25vuotias ja työmarkkinatuki

työtön666

Onko totta kun täytän 25vuotta niin minulla ei ole oikeutta työmarkkinatukeen koska minulla on jotakin rikkeitä liikaa? esim en ole hakenut ammattikouluihin... Luin netistä:
Kun ammatillista koulutusta vailla oleva nuori täyttää 25 vuotta, häneen ei enää sovelleta TTL 8
luvun 2 §:ssä säädettyjä työmarkkinatuen saamisen erityisiä edellytyksiä. Tämän vuoksi työvoimatoimisto
voi antaa Kansaneläkelaitokselle esteettömän työvoimapoliittisen lausunnon, JOS kaikki
muutkin edellytykset esteettömän lausunnon antamiselle ovat olemassa.
Työvoimatoimiston on kiinnitettävä huomiota muun muassa mahdollisen odotusajan asettamiseen.
Lisäksi on huomattava, että toistuvan kieltäytymisen johdosta annetun lausunnon 0P5 voimassaolo
EI PÄÄTY, vaikka henkilö täyttää 25 vuotta."
Ja jos tämä on totta että minulla ei ole oikeutta työmarkkinatukeen kun täytän 25vuotta niin miten minä voin saada siihen oikeuden?

1

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^^^^^^^^^

      ''''Onko totta kun täytän 25vuotta niin minulla ei ole oikeutta työmarkkinatukeen koska minulla on jotakin rikkeitä liikaa? ''''

      Mitähän rikkeitä tarkoitat? Onko sinulla päällä 5 kk:n rangaistustyössäoloehto?

      ''''esim en ole hakenut ammattikouluihin...''''

      Jos olet saanut 5 kk:n rangaistustyössäoloehdon PELKÄSTÄÄN sen vuoksi, ettet ole hakenut yhteishaussa, niin se menettää merkityksensä, kun täytät 25-v. Mutta jos olet tuon lisäksi TOISTUVASTI kieltäytynyt jostain muusta tai jättänyt hakematta johonkin, mihin työkkäri on lähettänyt osoituksen, niin silloin 5 kk:n rangaistustyössäoloehto ei kumoudu sillä, että täytät 25-v. Mutta huomaa, että tuo edellyttää vähintään kahta kieltäytymistä tai hakemattomuutta osoituspaikkaan.

      Tuossa työkkärin jutussa mainitaan myös odotusaika. Käsittääkseni sitä ei sinulle voida määrätä, jos olet pitänyt työnhakusi voimassa ja se on ollut voimassa vähintään 5 kk.

      ''''Ja jos tämä on totta että minulla ei ole oikeutta työmarkkinatukeen kun täytän 25vuotta niin miten minä voin saada siihen oikeuden?''''

      Jos sinulla on vähintään tuplakieltäytymisen aiheuttama 5 kk:n rangaistustyössäoloehto, niin täyttämällä ehdon. Sen täytät joko työssäololla, työkkärin koulutuksessa ololla tai palkattomassa työkkärin osoittamassa orjatyössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe