Olen kuullut liikaakin ihmisten sanovan, että monet roolipelit ovat matkittu wowista. Mutta tiesittetkö, että wowi itsessään on kopio? Alunperin se oli DDO(Dungeons and dragons online):n testiservu. Wowi on nyysinyt kaikki parhaat osat aijemmista roolipeleistä, eikä välitä pelinautinnosta. Joten joka väittää, että roolipelit ovat matkittja wowista, hypätkää kaivoon. :)
World of Warcraft
4
382
Vastaukset
- uuurhh
Dungeons and Dragons online tuli itseasiassa vasta wowin jälkeen markkinoille. Mutta sitä ennen oli Everquest (1999) ja Ultima Online (1997), jotka olleet aikalailla pohjana jokaisen uudemman mmo:n peruskaavaan.
Kaikki kopion kopion kopioita, yritäpä keksiä tänä päivänä mitään uutta ja innovatiivista, hitto eivät nuo edellä mainitutkaan olleet mitään alan keksijöitä.- Ihan vain heitto?
Kyseisiä pelimuotoja löytyy jopa varhaimmiltakin ajoilta ja ihan tekstipohjaisia. Kyseiset pelit taas on vedetty suurin osa lautapeleistä jne. Kuka koskaan löytää aikaisimman version on legenda jo minun mielestäni. Oli kyseessä shakki, nopanheitto tai vastaava jo mahdollisesti vuosituhat ennen aikamme alkua, ei se kuitenkaan ole vastaus mihinkään. Tilanne on, että pelejä löytyy ja jokaiselle mahdollisesti sellainen minkä kanssa tyydytämme luppoaikaa. Jokainen tavallaan, lukien kirjaa tai mahdollisesti pelaamalla tietokoneella. Oli vastaus mikä tahansa, on hyvin mahdollisesti vastaus monella viestin lukijalla world of warcraft. Ihan vain siksi, että otsikko on nimetty sillä. Kuten uskonnollisissakin asioissa, jokainen valitsee polkunsa itse ja kulkee tietä mitä itse haluaa. Niin vapaa-ajallakin.
Ihan vain heitto? kirjoitti:
Kyseisiä pelimuotoja löytyy jopa varhaimmiltakin ajoilta ja ihan tekstipohjaisia. Kyseiset pelit taas on vedetty suurin osa lautapeleistä jne. Kuka koskaan löytää aikaisimman version on legenda jo minun mielestäni. Oli kyseessä shakki, nopanheitto tai vastaava jo mahdollisesti vuosituhat ennen aikamme alkua, ei se kuitenkaan ole vastaus mihinkään. Tilanne on, että pelejä löytyy ja jokaiselle mahdollisesti sellainen minkä kanssa tyydytämme luppoaikaa. Jokainen tavallaan, lukien kirjaa tai mahdollisesti pelaamalla tietokoneella. Oli vastaus mikä tahansa, on hyvin mahdollisesti vastaus monella viestin lukijalla world of warcraft. Ihan vain siksi, että otsikko on nimetty sillä. Kuten uskonnollisissakin asioissa, jokainen valitsee polkunsa itse ja kulkee tietä mitä itse haluaa. Niin vapaa-ajallakin.
Ja lisätään vielä!
Ja ennen kuin oli edes everguestia tai ultima online oli diablo 1! (96 marraskuu)
Eli eiköhän se siitä saanut alkunsa.sfinski80 kirjoitti:
Ja lisätään vielä!
Ja ennen kuin oli edes everguestia tai ultima online oli diablo 1! (96 marraskuu)
Eli eiköhän se siitä saanut alkunsa.Joka myös oli blizzardin kehittämä kuten wowikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437