LONTOO KIERTOAJELU

sirke12

Hei, haluaisin vinkkejä bussilinjoista jotka kiertäisivät mahdollisimman monta nähtävyyttä, siis normaali bussiliikenne, ei varsinaisia kiertoajeluita

4

1625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m

www.tfl.gov.uk

• 10+20

Ainakin paddingtonilta lähtevä linja 15 ohittaa aika monta nähtävyyttä, mm. Marble Archin, Oxford Streetin, Strandin, St Paulin, pois voisi hypätä Towerin luona.

• Hiihto-HousuNainen

Bussi-linja 24 kulkee läpi Lontoon tärkeimpien nähtävyyksien.

Linja ajaa pohjoisen Camden Townin ja eteläisen Pimlicon väliä ja menee hienosti ihan Lontoon kuumimpien nähtävyyksien läpi.

Jos esemerkiksi nouset 24:ään Trafalgar Squerilla Nelsonin patsaan tienoilla siten, että se menee alaspäin sitä Whitehallia pitkin kohti Westminsteriä näet siinä Britanian hallinnon ja historian tärkeitä muistomerkkejä, erilaisia patsaita liittyen Britatanian sotien historiaan.

Yhtäkkiä bussi sitten kurvaa parlamenttitalon edestä ja Big Ben on kaikessa komeudessaan ihan vieressä ja tietenkin Westminster Abbey ja koko parlamentti aukion majesteetillisuus.

Kun bussi ajaa Victoria Streetiä Westminster abbeyn ohi kannattaa jäädä pois ja kiirehtiä toiselle puolelle katua odottamaan vastakkaiseen suuntaan menevää 24sta.

Jos satut pääsemään yläkerran etupenkille ja bussin lasi on kirkas saat siinä mitä parhaan kuvan kamerallasi Lontoon nähtävyyksistä: kun bussi pysähtyy liikennevaloihin juuri ennnen Westminster Abbeyä ovat Westminster Abbeyn Länsi sivun tornit, Big Ben ja London Eyen korkea maailmanpyörä ihan linjassa limittäin ikäänkuin trikkikuvassa. Livenä näkyvä on jotenkin epätodellisen tuntuinen ikäänkuin postikortti, johon on koottu nähtävyyksiä lähekkäin.

Jälleen bussi keskustaan päin mennessä kurvaa ihan parlamenttitalon vierestä ja Big Benin alta Whiotehallia pitkin. Kun katsot yhdestä risteyksestä kohti Thamesia näet hetken aikaa taas London Eyen ihan suoraan sivulta tosi korkeana.

Trafalgar Squarelle saavuttaessa bussi kiertää aivan Nelsonin pylväspatsaan alta, voisi melkein koskettaa niitä leijonia siinä. Ja tietenkin koko Trafalgar Square on loistavasti näkyvissä.

Linja jatkaa siitä St.Martin-in-the-Fields kirkon edestä ylös pitkin Charinc Cross Roadia. Siinä sitten näkee katunäkymää. Edelleen mennään Tottenham Court Roadia ylös kohti Camden Townia.

Minusta tämä reitti on ehdottomasti kaikkein näyttävin ja toimivin Lontoon bussi-linjoista, ainakin meidän tarpeisiimme nähden: minä saan itse siinä näkymät nähtävyyksistä, joita ei kyllästy katsomaan ja kokemaan ja nuoreni tykkäävät mennä ja tulla Camden Towniin.

Toinen hyvä linja on esimerkiksi 2, joka menee Hyde Parkin itäsivua ylös. Siinä näkee kaikki ne Wellington jutut ja puistoa. Siellä menee niitä katuja kyllä tosi monta bussia.

Aikaisemmin käytimme melkein vallan metroa, mutta nyttemmin olemme käyttäneet vallan busseja, koska niistä näkee niin hienosti sieltä yläkerrasta kaikkea. Kannattaa tietysti yrittää siihen yläkerran etupenkkiin jos suinkin mahdollista.

Kiitos kysymyksestä, joka pisti muistelemaan Lontoon hienoa kaupunkia!

• ...

kaunis teille hyvistä vastauksista...odotan innolla matkaa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3073
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2735
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2345
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1949
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1547
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1390
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1361
    Aihe