitten tuolta itärajan takaa. Patteritehtaasta voisi saada jonkinlaisen ulkolaisia kiinnostavan vierailukohteen vähän samaan tyyliin kuin se iso autotehtaan robottitorni tuolla jossain kaukana ulkomailla.

        Muistan vielä senkin ajan kun Retkeilymaja oli Kuparisepän kadulla. Nykyään taitaa olla kesäisin kiinni taikka opiskelijoiden käytössä ?

        Varkaus on todella kauniilla paikalla ja tänne olisi saatava matkailijoita hinnalla millä hyvänsä - muuten kaikki Linnasaaren kävijätkin menevät alueelle suoraan Oravin taikka Rantasalmen kautta.

        Tunttu vain että jotekin kaupungin matkailun kehittäminen takkuaa ja siihen ei satsata tarpeeksi ?


    • Anonyymi

      vr34t34

    • Anonyymi

      samujli hhalin mielestä on hieno se traman maalaama
      joku paska

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3346
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      438
      3158
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      131
      2876
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2222
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2070
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1210
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe